"Frankenstein" czyli FS V1

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 19 paź 2016, o 22:03

Witajcie, jakiś czas temu postanowiłem przywrócić życie modelowi który był moją pierwszą 450tką, w sumie już wtedy nie wiadomo było co to jest. Przy okazji stwierdziłem, że czas najwyższy spróbować swoich sił w lataniu bez pręta (tak wiem, przespałem pewien etap w rozwoju modelarstwa :plask: ).
Ogólny zamysł był taki żeby zebrać wszystko co znajdę (dlatego frankenstein), pomierzyć, wyrysować do tego ramę, dokupić co brakuje i sprawdzić co z tego wyjdzie. I jak dotąd to głównie się zastanawiam czy w ogóle coś z tego wyjdzie hmm

Warsztatu wielkiego nie mam, wziąłem ołówek, linijkę, suwmiarkę i na papierze milimetrowym nabazgrałem ramę. Projektant ze mnie żaden więc pierwsza rama była z kartonu. Po tym wyznaniu pewnie i tak już nikt nie czyta ale co mi tam:P Oczywiście kartonowa rama była dla sprawdzenia co nie pasuje i co trzeba przerysować.

Obrazek

Po poprawieniu kilku rzeczy (np tego że serwo wyszło mi w blokach łożysk wału głównego) i zachęcony tym że w kartonie jakoś się to trzymało zacząłem się zastanawiać skąd by tu wziąć płytę węglową. Udało się ale jest to raczej wyrób "carbonopodobny", 1mm miekki strasznie, a 0,7 trochę mało (chodzi oczywiście o grubość płyty w mm, głodnemu chleb na myśli :rotfl: ). Sklejone ze sobą formatki o grubości 0,7mm dały coś z czego można już rzeźbić. No to piłka włosowa do garści, nie ma już odwrotu.
Po paru wieczorach coś już można było skręcać, no i żem sobie tak lepił.....

Obrazek
Obrazek

I lepił.....

Obrazek
Obrazek

A potem żem siadł i padoł, kurdeeee jak mnie to nie idzie...

Obrazek
Obrazek

Tak się ten składak prezentuje w tej chwili, wrzuciłem też na wagę

Obrazek

Kilku rzeczy jeszcze brakuje, ale waga może się okazać całkiem fajna jak na tą klasę (450 czy tam 325 zależy jakie nazewnictwo kto preferuje). Wszelka krytyka i wytykanie błędów jak najbardziej wskazane, może się czegoś nauczę, coś poprawię i jakoś to poleci:P

Pozdrawiam, Dawid.
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 paź 2016, o 22:16

Fajnie wygląda bez całej dolnej części ramy poniżej zębatki głównej... :thumb:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2016, o 22:26

Kuwa, Dawid... To jest modelarstwo co sie zowie! Jebac AutoCADy, wycinarki CNC i te inne bajery!
Odrobina pokory, papier milimetrowy, suwmiarka, pila wlosowa... Tak trzymac!!
Wielu z nas powinno sie uczyc podejscia do tematu wlasnie od Ciebie!!
Ja pierdziele... szok i szacun!! :nw: :nw: :nw: :nw: :nw:
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 20 paź 2016, o 11:20

Artja pisze:Fajnie wygląda bez całej dolnej części ramy poniżej zębatki głównej... :thumb:


To jest myśl :thumb: Jak nie będzie chciał latać z silnikiem to dół się odkręci, wrzucę jakiś mały pakiet do zasilania serw i będę miał pierwszy model helikoptera do latania na zboczu na autorotacji:P Przy halnym może się utrzyma w powietrzu:)

aikus pisze:Wielu z nas powinno sie uczyc podejscia do tematu wlasnie od Ciebie!!


Aż tak bym nie przesadzał :P Czasy mamy takie, że się tak dłubać nie opłaca po prostu i taniej, szybciej, wygodniej i lepiej jest kupić gotowy zestaw. A jak ktoś czerpie przyjemność z takiego dłubania, to już pewnie dawno jest daleko przede mną z umiejętnościami i to ja się mogę od takich osób uczyć :nw:

W sumie większość elementów jest gotowych, Aktualnie jestem na etapie dorabiania kabli żeby połączyć odbiornik z Ebar'em, idiotycznie zaplanowałem sobie odbiornik zaraz obok sysystemu fbl. Choć jak już taką rzeźbę odstawiam, to może tymi długimi przewodami będę pakiet owijał? Będzie oszczędność masy na rzepie do pakietu :banana:
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 20 paź 2016, o 12:21

nie lepiej skrocic przewody?
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 20 paź 2016, o 15:18

Podziwiam. To zajmuje kupę czasu. :nw: Martwi mnie podwozie, delikatne. No, ale ja "przyziemiam", a nie ląduję :lol:
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 20 paź 2016, o 18:27

Bardzo fajny projekt.
Oczywiście wał wchodzi w ramę glęęboooko i nie będzie tak sterczał? ;)
Nie zapomnij uwzględnić położenia środka ciężkości i będziesz miał naprawdę oryginalny model ;) Kabinka rozumiem, też własnej roboty?
Obserwuję i kibicuję.
Pomysł modelu do autorotacji na zboczu - jeszcze lepszy! Kto wie? Może zapoczątkujesz nową dziedzinę modelarstwa sportowego? ;)
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 20 paź 2016, o 19:51

aikus pisze:nie lepiej skrocic przewody?


Czasami sobie głupio zażartuję :hammer: Oczywiście dorabiam krótsze przewody;)

Adam12 pisze:Martwi mnie podwozie, delikatne. No, ale ja "przyziemiam", a nie ląduję :lol:


Nie wygląda solidnie, ale normalne lądowania powinno przeżyć bez problemu. Okaże się po pierwszych lotach, taka wada eksperymentalnych rozwiązań że mogą nie zadziałać. I można to przypisać chyba do całego modelu:P

Pan Byku pisze:Oczywiście wał wchodzi w ramę glęęboooko i nie będzie tak sterczał? ;)


Będzie tak sterczał bo to jest FBL nie dfc, ale mam też głowicę DFC tarotową. Jadnak jakieś zmiany to jak już model poleci;)

Pan Byku pisze:Nie zapomnij uwzględnić położenia środka ciężkości i będziesz miał naprawdę oryginalny model ;) Kabinka rozumiem, też własnej roboty?


Jeżeli chodzi Ci o wysokość SC to nie mam pojęcia jak wyjdzie, może będzie mi się chciało policzyć jak skończę. A jeśli chodzi o "wyważenie" to będzie mu chyba brakowało wagi na ogonie przy pakiecie 2200mAh. Zobaczymy jak będzie gotowy, zawsze można pójść w pakiety 1800 ale takich nie mam. A z kabiną też się okaże, na początek będzie pewnie docinanie czegoś z tego co mam. A jak model będzie latał to się coś wymodeluje swojego, oczywiście bez żadnych CAD'ów i innych cudów:)

Edyta żeby nie pisać posta pod postem.

A już się witał z gąską..... Dzisiaj w pracy nad modelem byłem już przy ustawianiu Ebara, niestety wyszedł mały babol :hammer:
Obrazek

W zaznaczonym miejscu "trochę" mi zabrakło miejsca na popychacz tarczy :masakra:
Walczymy dalej:P
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 30 paź 2016, o 21:00

Coraz bliżej końca:) Zostało do założenia serwo ogonowe i regulator. Przy tych czynnościach problemem może się okazać popychacz ogonowy, serwo muszę umieścić dość blisko wirnika ogonowego żeby wyważenie pasowało. Ew musiałbym pomyśleć o innych pakietach np. 1800mAh. Przy 2200 wychodzi lekko ciężki na przód(bez odsunięcia serwa ogonowego).
Wagowo wychodzi obiecująco, na chwilę obecną jest lżejszy od 450 se v2 o 130g:)
I kilka zdjęć jak to wygląda obecnie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zrobiłem też przymiarkę kabinki, wygląda na to że będzie pasowała i do czasu aż mnie twórczość poniesie będzie miał z czym latać:) Oczywiście o ile będzie chciał latać:P

Pozdrawiam, Dawid
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 30 paź 2016, o 21:27

I to się nazywa modelarstwo!
Model wygląda kapitalnie, nie mogę się doczekać na relację z oblotu :)
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 7 lis 2016, o 20:44

Termin oblotu niestety ciągle się oddala, zbliża się mi sezon i czasu na dłubanie coraz mniej ale myślę że przed zimą się uda:)
Dzisiaj założyłem dłuższą belkę ogonową (o 25mm), bo jednak z pakietem 2200 brakowało wagi na ogonie, założyłem też dłuższe podpory ogona bo z tymi przy dłuższej belce jakoś tak dziwnie wyglądał.
Plan na jutro to przedłużyć przewód serwa ogonowego, ustawić ogon i regulator i może uda się model oderwać od ziemi;)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 9 lis 2016, o 19:38

I stało się:) Model skończony (noo może nie do końca), Ale zdatny do lotu. Taka wyszła waga:
Obrazek

A tutaj całość z pakietem i kabiną (choć ta nie ma jeszcze mocowania) Trzeba dopracować te dwa gramy i będzie szatan :twisted:
Obrazek

Co ciekawe oderwał się od ziemi :juppi: Niestety nie było komu nagrać filmu ale i warunki kiepskie bo ciemno i zimno, ale od ziemi się oderwał na 2 bardzo niespokojne zawisy. Mały sukces jest bo model jest cały ale utrzymanie go w powietrzu było sporym wyzwaniem.
Jak już wspominałem na początku tego wątku jest to mój pierwszy model bez pręta. Ebar ustawiony wg instrukcji, nic więcej nie zmieniałem i myślę że tu leży przyczyna tego że model latał jakby pilot miał we krwi stężenie alkoholu zbliżone do dawki uważanej za śmiertelną:P
Czy przy systemach FBL ustawia się większe EXPO? czy to może moje przyzwyczajenia z flybara? Ogólnie "lot" wyglądał jakby każda moja komenda/kontra była zbyt duża, wydaje mi się że gdy puściłem prawego drąga na moment to model był stabilny ale z racji oblotu, ciemności i temperatury w okolicach zera dalsze ustawianie zostawiam na dzień jutrzejszy:)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 10 lis 2016, o 15:07

I udało się:) model lata i to nawet do góry płozami:P
[youtu_be]http://youtu.be/SCd0Fj28U6s[/youtu_be]

W idlu gaz był ustawiony płasko 80%, z tym ze regulatora nic a nic nie ustawiałem i czuć że ma trochę mało obrotów ale to się dopracuje;)
Po wczorajszych próbach przestawiłem Expo na 20% i już nie było problemu z "pijanym" modelem.
Jeżeli się uda z tego silnika trochę więcej mocy wycisnąć to będzie fajnie latał:) Ale może to być ciężka walka bo silnik jak i regulator mają co najmniej 9 lat (kupione z używanym modelem w 2007 roku, od 7lat leżały na szafie).

Z całej budowy jestem zadowolony, wymagało to trochę czasu i główkowania jak niektóre problemy rozwiązać,ale to jest coś co mnie cieszy.
Dziękuje wszystkim którzy trzymali kciuki za powodzenie projektu, dziękuję też tym którzy nie trzymali bo to dowodzi że jednak wykazałem się jakąś pomysłowością i to że model lata nie jest tylko kwestią szczęścia :dance:

Jeżeli pojawią się jakieś zmiany bądź filmik z latania jak już model będzie poustawiany na pewno się podzielę;)

Pozdrawiam, Dawid.
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 10 lis 2016, o 16:02

SZACUN :D :approve:
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 lis 2016, o 16:05

jaka waga RTF?
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 10 lis 2016, o 16:25

Jak na zdjeciu, 670g rtf:)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 lis 2016, o 13:41

Silnie kibicuję tej idei :approve: ! To jest modelarstwo, a nie skręcanie śrubek w gotowcach.

Na filmiku słychać że przekładnia dość mocno hałasuje - zobacz czy nie jest za ciasno i czy wszystkie zęby są w porządku.

Też mam w swojej graciarni starego klona(?) 450tki, jednego z pierwszych z tarczą CCPM i chciałbym na bazie jego elementów zmontować własną ramę. http://www.heli-shop.cn/index.php?cont= ... D=27&sc=ov

Tyle tylko, że chciałbym odwrotnie umieścić silnik - tak żeby był na górze, jak w Belcie. Chodzi mi o maksymalne podniesienie środka ciężkości i oszczędność masy.
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 21 lis 2016, o 19:49

Hej, przekładnia hałasuje i jest to spowodowane tym że zębatki odbiegają od ideału:( mają bicie góra-dół, na średnicy kilka(naście) setek na pewno też. Luz ustawiałem w najciaśniejszym miejscu. Jak dorwe jakąś prostą zębatke to podmienie(o ile takie występują:p).

Na początku też myślałem żeby silnik umieścić od góry (taka moda chyba:p). Jednak spotkałem po drodze 2 problemy:( u mnie między połówkami górnej ramy mam 16mm, ciężko było by go tam pewnie zamocować a dodatkowo mocno osłabił bym ramę. A druga sprawa że na serwa też by już zabrakło miejsca.

U mnie idea była prosta, ulepić helikopter z tego co znajde w półkach i pudełkach. I to się udało :) Jak zaczniesz dłubać, pochwal się, chętnie zobaczę :)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 lis 2016, o 10:29

Też mam te 16mm na górze - kojarzysz może jaki to model 450?
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 22 lis 2016, o 14:37

W takim pudełku go dostałem:
Obrazek

A tak wyglądał w momencie zakupu, w 2007 roku:P
Obrazek

Przy 16mm na górnej ramie ciężko będzie Ci tam upchać silnik i serwa;/ Ale próbować możesz:)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron