SM by Elektromar (30E, 50E, 90E)

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 18:01

Jeśli jest możliwość prosiłbym o zdjęcie tego elementu w wersji V2-http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ebe21763819ac52.html.

Właśnie mi się to dzisiaj rozsypało w trakcie lotu ,na szczęście bez strat :) .
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 18:49

Sebus pisze:posadziłem regielek "Marek RAMA 1 KLASA" K-force siedzi jak ulał :)
ta lokalizacja ma jedną wadę - kiepską wentylację...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 19:18

Nie no miejsce na regla jak ulał,wygląda jak chłodnica przy motocyklu a i za zderzak może robić :mrgreen:
Może ma ktoś jednak pomysł na przemieszczającą się zębatkę główną po łożysku oporowym :dk:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 19:24

tomek68 pisze:Nie no miejsce na regla jak ulał,wygląda jak chłodnica przy motocyklu a i za zderzak może robić :mrgreen:

no ta... i jeszcze podpórki na nogi i będzie Harley...
tomek68 pisze:Może ma ktoś jednak pomysł na przemieszczającą się zębatkę główną po łożysku oporowym :dk:

a konkretnie co się stało? Ścięło śruby?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 24 kwie 2011, o 19:25

Grześ :P OD CZEGO JEST DZIURKA pod budą? powachluję go trochę tik tokami :) i się ochłodzi ... w kupie600 był ledwie chłodny ;)

główna ci się slizga? po czym? skoro wał ją trzyma? u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 19:37

Sebus pisze:u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
W V1 też jest łożysko (środkowe)->łożysko 1-kier->łożysko (dolne)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 19:51

Zębatka główna osadzona jest na piaście aluminiowej i przykręcona do niej śrubami. O.K
Ale w piaście osadzone jest łożysko jednokierunkowe i dana piasta wędruje sobie wraz z żębatką po łożysku jednokierunkowym. Dziś miała kaprys pojechać sobie do góry i zacząć szlifować się o zębatke atakującą silnika. Wklejałem ją już na loctite do łożysk ale po jakimś czasie sprawa powróciła tzn dzisiaj :evil:

Cytat z wątku montażowego SM

UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...

i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 20:03

tomek68 pisze:Cytat z wątku montażowego SM

UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...

i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy

Czyli łożysko 1-kierunkowe wysunęło sie z piasty? albo raczej że piasta z zębatką zsunęła się z łożyska? Do "zabaw" z połączeniami cylindrycznymi najlepszy jest np.: Loctite 638
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 20:24

I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejone :dk: a i tak się wysunęło :wall:
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 24 kwie 2011, o 20:28

tomek68 pisze:Zębatka główna osadzona jest na piaście aluminiowej i przykręcona do niej śrubami. O.K
Ale w piaście osadzone jest łożysko jednokierunkowe i dana piasta wędruje sobie wraz z żębatką po łożysku jednokierunkowym. Dziś miała kaprys pojechać sobie do góry i zacząć szlifować się o zębatke atakującą silnika. Wklejałem ją już na loctite do łożysk ale po jakimś czasie sprawa powróciła tzn dzisiaj :evil:

Cytat z wątku montażowego SM

UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...

i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy



WG MNIE MASZ źle założony blok z łożyskiem na wale... ja mam koło głowne idealnie przylegające złożysko do łożyska ... może ty odwrotnie masz zamontowane i Ci koło podchodzi w Górę ... ja jakbym chciał to i nie podejdzie w górę. Jak wrócę do domu to zrobię Ci zdjęcia jak mam zmontowane koło główne.
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 20:30

tomek68 pisze:I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejone :dk: a i tak się wysunęło :wall:
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.

To mnie zaskoczyłeś bo ja mam 4kW na pokładzie i już zęby się wykrzywiają a sprzęgło ani drgnie w piaście...
Nie wiem czy to dobry pomysł ale może założyć na wał podkładkę dystansową że nawet jak zacznie się wysuwać to piasta oprze sie o łożysko (przez podkładkę)...
A druga metoda to zamówić nową piastę a po wymianie odesłać Markowi starą do zbadania...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 20:46

Sebus pisze:
tomek68 pisze:Zębatka główna osadzona jest na piaście aluminiowej i przykręcona do niej śrubami. O.K
Ale w piaście osadzone jest łożysko jednokierunkowe i dana piasta wędruje sobie wraz z żębatką po łożysku jednokierunkowym. Dziś miała kaprys pojechać sobie do góry i zacząć szlifować się o zębatke atakującą silnika. Wklejałem ją już na loctite do łożysk ale po jakimś czasie sprawa powróciła tzn dzisiaj :evil:

Cytat z wątku montażowego SM

UWAGA! Ponieważ udało mi się to zrobić bez trudu w rękach choć firma składa to prasą, to obawiając się że przy obciążeniu łożysko mogłoby ?pośliznąć? się w piaście złożyłem całość na klej do połączeń cylindrycznych. Tak na wszelki wypadek...

i ten wypadek mnie dopadł lecz nie tyle wyczułem poślizg co przemieszczenie się zębatki w kierunku głowicy



WG MNIE MASZ źle założony blok z łożyskiem na wale... ja mam koło głowne idealnie przylegające złożysko do łożyska ... może ty odwrotnie masz zamontowane i Ci koło podchodzi w Górę ... ja jakbym chciał to i nie podejdzie w górę. Jak wrócę do domu to zrobię Ci zdjęcia jak mam zmontowane koło główne.

Widze że nie łapiesz tematu
Heli pilots live in a world full of vibration
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 20:56

Ramotny pisze:
tomek68 pisze:I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejone :dk: a i tak się wysunęło :wall:
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.

To mnie zaskoczyłeś bo ja mam 4kW na pokładzie i już zęby się wykrzywiają a sprzęgło ani drgnie w piaście...
Nie wiem czy to dobry pomysł ale może założyć na wał podkładkę dystansową że nawet jak zacznie się wysuwać to piasta oprze sie o łożysko (przez podkładkę)...
A druga metoda to zamówić nową piastę a po wymianie odesłać Markowi starą do zbadania...


Ja mam tez mam 4 kw na pokładzie tylko brandowany przez hyperion (scorpion 4035 630kv) też myślałem o podkładce ,tyle że takiej nie posiadam.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 20:58

tomek68 pisze:
Ramotny pisze:
tomek68 pisze:I dokładnie na taki Loctite 638 było wklejone :dk: a i tak się wysunęło :wall:
Poza tym użyje popularnego i nie lubianego przeze mnie słowa lata- zaje**scie.

To mnie zaskoczyłeś bo ja mam 4kW na pokładzie i już zęby się wykrzywiają a sprzęgło ani drgnie w piaście...
Nie wiem czy to dobry pomysł ale może założyć na wał podkładkę dystansową że nawet jak zacznie się wysuwać to piasta oprze sie o łożysko (przez podkładkę)...
A druga metoda to zamówić nową piastę a po wymianie odesłać Markowi starą do zbadania...


Ja mam tez mam 4 kw na pokładzie tylko brandowany przez hyperion (scorpion 4035 630kv) też myślałem o podkładce ,tyle że takiej nie posiadam.

hehe to mamy takie same potworki :) a ja tez mojego tez baaaaardzo lubie... :D
Żeby jeszcze tylko wolniej pożerał pakiety :(... 4 minuty (2650) i czas lądować...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 21:04

Przy moim delikatnym obchodzeniu się z jakże szlachetnym modelem wychodzi mi jakieś 5 minut i to z zapasem (10 S 4000 hyperion) :juppi:
Jedyną bolączką mojej konfiguracji jest ten właśnie prądożerny silniczek.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 21:11

tomek68 pisze:Jedyną bolączką mojej konfiguracji jest ten właśnie prądożerny silniczek.
tia.... :(
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
elektromar
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 26-05-2010
Podziękowano: 3 razy
Kontaktowanie:

Postautor: elektromar » 24 kwie 2011, o 21:56

Ramotny pisze:
Sebus pisze:u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
W V1 też jest łożysko (środkowe)->łożysko 1-kier->łożysko (dolne)

Witam
Mocowanie łożyska jednokierunkowego zostało w wersji V2 zmienione.
Pomysł żeby główna zębatka była osadzona na samym łożysku jednokierunkowym nie podobał mi sie od samego początku.
Zaczerpnąłem go wiadomo skąd :mrgreen:
Taki patent ma istotną wadę mianowicie zębatka ma straszne luzy i się telepie,oraz właśnie to niezabezpieczenie przed wysuwaniem.
W V2 zastosowałem sprawdzony patent z raptora ,mianowicie 2 łożyska kulkowe w piaście ,a pomiędzy nimi łożysko jednokierunkowe.
Chociaż samo łożysko jednokierunkowe jest mniejsze o 1 rozmiar niz w V1 to przenosi tylko siłę napędową ,inne siły przejmują łożyska kulkowe.
łożysko na pewno się nie wysunie ,bo jest zablokowane prze ww łożyska kulkowe,jedyne co sie może stać to "przekręcenie"
łożyska w piaście,co raczej nie nastąpi.
Już niedługo przystąpię do wyprodukowania "upgrade"-u w postaci zębatek z nowa piastą do wersji V1.
Jeszcze szybciej będzie upgrade na wałek do wersji v1 (będzie zawierał ww zębatki z piastą")
pozdrawiam Marek
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 kwie 2011, o 22:03

Czyli w V2 na wale jest 5 łożysk: 3 od kadłuba i 2 od piasty (+ jednokierunkowe). Czy tak?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Sebus
Stały bywalec...
Posty: 166
Rejestracja: 11-10-2010
Lokalizacja: Nowa Sól
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: Sebus » 24 kwie 2011, o 22:23

dokładnie tak jak mówisz ;) i o to mi chodziło że trzy łożyska są w kole głównej zębatki + 3 na podparcia wału
Rexy:250,450,600N,700N. Sirocco, SM50E i wiele innych
------>SYMULATOR to PODSTAWA!<-------
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 24 kwie 2011, o 22:31

elektromar pisze:
Ramotny pisze:
Sebus pisze:u mnie jest to zrobione w taki sposób ... łożysko->łożysko jednokierunkowe->kolejne łożysko. W WERSJI V2 Marek trochę zmienił to...
W V1 też jest łożysko (środkowe)->łożysko 1-kier->łożysko (dolne)

Witam
Mocowanie łożyska jednokierunkowego zostało w wersji V2 zmienione.
Pomysł żeby główna zębatka była osadzona na samym łożysku jednokierunkowym nie podobał mi sie od samego początku.
Zaczerpnąłem go wiadomo skąd :mrgreen:
Taki patent ma istotną wadę mianowicie zębatka ma straszne luzy i się telepie,oraz właśnie to niezabezpieczenie przed wysuwaniem.
W V2 zastosowałem sprawdzony patent z raptora ,mianowicie 2 łożyska kulkowe w piaście ,a pomiędzy nimi łożysko jednokierunkowe.
Chociaż samo łożysko jednokierunkowe jest mniejsze o 1 rozmiar niz w V1 to przenosi tylko siłę napędową ,inne siły przejmują łożyska kulkowe.
łożysko na pewno się nie wysunie ,bo jest zablokowane prze ww łożyska kulkowe,jedyne co sie może stać to "przekręcenie"
łożyska w piaście,co raczej nie nastąpi.
Już niedługo przystąpię do wyprodukowania "upgrade"-u w postaci zębatek z nowa piastą do wersji V1.
Jeszcze szybciej będzie upgrade na wałek do wersji v1 (będzie zawierał ww zębatki z piastą")
pozdrawiam Marek



Widzę że wywołałem wilka z lasu :)
A tak poważniej problemem jest tu zbyt krótka tuleja piasty łożyska jednokierunkowego i zbyt delikatne jej ścianki.
Tak czy siak w oryginale (trex) ten problem nie występuje,mimo iż z tego modelu zaczerpnięto rozwiązanie.
Heli pilots live in a world full of vibration

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron