Cessna 182 (Lanyu Hobby) - nieco większy styropian :)

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 maja 2012, o 03:53

miruuu pisze:1. Lenistwo :hammer: Bo w tak prostych modelach i tak nie robi to większej różnicy
2. Odbiorniki mniejszoilościokanałowe :mrgreen: są tańsze :)

Powiadasz że nie robi różnicy? A różnicowość lotek? A brak plątaniny przewodów? No nie wiem, ja nawet w kombacie który jest mniejszy robiłem miksy w apce. Prościej, lżej, czysto w bebechach i mniej elementów do nawalenia ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 maja 2012, o 21:02

Gmeracz pisze:Powiadasz że nie robi różnicy? A różnicowość lotek? A brak plątaniny przewodów? No nie wiem, ja nawet w kombacie który jest mniejszy robiłem miksy w apce. Prościej, lżej, czysto w bebechach i mniej elementów do nawalenia ;)
I rzeczywiscie zróżnicowane wychylenie lotek odczuwalne jest nawet w tak prostych modelach? :kopara:
Stosowałes to tez w kombacie? Jakos mi do lotów a'la mucha srednio pasuje... hmm

Stuf pisze:Miruuu Pomalowałeś ?? ciekaw jestem
Jeszcze nie. Na pewno od razu dam znac :)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 26 maja 2012, o 21:53

miruuu pisze:I rzeczywiście zróżnicowane wychylenie lotek odczuwalne jest nawet w tak prostych modelach?

Nie musi ale może. Prosty nie prosty, ale to w końcu też samolot i działają na niego te same prawa fizyki i aerodynamiki. Gdybym go pomacał w powietrzu to mógłbym coś więcej powiedzieć. Wbrew pozorom nawet w maluchu jest co sprawdzać. Dużo zależy jakie jest obciążenie powierzchni, zwichrzenie skrzydła, kąt zaklinowania, środek ciężkości, procentowa powierzchnia lotek, ich kąty wychyleń, wykłon osi silnika itp. Bo to też generuje momenty w locie. Nawet prosty model można znacznie usprawnić, np. rezygnując z klasycznych zawiasów na korzyść taśmy aby zlikwidować szczelinę.
Ale jakby nie patrzeć, warto mieć różnicowość w "zapasie" na wypadek tendencji do ślizgania do środka zakrętu.

BTW. Jeżeli klapy mają być aktywne w locie może przydać się ich miks ze sterem wysokości aby model nie puchł do góry. Wystarczy ok. -4º na SW przy klapach -15..-20º. Po aktywacji klap model powinien tylko zwalniać lecąc pod tym samym kątem. Kąty klap też trzeba sprawdzić w locie , bo np. przy grubszych profilach daje się mniejsze wychylenia.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 26 maja 2012, o 23:02

Gmeracz pisze:Nie musi ale może. Prosty nie prosty, ale to w końcu też samolot i działają na niego te same prawa fizyki i aerodynamiki(...)
No nic, pozostaje w wolnej chwili się tym pobawic... :)
Gmeracz pisze:BTW. Jeżeli klapy mają być aktywne w locie może przydać się ich miks ze sterem wysokości (...)
Jak najbardziej się z tym zgadzam...
Kurde, musze przysiasc do tych miksow, bo jakos sie ten temat ciagnie za mna i ciagnie bez wiekszych rezultatow... :hammer:
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 maja 2012, o 08:31

Pamiętaj, żeby nie wypuszczać się przy zbyt dużych prędkościach, bo Ci kompensacji zabraknie. W sensie, jak wywalisz klapy na zbyt dużej prędkości, model i tak Ci wypuchnie. Ustaw sobie też spowolnienie dla klap. Można je wtedy wolno otwierać i reagować na zmianę zachowania modelu. Nie wiem jak Ty masz, ja zawsze ustawiałem klapy na przełączniku trójpozycyjnym i dawałem spowolnienie. Kolejna sprawa, to wychylanie klap symetrycznie - warto na to zwrócić uwagę :-), bo nie zawsze jest to oczywiste po ustawieniu wszystkiego w radiu i modelu.

Pobaw się klapami, łącznie z wychylaniem ich na jakieś ekstremalne kąty np. 70-90st :-].
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 maja 2012, o 08:49

Gmeracz pisze:BTW. Jeżeli klapy mają być aktywne w locie może przydać się ich miks ze sterem wysokości aby model nie puchł do góry. Wystarczy ok. -4º na SW przy klapach -15..-20º. Po aktywacji klap model powinien tylko zwalniać lecąc pod tym samym kątem. Kąty klap też trzeba sprawdzić w locie , bo np. przy grubszych profilach daje się mniejsze wychylenia.


Bardzo mnie to zainteresowało... kilka pytań:
-Co to jest te puchnięcie ?
-Co to SW ?
-Co da nam miks na ogon ?
-Czy będzie to przeszkadzało z funkcją / programem lądowania ?

W mojej puszce są takie bajery że mniej więcej trybie tylko ich 20 % :vhappy: wypadało by wykorzystać to i owo nie ?? :mrgreen:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 27 maja 2012, o 13:28

-Co to jest te puchnięcie ?
Nie wdając się za bardzo w zawiłości aerodynamiki - po wysunięciu klap profil płata zmienia się na tzw. wklęsły (od spodu), czyli wolniejszy i bardziej nośny. W lżejszej maszynie to powoduje, że model dostaje dodatkową siłę nośną z którą nic nie zrobi innego, jak zacznie się wznosić. To w żargonie lotniczym nazywa się "puchnięcie" (jak ciasto w piekarniku). Samolot znacząco zwalnia, ale jest też łatwiejszy do zwalenia się przez skrzydło.

Obrazek



-Co to SW ?
Ster Wysokości w skrócie. Analogicznie w opisach SK-ster kierunku, KL-klapy, L-lotki

-Co da nam miks na ogon?
Może to być to kolejne i znaczące ułatwienie. Gdy przypisanym pstrykiem czy pokrętłem spowodujesz wysunięcie klap (czynność pierwotna=nadrzędna), komputer w nadajniku automatycznie uruchomi program działania przypisanego ruchu SW w dół (czynność wtórna=podporządkowana) aby zredukować lub zapobiec puchnięciu. Podczas lądowania pilot jest dosyć zajęty. Dzięki temu miksowi przy podejściu nie musimy zajmować się dodatkowo korektą czy redukcją wznoszenia a skupiamy się tylko na trzymaniu kierunku i kąta schodzenia. Model wytraca nadmiar szybkości bez efektów dodatkowych. Na wielu filmach YT widać, że piloci rozwalają drogie maszyny właśnie przez niepotrzebne kombinacje podczas lądowania. Jest to też najtrudniejszy manewr w dużym lotnictwie, bo wymaga nie tylko dodania gazu jak przy starcie. Trzeba wykonać znacznie więcej czynności jak "zbudować" tzw. krąg podejścia z odpowiednią wysokością, ustalić prędkość schodzenia, wykonać zakręty nad strefą lądowania aby wyprowadzić maszynę pod wiatr na osi lądowiska itd. Efektywność miksów sterów rośnie proporcjonalnie do masy i szybkości modelu. Samolot pasażerski bez klap i hamulców (np. wsteczny ciąg) musiałby mieć dwukrotnie dłuższy pas do lądowania.

Dodam jedynie, że opanowanie manewru budowania kręgu i wyczucia kiedy, co się robi uratowało mnie wiele razy, szczególnie przy utracie napędu gdy wszystko dzieje się nagle i bardzo szybko. I nieważne że małym modelem wylądujesz po prostu do ręki. Warto to też trenować i cieszyć się całym modelem przez długi czas.

-Czy będzie to przeszkadzało z funkcją / programem lądowania ?
Jak do tej pory żaden model samolotu nie ma takiej funkcji ani programu. Dobra, żartuję. Z założenia żadne miksy nie przeszkadzają pierwotnym funkcjom. Czyli jeżeli SW będzie lekko w dół po wysunięciu klap to oczywiście nadal on działa jako normalny SW. Tak samo pozostałe stery. Dzięki miksom można używać stery w nietypowy sposób. Przykładowo - model ma tylko lotki, ale ląduje szybko. Więc podpinamy do każdej lotki osobne serwo i miksujemy je jako klapo-lotki w apce. Podczas lotu lotki działają normalnie, czyli wychylają się naprzemiennie, ale po uruchomieniu funkcji klap wychylają się dodatkowo razem w dół redukując prędkość, jednak cały czas działając też na przemian jako lotki. To tylko jeden z bardzo prostych i typowych przykładów miksów. W szybowcach miksery są wykorzystywane najmocniej, bo ich profile są tak doskonałe aerodynamicznie żeby wylądować na sensownym dystansie trzeba te profile "popsuć" jakimiś hamulcami, lotkami w górę, klapami w dół itp.

Obrazek



Tu ładnie widać, jak SW kompensuje pochylanie nosa przy hamowaniu lotkami. BTW - prawa klapa jest niżej niż lewa ;)

- W mojej puszce są takie bajery że mniej więcej trybie tylko ich 20%
Zgadza się, bo obecny soft daje nadmiar funkcji dla typowego modelarza aby zadowolić różne potrzeby. Dawniej żeby zrobić jakiekolwiek miksowanie trzeba było wykonać często dosyć skomplikowany mikser mechaniczny. Obecnie to techniczna prościzna, ale możliwości "czarowania" mikserów są ciekawe od strony technicznej i wielce przydatne.

Rozumiem argumenty że mały model lata i ląduje świetnie bez bajerów. Oczywiście w wielu przypadkach nie ma potrzeby stosowania mikserów bo efekty są prawie niezauważalne. Ale pobawić się można przy okazji pogłębiając wiedzę.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 maja 2012, o 19:38

Dziękuję Sławciu za doskonałe wytłumaczenie.
U mnie, jak wcześniej pisałem, mam program "Landing". W owym programie mam jedynie ustawione klapy ale jest też możliwość ustawienia każdego serwa osobno. Może jakieś podpowiedzi co i jak ustawić mniej - więcej w % od 0 - 100 ??
Dla ułatwienia program zawiera:
-Aile
-Elev (mam ustawione na + 60% -> jeszcze nie testowałem)
-Flap
-Ail2
-Speed (nie wiem po ciorta to)

Btw. dzisiaj w Chobocie super warunki były, wiatr zerowy.. a ja głupi nie zabrałem modelu :(
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 maja 2012, o 20:44

Kowal pisze:(...) Ustaw sobie też spowolnienie dla klap. (...) Nie wiem jak Ty masz, ja zawsze ustawiałem klapy na przełączniku trójpozycyjnym i dawałem spowolnienie. Kolejna sprawa, to wychylanie klap symetrycznie - warto na to zwrócić uwagę :-), bo nie zawsze jest to oczywiste po ustawieniu wszystkiego w radiu i modelu. Pobaw się klapami, łącznie z wychylaniem ich na jakieś ekstremalne kąty np. 70-90st :-].

Ja sobie ustawiłem klapy na pokrętle. Wiem, że takie ustawienie ma swoje wady, ale ma też zalety. Pozwala mi płynnie przechodzic pomiedzy roznymi fazami lotow i daje mozliwosc testowania roznych ustawien...
Co do symetrii - wszystko równo :)
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 27 maja 2012, o 21:02

Ja nie mam pokrętła a takie jakby zapadki po bokach puszki.. też jest to płynna regulacja.. jednakże chodzi o gotowy program.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
sulek
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 21-10-2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sulek » 29 maja 2012, o 00:12

stuf pisze:. Może jakieś podpowiedzi co i jak ustawić mniej - więcej w % od 0 - 100 ??
Dla ułatwienia program zawiera:
-Aile
-Elev (mam ustawione na + 60% -> jeszcze nie testowałem)
-Flap
-Ail2
-Speed (nie wiem po ciorta to)




Za pomocą "speed" definiujesz, przy jakiej wartości gazu program lądowania ma się automatycznie wyłączyć. Pomocne przy podbramkowych sytuacjach tuż nad glebą z koniecznością ucieczki. Ja w szybolu mam ustawione na 10%

Aile i ali2: tu definiujesz wychylenie lotek do góry do hamowania
flap: wychylenie klap w dół
elev: kompensacja SW (zazwyczaj w dół)
Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 29 maja 2012, o 07:21

Fajnie ale mi chodziło o mniej więcej w % co wpisać :roll: Po co mam przykrecić jak coś pomieszam ?? :vhappy:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 maja 2012, o 00:41

Ale ty jesteś wygodny... Może jeszcze pstrykiem rozkładanie leżaka dla Pana Pilota zrobisz???
Jasny gwint... Te nowe apki tak rozleniwiają Panów Pilotów że to tylko siwy dym...
Nie ma tak lekko. Paręnascie godzin testów, paręnaście ustawień i potem - mów mi miszczu... hmm :vhappy:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 31 maja 2012, o 06:32

Oj Sławek nie bądź taki nooooo :roll:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 31 maja 2012, o 14:05

Każdy model jak i duży samolot ma tzw. obciążenie powierzchni nośnej. Czyli ile kilogramów przypada na metr kwadratowy. To daje pojęcie jak szybko będzie musiał latać aby to "ciało" unieść, ale także jak szybko będzie lądować.
I dlatego dobiera się różny kąt wychyleń klap, hamulców itp.

Zazwyczaj do startu nie potrzeba używać klap z powierzchni gładkich, ale szybki model łatwiej startuje z klapami 10-15°. Poza tym z trawy i terenu nierównego uzyskasz szybszy start. Do lądowania stosuje się wychylenia 15-60°.
Nie ma potrzeby stosowania pokrętła, bo szczerze mówiąc jest to bardzo mylące. Nie bez powodu w samolotach od dawna stosuje się skokowe wychylanie, np co 15°, aby uzyskać przewidywalną reakcję samolotu. Poza tym mniejsze zmiany mogą być kompletnie niezauważalne a wprowadzają tylko zamęt i bałagan.

Czyli moje przykładowe testowanie wyglądało by tak:

CEL - model powinien przejść do lotu z utratą wysokości no i oczywiście lecieć zauważalnie wolniej.
1. Ustawiam na pstryku 3-poz. góra = 0°, środek = 15°, dół = 30°
2. Ustawiam model po prostej pod wiatr na bezpiecznej wysokości (aby mieć czas na reakcję, czyli 10-15 m)
3. Zmniejszam gaz do ok 20% aby model już zaczął wytracać wysokość. Włączam klapy na 15° i obserwuję reakcję
4. Jeżeli model "puchnie" notuję w pamięci, żeby dołożyć miksa (ok. 3° w dół) kompensacji z SW
5. Sprawdzam reakcję na SK i L
6. Chowam klapy, wykonuję kolejny nalot pod wiatr i powtarzam całość dla klap 30°
7. Po wylądowaniu ustawiam klapy na pstryku na 45 i 60° i powtarzam cały test.
7a. Dodaję miksa
7b. Jeżeli mam dwa pstryki do wykorzystania mogę wykonać cały test za jednym podejściem z 4-ma ustawami.

Cały test ma mi pokazać użyteczny zakres kątów klap dla tego konkretnego modelu.
Korzyści? Wiem ile mogę wychylić aby nie przegiąć, wiem ile trzeba wychylić aby była jakaś konkretna reakcja, wiem kiedy następuje przegięcie pały bo model myszkuje i ma dziwne reakcje (pkt 5).
Trzeba pamiętać, że klapy dają większy użyteczny kąt natarcia, mniejszą prędkość ale także każdy samolot z małą prędkością podczas zakrętu łatwiej zwala się w korkociąg. Stąd pkt 2.
W praktyce korzystam z klap po wykonaniu 4-go zakrętu pod wiatr, ewentualnego wysunięcia podwozia i ustawieniu gazu. Pozostaje tylko cierpliwie czekać kontrolując jedynie kierunek lotu :thumb:

A co do pytania, ile % wpisać? Trzeba to zmierzyć kątomierzem na modelu. Na przykład tak:

Obrazek

Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 3 cze 2012, o 20:08

Witam.
Witam zgodnie z obietnicą wrzucam troszkę info o aktualnym stanie Czesi.
Jak widać jest po przeróbkach podwozia. (Dokładniejsze zdjęcia będą w kolejnym poście)

Obrazek

Obrazek

No i filmik z IMO udanego oblotu po przeróbkach. Niestety kamerzystą był mój ojciec który jak w/w średnio sobie radzi z kamerką :masakra:

Lądowanie chyba całkiem niezłe :juppi:

Próbowałem z dwoma pakietami 1800mAh (nie spiętymi razem - sprawdzałem wagę). Różnica jest naprawdę wyczuwalna.. Czesia ma tendencję do nurkowania i zdecydowanie potrzebuje więcej rozbiegu do startu.

Zadowolony pilot:
Obrazek


Pozostało malowanie.

Jeszcze mam pytanie dot. czasu latania. Po lądowaniu miałem na pakiecie 3,69 / cele. Lot trwał 4 minuty.. Ile wynosi te minimum na celę ?
Pzdr.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 cze 2012, o 14:33

I jak się sprawuje ta opcja z podwoziem? Sporo o niej rozmawialiśmy - jestem ciekawy jak wyszło w praktyce...
Jest wystrzymalszy? Widzę, że lądowałeś i startowałeś z trawy. W klasycznej wersji jest to bardzo ryzykowne, bo kółko gnie się jak chce...
Daj koniecznie szczegółowe fotki tylniego kółka...
Kurde... A może też tak zrobie? hmm
Dawno nie latałem. Jak się nie sprawdzi u mnie wzmocnienie kółka, też tak zrobie, bo na razie w gre wchodzi wyłącznie start z drogi...
Szokos
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 10
Rejestracja: 20-05-2012
Lokalizacja: WLKP

Postautor: Szokos » 4 cze 2012, o 14:36

Witam Stuf no nieźle :D jestem też zainteresowany fotorelacja budowy i montażu tylnego kółka :D kupne czy samoróbka.
Lama V4 ,
HK 450 V2 w budowie :D
Cessna 182
FlySky Th-9XB
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 4 cze 2012, o 17:32

no proszę :) gratuluje

on i ten :banana: na twarzy pilota ;)
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 4 cze 2012, o 19:22

Przednie zawieszenie:

Jak widać Czesława dostała większe koła o średnicy 75 mm.

Obrazek

Obrazek

Oś ~4,2 mm została nagwintowana i skręcona dwoma nakrętkami M4 do pałąka. Na zewnątrz stosowna podkładka i standardowa blokada.


Tylne zawieszenie:
Tutaj zastosowałem koło już dostępne z przedniej skrętnej osi czyli 58 mm średnicy oraz oś 3,2 mm. W tym wypadku oś została nagwintowana na M3.

Obrazek

Obrazek

Oś została wygięta w następujący sposób. Zależało mi na amortyzacji - choć do końca nie wiem czy to osiągnąłem.

Obrazek

Obrazek

Blokadę miałem z pierwotnego przedniego zawieszenia.

Dodatkowo zakupiłem jakiś zestaw tylnego kółka za 12 pln. Zależało mi jedynie na mocowaniu tym bardziej że idealnie pasuje do gotowego wcięcia.
Pozwolę sobie dodać link do w/w artykułu:
http://www.ef3m.pl/1275,podwozie-ogonow ... -25mm.html

Obrazek

Owe mocowanie zostało także nagwintowane na M3.
Oś została za kontrowana nakrętką.

No i przyklejamy na sporą ilość UHU por.

Obrazek

Obrazek


Jeśli chodzi o naprawę wręgi:

Proponuję użyć jak ja blachy 1 mm. Nanosimy bardzo dokładnie otwory:

Obrazek

Obrazek

Wycinamy nieco większy otwór by zminimalizować wagę:

Obrazek

i przykręcamy (oczywiście na inne śrubki niż te zlepione z ryżu co dostaliśmy): :D

Obrazek



Mam nadzieję że w miarę klarownie przedstawiłem w/w zagadnienia ;)
Ostatnio zmieniony 4 cze 2012, o 19:32 przez stuf, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość