Strona 1 z 1

Łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 25 gru 2018, o 00:08
autor: PiotrS
Wymieniłem łożysko jednokierunkowe w Gaui X3 i niestety to nowe nie trzyma.
Kosz, czy mogę je jakoś uratować?
Oryginalnie było smarowane jakimś żółtym smarem. Po nałożeniu smaru silikonowego jest lepiej, ale nie idealnie.
Boję się, że Art Hobby przed sylwestrem się nie otworzy :( więc kombinuję.

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 25 gru 2018, o 00:19
autor: mwx
Może wprasowałeś w złą stronę xD

Tak na serio - przepłucz je alkoholem/zmywaczem do hamulców i rozruszaj żeby usunąć stary smar. Potem daj kroplę nisko lepkiego oleju (jak nie masz specjalnego to takiego jak do klasycznej skrzyni automatycznej - np. dextron). Być może starym gęstym smarem zakleiły się sprężynki i nie dociskają rolek jak trzeba.
Albo loctite dostał się do środka podczas wklejania.

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 25 gru 2018, o 00:31
autor: PiotrS
Loctite nie dostał się na sto procent. Wklejanie poszło ładnie i czysto.
Mam cichą nadzieję, że usunięcie starego smaru pomoże, bo teraz, po nałożeniu dużej ilości smaru silikonowego jest dużo lepiej niż na oryginalnym.

Olej do łożysk Scorpiona będzie OK? Dextrona nie mam.

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 25 gru 2018, o 01:10
autor: wojtekr
Nie używaj smaru tylko oleju, silikonowego, do maszyny - generalnie jakiegoś rzadkiego. A testowałeś przy niskich temperaturach? Jak tak to pewnie to o czym pisze MWX

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 25 gru 2018, o 01:30
autor: mwx
Generalnie smar/olej powinien być taki, który nie powoduje za bardzo zwiększonego poślizgu, chroni przed korozją i zachowuje niską lepkość w niskich temperaturach.
Czyli ATF jak w mordę szczelił.

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 26 gru 2018, o 00:11
autor: PiotrS
Dzięki za porady.
Łożysko umyte i naoliwione działa jak powinno.

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 26 gru 2018, o 21:57
autor: omcKrecik
mwx pisze:Generalnie smar/olej powinien być taki, który nie powoduje za bardzo zwiększonego poślizgu, chroni przed korozją i zachowuje niską lepkość w niskich temperaturach.
Czyli ATF jak w mordę szczelił.

Pentosin, taki zielony, jest jeszcze mniej lepki od ATF 220. Do kupienia w motoryzacyjnych lub na stacjach obsługi samochodów z hydraulicznym poziomowaniem nadwozia (NIVO system: BMW, chyba Cytrynki niektóre i Mercki wypasione). Na pewno w wielu innych samochodach też jest obecny, ale nie wiem konkrecikowo, w których.

Re: łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 27 gru 2018, o 08:02
autor: Piotr_T
No nie wiem czy LHM (bo o nim piszesz) nie stoi już zbyt daleko od półki z napisem "oleje". Jemu już bliżej do płynu hamulcowego, a ten raczej kiepsko smaruje.
Ale ja się nie znam.

Pozdrawiam,
Piotr.

Re: Łożysko jednokierunkowe - nie trzyma po wymianie

: 27 gru 2018, o 15:44
autor: omcKrecik
LHM ma dobre właściwości smarne, skoro cała mechanika wspomagania hydraulicznego skrętu i hamulców na nim pracuje. Tam występują duże siły i znaczne naciski jednostkowe współpracujących powierzchni - pompa, przekładnia kierownicza, amortyzatory aktywne. A że cienki jak woda... Taki ma tam być wg. producenta/-ów podzespołów (Zahnrad Fabrik, Sachs). Za to uszczelek nie rozpuszcza jak ATF.
LHM i płyn hamulcowy to dwie zupełnie odmienne ciecze, mimo podobieństwa z wyglądu. Z zapachu już nie ;)