FPV - wybór zestawu...

Trackery, anteny, gimbale, eLeReSy, gimbale, nagrywarki i inne bolączki...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 11:40

jakaś modyfikacja tłumika, ewentualnie wyciszanie obudowy silnika ale i tak musisz zostawić otwarty cylinder i głowicę.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 11:42

wojtekr pisze:jakaś modyfikacja tłumika, ewentualnie wyciszanie obudowy silnika ale i tak musisz zostawić otwarty cylinder i głowicę.

Wyciszanie za tłumikiem to pierwsze co mi przyszło do głowy, ale nie wiem czy to wystarczy.. a obudowy raczej nie chce ruszać żeby chłodzenie powietrzem dalej działało jak należy
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 11:44

tylko to nie takie proste bo tam jest po pierwsze dużo oleju (w zależności od modelu silnika) i tłumik nie działa jak w normalnym czterosuwie.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 1 cze 2016, o 11:45

To są zwykłe dwusówy. Możesz kombinować z tłumikiem samoróbką, z tych standardowych raczej dużo nie wyciśniesz, ale w sumie to po co Ci cicho?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 11:51

Kowal pisze:To są zwykłe dwusówy. Możesz kombinować z tłumikiem samoróbką, z tych standardowych raczej dużo nie wyciśniesz, ale w sumie to po co Ci cicho?

silnik i Kit-a dopiero kupie. Silnik ma być silny. Zastanawiam się nad prawie 4hp takim (o ile można go zamontować w helkiku i o ile wejdzie mi do Kit-a )

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ngine.html

Bardzo przeszkadza mi głośność helika spalinowego i chciałbym ją wyciszyć jak najbardziej się da. wiadomo że jest jeszcze szum łopat i głoś dochodzący z silnika, ale chciałbym zobaczysz do jakiej głośności udało by mi się zejść.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2016, o 11:57 przez Neomutant, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 11:54

e nie warto, silnik benzynowy jest słaby a jak wyciszysz to w ogóle już będzie lipia. Do czego chcesz to wsadzić do Aeolusa? To rozleci się rama.

Poczytaj o takim silniku GT15HZ

http://www.os-engines.co.jp/2013/131220/
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 11:55

wojtekr pisze:e nie warto, silnik benzynowy jest słaby a jak wyciszysz to w ogóle już będzie lipia. Do czego chcesz to wsadzić do Aeolusa? To rozleci się rama.

Poczytaj o takim silniku GT15HZ

http://www.os-engines.co.jp/2013/131220/


Jeszcze nie wiem jaki kit wybiorę ale na pewno w rozmiarach 700-800
Ostatnio zmieniony 1 cze 2016, o 12:05 przez Neomutant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 11:56

to zobacz te silniki dedykowane od gasserów
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 11:58

Wiem że to bardzo głupi pomysł ale czy doczepienie kilku tłumików pistoletowych (pewnie dodatkowo zmodyfikowanych - zmniejszona szczelina) cokolwiek by coś dało? :rotfl: pytanie poważne :)

Pytanie nr dwa: Jak duża jest różnica mocy pomiędzy typowym silnikiem RC GAS klasy 700 a typowym silnikiem elektrycznym też klasy 700. czy to jest 1:2?
W przypadku spaliny interesuje mnie długośc lotu conajmniej 1h w FPV, a w przypadku elektryków trzeba zmieniac lipole i czekać aż silnik i ESC się wychłodzą :/ po 10 min locie
Ostatnio zmieniony 1 cze 2016, o 12:04 przez Neomutant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 1 cze 2016, o 12:03

:wall: Ale babola ortograficznego strzeliłem z "dwusÓwem"....

Pamiętaj, że w dwusuwie tłumik ma bardzo duży wpływ na moc, montuj oryginały i lataj. Można się bawić, ale raczej mało jest teraz odkrywczych eksperymentów w wykonaniu nas - modelarzy. Raczej bazujemy na tym co ktoś już kiedyś zrobił, wypił....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 12:07

wojtekr pisze:e nie warto, silnik benzynowy jest słaby a jak wyciszysz to w ogóle już będzie lipia. Do czego chcesz to wsadzić do Aeolusa? To rozleci się rama.

Poczytaj o takim silniku GT15HZ

http://www.os-engines.co.jp/2013/131220/


Co do tego silnika znalazłem tylko taki opis i biedaczek ma tylko 2.7HP a mi zależy na mocjniejszych.
http://www.nastik.pl/os-max-gt15hz-p-50 ... 163c2765e5
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 12:45

Ponawiam pytanie to jaka jest różnica mocy silnika pomiędzy elektrykiem a spaliną (Nitro) a spaliną (GAS) ?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 1 cze 2016, o 12:54

Zerknij w internet i instrukcje obsługi poszczególnych silników.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 13:03

nitro/ gas różnica jest znaczna
elektryk spalina różnica jest powalająca
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 1 cze 2016, o 13:32

Z mocą jest tak jak Wojtek napisał. Do tego należy sobie zadać pytanie do czego ten helik ma służyć? Żeby latać hardkorowe 3D potrzeba obrotów, a wtedy nie ma zmiłuj, musi być głośno. Z kolei duża moc gassera to silniki dużej pojemności, duży silnik=masa, a wtedy raczej nici z hardkora na benzynie.
Wyciszyć spalinę? Nie da się i basta. Można co najwyżej typami tłumików modyfikować nieco tonację pierdzenia, alternatywnie rozważyć silniki turbinowe żeby mieć odgłosy bliższe realizmowi.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 13:51

Artja pisze:Z mocą jest tak jak Wojtek napisał. Do tego należy sobie zadać pytanie do czego ten helik ma służyć? Żeby latać hardkorowe 3D potrzeba obrotów, a wtedy nie ma zmiłuj, musi być głośno. Z kolei duża moc gassera to silniki dużej pojemności, duży silnik=masa, a wtedy raczej nici z hardkora na benzynie.
Wyciszyć spalinę? Nie da się i basta. Można co najwyżej typami tłumików modyfikować nieco tonację pierdzenia, alternatywnie rozważyć silniki turbinowe żeby mieć odgłosy bliższe realizmowi.


w takim razie pozostaje mi elektryk z mocniejszym silnikiem i większym esc np 160-200A żeby się tak nie grzały przy 1h-2h locie. tylko to denerwujące ładowanie. ech
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 13:55

elektryk i 2h lotu - pozazdrościć :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 1 cze 2016, o 13:57

Wojtek nie słyszałeś o Low RPM? :D
...
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 1 cze 2016, o 14:03

wojtekr pisze:elektryk i 2h lotu - pozazdrościć :)


http://rcforever.pl/product-pol-2542-Ak ... h-15C.html

od czego są takie pakiety (6s 16000mAh - 1.9KG)? do tego 4 albo 6 i spokojnie można tyle wyciągnąć. o udzwig się nie martwie bo do 30kg 700E tki podnoszą oprócz swojej wagi. a ja planuje tam wsadzić mocniejszy silnik i łopaty 810mm
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 cze 2016, o 14:05

A co będziesz robił tak wisząc 2h? Jakieś filmy?
Helikoptery

Wróć do „FPV - ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości