Hirobo Freya 90 - powrót

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Grabcio
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 67
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Grabcio » 31 mar 2018, o 16:37

Sulim pisze:Grabcio, a przycinałeś plastikowy tunel pod głowicę OS'y, co by ją wyeksponować ??

Po świętch zabieram się za mojego Airskippera, więc dołączę do klubu Archeologów.
Poza tym, Governor :thumb:


Nie. Tunelu nie ciąłem. Przy węglowej dolnej ramie to przekichane z tym tunelem. Aby wyjąć silnik trzeba go zdemontować. Przy ramie plastikowej zdejmuje się tylko tulejkę rozrusznika, odkręca 4 śruby i cały zespół napędowy wychodzi dołem.
Ten governor jest naprawdę dobrze przemyślany. Z tego, co pamiętam, mam ustawione krzywe gazu i mogę na nich normalnie latać. Governor załączam dodatkowym przełącznikiem na radiu, a prędkości obrotowe wirnika zmieniam tym samym pstryczkiem co fazy lotu. Mam ustawione 1450, 1650 i 1800 obr/min. Wejście w tryb autorotacji (hold) zawsze wyłącza gova i silnik pracuje na wolnych obrotach. Nie wiem skąd się wzięła opinia, że dla tego gova nie można ustawić krzywych gazu dla poszczególnych faz lotu.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Grabcio
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 67
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Grabcio » 4 kwie 2018, o 11:03

Przez Święta z modelem nie wiele się działo. Ogarnąłem instalację paliwową, trochę podłubałem przy zasilaniu (wyłączniki, gniazdo ładowania), sprawdziłem governor - czujnik obrotów działa, przełączanie prędkości i wyłączanie z poziomu nadajnika również. Powoli czyszczę mechanikę. Zamontowałem uchwyty do anten.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Grabcio
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 67
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Grabcio » 12 kwie 2018, o 08:37

Mechanika wyczyszczona. Pozostało odchlewić wydech i kabinkę. Udało się ustawić współosiowość wszystkich trzech łożysk wału głównego. W zasadzie mogę się zabierać za weryfikację wszystkich ustawień modelu.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Sulim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Sulim » 12 kwie 2018, o 16:04

Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 260 razy
Podziękowano: 397 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 kwie 2018, o 18:18

Sulim pisze:Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??


To w takich zabytkach się wyważało? Kurde, dobrze, że zacząłem od 600N
Helikoptery
Awatar użytkownika
Grabcio
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 67
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Grabcio » 12 kwie 2018, o 21:05

Sulim pisze:Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??

Samego sprzęgła nie wyważałem. Wyważałem natomiast wentylator z tuleją (kołem zamachowym) po wklejenia magnesu czujnika obrotów od gova.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Sulim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 70
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Sulim » 13 kwie 2018, o 21:42

Grabcio pisze:
Sulim pisze:Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??

Samego sprzęgła nie wyważałem. Wyważałem natomiast wentylator z tuleją (kołem zamachowym) po wklejenia magnesu czujnika obrotów od gova.



Uff, myślałem, że tylko ja jestem popier....... :masakra:

@wojtekr, w 600N też w zasadzie powinno się chociaż sprawdzić. :lol:
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6251
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 613 razy
Podziękowano: 452 razy

Postautor: aikus » 13 kwie 2018, o 22:49

...
ależ ja byłem barbarzyńcą jak miałem tego spalinowego Raptora...
:masakra:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 260 razy
Podziękowano: 397 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 kwie 2018, o 23:03

Sulim pisze:@wojtekr, w 600N też w zasadzie powinno się chociaż sprawdzić. :lol:


Może i tak ale jak przestałem brać łopaty z HK to nawet ich już nie sprawdzam, nie paruje i nie wyważam a w 600-tach miałem różne kosze, sprzęgła okładziny i tam nigdy nie wyważałem. Może kontrola jakości od czasów raptorów i innych poszła do przodu. Poza tym tam są małe średnice, nawet chyba latałem z jednym magnesem kiedyś i nigdy nie było (akurat tam) żadnych problemów.
Helikoptery

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości