Strona 2 z 5

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 21 sie 2013, o 13:56
autor: lethe
wojtekr pisze:a teraz?

Działa bez problemów :thumb:

To mnie właśnie w tym wszystkim najbardziej pociąga, nie ma jakiejś funkcji lub działa nie tak jak bym chciał to można to po prostu zmienić, gotowe produkty dają w tym zakresie bardzo małą swobodę.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 21 sie 2013, o 14:22
autor: wojtekr
gotowe produkty dają w tym zakresie bardzo małą swobodę.


żadnej

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 21 sie 2013, o 16:26
autor: lethe
Nie no w niektórych można wgrać inny soft, czasem zmodyfikowany, czasem od innego modelu i zawsze to trochę daje, ale to jest nic w porównaniu do własnych rozwiązań.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 21 sie 2013, o 23:48
autor: wojtekr
Jednak pojawil się problem. Jak model postoi jakiś czas to potem bardzo ciężko jestnim obrócić, a konkretnie przejsć przez maksymalną kompresję. Tak jak by zbierał sie w cylindrze olej powodował wzrost ciśnienia. Trzeba go trochę zakręcić delikatnie ręką i potem odpala.

Co mogłem zrobić nie tak, zbyt bogata mieszanka, ruszanie gazem przy zatrzymanym silniku?

Co do oblotu to może czwartek?

Edit: a to już dziś, to raczej piątek rano?

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 22 sie 2013, o 00:24
autor: Kowal
wojtekr pisze:Jednak pojawil się problem. Jak model postoi jakiś czas to potem bardzo ciężko jestnim obrócić, a konkretnie przejsć przez maksymalną kompresję. Tak jak by zbierał sie w cylindrze olej powodował wzrost ciśnienia. Trzeba go trochę zakręcić delikatnie ręką i potem odpala.

Co mogłem zrobić nie tak, zbyt bogata mieszanka, ruszanie gazem przy zatrzymanym silniku?

Co do oblotu to może czwartek?

Edit: a to już dziś, to raczej piątek rano?


Tłok się uszczelnił olejem z paliwa. Jak zalejesz motor, może Ci się na tłoku zebrać paliwa. Normalne. W piątk mnie nie ma :-(

Jaki masz motor?

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 22 sie 2013, o 00:37
autor: wojtekr
Thunder Tiger 53H

Zalewa sie od machania gazem przy wylączonym?

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 22 sie 2013, o 08:41
autor: Kowal
wojtekr pisze:Thunder Tiger 53H

Zalewa sie od machania gazem przy wylączonym?


Nie wiem jak się macha gazem, ale domyślam się o co Ci chodzi. Nie, nie zalejesz go otwieraniem i zamykaniem przepustnicy. Misiałbyś albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku albo postawić model na dziobie, żeby paliwo spłynęło samo.

Gdy zalejesz motor, odetnij dopływ paliwa do gaźniaka, otwórz przepustnicę na duży gaz, przechyl model w stronę tłumika, podłącz rozrusznik i zakręć wałem. [ (Zaraz się Gmeraś odezwie) W takim przypadku, przy mocnym rozruszniku można skrzywić korbowód, bo silnik może dostać uderzenia hudraulicznego ( będziesz próbował skompresować samo paliwa, które może zająć całą objętość nad tłokiem)]. Natomiast ja to zawsze olewałem i używałem rozrusznika do osuszenia motoru. Jeżeli boisz się czegoś takiego włóż sztycę rozrusznika w gniazdo, przechyl model na bok, w stronę tłumika i ruchami lewo-prawo próbuj przekręcić wał, po chwili Ci się to uda, paliwo wycieknie do tłumika.

Ja po locie przelewałem zawsze silnik, tak żeby wypłukać z tłumika spalony olej, który później cieknie z niego, gdy model wisi na ścianie, ale to była moja autorska metoda. Po takiej opracji, jeżeli przewidujesz duższy postój modelu, zabezpiecz silnik afterrun'em, ponieważ paliwo wypłukuje olej z gładzi silnika, a metanol jest mocno higroskopijny. A jeżeli nie będziesz go przelewał dla wypłukania oleju z tłumika, też warto zadbać o motor i go zabezpieczyć.

Nie wierz w bajki, że trzymanie paliwa w zbiorniku jest zdrowe. Niektórzy motywują to tym, że spaliny z silnika (nimi jest wytwarzane ciśnienie w zbiorniku) źle wpływają na rurki silikonowe, które później pękają.........więc lepiej zostawić je w paliwie......ściema. Po locie zatankuj do pełna i roztankuj model, wypchniesz spaliny ze zbiornika. Trzymanie silikonu w paliwie dobrze mu nie robi.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 24 sie 2013, o 17:14
autor: Wiktor
Piotrku
Z tym uderzeniem hydraulicznym to trochę pojechałeś. :o

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 24 sie 2013, o 17:57
autor: Kowal
Wiktor pisze:Piotrku
Z tym uderzeniem hydraulicznym to trochę pojechałeś. :o



Przy starszych silnikach i mocnych rozrusznikach były takie przypadki. W nowych silnikach się z tym nie spotkałem.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 24 sie 2013, o 19:34
autor: Wiktor
chodziło mi o to że uderzenie hydrauliczne to gwałtowne zatrzymanie rozpędzonej cieczy, wzrost ciśnienia czego efektem może byc uszkodzenie rur, instalacji i takie zjawisko w silniku nie występuje co nie zmienia faktu że bez tego wycinka zdanie jest poprawne
W takim przypadku, przy mocnym rozruszniku można skrzywić korbowód, bo silnik będzie próbował skompresować samo paliwa, które może zająć całą objętość nad tłokiem)

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 24 sie 2013, o 22:00
autor: Kowal
Wiktor pisze:chodziło mi o to że uderzenie hydrauliczne to gwałtowne zatrzymanie rozpędzonej cieczy, wzrost ciśnienia czego efektem może byc uszkodzenie rur, instalacji i takie zjawisko w silniku nie występuje co nie zmienia faktu że bez tego wycinka zdanie jest poprawne
W takim przypadku, przy mocnym rozruszniku można skrzywić korbowód, bo silnik będzie próbował skompresować samo paliwa, które może zająć całą objętość nad tłokiem)


Fakt, po twoim poście zacząłem się wczytywać w definicję ( nad którą nigdy się nia zastanawiałem ) i może być to mylące. Chociaż w lotnictwie mechanicy zawsze używali tego pojęcia odnośnie zalanego motoru, głównie w silnikach gwiazdowych.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 26 sie 2013, o 17:50
autor: wojtekr
Będzie ktoś jutro rano na pałacowej?. Podjechał bym, może ktoś by mi pomógł wyregulować silnik. Chociaż nie jestem pewien czy chce tym już jutro wisieć.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 02:56
autor: Kowal
wojtekr pisze:Będzie ktoś jutro rano na pałacowej?. Podjechał bym, może ktoś by mi pomógł wyregulować silnik. Chociaż nie jestem pewien czy chce tym już jutro wisieć.



Ja niezdedy dopiero w czwartek/piątek będę jechał na polatanie. Wcześniej robię na zakładzie.

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 07:23
autor: wojtekr
Powinienem dać radę w piątek

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 10:09
autor: Kowal
wojtekr pisze:Powinienem dać radę w piątek


Chyba masz mój telefon. Zadzwoń w czwartek, umówimy się na polatanie. Masz cały osprzęt? Rozrusznik, paliwo, klucz do świec itp.?

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 10:28
autor: Don Mirson
A kto kupe zmieni??

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 10:36
autor: Neomutant
miruuu pisze:A kto kupe zmieni??

Widzę że zgłaszasz się na ochotnika ? w końcu pierwszy oblot nową maszyną to spory stress..

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 10:38
autor: Don Mirson
Miałem na myśli kupe MikroKowala :D Ale jak coś to mogę przygotować kilka pampersów dla pilota - u nas Ci tego dostatek :)

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 11:01
autor: Neomutant
miruuu pisze:Miałem na myśli kupe MikroKowala :D Ale jak coś to mogę przygotować kilka pampersów dla pilota - u nas Ci tego dostatek :)

To nie wiesz ze Mikrokowal jak chce zmienić kupę woła wsparcie powietrzne ?

Re: Aeolus 3D 50 nitro- dotarcie i regulacja.

: 27 sie 2013, o 12:11
autor: Kowal
Neomutant pisze:
miruuu pisze:Miałem na myśli kupe MikroKowala :D Ale jak coś to mogę przygotować kilka pampersów dla pilota - u nas Ci tego dostatek :)

To nie wiesz ze Mikrokowal jak chce zmienić kupę woła wsparcie powietrzne ?



Pozbyłem się rodziny na tydzień :twisted: :grin2: buhahahhahaha. Pojechali na wakacje.