Witam,
Budowę rozpocząłem wczoraj koło godziny 22, skończyłem dzisiaj o 13, ogółem samo zbudowanie zajęło mi 11 godzin.
Pudełko w jakim przychodzi model jest dość pokaźnych rozmiarów, ładnie wkomponowało mi się w biurko
W środku 4 mniejsze pudełka oraz instrukcja.
Pudło nr 1 zawiera kabinkę oraz ramę. Kabinka przychodzi w przydatnym pokrowcu.
Pod nią rama oraz podwozie
Pudełko numer 2 zawiera elementy ramy oraz zębatkę główną
Pudełka 3 i 4 nie były fotografowane, gdyż komisja uznała zadziwiająco nudne wnętrze (sama folia tak na prawdę), zawartość zostanie przedstawiona w dalszej części tej relacji.
Zabieramy się za budowę. Zdecydowałem się prowadzić prace zgodnie z harmonogramem instrukcji, która to ilustruje każdy krok i jeżeli coś musimy ustawić tłumaczy wszystko dokładnie.
No więc podwozie:
Na płozach wygrawerowane jest miejsce w którym powinniśmy przykręcić przednią goleń, dzięki temu płozy są idealnie równo.
Następny worek, lewa połówka ramy (nie są symetryczne)
Zamontowane kilka elementów, rama przyczepiona do podwozia
Kolejny woreczek, prawa połówka ramy (widać "półkę" po regulator z przodu oraz wycięcie na serwo ogonowe) oraz przednie mocowanie kabinki
Czas na przeniesienie napędu do ogona.
Zębatka przymocowana na wale 4 (!) śrubami.
Zamocowane w ramie, widoczny mimośród pozwalający ustawić luz między zębatką odbierającą a crown gear (górna śruba)
Mocowanie belki ogonowej oraz półka pod żyro/układ FBL
Łożyska wału głównego w ramie
Górne łożysko jest tylko jedno, natomiast środkowe i dolne są to zestaw łożysk (łożysko "radial" oraz oporowe)
Wał główny zapakowany w papier woskowy
Ramię antyrotacyjne oraz mocowanie serw aile i pitch
Jak powiedział Mericuriell - mother of other antirotation brackets
Zębatka główna, crown gear oraz łożysko jednokierunkowe (monstrualnie wielkie)
Porównanie zębatek i OWB 550 Align vs Kasama Srimok E - zgadnijcie które jest które...
Połączone razem, aż 8 śrub
I w ramie
Elementy mocowania serw, dźwignia przeniesienia ruchu serwa ogonowego oraz mocowanie podpór ogona
Popychacz wykonany z tytanu, jak się kręci to sie wydłuża lub skraca (w innych helikach tylko jako upgrade)
Półki pod baterie
Osprzęt serwa elevatora
I już zamocowane - serwa chwilowo to Aligny DS610
Zamontowane również serwa aile i pitch
Łoże silnika oraz zębatka atakująca mod 1.0 12T
Mocowane do ramy za pomocą porządnych śrub M4 z tytanu
Podparcie zębatki
Cała rama
Zamocowane w ramie
Tarcza - dla mnie dzieło sztuki. ZERO jakiegokolwiek luzu, kształt i wykonanie, wykończenie 10+/10. Warto zwrócić uwagę na nietypowe położenie kulek od tarczy.
Założone na wał główny. Ramie antyrotacyjne potrafi się odchylić o ok. 30* po poluzowaniu jednej śruby wiec nie ma potrzeby całkowitego demontażu.
Głowica - wykończenie znów na najwyższym poziomie, snapy pasują idealnie, niektóre potrzebują dotarcia ale to przy pierwszych lotach.
Wałek ogonowy - wcześniej był problem, ponieważ różnica między wew. średnicą łożyska a zew. średnicą wałka wynosiła 0.12mm przez co łożysko gibało się na wałku. Teraz na wałku są już metalowa obejmy, wystarczy podczas klejenia łożyska przytrzymać je z obu stron tymi obejmami, mamy gwarancję iż przyklei się prosto.
Tutaj już zaklejone
Budowa zakończona (ogon nie był fotografowany, ponieważ budowniczy/fotograf miał ekstremalnie brudne ręce ze smarów różnej maści).
Szybka sesyjka:
Co ciekawe, otwory w belce na śrubki mocującą obejmę oraz na śrubkę zabezpieczającą przed wypadnięciem belki z modelu przy sile wyciągającej belkę musimy wykonać sami wedle uznania.
Kabinka chwilowo jest przeźroczysta, jak dostanę pomalowaną dodam fotki Srimoczka we wdzianku.
Planowany Setup (będzie kompletowany przez pewien czas):
-PYRO 700-52L
-YGE120HV V4
-Outrage BL9180HV i BL9188HV zasilane bezpośrednio z 2S
-Vbar full size
Pozdrawiam ! Wesołych Świąt!