MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 2 paź 2013, o 16:14

Chyba miałeś na myśli 3 IDLE bo HOLD-a to masz tylko jednego :hammer: :banana:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 2 paź 2013, o 18:56

Kurde ja to mam pecha :( wszystko pracowało ładnie, pakiet wyciągnięty do ładowania a tu dzisiaj zonk regulator martwy :evil: nie wiem co za fatum wisi nad tym modelem, naprawdę jest chyba nielotem.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 paź 2013, o 19:37

Gmeracz pisze:Chyba miałeś na myśli 3 IDLE bo HOLD-a to masz tylko jednego :hammer: :banana:

Ano wlasnie mam na myśli trzy holdy :) zerknij do wątku o lotnisku na ursusie. Niestety bez kompa nie wrzuce linka...
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 3 paź 2013, o 06:21

Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 4 paź 2013, o 19:10

Czy dałeś odrobinę smaru silikonowego na zębatki ogona? O mnie zębatki wycierają się w normalny sposób, prędzej pada silnik od wytarcia szczotek niż zębatki ale...
Po każdych 3-5 lotach sprawdzam jaki jest luz osiowy na tylnej zębatce. Jeśli oś ma luz powyżej 3 mm, to w trakcie największego obciążania (ciasne zwroty) zębatka nie jest równolegle ustawiona do silnika i zaczyna ją brać bokiem. Pamiętaj ,że na osi tylnego wirnika nie masz łożysk, tylko dwie plastikowe mikro tulejki i je też warto smarem pociągnąć. Silniki ogonowe na szczęście są bardzo tanie-oczywiście nie w naszym cudownym kraju:
http://www.banggood.com/Wholesale-Doubl ... 40831.html
Jeśli już tyle czasu i klasy włożyłeś, to oblataj go jakiś czas, a potem sprezentujesz komuś przechodząc na jakiś bardziej poważny, ja mam w planie to:
viewtopic.php?f=71&t=2433
Zdobyte doświadczenia w dłubaniu, dopasowywaniu części oraz pierwsze przeloty są bezcenne ;)
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 5 paź 2013, o 11:24

A wiec wszystko poskładane do kupy, morał? regulator 20a jest za slaby, w tej chwili 30a i moze mi sie wydaje ale na 30 silnik ma większa moc, poza tym odczucia dobre, silnik daje nadwyżkę mocy, mimo wzrostu wagi(nie mam pod ręką wagi) pakiet zippy 2200mAh 133g silnik 38g regulator 28g minus oczywiście stary silnik to wystarczy niecałe 40% gazu by się unosił. Morał- szkoda kasy bo koszty względem efektów nie opłacalne ale jednak wykonalne.
Bedze na przestrogę dla potomnych :P
Awatar użytkownika
szkubi
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 29-01-2013
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: szkubi » 5 paź 2013, o 11:41

szkubi pisze:
morfeo2000 pisze:Dzięki za wyczerpująca odpowiedz, ale nasuwa mi się kolejne pytanie czy jest wykonalne by zmodyfikować głowice tak by model bardziej wychylał się na boki? chodzi mi o to ze czasem gdy zawieje wiatr i próbuje z nim walczyć to efekt jest taki ze model stoi w miejscu, nie chodzi mi o to już żeby go odwrócić do góry nogami tylko żeby wychylenie sterów było większe, kombinowałem z orczykami i dawało rezultat jednak tarcza sterująca trze o wal. A może cala głowica od innego modelu? miałoby to sens czy szkoda kasy?


Nie mam tego modelu więc się nie wypowiem czy jest opcja wymiany głowicy ale na twoim miejscu nie zawracałbym sobie głowy modyfikacjami tego helika. Jak poczytasz trochę forum to zobaczysz, że większość modyfikacji tego typu helików kosztuje sporo a daje niewiele. Generalnie to polecałbym zbieranie na jakąś porządniejszą maszynę a tym latać takim jaki jest beż wkładania w niego dodatkowej kasy. Sporo osób dochodzi po prostu do wniosku, że kasa którą włożyli jest niewspółmierna do efektów.


morfeo2000 pisze:A wiec wszystko poskładane do kupy, morał? regulator 20a jest za slaby, w tej chwili 30a i moze mi sie wydaje ale na 30 silnik ma większa moc, poza tym odczucia dobre, silnik daje nadwyżkę mocy, mimo wzrostu wagi(nie mam pod ręką wagi) pakiet zippy 2200mAh 133g silnik 38g regulator 28g minus oczywiście stary silnik to wystarczy niecałe 40% gazu by się unosił. Morał- szkoda kasy bo koszty względem efektów nie opłacalne ale jednak wykonalne.
Bedze na przestrogę dla potomnych :P


Głupio jakoś tak cytować samego siebie ale wychodzi na to, że miałem rację? ;p
KDS 450s + KDS K-7XII ---> SPRZEDANY
Tarot 500 ESP złożony i oblatany ;D
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 5 paź 2013, o 12:03

szkubi pisze:Głupio jakoś tak cytować samego siebie ale wychodzi na to, że miałem rację? ;p


Tak Miałeś racje chociaż uważam że w połowie ponieważ,
efekty względem ceny niewielkie aczkolwiek zamierzony efekt osiągnąłem, poza tym nowe doświadczenie tym bardziej, że to mój pierwszy śmigłowiec są bezcenne :twisted:
Teraz czekam tylko na sprzyjającą pogodę chociaż z tym może być problem o tej porze roku.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 5 paź 2013, o 21:14

Zapodaj linka do tego regulatora o większym prądzie dla potomnych.
PS oryginalny silnik szczotkowy waży 57 gram.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 5 paź 2013, o 22:26

tom74 pisze:Zapodaj linka do tego regulatora o większym prądzie dla potomnych.


http://helipad.pl/pl/p/Regulator-bezszc ... X-30A/4876

na tym regulatorze silnik daje rade nawet na wysokim timingu jednak wał napędowy lub łożyska są za słabe bo na wysokim przy max obrotach dobiegają niepokojące dźwięki. jednak do lotów wystarczy w zupełności timing normal a na niskim i tak jest delikatna nadwyżka ciągu w porównaniu do seryjnego silniczka.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 5 paź 2013, o 22:51

Najważniejsze, że życie silnika bezszczotkowego jest wielokrotnie dłuższe nisz szczotki. Teraz tylko musisz mieć większość ilość zapasowych silników do ogona aby móc bawić się bez stresu.
PS wymieniłeś serwa fabryczne?
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 6 paź 2013, o 08:21

tom74 pisze:Najważniejsze, że życie silnika bezszczotkowego jest wielokrotnie dłuższe nisz szczotki. Teraz tylko musisz mieć większość ilość zapasowych silników do ogona aby móc bawić się bez stresu.
PS wymieniłeś serwa fabryczne?


Na szczęście silniki ogonowe są tanie, poza tym o ile mi dobrze w głowie świta to identyczne były w starych napędach cd do otwierania tacki a i czasem w radiach samochodowych, zawsze można zaadoptować szczotki :-) lub zamontować bez szczotkowy :geek:
Serw nie wymieniłem bo i co mi to da? szybkość reakcji? w milisekundach których nie odczuje.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 6 paź 2013, o 14:48

Szybkość to jedno ale siła jest ważniejsza. Im helik leci wyżej, to opory powietrza łopat są większe, bo szybciej muszą się obracać, a wtedy słabe serwo nie mam mocy utrzymywania odpowiedniego wychylenia tarczy i masz wrażenie, że model stoi zamiast się poruszać lub też reaguje bardzo opornie. W przypadku takich zabawek wystarczy, że przekroczy pułap 25-30 m i mamy wrażenie zerowej reakcji na sterowanie kierunkiem lotu przy wychylaniu wirnika głównego.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 6 paź 2013, o 15:18

tom74 pisze:Im helik leci wyżej, to opory powietrza łopat są większe, bo szybciej muszą się obracać,

Nie do końca. Tak jak w oceanie największe ciśnienie wody jest przy dnie, tak w atmosferze największa gęstość powietrza jest przy gruncie.

To że im wyżej leci śmigłowiec tym szybciej muszą się obracać śmigła jest prawdą ale nie dlatego że opór powietrza jest większy. Im wyżej tym powietrze jest rzadsze i opór właśnie maleje, ale z racji tego że cząsteczek powietrza jest coraz mniej to po prostu śmigła nie mają się od czego odpychać i maleje siła nośna jaką są w stanie wytwarzać. Do pewnego stopnia można to kompensować właśnie zwiększeniem obrotów.

Zupełnie inna kwestia jest taka że aby spadek gęstości powietrza był odczuwalny trzeba się oddalić od ziemi na całkiem konkretną odległość. Z całą pewnością nie jest to 30m i wątpię żeby przy typowym lataniu śmigłowcami RC ktokolwiek osiągał takie pułapy.

Wydaje mi się że sytuacja która opisujesz ma inne źródło.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 6 paź 2013, o 17:12

Czym może być spowodowane szybkie wycieranie się zębatki atakującej zarówno na silniku oryginalnym jak i bez szczotkowym? Założyłem nową a po dwóch pakietach do wyrzucenia. Teraz założyłem 11t i wylatałem pakiet i niby nic nie widać zużycia ale jednak czuć że przekładnia działa z mniejszym oporem.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 paź 2013, o 18:17

Zawsze odpowiada za to nieodpowiedni luz. Za ciasno lub za luźno i zęby nie pracują prawidłowo po krzywiznach. Dodatkowo może też być "falowanie" zębatki głównej.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 6 paź 2013, o 20:10

Kolego lethe opór powietrza jaki odbierają łopaty rozkręcając się coraz szybciej przy wzbijaniu w górę nie tylko się zmienia ale zmienia się i to raczej wykładniczo i nie ma tu znaczenia czy helik stoi na poziomie 0 czy jest 30m, ważniejsze jest czy mamy dodatkowo jeszcze wiatr. Gdyby helik był powyżej 4-5 tyś metrów, to gęstość powietrza miałaby znaczenie i tu można wtedy debatować. Stąd w prawdziwych śmigłowcach mamy znacznie niższe max pułapy niż w przypadku samolotów.
Natomiast w tych zabawkach dodatkowo sterownik przesyłając niemal całą moc na wirnik główny gdy wzbijamy się wysoko dość dynamicznie nie ma wystarczającej mocy aby obsłużyć jeszcze serwa, które po prostu wychylają się bardzo słabo. Jest to cena oszczędności na elektronice, regulator-odbiornik są na jednej płytce drukowanej, zajmując miejsce dwóch znaczków pocztowych. Wielokrotnie robiłem doświadczenie, że po zakotwiczeniu helika dawałem niemal cały gaz i próbowałem sprawdzić pracę serw w tych warunkach. Okazuje się, że im szybciej wirnik zasuwa, to serwa fabryczne gorzej pracują, słabiej wychylając tarczę sterującą. Prawdopodobnie występuje większy spadek napięcia na zasilaniu tych serw pod dużym obciążeniem silników. Podsumowując im niżej latasz, to sterowanie jest lepsze, bardziej dynamiczne, a im wyżej to serwa nie dają rady i masz wrażenie, że model stoi w miejscu i jedynie obrót ogona poprzez tylny wirnik działa bezproblemowo.
Z tego powodu proponuję bardzo wolne i słabe (moment 1,4 kg) serwo fabryczne wymienić na coś odrobinę lepszego przy niewielkim koszcie.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 paź 2013, o 20:32

zmienia się i to raczej wykładniczo


raczej nie gdyż Δ (delta) obrotów (jak piszesz rozkręcania się) w jednostce czasu nie jest jakaś oszałamiająca. Pewnie około 50-100 obrotów na sekundę więc na pewno nie rośnie wykładniczo.

ważniejsze jest czy mamy dodatkowo jeszcze wiatr


nie ma znaczenia gdyż znowu ważna jest Δ (delta) obrotów.

Jest to cena oszczędności na elektronice, regulator-odbiornik są na jednej płytce drukowanej, zajmując miejsce dwóch znaczków pocztowych

bajanie- albo mierzyłeś i wtedy oczywiście nie ma dyskusji albo nie- ale powierzchnia układu nie ma znaczenia.

Okazuje się, że im szybciej wirnik zasuwa, to serwa fabryczne gorzej pracują, słabiej wychylając tarczę sterującą. Prawdopodobnie występuje większy spadek napięcia na zasilaniu tych serw pod dużym obciążeniem silników.


To jest pewna przesłanka do wniosków ale może tez być zaimplementowany jakiś liniowy D/R, przypominam, że jest to helikopter dla początkujących a w tej aparaturze D/R jest jakości i skuteczności forda T po tuningu.

Podsumowując im niżej latasz, to sterowanie jest lepsze, bardziej dynamiczne, a im wyżej to serwa nie dają rady


Znowu nie bardzo , wysokość nie ma tu nic do rzeczy! Żeby zawisnąć na 1m i 5m trzeba podobnej energii- Co innego wznoszenie się zwłaszcza w podobnej jednostce czasu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 paź 2013, o 20:38

Czym może być spowodowane szybkie wycieranie się zębatki atakującej zarówno na silniku oryginalnym jak i bez szczotkowym


jeszcze dodatkowo powodem mogą być zębatki z HK- są do dupy.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 paź 2013, o 21:11

tom74 pisze:Kolego lethe opór powietrza jaki odbierają łopaty rozkręcając się coraz szybciej przy wzbijaniu w górę nie tylko się zmienia ale zmienia się i to raczej wykładniczo

Gdyby tak było samoloty nie mogły by latać tak szybko jak latają. Opór profilowy absolutnie nie rośnie wykładniczo.
tom74 pisze:nie ma tu znaczenia czy helik stoi na poziomie 0 czy jest 30m, ważniejsze jest czy mamy dodatkowo jeszcze wiatr.

Prędkości wiatru przy których można jeszcze latać modelami to ok. 6 m/s. większe znaczenie ma tu opór boczny samego modelu, co powoduje jego spychanie. Dla samego wirnika nie ma to takiego znaczenia.
tom74 pisze:Podsumowując im niżej latasz, to sterowanie jest lepsze, bardziej dynamiczne, a im wyżej to serwa nie dają rady

Ten sam model wypuszczony na szczycie wieży Eiffla bedzie latał tak samo. Co innego zużycie energii pakietu na wzniesienie się na jakiś pułap. To może spowodować słabszą pracę serw.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron