SM by Elektromar (30E, 50E, 90E)

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 10 lip 2010, o 22:28

nie wytrzymałem do jutra... kilka fotek na gorąco...

Eleganckie, dość solidne pudło

Obrazek

Wszystko prosto ale skutecznie zapakowane i zabezpieczone

Obrazek

a w środku (wybaczcie że w woreczkach - wyjmować będę dopiero przy montażu)..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Całość sprawia bardzo dobre wrażenie, aluminium i węgiel ładnie obrobione. To tyle na razie...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 10 lip 2010, o 22:42

Witam
No to jest jeszcze trochę partyzantka ,bo zamówiłem za duże kartony i teraz muszę upychać tam
byle co żeby się elementy nie "tłukły" :dk:
Już mam zamówione mniejsze pudełeczka :)
Aha i jeszcze woreczki będą opisane numerami wg instrukcji (klienci mnie naciskali więc puściłem to narazie tak).
pozdrawiam Marek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 lip 2010, o 02:29

Marek, gratuluję wytrwałości i pierwszego sukcesu, w końcu co innego zrobienie prototypu a zupełnie co innego uruchomienie produkcji.

Ramotny weźmie zaraz wszystko pod lupę, więc będziesz miał ostrego recenzenta za friko :rotfl:
Na polu założy swój słynny kask z kamerą i pokaże swoją wypieszczoną zabaweczkę w akcji :wow2:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 lip 2010, o 16:15

Dawać dawać z tym in-karton i to szybciorkiem koniecznie w High Resolution. :nw:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 11 lip 2010, o 16:52

Co ty Tomek, zapomnij o relacji i popij wodą.
Ramotniaka wcięło ze wszystkich forów, stron i faceboków...
Wsadził na nos duże okulary i poleruje teraz śrubki :lol: :lol: :lol:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 lip 2010, o 17:45

Popijanie wodą już nie pomaga,chyba podejmę bardziej radykalne środki :rotfl:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
formica
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 14
Rejestracja: 24-06-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: formica » 11 lip 2010, o 18:12

Marek a , który kartonik na zdjęciu jest dla mnie???. :) Jutro przekaz kaski na konto bo dopiero wróciłem do KRK z krótkich wakacji,więc będe czekać zniecierpliwiony. Ehhh aż zagrzała mi się mycha jak klikałem tydzień temu "zamów"...rrrrrrrrrrr
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 lip 2010, o 21:15

Pogoda dziś dopisała raczej nie bardzo (33stC) więc o lataniu specjalnie nie było mowy (tylko Luke zaczął zarzynać kolejny silnik na "A") więc postanowiłem zacząć przygodę z Made in Poland...

wysypałem pierwszy woreczek i ... ja pierdziu! Ale puzzle :wall:!

Obrazek

Od razu wyszło to czego nie lubię - boki ramy są niesymetryczne i to konstruktor decyduje gdzie będzie jakie serwo (jak ja tego nie cierpię.. :hammer:). Na szczęście po dokładniejszych oględzinach wyszło że na jednej (prawej) połówce będzie serwo ogonowe a na drugiej (lewe) - wysokości. Ostatecznie ;) może być.

Ale nic to - brak instrukcji nie jest przeszkodą... walczymy dalej... trochę nam się udało dopasować...

Obrazek

żeby włożyć podłogę trzeba ją mocno wygiąć... to tylko próba wkłada ją się na końcu po skręceniu ramy

Obrazek

Jakoś nie ufam (pewnie bezpodstawnie) wielkości i wytrzymałości małych trójkątnych "wąsów" podłogi "obejmujących" ramę - przy bocznych obciążeniach podłogi może je ściąć... ale pewnie się mylę...

Obrazek

przy pasowaniu wyszło że część frezowanych szczelin jest za wąska i np półka na (... coś?) nie wchodzi w szczeliny - trzeba będzie popracować płaskim iglakiem.

Obrazek

To samo niestety dotyczy też niektórych otworów - są "deko" za małe i śrubki nie bardzo chcą wejść - trzeba ociupinkę popracować okrągłym iglakiem... (na zdjęciu oczywiście nie jest pilnik tylko pokazuję że śrubka "zapiera się" w otworze).

Obrazek

Zacząłem montować okucia łożysk głównych - otworki pod śruby też są takie nieco za krótkie dosłownie o 1mm - jak się mocno dokręci to trzymają ale powinny być krótsze. Fakt że do okuć łożysk wziąłem śrubki z łbem walcowym choć było sporo krótszych z łbem soczewkowym - ale z braku instrukcji musiałem się domyślać która/która i wybrałem mocniejsze śruby na newralgiczne jointy (bez skojarzeń... ;))

Obrazek

a przy okazji ZONK! :wow2: - czyżbym pomylił pudełka :?: :dk:

Obrazek

ciasnych otworów było więcej - również szczeliny we wzmocnieniu ramy

Obrazek

znów chwilka podpiłowania i .... zaczyna przybierać jakieś kształty...

Obrazek

Podłoga - z niewiadomego powodu - ma sfazowania pod kątem - jedną stroną wchodzi na występy ramy bez problemu z drugą nie. Znów pilniczek pójdzie w ruch...

Obrazek

Obrazek

Blokadę tarczy można teoretycznie posadzić w trzech miejscach/położeniach:

#1 - przednie normalne

Obrazek

#2 - przednie odwrócone

Obrazek

tu niestety zostaje za mało miejsca dla tarczy

#3 - tylne odwrócone

Obrazek

W tym ostatnim trzpień tarczy i kołnierz kulki zapierają się o blokadę. Dlatego wróciłem do wersji #1.
Ostatecznie nie jest odwrócona i na przedostatniej dziurce ale miejsca dla tarczy jest "na styk". Na dodatek zaślepiony został otwór do którego (wg rysunku Marka) trzeba przykręcić bolce kabinki... :( - te otworki trzeba jednak inaczej rozłożyć...

Obrazek

Tuż przed złożeniem obu połówek (w moim komplecie brakuje jednej rurki łączącej boki ramy - wstępnie przyjąłem ze tej pod zębatką paska - w sumie okucie dolnego łożyska usztywni ramę w tym miejscu)...

Obrazek

Tu okazało się że jeśli środkowy łącznik ramy (ten z jednym otworem) jest pomyślany jako bazowy dla podłogi i ma ona być do niego przykręcona to:
1 - najpierw montuje się łącznik do podłogi
2- dopiero po zamontowaniu podłogi w ramie (już z łącznikiem) przykręca się łącznik do ramy z dwóch stron. Inaczej nie da się przykręcić podłogi do łącznika (brak dostępu do śruby)

Obrazek

3 - otwór w podłodze na śrubę stożkową wymaga nawiercenia - inaczej wystaje ponad podłogę

Obrazek

I po złożeniu (ale nie skręcałem) - zaczyna to wreszcie jakoś wyglądać...

Obrazek

Od razu jeszcze jedna uwaga montażowa - łoże silnika lepiej zostawić na sam koniec - jeśli będziemy przykręcać silnik do zamontowanego łoża to potrzebny będzie długi wkrętak. Lepiej przymocować silnik do łoża poza modelem i dopiero na końcu włożyć do ramy i przykręcić.
Serwo ogonowe było chyba przewidziane do montażu od środka - to jest możliwe dopóki cała rama nie jest skręcona. Potem serwo można zamocować tylko od zewnątrz...

Ostatnia uwaga na dziś:
Otwory na serwo ogonowe są "sub-standard" i np Hitec 325 pasuje idealnie (choć to nie on tam będzie)

Obrazek

ale już serwa tarczy są "full-standard" (porównanie tym samym HS325)

Obrazek

- trzeba uważać co się będzie "wieszać" na ramie żeby nie było niespodzianek...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 11 lip 2010, o 21:47

No nie moge... :rotfl:
Obrazek


Kurde,Ramotny chcialbym zebys zlozyl X5 keidys i opisal to na forum,wszystkiego sie doszukasz :D

Rama wyglada na troche delikatna,ale tak samo jak pisales ze w X5 tez Ci sie bloki alu nie podobaja,ktore niby nie usztywniaja konstrukcji ,pewnie "tylko" Ci sie tak wydaje :)
W X5 spisuja sie dobrze i po solidnym krecie i kilku mniejszych nic nie peka,wszyskto proste.

Czekam na cd. :D
exTeam Gaui
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 lip 2010, o 22:02

No ładnie :D fajny opis. Że coś jes tu i ówdzie za ciasno to dobrze,zawsze to lepiej jak za lużno ;) . A tak poważnie lepiej powalczyć troszkę niż zalewać cyjano lub żywicą. Jedyny mankament i to duży :mrgreen: to ten nieszczęsny wał główny :evil: . Nie idzie się widocznie od odkurzaczy uwolnić,ale z drugiej strony łatwo zaadaptować głowicę (bez sensu chyba że w oczekiwaniu na części)
lub od mikado FBL jak znalazł :mrgreen:
Heli pilots live in a world full of vibration
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 lip 2010, o 22:11

edek pisze:

Kurde,Ramotny chcialbym zebys zlozyl X5 keidys i opisal to na forum,wszystkiego sie doszukasz :D

Rama wyglada na troche delikatna,ale tak samo jak pisales ze w X5 tez Ci sie bloki alu nie podobaja,ktore niby nie usztywniaja konstrukcji ,pewnie "tylko" Ci sie tak wydaje :)


No mi się pierwszemu nie podobała w X5 (BMW czy coś ?) . Ludzką rzeczą błądzić. Ale zwróć uwagę Damian że w SM 50 jest trzecie łożysko walu a to zmienia obraz całości.
Heli pilots live in a world full of vibration
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 11 lip 2010, o 22:25

Ramotny pisze:Ale nic to - brak instrukcji nie jest przeszkodą

Instrukcja będzie za 3 może 3 dni do sciągnięcia jako PDF.

Ramotny pisze:Jakoś nie ufam (pewnie bezpodstawnie) wielkości i wytrzymałości małych trójkątnych "wąsów" podłogi "obejmujących" ramę - przy bocznych obciążeniach podłogi może je ściąć... ale pewnie się mylę...


Nie bój się -wytrzymają :D

Ramotny pisze:przy pasowaniu wyszło że część frezowanych szczelin jest za wąska i np półka na (... coś?) nie wchodzi w szczeliny - trzeba będzie popracować płaskim iglakiem.


To jest problem , wynika z tego że producent płyt ma dużą tolerancję i w sumie nie wiem jakie szerokie otwory zrobić .
Pracuję nad tym .

Ramotny pisze:To samo niestety dotyczy też niektórych otworów - są "deko" za małe i śrubki nie bardzo chcą wejść

To samo dotyczy śrubek ,niby M3 a mają różne wymiary ,pamiętajmy że tam chodzi o setne części milimetra.

Ramotny pisze:a przy okazji ZONK! :wow2: - czyżbym pomylił pudełka :?: :dk:
edek pisze:No nie moge... :rotfl:

No niestety ,albo stety jak kto woli zastosowałem przynajmniej narazie 4 części ogóolnie znanej firmy.
Wynika to z tego że po pierwsze są dobre (próbowałem inne,ale nei zdały egzaminu),łatwo dostępne i cenowo ok.

Ramotny pisze:Blokada tarczy może teoretycznie w trzech miejscach/położeniach:


Ma być w położeniu 2 ,jest niby ciasno ,ale działa.

Ostatnie zdjęcie ,dolny bloczek wału masz odwrotnie, do górnego bloczka wału mają być śruby z łbem soczewkowym.

Brakującą tulejkę oczywiście doślę :oops: ,niestety tych części jest za dużo ,klienci juz nie chcieli czekać,
więc pakowałem wszystko "z głowy".
Kończę oprócz instrukcji opis wszystkich woreczków ,więc w przyszłości nic juz nie powinno brakować.

Podziwiam kolegę ,jak składa model bez instrukcji :) ,ale to większa frajda rozwiązywać zagadki.
Aha i przynajmniej obiektywny opis "bez kadzenia" ,zawsze pomoże to poprawić błędy w wersji V12 :D :D :D :D
pozdrawiam Marek
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 11 lip 2010, o 22:26

tomek68 pisze:No ładnie :D fajny opis. Że coś jes tu i ówdzie za ciasno to dobrze,zawsze to lepiej jak za lużno ;) . A tak poważnie lepiej powalczyć troszkę niż zalewać cyjano lub żywicą. Jedyny mankament i to duży :mrgreen: to ten nieszczęsny wał główny :evil: . Nie idzie się widocznie od odkurzaczy uwolnić,ale z drugiej strony łatwo zaadaptować głowicę (bez sensu chyba że w oczekiwaniu na części)
lub od mikado FBL jak znalazł :mrgreen:


Dziś dostałem beast x ,więc głowica FBL to kwestia tygodnia.
Awatar użytkownika
edek
Elita forum...
Posty: 582
Rejestracja: 25-02-2010
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: edek » 11 lip 2010, o 22:30

tomek68 pisze:
edek pisze:

Kurde,Ramotny chcialbym zebys zlozyl X5 keidys i opisal to na forum,wszystkiego sie doszukasz :D

Rama wyglada na troche delikatna,ale tak samo jak pisales ze w X5 tez Ci sie bloki alu nie podobaja,ktore niby nie usztywniaja konstrukcji ,pewnie "tylko" Ci sie tak wydaje :)


No mi się pierwszemu nie podobała w X5 (BMW czy coś ?) . Ludzką rzeczą błądzić. Ale zwróć uwagę Damian że w SM 50 jest trzecie łożysko walu a to zmienia obraz całości.


Poczekamy zobaczymy u kogo szybciej cos padnie w tym rejonie. Tylko moje loty licze podwojnie,wieksze pzreciazenia... :D
exTeam Gaui
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 11 lip 2010, o 22:48

Damian w tym rejonie to padnie u mnie -ostatni mój kret (większy) to podwozie od uderzenia w glebe kabinką wylazło. :D
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 lip 2010, o 08:07

Wczoraj przyszła pora na ogonek...

Już wiem dlaczego w moim zestawie nie było jednej tulejki ramy ? dostałem za to dwa uchwyty dźwigni skoku :)

Obrazek

Żeby zmontować ogonek trzeba wpierw zdjąć zębatkę z wałka ? nie jest to banalne bo pasowanie jest bardzo ciasne (Marek ? wysyłaj osobno luzem zębatkę i wałek). Chwila pracy prętem 4mm i młotkiem (trzymając zębatkę w palcach ? żadne tam imadła czy podobne) i wałek jest na wolności.

Największą trudnością, właśnie ze względu na bardzo ciasne pasowanie, jest zgranie otworów wałka i zębatki ? potem w te współosiowe otwory musi wejść trzpień.

Obrazek

Przed wbijaniem wałka do zębatki dobrze jest zgrać otwory najlepiej jak się da.

Obrazek

Jeśli uda nam się zgrać otwory to trzpień wejdzie bez specjalnego trudu aczkolwiek do wepchnięcia trzeba użyć szczypiec z długimi noskami. Można też kapnąć delikatnie klejem anaerobowym do połączeń walcowych ale nie jest to niezbędne ? trzpień wchodzi baaardzo ciasno.

Obrazek

Obrazek

Jeśli trzpień nie wchodzi to znaczy że otwory nie są koncentryczne i trzeba nieco obrócić wałek chwytając za sfazowanie dla głowicy uprzednio kontrując zębatkę np. śrubokrętem.

Obrazek

Po wycentrowaniu otworów i wciśnięciu trzpienia wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Wałek ma ok 0.5mm luzu osiowego - nie sądzę że to będzie miało wpływ na zachowanie modelu ale dla lubiących perfekcję w komplecie powinna być podkładka 0,2-0,3mm (d=5mm) żeby ten luz zgubić. Alternatywnie tuleja zębatki mogłaby być szersza o to 0.3mm.

Wałek dosunięty do prawej

Obrazek

Wałek dosunięty do lewej

Obrazek

Jarzmo ma ośki popychaczy zawieszona na ośkach blokowanych pierścieniami sprężystymi (Segera)

Obrazek

Pierścienie sprężyste są lekko niesymetryczne i choć generalnie można zapinać je dowolnie ja zapinałem płaskim do wewnątrz.

Obrazek

Obrazek

Otwór w jarzmie jest bardzo ciasny i żeby ułatwić sobie montaż trzeba najpierw przepchnąć ośkę przez otwory jarzma ? nacięcie na pierścienie sprężyste zadziała jak okrągły hebel i potem łatwiej będzie włożyć razem z popychaczem.

Obrazek

Przed założeniem pierścieni

Obrazek

Obrazek

jeden już siedzi

Obrazek

gotowe

Obrazek

Wkręcenie tulei suwaka jest operacją dość prostą choć ...

Obrazek

...jarzmo nie ma gwintu. Trzeba uważnie wkręcać żeby zachować współosiowość

Obrazek

No i się zaczęło... Głowica wirnika ogonowego okazała się być baaardzo ciasno pasowana ? a na dodatek wcześniejsze pukanie w wałek żeby go wepchnąć do zębatki spłaszczyło i rozszerzyło go. Zajęło mi dobrą chwilę obrobienie wałka żeby głowica dała się założyć. Co ciekawe (na fotce nie widać) głowica ma dwa otwory na robaczki mocujące choć wałek ma tylko jedno fazowanie. Również w głowicy popracowałem ociupinę pilnikiem żeby wyrównać zadziory od otworów "robaczków". To trzeba jednak robić bardzo ostrożnie żeby nie zdeformować otworu na wałek.

Obrazek

Potem uchwyt dźwigni skoku - banał
Obrazek

No i dźwignia skoku.
Łożyska są wstępnie zamontowane z tuleją dystansową pomiędzy nimi. Tuleja jest za krótka o dosłownie 0.1mm (na oko) i mocniejsze dokręcenie śruby ściska łożyska tak że zaczynają się ciężej obracać. Lekarstwem jest przykręcenie śruby tak aby-aby (do pierwszego lekkiego oporu) ? jest wystarczająco długa i nie będzie ?latać? na boki a dźwignia nie ma luzów poprzecznych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co od razu trzeba zaznaczyć na duży plus: gdy dźwignia skoku jest ?prosto? popychacze okuć nie są dokładnie w płaszczyźnie głowicy ? będą powodować ?automatyczny? kąt dodatni (kontrujący). Brawo konstruktor!
Drugim plusem jest bardzo precyzyjne pasowanie kulki do dźwigni ? nie ma najmniejszego luzu a jednocześnie porusza się bez oporów ? super!
Jedyne zastrzeżenie jakie mam to nieproporcjonalność wolnej strefy wałka ? powinno być odwrotnie ? więcej dla kątów kontrujących a mniej dla zgodnych z momentem (wystarczy zmniejszyć kąt ramion jarzma i wydłużyć uchwyt dźwigni). Zobaczymy w praktyce jak się będzie zachowywać.

Obrazek

Belka ogonowa z jednego końca (od ramy) nie ma żadnych otworów a na drugim końcu dwie pary ? nam są potrzebne te małe ? trzeba je zgrać z otworem skrzynki ...

Obrazek

.. i skręcić całość długą śrubą. Przy tej czynności warto naprężyć pasek bo śruba musi być wewnątrz pętli.

Obrazek

Belka była zmontowana więc wmontowałem ją do ramy...

Obrazek

? zapominając oczywiście założyć uchwyt wsporników belki i niestety musiałem całe wsuwanie do okuć ramy powtórzyć. Na szczęście to niewiele pracy... :)

Obrazek

Ogonek skończony ? wracam do ramy. Tak jak pisałem w cz.1 szczeliny na przednią ukośną półeczkę są za wąskie ? chwilka pracy małym pilniczkiem żeby poszerzyć szczeliny...

Obrazek

? oraz skrócić wypusty półki i po kłopocie.

Obrazek

No tak.. wszystko fajnie tylko w ferworze zabawy zapomniałem zamontować uchwyt serw tarczy :( .

Obrazek

Można przykręcić je do już zamontowanego okucia środkowego łożyska ale wymaga to wkrętaka ampulowego z kulką. Jak ktoś nie ma to trzeba wyjąć dolne okucie, przykręcić uchwyt i wmontować całość z powrotem do ramy.

Obrazek

Obrazek

No. Uznałem że na ten raz wystarczy. Całość zaczyna wreszcie coś przypominać.... :)
Ciąg dalszy nastąpi choć przy głowicy trzeba już będzie zerkać do instrukcji (do tej pory cały czas układałem puzzle :) )

Obrazek

Wnioski po drugim etapie:
- ze względu na trudności z montażem wałka montaż ogona należy zaczynać od skrzynki ogonowej. Odwrotna kolejność ? czyli wpierw belka w ramie ? spowoduje konieczność manewrowania długim, ciężkim na końcu, kijem...
- konstrukcja skrzynki ogonowej będzie niestety wywoływać przekleństwa tych którzy z jakichkolwiek przyczyn będą zmuszeni wymienić wałek. Wybicie trzpienia jest dość proste (też to robiłem bo zapomniałem robić fotek) ale zdjęcie zębatki z wałka to jest dość trudne. Koniecznie trzeba zawczasu przygotować sobie trzpień o długości co najmniej 30-40mm i średnicy 4.0-4.8mm. Najlepiej do wszelkich operacji na skrzynce całkowicie zdemontować ją z belki (co niestety wymaga rozkręcenia, przynajmniej częściowego, ramy).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 13 lip 2010, o 12:00

Jak na mój gust to zdecydowanie za dużo Loctite.

Obrazek
Piotrek
Awatar użytkownika
sqymon
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 50
Rejestracja: 28-04-2010
Lokalizacja: Poznań / Wągrowiec
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sqymon » 13 lip 2010, o 12:09

kleju nigdy nie za dużo zwłaszcza przy tak dużym modelu
HK450 V2 - szuka mocy: Typhoon 2218H -> Align 430L -> TP 2415-07T -> Turnigy 450/500 H2223
HK-6X 2,4GHz

Łopaty do góry
_________________
heli eventy - www.rcspot.pl
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 13 lip 2010, o 12:16

miszcz_waw pisze:Jak na mój gust to zdecydowanie za dużo Loctite.

To akurat nie jest ślad po kleju :) tylko pył aluminiowy - ta śruba była wkręcana i wykręcana z bloku łożyska głównego. Rama w ogóle na razie była skręcona bez kleju ponieważ nie wiedziałem czy nie będę musiał jej rozkręcać (co niestety również miało miejsce). Dopiero jak definitywnie się okaże że można ją skręcić "na amen" użyję kleju. To dotyczy na razie wszystkich śrub choć być może wyjątkiem będzie głowica ponieważ do niej mam instrukcję i nie muszę "puzzlować"
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 13 lip 2010, o 13:19

Ramotny pisze:Wałek ma ok 0.5mm luzu osiowego - nie sądzę że to będzie miało wpływ na zachowanie modelu ale dla lubiących perfekcję w komplecie powinna być podkładka 0,2-0,3mm (d=5mm) żeby ten luz zgubić. Alternatywnie tuleja zębatki mogłaby być szersza o to 0.3mm.

W zestawie są odpowiednie podkładki do kasowania tego luzu (Grzesiek znalazł je później :) )

Ramotny pisze:Tuleja jest za krótka o dosłownie 0.1mm (na oko) i mocniejsze dokręcenie śruby ściska łożyska tak że zaczynają się ciężej obracać.


to są tzw błędy wieku dziecięcego ,które będą systematycznie usuwane ,mam nadzieję że będzie ich jak najmniej.
pozdrawiam Marek

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości