Revers dla serva gazu a msh Brain i governor

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 17 mar 2016, o 11:52

Witam , poskladalem nie dawno mojeo gassera G700
wylatalem 5L paliwa na nowym silniku bez governora , chcialbym teraz podlaczyc gova
ale mam ustawiony revers dla serva gazu i w tej chwili w apce i w brainie gaz dziala odwrotnie ,
nie widze w brainie jaka to przestawic a nie moge odwrotnie zalozyc serva.
Jak to przestawic :)
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 17 mar 2016, o 12:05

W sofcie zakładka governor - pod suwakiem throttle jest klawisz "reverse"
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 17 mar 2016, o 12:15

Slepota mnie ogarnela , dzieki wielkie :oops:
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5062
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 503 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 mar 2016, o 17:30

Zdecudowanie, jakbyś stracił link to brain by ci dał 100% gazu :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 17 mar 2016, o 17:43

Tak się zastanawiam skąd ten przymusowy rewers na gazie? Wyszło mi że to chyba ofiara benzynowej konwersji G700 z tłumikiem po prawej stronie...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 17 mar 2016, o 23:01

Tak przy okazji ,to mój pierwszy spalinowiec nie wiem wiele na ten temat.
Producent zaleca ustawienie dysz niskich obrotów na 1 3/8 i wysokich na 1 1/2 .
odkrecilem mu wiecej przez pierwsze 5L tak ze dosyc sporo oleju wylatywalo z wydechu, ale teraz skrecam po woli i doszedlem do ustawien zalecanych. Nadal pluje ale juz mniej , swieca jest czarna wiec wyglada ze mieszanka jest bogata.
Nie wiem czy skrecic jeszcze troszke czy na razie to zostawic? w sumie to dopiero 20 zbiorników wypalone
Czym najlepiej sprawdzic temperature po locie ? kupilem pistolet na podczerwien, pokazywal mi dzisiaj 104 stopnie
jaka powinna byc temperatura ?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 17 mar 2016, o 23:19

A jak masz z mocą? Jest wystarczająca?

Co do regulacji to temat rzeka zwłaszcza, że nie piszesz jaki silnik. Nastawy podawane przez producenta są raczej wyjściowe i trzeba kontrolować temperaturę. Może załóż sobie telemetrię?
Helikoptery
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 17 mar 2016, o 23:55

Silnik to przerobiony zenoach TRM VX300 special edition
Nie ma chyba tragedii jesli chodzi o moc , chociaz z tego co widzialem na filmiku to mojemu chyba troche brakuje.
W sumie lekki tic toc to raczej trudna zabawa, zaraz zadyszka.
Wiem ze to nie elektryk i szalu tu nie bedzie ale wiem ze moze byc lepiej, nie mam pojecia ile trzeba wylatac zeby
taki silnik sie dotarl i dawal maksymalna moc.
Nie wiem jak z temperatura i jak powinna wygladac swieca po locie.
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 18 mar 2016, o 05:09

O perypetiach z docieraniem gasserków jest dużo tekstów w sieci, na ogół są to informacje uniwersalne. Podobnie jest z temperaturą, chociaż tutaj jest rozrzut wynikający z różnic miejsca pomiaru. U siebie nie zamierzam przekraczać 170 stopni na głowicy. Nie ma sensu wykręcać świecy po locie, po pracy silnika i po temperaturze będzie widać czy mieszanka jest dobrze dobrana. No i tu jest dość ważna kwestia, bo w przeciwieństwie do nitro tutaj paliwko musimy sobie przygotować samodzielnie. Istotny jest sam olej i proporcje składu paliwa, za to co wlejemy do baku bekamy już samodzielnie ;)

Korzystając z okazji miałbym do Ciebie pytanka:
Jak ten silnik jest mocowany do łoża i ramy w Goblinie? Na fotce wyłuskałem 2 punkty montażowe na karterze, brakuje mi trzeciego - czy to jest ten na głowicy obok śrubki trzymającej tunel chłodzenia?
Obrazek

Jaka świeca jest w tym silniku? Na zdjęciu wygląda jakby w głowicę był wstawiony reduktor dla świecy CM6
Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 18 mar 2016, o 11:37

Tak to wyglada:
ObrazekIMG_1930 by pawel Szelag, on Flickr
ObrazekIMG_1933 by pawel Szelag, on Flickr
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 18 mar 2016, o 13:23

Elegancko to wygląda :) Szarpankę na spodzie zostawiłeś, czy to jest tylko osłona wentylatora?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 18 mar 2016, o 14:59

To jest tylko oslona wentylatora, ale szarpanka jest zalozona w tej chwili:), bylem zmuszony zalozyc spowrotem.
Przez glupote zlozylem zbyt ciasno walek napedzajacy (top starter) i polecialo mi lozysko na ktorym osadzony jest walek,
okazalo sie po zmianie lozyska ze walek na one-way zaczal slizgac , wiec odpalanie z align-owego startera na razie nie mozliwe.Nie dlugo dostane czesci i zaloze znowu. Ale szarpanka jest wygodna :)pali od kopa

A tak przy okazji , zbiornik paliwa starcza mi na ok 7 min lotu na wysokich obrotach
chyba dosyc sporo pali ?
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 18 mar 2016, o 15:27

No raczej sporo pali, musi wysokie te obroty masz. Na polu krąży legenda, jak to kolega odpalał gassera, a reszta ekipy pakuje sprzęt i zbiera się do domu, bo wiadomo że prędko nie wyląduje :) Nie dotyczy Kenobiego, bo u niego bardziej opłacalne jest przerobić jakiś balon na cysternę i tankować w powietrzu albo latać na uwięzi z wężykiem podpiętym do dystrybutora na CPN :D
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 mar 2016, o 16:14

pablo2-75 pisze:A tak przy okazji , zbiornik paliwa starcza mi na ok 7 min lotu na wysokich obrotach
chyba dosyc sporo pali ?


U mnie w 600G przy docieraniu czasy na zbiorniku dochodziły do 50minut
Helikoptery
Awatar użytkownika
pablo2-75
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: pablo2-75 » 18 mar 2016, o 22:55

No miałem nadzieję że zbiornik wystarczy na dłużej , no ale...
V8 musi swoje spalić :D
Instrukcja mówi że: 13500-14500 obr ma byc optymalne dla niego
No to i pije dziad, może później zacznie mniej palić :P

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości