Warsztat Carsona

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 17 gru 2019, o 12:53

Otoz to.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 26 gru 2019, o 12:38

Swieta swietami ale pomajsterkowac rowniez mozna :) Poswiecilem dizsiaj chwile zeby ogarnac ladnie antenki w logo. Mysle, ze wyszlo nienajgorzej:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na grzebiecie tworzywa nacialem rowki zeby opaska nie mogla sie zsunac.
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 26 gru 2019, o 13:09

No psięknie, a nie bedzie sie obracalo na ròże?
Przykleiles czymś?
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 26 gru 2019, o 13:18

Na trytytke przymocowalem :) Obawiam sie tylko o antenki przy krecie, w ktorym rura ulamuje sie przy samym mocowaniu w ramie. No nic, zobaczymy, oby jak najpozniej.
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 26 gru 2019, o 14:57

No wlasnie i to jest odwieczny problem...
Przymocowac antenki tak zeby bylo dobrze i zeby w razi e kreta nie byly ani przez chwile jedyna czescia trzymajaca razem jakies dwa elementy...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4444
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 361 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 gru 2019, o 01:01

Zrobisz jak chcesz, ale ja na ten przykład zwykłem montować antenki z dala od wszelkich pasków.
Awatar użytkownika
Clad
Domownik forum...
Posty: 470
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: Clad » 27 gru 2019, o 06:47

mwx pisze:Zrobisz jak chcesz, ale ja na ten przykład zwykłem montować antenki z dala od wszelkich pasków.


Carbon izoluje ;)
Tarot 450 pro, T-rex 450 sport, T-rex 550E, T-rex 600E pro DFC, Gaui X7, Raptor e700 V2 K-30 (kit), Aurora 9X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4444
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 361 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 gru 2019, o 07:26

Nie wyładowania elektrostatyczne. To nawet kilkadziesiąt kV - mierzyłem w 450tce.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 27 gru 2019, o 08:20

mwx pisze:Nie wyładowania elektrostatyczne. To nawet kilkadziesiąt kV - mierzyłem w 450tce.

Kurde to mnie teraz zmartwiłes bo chciałem podłączyć rolkę tylnej skrzynki z silnikiem jak to w logo się robi. To będzie za mało?
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4444
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 361 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 gru 2019, o 08:56

nie wiem :)

Połącz, zmierz, będziesz wiedział czy to wystarczy. U mnie pomogło dopiero połączenie łożyska osi wirnika ogonowego z łożyskiem wałka napędzającego pasek z przodu. Wymagało to zdjęcia anody z kilku elementów.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 27 gru 2019, o 09:22

Jak i co moge zmierzyc? :) Poza tym sprawdzalem przewodzenie lozysk i smar troche separuje przewodzenie miedzy zewnetrzna a wewnetrzna bieznia lozyska.
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 4444
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 361 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 27 gru 2019, o 10:10

mierzyłem takim https://www.elfadistrelec.pl/pl/miernik ... p/18009843 :)
Ale spokojnie - pożyczyłem go, nie kupowałem.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 27 gru 2019, o 10:24

a no dzieki, mam chyba taki gdzies w szufladzie :) to sobie pozniej pomierze
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 27 gru 2019, o 11:10

Kurde panowie, naprawdę musicie znać WARTOŚĆ tego ładunku? Nie wystarczy Wam wiedza czy jest czy go nie ma? Wiedza którą można sprawdzić ... neonówką za 2 złote?
... albo palcem (aczkolwiek to bywa czasem bolesne, ale jak masz dobre serce, nie masz rozrusznika to spoko - nie zabije).
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 4 lut 2020, o 13:20

Chopoki potrzebuje dodatkowych mozgow do rozkminienia jednego tematu. Projektuje sobie charging case, cos takiego jak w załączeniu tylko troche wieksze bo z zasilaczem w srodku. Mam problem z rozdzieleniem dwoch rodzajów zasilania zewnetrznego. Ladowarka bedzie glownie pracowac z wbudowanym w walizke zasilaczem podlaczanym do 230V ale czasami chcialbym moc skorzystac z zewnetrznego akumulatora np LIPO albo samochodowy. Muszę zrobić przelączanie zrodla zasilania ladowarki. W innym przypadku po podlaczeniu lipo/aku sam. na wyjscie zasilacza pojdzie napiecie. Myslalem zeby zastosowac na lini + przełącznik tak zeby przelaczac miedzy zasilaczem a lipo/aku ale potrzebowalbym przelacznik ktory wytrzyma ~20A/24v pradu stalego. Widze, ze ciezko jest taki dostac. Mogłbym zrobic wtyczke xt60 i dwa gniazda xt60 i sobie przelaczac w zaleznosci od tego czym zasilam ale chce zeby to bylo estetyczne bez dlubania w kablach pod deklem walizki. Jakies inne rozwazania sa mozliwe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 4 lut 2020, o 13:49

Te dwa rozwiązania które wymieniłeś to jedyne które mi by przychodziły do głowy.
Ewentualne trzecie - jebitna dioda schotkyego na kablu do zasilacza, czyli tak:

zasil-carson.JPG


Ale ... oczywiście ma to swoje wady, m.in. straty na diodzie.
Ja bym przede wszystkim sprawdził, czy zasilacz to będzie bolało jak dostanie prąd do wyjścia... może można olać problem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 4 lut 2020, o 14:14

Sprawdzic czyli przylozyc lipo do wyjscia i patrzyc czy leci dym :D
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 4 lut 2020, o 14:31

nieee... no ... Z czuciem trzeba.

Np. przez żarówkę jakąś, napięciem oczywiście dostosowaną do napięcia źródła prądu (czyli dla 6s - 24V) i nie za mocną - 50W halogen to taki sobie pomysł. Jakaś 5W postojóweczka by byłą idealna.

Oczekiwałbym, że zabłyśnie, naładuje kondensatory i zgaśnie.
Jak świeci cały czas, to znaczy, że bez diody się obejdzie.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11504
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 991 razy
Podziękowano: 690 razy

Postautor: aikus » 4 lut 2020, o 14:34

A no i w przypadku diody trzeba pamiętać jeszcze o jednej rzeczy: jeśli zapomnisz o lipolku, a odpalisz zasilacz, to lipolek dostanie 24V.
To może oznaczać nic (w przypadku naładowanego 6s), ale może oznaczać siwy dym (w przypadku 3s) ...
... więc przy lipolu dla całkowitej idiotoodporności układu trzeba by dać jeszcze jedną taką samą diodę...
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1561
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 167 razy
Podziękowano: 54 razy

Postautor: Carson » 4 lut 2020, o 14:53

Nie, dioda raczej odpada. Widze, ze jest jeszcze cos takiego jak przelacznik akumulatorow do lodzi i kamperow. Wytrzymuja do 100-200A przy 12/24v ale sporo kosztuja, sa brzydkie i duze :)
Jeszcze wpadł mi do glowy terminal zrobiony z 3 goldow z xt60, przelaczanie byloby w formie jakiejs ladnej zworki hmm
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości