Jak wywiercic dziurke DOKLADNIE w srodku druta ;)

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5150
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 484 razy
Podziękowano: 399 razy

Postautor: aikus » 18 cze 2017, o 01:04

Ano, prosze bardzo, prosty krotki tutek:

YouTube
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 502
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 77 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: omcKrecik » 18 cze 2017, o 07:34

To "dokładnie" to pojęcie względne... Tu błąd centryczności może być większy niż 0,2 mm - puktowanie "na oko" + widoczne bicie uchwytu + luz wiertła w otworze prowadzącym. Pan na filmie mógłby jeszcze podlać to jakimś dynksem przy wierceniu, bo wióry wychodzą przetopione.
Ale jak na "domowy" sposób do amatorskich celów to pewnie i tak jest nieżle ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2093
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 200 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 lip 2017, o 00:01

No to po prostu inny sposób na zrobienie tego, co łatwo można załatwić małą tokarką. I tyle. Gościu pokazał, co może. A dokładność? Rzecz względna, zależy co i gdzie i do czego...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
gumi
Domownik forum...
Posty: 318
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: gumi » 19 lip 2017, o 06:51

Jeśli do przewiercenia elementu prowadzącego/szablonu zastosować tokarkę można uzyskać większą dokładność. Ale tak to całkiem smerfny sposób.

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości