Zębatki atakujące - zwykłe, skośne, dobór odpowiedniej i inne

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 cze 2015, o 08:18

Czarkowicz - postestuj sobie na mikrusach jeśli masz ochotę.
Ja tak zrobiłem i wszystko mi się wyjasniło.

Generalnie to jest tak (przynajmniej w malych helikach, bo duże to tylko oglądam póki co):
- na niskich obrotach helik slabiej trzyma, jest jakby bardziej płyny w powietrzu, bardziej reaguje na wiatr, ale jak krecisz to mniej boli
- na wysokich odwrotnie.

W mikrusie obroty zwiększałem zębatką atakującą powiększoną, po to żeby lepiej trzymał i ładniej fikał. Tu krety i tak sa takie jakby ich nie było.

W protosie latam na "najniższych znośnych" obrotach, czyli takich, przy których heli zachowuje się prawidłowo i ma leciutki zapas do ratowania. Dzięki temu nawet spóźniony hold nie będzie tak bolesny jak na najwyższych.
Jak zacznę latać 3D wtedy obroty pójda w górę.

Oczywiście wyższe obroty mam na pozostałych dwóch idlach i mam do nich dostęp, ale nie używam bo moje latanie ich nie wymaga.

Nie wiem czy coś rozjaśniłem..?
Czarkowicz

Postautor: Czarkowicz » 10 cze 2015, o 08:26

...
Ostatnio zmieniony 13 cze 2015, o 15:22 przez Czarkowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 cze 2015, o 08:27

Aaaa, a w mikrussach...

To powiem... Jak to jest... Od razu helik dyga czy powyzej konkretnych obrotów?
Czarkowicz

Postautor: Czarkowicz » 10 cze 2015, o 08:31

...
Awatar użytkownika
DonPaco
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 29-06-2017
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: DonPaco » 4 wrz 2017, o 11:40

Witam...Jestem w trakcie budowy helika wersja pro i mam mały problem z dopasowaniem zębatki głównej do zębatki napędzającej wał ogonowy.
Zębata ogonowa nie przylega idealnie w pionie do zębatki głównej, wystaje minimalnie ok. 0.5mm

Obrazek

Pytanko czy ten mały feler może doprowadzić do zniszczenia zębatek czy jest dopuszczalny?
Odrazu chce zaznaczyć, że zębatka głowna została maksymalnie podniesiona do góry i nie ma mozliwości jej idealnie dopasować do zębatki ogonowej.
Nine Eagle solo pro 4ch | Syma S8W | V977 | Blade 230s |Tarot 450 PRO V2 FBL Silver | Phantom 4
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 4 wrz 2017, o 12:55

olać...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 wrz 2017, o 13:32

U mnie dziesiątki albo już setki lotów i kilkanaście kretów przetrwała taka konfiguracja:

Obrazek

O 0,5mm zdecydowanie bym się nie martwił :P
Awatar użytkownika
DonPaco
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 29-06-2017
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: DonPaco » 4 wrz 2017, o 13:40

super...bo myślałem, że zaś trzeba będzie rozbebeszać....dzieki na info :D
Nine Eagle solo pro 4ch | Syma S8W | V977 | Blade 230s |Tarot 450 PRO V2 FBL Silver | Phantom 4
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 wrz 2017, o 14:41

Lataj ale przy najbliższym krecie popraw ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 wrz 2017, o 15:03

No ale nie ma co poprawiać. Jest OK i niczemu to nie szkodzi.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 4 wrz 2017, o 15:22

Gdyby to była przekładnia główna (silnik-wirnik) to może bym z tym walczył ale ogon ma znacznie mniejsze siły więc daj sobie spokój. Co jakiś czas sprawdzaj zużycie i tyle...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 wrz 2017, o 19:08

Aaa myślałem ze to od silnika. A to jasne. Olać. ..
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 5 wrz 2017, o 07:12

Można próbować przeszlifować mosiężną podkładkę na koszyku koła głównego lub przymierzyć inny egz. małej zębatki.

Niestety niekiedy te elementy, a szczególnie ich zamienniki nie trzymają parametrów.

Jeśli to wina ramy możesz próbować korygować rozmieszczenie otworów pod śruby mocujące elementy z łożyskami wału głównego, ale to już precyzyjna robota.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 wrz 2017, o 07:46

Nic nie szlifować, nic nie korygować. Popsuć można sporo a naprawić nic.

Obrazek
Awatar użytkownika
DonPaco
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 79
Rejestracja: 29-06-2017
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: DonPaco » 5 wrz 2017, o 13:46

"Nic nie szlifować, nic nie korygować. Popsuć można sporo a naprawić nic."


i wszystko w temacie ;)...zostaje jak jest i jade dalej z elektroniką.
Nine Eagle solo pro 4ch | Syma S8W | V977 | Blade 230s |Tarot 450 PRO V2 FBL Silver | Phantom 4
Awatar użytkownika
Kamil_K
Stały bywalec...
Posty: 214
Rejestracja: 22-05-2020
Lokalizacja: Kostrzyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Kamil_K » 8 lip 2020, o 08:06

Ja tak mialem. Dalem niżej pierscień na wale glownym. I zebatka glowna z rotacyjna poszły do gory.
Taranis plus se 2019, Trex 450 Pro 3G , Trex 450xl spectrum dx6i dsm2 , wltoys v930

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości