Smary i oleje

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 563 razy
Podziękowano: 435 razy

Postautor: aikus » 17 sty 2018, o 18:58

Oj tam czepiasz się, każdy ma prawo mieć swoje fetysze
:swir:
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13885
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1379 razy
Podziękowano: 610 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 17 sty 2018, o 22:37

Fakt. Kowal dla przykładu smaruje tylko kaloryfer a pasek zawsze ma luźny.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | Oxy 3 - na co mi to? | Reaktor 3D - jest co bić | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 563 razy
Podziękowano: 435 razy

Postautor: aikus » 17 sty 2018, o 23:01

Luźny pasek dobry jest - skraca czas dostępu i ułatwia aplikacje....
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 563 razy
Podziękowano: 435 razy

Postautor: aikus » 17 sty 2018, o 23:01

....
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 563 razy
Podziękowano: 435 razy

Postautor: aikus » 17 sty 2018, o 23:02

Napisałem to, czy tylko pomylałem....?

:masakra:


Napisałem....
Awatar użytkownika
gumi
Domownik forum...
Posty: 459
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: gumi » 18 sty 2018, o 08:07

Myślę, więc jestem - powiedział mądry filozof.
Awatar użytkownika
angry trex
Stały bywalec...
Posty: 172
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: angry trex » 11 lut 2018, o 13:36

Maniek pisze:...Instrukcje producentów zalecają smarowanie OWB, łożysk oporowych i wałków. Często spotkałem się z wpisami o smarowaniu pasków.
Im więcej czytam na ten temat tym większy mętlik mam w głowie. Czego wy używacie? (nazwy konkretnych produktów będą mile widziane).


W Swarzędzkim Leroju masz duży wybór różnych smarowideł. Ja stosuje ten po prawej PTFE:
Obrazek
Pozostawia warstwę teflonu która przywiera bardzo dobrze do powierzchni na wałkach gł i ogonowym. Praktycznie nic się do wałków nie klei a poślizg jest dobry.
OWB, łożyska oporowe, snapy - wiadomo dobry silikon.

Na paskach obecnie nie latam to się nie wypowiem, natomiast pamiętam dokładnie rozmowę z przed lat z jednym mądrym modelarzem, a mawiał:
" widziałeś kiedyś w jakichś urządzeniach nasmarowany pasek, albo rozrząd w samochodzie na paku ?"
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Trex 450L TOP, Next Heli - Mikado Logo XXX
Kolejny TX - Futaba 14 SG...a może Vbar Control - analizuję...
Tymczasem - Taranis X9D Plus Special Edition
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 563 razy
Podziękowano: 435 razy

Postautor: aikus » 11 lut 2018, o 16:28

Żeby powiedzieć wszystko to trzeba dodać, że takie paski i owszem, istnieją. Pływają całe w oleju jak większość przekładni zębatych (bo istnieją i przekładnie zębate, których się nie smaruje, jak np. większość przekładni w naszych helikach, ale to też nie jest reguła, bo np. Kasama ma skrzynkę ogonową szczelnie zamkniętą i wypełnioną olejem).
Wracając do pasków - istnieją paski które muszą być smarowane.
Ponoć.
Nigdy takiego paska nie widziałem, ale dyskusja o smarowaniu pasków na forum przewija się nie pierwszy raz i Ci co widzieli / znają takie przekładnie - mówili o tym.
Natomiast faktem pozostaje, że paski w naszych helikach NIE SĄ przystosowane do smarowania.

Drugim faktem jest, ze posmarowanie przekładni która z założenia smarowania nie wymaga - raczej jej nie zabije, jeśli skróci żywotność to nieznacznie i skutki tego smarowania sa bardzo mocno uzależnione od wielu czynników takich jak rodzaj użytego smarniwa, warunki pracy i tak dalej.
Brak smarowania w przekładni która smarowania wymaga to wyrok śmierci dla takiej przekładni w bardzo krótkim czasie.
Awatar użytkownika
angry trex
Stały bywalec...
Posty: 172
Rejestracja: 24-05-2016
Lokalizacja: Swaj - beverly hills Poznania
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: angry trex » 11 lut 2018, o 16:55

aikus pisze:Żeby powiedzieć wszystko to trzeba dodać, że takie paski i owszem, istnieją. Pływają całe w oleju .....


Prawdę mówiąc ciężko mi jest sobie wyobrazić taką przekładnie i jej zastosowanie.
Może faktycznie takie rozwiązania istnieją i z ciekawości bym zobaczył, serio.

EDIT: Odnośnie jeszcze smarowania przekładni kątowych na ogonie w rexach, jednak niektórzy to robią:


YouTube
Pozdrawiam, Sławol

Urodzony by latać...
zmuszony do pracy.

.................................
Trex 450L TOP, Next Heli - Mikado Logo XXX
Kolejny TX - Futaba 14 SG...a może Vbar Control - analizuję...
Tymczasem - Taranis X9D Plus Special Edition
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 5856
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 563 razy
Podziękowano: 435 razy

Postautor: aikus » 11 lut 2018, o 21:08

... no może słusznie, gość sprawia wrażenie, że wie co mówi.
Co do smarowania ślizgaczy na wałku ogona i tarczy na wale to sam o tym pisałem w poście na poprzedniej stronie.
No a zębatki ... cóż... Ich trwałość mimo wszystko i tak najbardziej jest ograniczona kretami, więc...
;)

(ale opcja godna rozważenia)

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron