Czym usunąć anodę z aluminiowych elementów

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 lut 2017, o 17:44

Dzięki! Zerkne...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 mar 2017, o 09:06

aikus pisze:Tak sobie mysle, ze zaleta Twojej metody jest faktyczny pomiar a nie robienie czegos na czuja, ale zaleta mojej metody jest "mierzenie" wibracji u zrodla a nie w kadlubie.
Bo to ze one sie gdzies tam moze zgubia po drodze, wytraca na cieplo albo ze vbar znajdzie sie akurat w jakims wezle jakiejs fali stojącej


Spokojnie. W tak małym popierdalaczu każda najmniejsza wibracja dociera wszędzie. Wiem, bo próbowałem z różnymi lokalizacjami czujnika vbara i nie ma to większego znaczenia, więc przykleiłem go z powrotem nad belką ogonową.
Podczas sprawdzania też chwytam ręką za skrzynkę ogonową, żeby badać mrówki.
Żeby skupić się nad konkretnym zakresem obrotów dodałem governor - łatwiej wyważyć
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 mar 2017, o 21:51

Jestem dociekliwy, więc dociekłem. Istotnie jedynie trawienie daje radę.
Odrobina ciepłej wody, kilka granulek kreta i kilkadziesiąt sekund zanurzenia/płukania wystarczy. Kolor elegancko się zmywa. Ciepłą wodę następnym razem zastąpię zimną, żeby reakcja przebiegała wolniej. Zmyłem anodę z kilku mało istotnych elementów - powierzchnia po zmyciu nie jest uszkodzona, widać ślady po obróbce. Pewno za chwilę pokryje się tlenkiem i połysk przygaśnie, ale póki co efekt jest OK.
Okucia już zdążyłem podszlifować, a szkoda.
Obrazek
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
El Grey
Stały bywalec...
Posty: 248
Rejestracja: 12-08-2016
Lokalizacja: Miasto stołeczne Łódź
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 22 razy

Postautor: El Grey » 8 mar 2017, o 07:01

No to teraz zrób poler, to trochę zabezpieczy surowe alu i do przodu :grin2:
Jak będziesz bardziej dociekliwy to w następnym etapie zrobisz własną anodę :twisted:
CX 450pro v5 DFC, CX 450 Black Angel, Protos 380, Goblin 380, Goblin 500, PA Extra 260 SPEKTRUM DX8 G2
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 mar 2017, o 09:32

Pasta polerska wjechała od razu, z tą anodą to już mnie nie podpuszczaj.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 mar 2017, o 13:33

To trzeba latać, a nie pieprzyć się z czymś takim. Każdy kiedyś szukał przyczyn wszędzie tam, gdzie mógł :P
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 mar 2017, o 15:11

Gmeracz pisze:To trzeba latać, a nie pieprzyć się z czymś takim. Każdy kiedyś szukał przyczyn wszędzie tam, gdzie mógł :P


Ale z czym? Z wibracjami na ogonie, przez które nie da się latać?
No niestety, mam taki problem że nawet swojego zmęczonego Belta nie lubię składać na odp**dol i nie podoba mi się piłowanie z łapy elementów wirujących 13000n/min.

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości