ToTo-0

Bo każdy ma samolot, ale nie każdy się przyznaje...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6106
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 233 razy
Podziękowano: 330 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 cze 2017, o 19:54

Takiego od Ciebie. Oddam za browara

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
kamdz
Stały bywalec...
Posty: 227
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 15 cze 2017, o 20:05

Ja browara nie kupię:-D chyba że dasz dowód:-D mogę dać 20 zł z wysyłka...
Możesz dać jakieś zdjęcia na priv?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6106
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 233 razy
Podziękowano: 330 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 cze 2017, o 21:29

Zdjęć nie mam.

I coś tam jest do naprawy ale generalnie spoko
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 2670
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 312 razy

Postautor: Artu » 15 cze 2017, o 21:52

TomRar pisze:...Według mnie najlepszym wyjściem są chłopcy z flitetest :D Mają dużo modeli, również proste trenerki...
T modelami FT jest jeden, a właściwie dwa "problemy"
1. Jeśli chcemy zakupić "wycinankę", to koszt transportu jest idiotycznie duży :wow2: Dla przykładu taki Bloody Wonder Speed Build Kit kosztuje $28 + transport $57,20 :wall2:
2. Jeśli chcemy sami wykonać taki model, to oczywiście są plany FT Bloody Wonder - Scratch Build, ale są one, te modele wykonane z dosyć drogiego (na naszym rynku) materiału, czyli pianki laminowanej...

TomRar pisze:a co najważniejsze każdy samolot jest podparty kilkugodzinnym filmem, który łopatologiczne krok po kroku pokazuje jak to wszystko posklejać, żeby na pewno poleciał...

Bez przesady z tymi "kilkogodzinnymi" filmami :rotfl2: Zazwyczaj jest to 30-50min łącznie z filmem z oblotu :thumb: Na przykład linkowany wcześniej model 35min:


YouTube
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 938
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 41 razy

Postautor: Pan Byku » 16 cze 2017, o 17:23

Coś nie działa ten link do pianki, a chętnie bym obczaił z jakiego oni to materiału robią dokładnie, bo co nie kupiłem, było za ciężkie. To raz.
Dwa. Skąd te ceny transportu? Rozumiem, że z USA, ale przeca chopy z FT otworzyli się na rynek EU. To dwa.
Trzy. Nic nie stoi na przeszkodzie by zbudować ichni model np. z depronu.
I fakt, są to bardzo przyjemne i łatwe w montażu, konstrukcje.
Sie lata.
Pan Buhaj

Wesoła kompanią:
Kosiarki: V977 + Blade 230S + Oxy 3 Tareq + KDS 360 Chase + G500 Sport
Parapety: FC XL + Synapse EDF + Ultimate + DIY aeroplany
4 kółka: Revo 3.3 + T-Maxx
Awatar użytkownika
TomRar
Domownik forum...
Posty: 323
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: TomRar » 17 cze 2017, o 19:43

Potwierdzam, że nie żałuję zakupu orzełka. To bardzo dobry wstęp, ale dla mnie już robi się za spokojny, więc sklejam następnego z flitetest.
Na początku skleiłem trenerka (w opisie wszystki potrzebne linki)

YouTube
Latał tak samo jak orzełek, ale z własnej głupoty go skasowałem i nie chciało mi się sklejać następnego, więc kupiłem orzełka.

Tutaj filmik z orzełkiem. Niestety śmigło za małe i lata bardzo wolno.

YouTube

Kamdz, weź najpierw dokończ tego toto, bo wiele do roboty nie masz, rozbij go i potem się pomyśli co powinieneś następnie skleić/kupić.
W załączniku zdjęcie pierwszego sklejonego modelu. To właśnie ten trenerek z flitetest. Ale potem zachciało mi się całe skrzydło obkleić taśmą po czym wykonałem oblot i bardzo szybko nastąpiło przeciągnięcie, gdyż taśma na skrzydle ważyła 60g a :shock: ja bałem się wciskać więcej gazu niż 50%.
Po co kupować tą piankę laminowaną z USA? Zwykłe podkłady pod panele, potem ze 2 pręciki wkleić i gotowe. Każdy model można skleić podkładami, jeśli się usztywni prętami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Elita forum...
Posty: 502
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 77 razy
Podziękowano: 40 razy

Postautor: omcKrecik » 17 cze 2017, o 21:39

TomRar pisze:gdyż taśma na skrzydle ważyła 60g

To była zwykła taśma pakowa, czy jakiś lepsiejszy wynalazek ?
To takie pytanie z tematu dyżurnego dla mnie, pod nazwą widoczność modelu. Białe skrzydła nie są zbyt dobrze widoczne w każdych warunkach, a handlowe spray'e w rodzaju Joker Styro szybko ulegają spękaniu na powierzchni. Może trafiłem jakieś felerne ?
Więc mam głupi problem ze zmianą koloru EPP :dk:
Sorki za OT.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 2670
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 312 razy

Postautor: Artu » 18 cze 2017, o 05:47

Co do "widoczności kolorów", to wygrzebałem taką tabelkę:

ColorContrast.jpg


Sorki za OT ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
TomRar
Domownik forum...
Posty: 323
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: TomRar » 18 cze 2017, o 08:06

To była taśma z mrówki, gruba i niezbyt przyjazna. Teraz mam taśmy specjalne do oklejania modeli z abc i jest o wiele lżejsza i przyjemniejsza.
Awatar użytkownika
kamdz
Stały bywalec...
Posty: 227
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 6 lip 2017, o 18:56

Wyjechałem na wakcje i dotarłem do mojego samolocika. Proszę fotki
Stery kierunku i wysokości to w takim stanie już rok, po "lotach próbnych" nie chcialo mi sie naprawic. I mam pytanie co do skrzydła: z jednej strony ma ono takie wbłębienie w matetiale ( widoczne na dwóch przedostatnich zdjęciach), czy to jakoś wpłynie negatywnie na lot, czy może być? Bo nie wiem czy szpachlować czy nie ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: dawo » 6 lip 2017, o 19:25

Polecieć to pewnie poleci - cegła też poleci jak do niej zamontować odpowiednio duży silnik ;) jak chcesz estetycznie to szpachluj jak nie to nie, na pewno ma to jakieś znaczenie na własności lotne kwestia czy ty to poczujesz.
3x450,V922, Protos mini, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, F16, quad 250, DX7S :)
Awatar użytkownika
kamdz
Stały bywalec...
Posty: 227
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 6 lip 2017, o 20:17

A ma ktoś pomysł jak to najłatwiej zaszpachlować? Bo ja bym chyba nakleil tam depron i szlifowal do rowna ;)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 12811
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1303 razy
Podziękowano: 575 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 7 lip 2017, o 01:19

Najłatwiej to chyba od nowa zrobić :)
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Fireball - jeszcze nie na sprzedaż :D | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - kiedyś go wykończe... albo on mnie... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
kamdz
Stały bywalec...
Posty: 227
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 7 lip 2017, o 06:28

Nieeeeeeeeeeee !!! Przecież ja to robiłem z 2 tygodnie...
To najpierw spróbuję zaszpachlować, a potem najwyżej zrobie nowe

#Tapatalk
Awatar użytkownika
kamdz
Stały bywalec...
Posty: 227
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 13 lip 2017, o 15:51

Jutro albo ppjutrze oblot :)
I mam teraz kilka pytań...
Jak wystartować? To, że z ręki to wiem, ale jak oferować sterami podczas rzutu?
Jak ustawić Dual rate? Na ile %?
Z góry dzieki za pomoc

#Tapatalk
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2731
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 190 razy
Podziękowano: 204 razy

Postautor: Kowal » 13 lip 2017, o 16:50

To takie rzeczy się szpachluje? To tylko mały deproniak. Lataj.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 12811
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1303 razy
Podziękowano: 575 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 13 lip 2017, o 17:44

Wszystko ustaw liniowo.

Nie mam pomysłu skąd ktoś miałby wiedzieć na ile % ustawić dr nie widząc modelu.

Najpierw, jeśli nie masz pewności co się będzie działo wypuścił go przed siebie z założeniem ze za chwile wyladujesz. I lepiej ustaw wychylenie mniejsze niż większe.
Kolejne loty będą łatwiejsze bo od razu będziesz mógł korygować na bazie poprzedniego lotu.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Fireball - jeszcze nie na sprzedaż :D | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - kiedyś go wykończe... albo on mnie... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
kamdz
Stały bywalec...
Posty: 227
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 43 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 13 lip 2017, o 18:13

Dzięki wszystkim za pomoc ;) Będą filmiki z oblotu :)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
TomRar
Domownik forum...
Posty: 323
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 33 razy
Podziękowano: 5 razy

Postautor: TomRar » 14 lip 2017, o 01:24

To samolot już gotowy do lotu? W takim razie zasada jest jedna: Nie rozbić modelu przez pierwsze 5 sekund lotu. W przeciwnym razie można się łatwo zniechęcić. Jeśli polatasz nim chociaż kilkanaście sekund przed rozbiciem to poczujesz satysfakcje, że coś co sam sklekociłeś rzeczywiście lata.
Ciężko doradzić w jaki sposób masz wykonać pierwszy oblot. Na pewno musisz precyzyjnie ustawić środek ciężkości. Stery jak najbardziej wytrybować do pozycji neutralnej. Expa radzę na początku nie używać, a wychylenia serw ustawić serio niskie. Im niższe wychylenia tym samolot będzie łagodniejszy w pilotażu i nie zaskoczy Cię kiedy ze strachu nagle pchniesz drążek maksymalnie a samolot wykona kilka pętli zanim zdążysz puścić drążek.
Tak na prawdę czeka Cię najtrudniejszy moment. Jeśli samolot jest dobrze sklejony, wyważony i wzmocniony to powinieneś dać radę. Jeśli natomiast konstrukcja samolotu ma jakieś poważne wady to zapewne nie dasz rady ogarnąć jednocześnie pilotowania i walki z samolotem, który samoczynnie się przechyla, pochyla itd.
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 7 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: dawo » 14 lip 2017, o 09:16

Osobiście ograniczam wychyły sterów do 40-50% ich możliwości w dual rate. Przy starcie 3/4 gazu dobry rzut i korekty najpierw drągami a później trymami.
Jak trymów zacznie brakować to starasz się lądować i poprawiasz mechanicznie popychacze jednocześnie cofasz trymy. Powodzenia!
3x450,V922, Protos mini, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, F16, quad 250, DX7S :)

Wróć do „Samoloty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość