MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 16:34

Zrobiłem tak jak miruuu proponował, serwa na neutralnym, orczyki poziomo i dopasować popychacze żeby tarcza była prosto. W takiej konfiguracji wychylenie serwa w lewo i w prawo jest mniej więcej identyczne, ale jak tylko uruchomiłem to okazało się, że helika ściąga na prawo więc musiałem trymerami skontrować i w dalszym ciągu mam większy ruch serwa w prawo niż w lewo. No nie powiem, ale teraz jest troszkę lepiej, w lewo już się pochyla, ale zbyt wolno i nie da się odwrócić ciągu pochylając w lewo. Pochylając w prawo, dodając gazu bardzo szybko odwraca się ciąg a w lewo nawet na całym gazie się nie odwróci. Czyli tak jak widać na drugim filmiku, w prawo flybar momentalnie się pochyla, a w lewo czasami w ogóle się nie pochyli tylko łopaty zmieniają kąt. A skoro flybar się nie pochyla to nie ma mowy o dynamicznym pochylaniu.
Może faktycznie mam krzywo wał ustawiony, w sensie że pochylony w prawo przez co helik ma tendencje do uciekania w prawo i trzeba kontrować w lewo żeby go utrzymać prosto.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 gru 2015, o 16:46

W takim razie wróć trymerami tak jak było (do neutrum) a korektę którą wykonałeś zamiast trymerami wykonaj popychaczami (z jednej strony skracając a z drugiej wydłuzając). Same serwa zostaw tak jak napisałem, żebyś ustawił i ustawiłeś zanim zmieniłeś ;)
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 gru 2015, o 17:05

Jak dla mnie, to wymień serwa na jakiekolwiek z tych:
http://allegro.pl/micro-serwo-9g-sg92r- ... 40827.html
http://allegro.pl/wyprzedaz-nowe-serwo- ... 58690.html
I daj inną tarczę, bo może mieć zbyt duży luz. PS jakieś dwie tarcze mam w domu jeśli potrzebujesz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 22 gru 2015, o 17:30

Hmmm. Nie wiem czy na pewno, ale chyba tam są mniejsze serwa 5g. ;)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 17:40

Miruuu zrobiłem również tak jak mówisz, orczyki na poziomo, trymery na zero i popychaczami ustawiałem żeby stabilnie wisiał i okej, ale dalej jest to samo bo wał blokuje wychylenie tarczy i bardziej się w lewo nie pochyli :D
Najchętniej to wymienił bym ramę, bo ta oryginalna od f45 ma tylko jedno mocowanie na serwo prawo -lewo i ono jak napotka opór to rusza się. Teraz sprawdze jak lata po przekrzywieniu całej ramy w lewo, pewnie teraz będzie uciekał w lewo :D Możliwe że po kilku mocnych kretach coś się skrzywiło a ramę mam przykręconą tylko na kilku srubach więc tym bardziej mogło się skrzywić.
Tom74, a masz aluminiową tarczę? Jeśli tak to ile chcesz za nią? Bo na xtreme się dosyć cenią.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 gru 2015, o 17:54

A zrób takie filmy jak wcześniej tylko teraz. Jeden od tyłu i jeden z boku.
A zanim zrobisz film zdejmij popychacze z tarczy i zdejmij ten taki "trzymak boczny" i sprawdź czy nie ograniczona niczym tarcza nadal blokuje się na wale oraz jak i czy się blokuje gdy ja obrocisz o 180 stopni...
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 gru 2015, o 18:10

Mam dwie aluminiowe i obie siedzą już w modach F45. Mam dwie plastikowe, jedna prawie nówka, a druga kilkanaście lotów miała. W domu mam też jedną rozwierconą w taki sposób aby kąt przechyłu tarczy powiększyć bez blokowania o wał - wystarczy wiertło w rękę i jazda, powiększasz otwór z 6 mm do jakichś 7,5 mm. Latałem na niej przed przejściem na aluminiową extreme. Tych plastikowych nie używam od 2 lat, bo mam snapy i kulki od 450 zamontowane.
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 19:13

Tom74 jadę po RedLabelsa i słoik miodu dla Ciebie :D obciąłem trochę sprężynki pod tarczą bo uważałem że za mocno naciska na tarczę, rozwierciłem tarczę do 7,5mm i już całkiem zirytowany tym helikiem poszedłem zrobić test i ja piernicze orgazm po prostu! Skubany teraz tak gwałtownie leci w lewo że hoho. Odwraca ciąg szybciej niż przedtem podczas pochylania w prawo. Teraz tarcza się rusza na boki bo większy otwór jest, ale w żadnym stopniu nie wpływa to na stabilność. Wróciła mi wiara w heliki 4ch.
Ale żeby nie było tak kolorowo, to w prawo leci teraz gorzej niż przedtem. To znaczy w lewo lata już wyśmienicie, a w prawo też dobrze, ale tak o 10-15% gorzej niż w lewo, ale myślę że to da się wyrównać żeby w obie strony latał jednakowo.
Wow, nie spodziewałem sie, że kiedykolwiek ten mjx poleci lepiej w lewo niż w prawo :)
Jutro spróbuje wyrównać oba kierunki, żeby kosztem wychyłu w lewo poprawić wychył w prawo.
Teraz ciekawe czy helik podczas lotu do przodu będzie leciał po łuku w prawo.
Już myślałem że całe święta będę się denerwował tym helikiem ale udało się :)
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 gru 2015, o 20:06

To nie 6 Ch, więc nie licz na idealnie równe pochylanie tarczy we wszystkich kierunkach.
PS jeszcze jeden mój domowy mod na problemy z odpadającymi prowadzeniami snapów tarczy. Jak masz gołą, czyli uszkodzoną głowicę, to możesz z płaskownika alu grubości 1 mm odciąć prostokąt w odpowiednim kształcie, pozaginać go, rozwiercić, zamontować na jakimś mocnym kleju do resztek głowicy i iglakami wypiłować miejsca na prowadzenie snapów ( u mnie to 5 mm prostokąty). Głowica jest wieczna :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 20:20

Właśnie, to słabsze pochylanie w prawo jest spowodowane raczej uszkodzoną jedną prowdnicą, bo jak uszkodzoną prowadnicę snapów zamontuje od strony popychacza serwa (czyli z prawej) to wtedy mam super pochylanie w prawo, a gorsze w lewo. Natomiast jeśli, głowicę zamontuje uszkodzoną prowadnicą z lewej, czyli po drugiej stronie popychacza serwa to wtedy mam super pochylanie w lewo, a gorsze w prawo. Boje się, że jak obie prowadnice będą sprawne to w żadnym kierunku nie będzie dobrego pochylania. A dlaczego? A mianowicie dlatego że oryginalne prowadnice mają za wąskie otwory i na pewno każdy zauważył że przy ruchu serwa popychacze między prowadnicami wyginają się, bo otwory powinny być raczej szersze. Ale jak będą szersze otwory z obu stron to te wytworzone luzy spowodują, że pochylanie będzie jeszcze mniejsze.
Cóż, pożyjemy zobaczymy. Kupię głowice od V913, F49 i spróbuje tak przypiłować, żeby było okej.
Tom74, Ty masz otwory w prowadnicach o szerokości aż 5mm? I mimo tych luzów helik lata jak powinien?
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 22 gru 2015, o 20:56

Oczywiście, prowadnice służą głównie do pchania, dlatego są grubsze w tych miejscach w głowicy V913. Im szersze, tym łatwiej kąty zmieniają popychacze przy dużych wychyleniach tarczy i na popychaczach nie masz efektu szlifowania plastiku :)
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 22 gru 2015, o 21:57

Więc głowica z v913 będzie okej, byle spiłować ten 1mm. A powiedz bo skoro masz 5mm otwory w prowadnicach to popychacze luźno chodzą i nie szkodzi to na sterowność?
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 23 gru 2015, o 00:09

Jest bardzo ok i dodatkowo mam szersze snapy od 450 tki.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 23 gru 2015, o 14:56

Heh no i skończyło się pilotowanie :D wczoraj wieczorem latał no bardzo ładnie mimo delikatnego wiaterku. Nic nie zmieniałem żadnych ustawień. Dzisiaj odpalam na łące a tu wielki surprise...
Po pierwsze - helika trzęsie jakby mu jedno śmigło odpadło.
Po drugie - prawie żadnej sterowności a jeśli już zadziałały stery to z opóźnieniem kilkusekundowym mimo że serwa działały od razu.
Po trzecie - helik leciał tam gdzie chciał. Fakt, wiaterek dzisiaj jest nieco większy niż wczoraj ale bez przesady.
po czwarte - możliwe jest żeby ta rozwiercona tarcza wpadła w rezonans i przez to cały helik wpadł w rezonans?

Nie wiem już co myśleć o tym heliku. Nie wiem czy ładować kase w niego żeby go naprawić czy kupić znowu za 100zł całego modela i przełożyć tylko płytki, esc, silniki.
Mega dziwne no. Wczoraj pięknie sobie latał, nawet ciasne ósemeczki robił, a dzisiaj nawet nie dałem rady go utrzymać w powietrzu.
Długa droga przed nami :D
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 23 gru 2015, o 15:14

Helik daje ci znaki, że to czas na pójście na przód i zakup 6ch :D
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 23 gru 2015, o 16:27

Może sprężynka weszła miedzy podkładkę, a wał od strony tarczy i blokuje ruch tarczy. Musi mieć kształt stożkowy - szerszy u góry aby opierała się o podkładkę pod tarczą. Ta podkładka też nie może być za luźna, maksymalnie 6,5 mm, fi wewnętrzne.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 23 gru 2015, o 16:38

Sprężynka jest tak dobrana że nie ma szans żeby się tak stało. Kupie nową głowice, kilka drobnych pierdółek i złoże go od nowa tak jak ma być, bo teraz już szkoda się męczyć bo połowa części jest po kilka razy klejonych lub prostowanych.

@lenu podobają mi się duże 4 kanałówki z kilku względów tylko po prostu ten mjx już za dużo kretów miał :D A co do 6ch to jak zrobię mjxa to będę szukał jakiegoś mikrusa używanego lub uszkodzonego bo też dawać 400zł za v977 to w sumie nie mało a mi by wystarczył nawet taki v922. Ale najpierw mjx :D jestem uparty i muszę go zrobić.
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 23 gru 2015, o 18:36

lenu pisze:Helik daje ci znaki, że to czas na pójście na przód i zakup 6ch :D

hmm No coś w tym jest... 8-)

TomRar pisze: ...a mi by wystarczył nawet taki v922.

Napisz PW, a Twoje marzenia się spełnią... albo mogą spełnić jak się dogadamy :grin2: Coś by się znalazło - właśnie zbieram na HCP100s. ;)
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 24 gru 2015, o 13:36

Być może to jest znak, ale i tak nie odpuszcze mjxa bo muszę go zrobić, taki charakter :)
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 24 gru 2015, o 14:41

@TomRar - i wreszcie dojdziesz do tego co tu wszyscy mówią: sprzedaj MJXa i kup 450tkę :D Ja trochę żałuję sprzedaży, bo MJX to model wiele wybaczający w pilotażu, ale nie stać mnie na ładowanie kasy w dwa heliki. Z 2 strony plus taki, że jak grzebiesz w jednym to drugi lata ;)

Rozbierz MJXa w drobny mak i dokładnie poskładaj - u mnie to pomogło jak zaczął świrować, tu się popuściło, tam skrzywiło itd.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości