MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 mar 2013, o 20:38

Ponieważ posiadam taki sprzęt, w którym ostatnio wysiadły szczotki idąc po najmniejszej linii oporu kupiłem na ebay'u dwa nowe silniki i nawet ostatnio przyszły więc jeden został wymieniony. Historia z pozory banana gdyby nie kolega tom74, który podsunął pomysł na modyfikację tego helikoptera o silnik bez szczotkowy i regulator.

Helikopter jest dosyć ciekawy dla początkujących, gdyż jest bardzo solidny, może nie jest porównywalny jakością z 450 czy nawet 250, ma plastikowe popychacze, słabe żyro, sam się stabilizuje ale na początek jest super. Pomysł jego zakupu podsunął mi znajomy i naprawdę nie żałuje. Można (przy odrobinie zdrowego rozsądku) pójść samemu i nigdy wcześniej nie latając zacząć w jakimś ustronnym miejscu. Krety, które ja miałem nie robiły na nim większego wrażania- jest lekko popękany ale sprawny.

W obecnej konfiguracji wymiana silnika jest konieczna co 40 pakietów, ale inwestując około 100zł można go przerobić na bezawaryjny (szczotkowo) zestaw szkoleniowy.

tom74 napisz o co i jak, ok?

Ja się pewnie skusze i tez go przerobię.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 mar 2013, o 21:22

Pomierzyłem sygnał od silnika, czy normalne regulatory tez mają wypełnienie 46-95%?

Jak można dobrać silnik do tego zestawu- mam pakiety 2s 20c i nigdy nie były cieplejsze niż letnie za to oryginalny silnik zawsze był prawie parzący.



min- 46% wypełnienia
Obrazek

połowa gazu
Obrazek

95% wypełnienia

Obrazek
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 mar 2013, o 22:22

Ok, już doczytałem: niezbędny jest brushed to brushless converter
Helikoptery
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 3 mar 2013, o 10:28

Z tego co wiem, to gotowe kity zawierają regulator wpinany wtyczką do gniazda płytki odbiornika w miejsce gdzie zasila się silnik główny. Dodatkowo jeden przewód ujemny bierze się bezpośrednio z płytki lub aku. Na youtube ludzie jednak nie kupują gotowego zestawu, tylko najczęściej korzystają z dwóch silników:
- EH200, 4100kV, 200W: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 100kv.html
- Emax 4050kV: http://www.cyber-fly.pl/pl/p/EMAX-HL201 ... wcowy/1912
i regulatora:
- Regulator Turnigy Basic 18A/22A lub podobnego o prądzie 20A: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9303

Wrzucam fotki gotowego zestawu do zamiany szczotkowego na bezczotkowy oraz całkowicie aluminiowej głowicy z łącznikami i resztą elementów która jest dostępna od kilku tygodni:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na youtube jest też kilka filmików pokazujących modyfikację robioną na własna rękę jeśli chodzi o zamianę silników +dobór regulatora oraz po skorzystaniu z gotowego zestawu:
zestaw gotowy:

modyfikacje własne:





Programowanie regulatora:
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
trepisko
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 09-05-2013

Postautor: trepisko » 11 maja 2013, o 14:40

Wszystko poszło świetnie tylko pacjent nie żyje. :shock:
Teraz pytanie co poszło nie tak?
Natchniony powyższym artykułem postanowiłem zmienić silnik na bezszczotkowy
Nabyłem w tym celu silnik EMAX HL2010/04 oraz regulator REDOX 20A Brushless ESC + karta
Montaż całości przebiegł bezproblemowo, po złożeniu nawet moje f645 lata.
jest jednak jedno ale...
Po włączeniu zasilania heli i uruchomieniu odbiornika silnik pracuje przez około sekundę.
Podobnie dzieje się po wyłączeniu nadajnika.
O ile z drugim przypadkiem można sobie poradzić zmieniając przyzwyczajenie i rozłączać zasilanie helikoptera a potem wyłączać nadajnik, o tyle z przypadkiem pierwszym jest poważny problem.
Dodam, że ustawiałem różne ustawienia regulatora i zawsze taki sam efekt.
POOOOMMMMOOOOCCCCYYYY !!!! Proszę :)

Ps )
W tej chwili regulator zasilany jest równolegle z płytką odbiornika ( akumulator zasila jak w oryginale płytkę, do której przylutowałem zasilanie regulatora)
testowałem też zasilanie regulatora z gniazda zasilania silnika szczotkowego.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2013, o 10:23

chyba nie kumam, napisz co się dziej po włączeniu nadajnika i potem helikoptera. Rozumiem, że w helikopterze włączając pakiet włączasz tym samym wszystkie płytki etc.?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 12 maja 2013, o 18:23

Ja też cię nie łapię... Co to znaczy, że pracuje przez sekundę? Czyli potem nie, czy nie od razu albo czasem?
Poza tym ZAWSZE powinno się włączać nadajnik jako pierwszy i wyłączać jako ostatni. No chyba że chcesz kiedyś się przekonać, dlaczego...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
trepisko
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 09-05-2013

Postautor: trepisko » 12 maja 2013, o 23:18

wygląda to dokładnie jak na załączonym filmie :
http://www.youtube.com/watch?v=JnvOdece ... r_embedded

Po podłączeniu zasilania helikoptera regulator podaje sygnały dźwiękowe.( tu wyjaśnię że zasilanie podłączone jest do płytki odbiornika i do regulatora 3f )
Następnie włączam zasilanie nadajnika i ruch przepustnicą w skrajne położenia, po czym następuje ustanowienie połączenia nadajnik-odbiornik. ( od tego momentu reagują serwa sterujące)
I w tym momencie następuje niepożądany rozruch silnika trwający około 1-2 sekund.
Potem silnik pracuje z godnie z założeniami czyli reaguje na przepustnicę w zakresie 0-100 % i wszystko śmiga aż miło.

Podobny niekontrolowany rozruch silnika głównego następuje po wyłączeniu nadajnika. To jednak nie stanowi poważniejszego problemu, bo wystarczy najpierw odłączyć zasilanie helikoptera i problem znika :approve: Niemniej jednak na jednym filmiku z początku tematu, silnik nie reaguje rozruchem na wyłączenie nadajnika hmm

Przy pomocy karty zmieniałem ustawienia regulatora na różne sposoby, ale nie wyeliminowało to "dzikiego startu". A jako że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 maja 2013, o 07:55

A co się dzieje gdy najpierw włączysz aparaturę? To samo?
Helikoptery
trepisko
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 09-05-2013

Postautor: trepisko » 14 maja 2013, o 18:53

Dokładnie tak samo.

Dla tych co nie mieli styczności z MJX F645 wyjaśnię, że uruchomienie wygląda następująco:
1. włączyć zasilanie śmigłowca (w momencie podłączenia zasilania serwa dosłownie tyko drgną)
2. zasilanie nadajnika
3. teraz trzeba przesunąć dźwignę gazu w skrajne górne a następnie w skrajne dolne położenie ( w tym momencie słychać sygnał dźwiękowy z apki)
4. model gotowy do lotu.
w podstawowej konfiguracji zero problemu i stresu że coś zakręci i strzeli po łapkach :)
Po zmianie silnika na 3f nie jest już tak wesoło :(

Płytka odbiornika ma zintegrowany regulator dla głównego silnika szczotkowego, żyroskop i sprzężony z nim regulator dla silnika szczotkowego na ogonie.
posiada wyjścia dla trzech serwomechanizmów oznaczonych " AILE" "ELEV" i "THRO"
Do tego ostatniego podłączyłem sterowanie regulatora.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 14 maja 2013, o 19:00

Sprawdzę dzisiaj ale wydaje mi się, że najpierw aparatura, potem helikopter potem pkt3. Co prawda jak piszesz nie ma to znaczenia ale jest prawidłowy odruch co w przypadku większych modeli ma zasadnicze znaczenie.

A co się dzieje jak odłączysz THRO od oryginalnej płytki F645? Czy źródłem sygnału jest oryginalna płytka czy jakieś wariację brushless'owej?

I zobacz co jest jak dasz sygnał LOW na wejście od THRO podczas włączania- jak będzie ok to wystarczy mały pstryczek i gitara.
Helikoptery
trepisko
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 09-05-2013

Postautor: trepisko » 17 maja 2013, o 23:40

Jak odłączę sterowanie regulatora od płytki "F645"
i podłączę zasilanie, regulator 3f całkowicie milczy.
Po ustanowieniu połączenia nadajnik - odbiornik serwa pracują, główny silnik oczywiście w bezruchu.
Zauważyłem w czasie lotów, że jak do płytki odbiornika podpięty jest regulator silnika 3F to wydłuża się czas łączenia z nadajnikiem.
Ponadto zdarzyło się, że całość po wymianie pakietu pracowała poprawnie, znaczy bez niekontrolowanego rozruchu silnika głównego.
Wytłumacz proszę co znaczy :
"I zobacz co jest jak dasz sygnał LOW na wejście od THRO podczas włączania"
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 23 wrz 2013, o 10:34

Witam, jestem nowy na forum a jednocześnie nowy w kwestii śmigłowców RC, nie zakładam nowego tematu bo ten dotyczy mojego problemu.
Jestem posiadaczem śmigłowca o którym mowa i chce zmienić silnik na bez szczotkowy jednak te podane silniki na początku wątku są nie dostępne w wszystkich sklepach modelarskich w Polsce które znam, poza tym jeśli to możliwe w tym modelu chciałbym zmienić silnik na taki który wytworzy dodatkowo jakieś 0,5 kg ciągu.
Ktoś pomoże? doradzi jaki silnik i regulator wybrać z pośród tak wielkiej liczby ofert w sklepach bo szczerze mówiąc trochę się gubię w tym wszystkim.
Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc .
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 23 wrz 2013, o 12:57

Coś Panowie awatarki pogubili... :hammer:
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 23 wrz 2013, o 20:59

Te problemy jak widzę dotyczą wersji silnika i regulatora montowanych na własną rękę. Ja mam zestaw przeznaczony do F645 i tu żadnych problemów nie ma. Wydaje mi się, że sygnał ze złącza THRO robi tu problem. Nie poprawnie współpracuje z regulatorami, które macie. Pamiętam, że był swego czasu na YT filmik rozwiązujący ten problem.
Sam jestem tym zainteresowany aby można było bez kłopotów wymienić w przyszłości obecny zestaw regulatora i silnika na coś z polskiego rynku.
Jeśli uda się problem rozwiązać, to proszę o podzielenie się informacjami.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 24 wrz 2013, o 11:36

Udało mi się w końcu odnaleźć dostępny silnik emax http://helipad.pl/pl/p/Silnik-bezszczotkowy-EMAX-HL201004/2171.
czy regulator http://helipad.pl/pl/p/Regulator-bezszczotkowy-REDOX-20A/4875 będzie wystarczający?
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 24 wrz 2013, o 19:17

Wydaje mi się że wystarczy. Ten z zestawu jest bodajże na 18A ciągłego i 24 chwilowy.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 25 wrz 2013, o 10:41

Części zamówione, jak tylko przyślą to opisze co i jak z tego wyszło :twisted:
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 25 wrz 2013, o 20:50

Najnowsza modyfikacja mjx-a:
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 26 wrz 2013, o 08:32

Nurtuje mnie jeszcze takie pytanie, patrząc na inne modele rc śmigłowców to nie które potrafią zawisnąć do góry nogami, a f45 tylko nieznacznie się pochyla, od czego to jest zależne? tarczy sterującej?

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości