Warsztat Carsona

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 4 sie 2019, o 19:43

sztywność większa
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 sie 2019, o 20:23

aa... no tak, ale dopóki popychacz się nie wybacza to znaczy, że sztywność jest tak czy siak wystarczająca... A popychacz może się wybaczać tylko wtedy kiedy jest ściskany, czyli w chwilach, .... może nie tyle rzadkich co krótkich, kiedy ogon pracuje na kątach ujemnych... i raczej nie są to wtedy duże obciążenia... Bo tak normalnie popychacz pracuje na rozciąganie - przynajmniej powinien.
Nie no spoko, spoko, tak sobie tylko dywaguję, bo w Gauce mam stalowy... i nawet sie zastanawiałem czy sobie nie przerobić, ale jakoś lenistwo wygrało...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 sie 2019, o 20:59

Część wklejaną nagwintowałeś? Jeśli nie to jest spora szansa że to się za jakiś czas wysunie.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 4 sie 2019, o 21:18

Sztywnosc i mozna sie pozbyc uchwytów, ktore wprowadzaja dodatkowe opory. A w x360 uwazam, ze wprowadzaly spore bo popychacz wyginal sie w dól zaraz za podpora. Czesci wklejanej nie gwintowalem ale obejchalem ja tarcza na mini szlifierce. Calosc byla ciasno spasowana ale nie na tyle zeby rozwarstwilo pret. Bede go ogladal przy najblizszych lotach.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 sie 2019, o 22:22

Byleby nie był gładki, chociaż najlepiej jak jest gwint, albo jak zrobisz kilka ząbków z każdej strony.
Z kolei pręt/rurkę węglową, w miejscu łączenia z drutem/prętem stalowym dobrze jest owinąć kilkoma zwojami nitki (nawet zwykłej bawełnianej) i potem zalać to wyjaczkiem - nie ma wujca, żeby to się rozwarstwiło.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 5 sie 2019, o 07:26

Gladki nie byl, bo go przeoralem szlifierka a i dlugi na kilka cm, wiec mysle, ze tak latwo sie nie wysunie w weglowki. O tym pomysle z nitka i CA gdzies tu czytalem i przeszlo mi to przez mysl ale nie wyglada zbyt estetycznie. Jak nie bedzie wyjscia to tak zrobie i na to termokurcza.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 sie 2019, o 08:05

Kup sobie zakończenia do pancerzy linek rowerowych. Są bardziej estetyczne i leciutkie. Ja używam :)
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 5 sie 2019, o 08:11

Albo są tez końcówki gwintowane na konkretną średnicę pręcika - takie nasadzane i one najlepiej wyglądają.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 sie 2019, o 08:13

Ale nie ma takich z odpowiednią średnicą gwintu, przynajmniej do snapów na kulkę 4,75mm.

Są albo M2 ( za małe) albo M2,5, pod które trzeba rozwiercać snap.

gint.JPG


Wybrałem 2,5 i rozwiercanie, ale ewidentnie widać że coś jest nie tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 5 sie 2019, o 08:16 przez mwx, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 5 sie 2019, o 08:15

Zapewne masz rację - użyłem takich w klonie trexa do jego snapów ale nigdy nie mierzyłem i nie sprawdzałem ich wymiarów...
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 5 sie 2019, o 08:17

Szukałem takich gotowych koncowek i nie moglem znalezc :)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 sie 2019, o 08:18

bo żaden sklep nie wie jak to dziadostwo nazwać

nawet w obrębie jednego sklepu występują jakieś fluktuacje nomenklaturowe

snapgwintowy.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 5 sie 2019, o 08:23

Cos widzialem pod nazwa "koncowki bowdena" ale tak jak piszesz nie bylo odpowiednich rozmiarow ;)
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 17 sie 2019, o 19:41

Helikowe malowanki :) co prawda do x360 podobno można jakieś żarówy kupić ale do 450tki chyba niekoniecznie :) oprócz tego będę mazał zapasowa kabinke do 450. Kolory z logo a schemat chyba trochę z protosa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 sie 2019, o 00:18

Podoba mnie się :)

Jest prawdziwie modelarska rzeźba w gównie, na dodatek w warunkach polowych. Widać ogrom zaangażowania, duchy Schiera i Słodowego żyją w Narodzie.

:piwo: :thumb:
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 10 wrz 2019, o 08:24

Przyjrzalem sie ostatnio mechanice ogona w x360. Zauwazylem tam kiedys dosc duzy luz, ktory objawial sie tym ze lopatki ogonowe przy nieruchomym serwie ogonowym mozna odchylac o dobre kilka stopni w jedna i druga strone. Okazuje się, że nakladaja sie tutaj luzy w 3 miejscach: miedzy kolem slizgacza a dwoma pinionami (gora i dol), miedzy srubą a tuleja ramionka i miedzy druga sruba a tuleja ramionka.

Obrazek Obrazek
O ile tego pierwszego na razie nie ruszalem o tyle te dwa pozostale dalo sie skasowac. Sruba jest zle spasowana z mosieznymi tulejami (otwor w tulei ma za duza srednice). Tuleje maja dlugosc ~3,1mm. Plastik, w ktorym siedza tez ma okolo ~3,1mm. Jesli mocno to skrecimy to calosc zaczyna bardzo ciezko pracowac. Trzeba zeszlifowac z ramionka troche grubosci, tak na ~2,9mm zeby tulej wystawaly lekko ponad powierzchnie ramionka. Usunąc ostre krawędzie po szlifowaniu. Tuleje smarujemy po zew sciance lekko smarem teflonowym i wciskamy w gniazda w ramionkach. Calosc mocno skrecamy. Dzieki temu tuleje przestaja latac na srubach. Luz skasowany :thumb: Nie wiem czy material ramionka wytrzyma czy bedzie sie wycieral - będę testowal jak poprawi sie pogoda. Jesli luzy zaczna sie pojawiac miedzy tulejami a ramionkiem to będzie trzeba znalezc inne rozwiazanie. Najlepsze bylyby w tym miejscu lozyska albo kulka ze snapem a na drugim koncu bolec z segerami na koncach. No ale to nie ta polka cenowo-jakosciowa... 8-)

Obrazek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 wrz 2019, o 08:59

Carson pisze: Nie wiem czy material ramionka wytrzyma czy bedzie sie wycieral


Jeśli to ten sam materiał co w 380 to będzie się wycierał. U siebie zmieniłem te 8 na zapożyczone z Devila 505 - one mają na jednym z końców kulkę i zdecydowanie wolniej się luzują.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 10 wrz 2019, o 09:50

Do ktorego helika przeszczepiles te ramionka z kulkami od 505tki?
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 10 wrz 2019, o 09:57

@Carson, też to zauważyłem z tymi tulejkami już jakiś czas temu i taki chyba jest prawidłowy sposób montażu. Byłem zajarany ale niestety nic to u mnie nie dało i nadal k-bar wachluje ogonem.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 wrz 2019, o 10:04

Carson pisze:Do ktorego helika przeszczepiles te ramionka z kulkami od 505tki?


Do 380, ale może w 360 też by przypasowały

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości