Odpowiadam na kredyt - wisisz Forumomwi przeprosiny za posta pod postem
Gowkiel pisze:Cześć,
Pytanie nowicjusza.. Czy wszystkie 3 serwa powinny pracować równo?
Jak tylko ruszasz lewym drążkiem góra-doł, w Mode 2 - to tak.
Przy czym drążek na środku, orczyki powinny być poziomo i skok łopat 0.
Gowkiel pisze:W sensie od dolnego położenia do górnego położenia ramienia serwa. W połowie ramię serwa powinno być pod kątem 90° przy ułożeniu drążka na środku.
Dokładnie tak.
Gowkiel pisze:Czemu na załączonym filmiku lewe serwo pracuje dopiero od połowy a prawe od dolnego położenia?
Jestem prawie pewien, że dlatego, że coś jest zjebane
To oczywiście ... ekhem, jakby to powiedzieć ... ogólna odpowiedź, ale bardziej szczegółowej nie znam, bo nie umiem w blejdy.
Natomiast, może Ci podpowie znajomość ogólnej zasady ustawiania geometrii głowicy w helikopterach - wg. tego postępujesz w KAŻDYM helikopterze, zarówno w mikrusie jak i w 700:
1. ustawiasz rewersy serw (pewnie w FBLu)
2. Ustawiasz drążek na środku.
3. Zakładasz orczyki na serwa - tak, żeby były poziomo (w środku zakresu ruchu).
Od tego momentu idziesz mechanicznie w górę, czyli:
4. Zakładasz popychacze serwa-tarcza i regulujesz ich długość ( o ile możesz) tak, aby tarcza była poziomo i w środku zakresu swojego ruchu.
5. Zakładasz następne popychacze (tarcza - głowica) i regulujesz ich długość tak, aby skok na łopatach wynosił zero.
6. na koniec dokonujesz fine-tuningu przy pomocy trymowania serw w FBLu - korygujesz w ten sposób to, czego nie udało się z dowolnego powodu ustawić mechanicznie (np. idealna pozycja jednego z orczyków była dokładnie pomiędzy ząbkami wieloklina - nie przeskoczysz).
That's it.
jak się do tego przyłożysz, to nawet torowania nie potrzeba poprawiać.