MPX DogFighter - szybki samolot na silnik 35mm

ESA, EPA, ale też te ładne...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 maja 2015, o 07:57

@Kenobi, dzieki, narazie akurat nic nie potrzebuje, ale pewnie bede potrzebowal to dobrze wiedziec do kogo uderzac po smigla:)

@Jazz, @Kowal, szczerze mowiac to ja nie wiem po co expo w samolotach... Kiedys co prawda ustawialem, ale potem przestalem i zdecydowanie mi z tym lepiej, jesli juz to ustawiam tylko DR - tak jak Jazz mowi, ale tak naprawde to wszystkie samoloty ktore teraz mam lataja tak, ze w zasadzie moge latac na tych samych ustawieniach co startuje i laduje.
Latanie na jednych ustawieniach dla mnie powoduje ze palec przyzwyczaja sie do modelu i zanim wykonam ruch drazkiem nie musze sie zastanawiac w jakim jestem trybie i jak model zareaguje. Poprostu wiem ze przy tej predkosci i przy takim ruchu drazka reakcja bedzie taka i taka i koniec. Nie mam za duzo doswiadczenia z samolotami, i moze wlasnie dlatego, ze latam nie duzo, to mam takie przekonanie ze im wiecej ustawien tym trudniej sie przyzwyczaic i ogarnac model.

No a wracajac do expo, to tego uzywam tylko w helikopterach, na cyklice i na ogonie - 20%.
Tyle bylo domyslnie w Brainie i tak ustawilem sobie w kazdym helikopterze i po czasie stwierdzam, ze to byl dobry ruch. Takie expo nie przeszkadza w normalnym lataniu a pomaga w precyzyjnym ladowaniu.
Mozna oczywiscie rowniez w helikopterze poustawaiac sobie rozne tryby lotu (polaczone z roznymi idlami, albo niezaleznie od tego), ale znowu ta sama bajka co w samolotach - trudniej wlatac sie w model ktory co chwila lata inaczej.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 maja 2015, o 10:58

Ja na przykład wolę ustawić sobie odpowiednie expo, lata mi się wtedy dużo bardziej precyzyjnie.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 maja 2015, o 12:43

A ja w samolotach tylko dr-y, z któych korzystam gównie w pierwszych (ob)lotach żeby dopasować siłę ruchu do modelu. Później z reguły latam juz tylko jednym trybem.
Pewnie byłoby inaczej gdybym trenował. Ale do takiego luźnego latania mi wystarcza.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 maja 2015, o 13:33

Ja odkryłem zalety expo, gdy miałem ambicje latania F3C. Dużo precyzyjniej da się latać. Oczywiście jak założysz zbyt duże, to zaczyna się latać śmiesznie :-).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 maja 2015, o 13:44

No ale to wlasnie ile sobie ustawiasz?
A zbyt duze to ile?
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 18 maja 2015, o 14:14

Ja używam expo w modelach 3D, akrobatach i motoszybowcach.
W szybkich modelach nie uzywam wogole.
W helikach uzywam expo tylko na ogonie .
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 maja 2015, o 17:09

aikus pisze:No ale to wlasnie ile sobie ustawiasz?
A zbyt duze to ile?



Zadajesz pytania jakbyś w życiu nie latał modelem. Dajesz tyle, żeby było dobrze. Żeby Tobie się dobrze latało. Tak jak w życiu, jeden lubi wódkę, inny piwo, inny w ogóle nie pije (ten co nie pije, to donosi), inny lubi dziewczynki, inny tylko chłopców.

Jak latasz modelem, to nie patrzysz na drągi tylko na model. Sterujesz tak, żeby model robił to co Ty chcesz, a nie to co on chce (Chociaż dzisiaj sporo ludzi lata za modelem, a nie modelem). Różne wychylenia przy różnej prędkości, pogodzie itd. dają inny efekt. Czasami konfiguracje są dość dziwne. Nie powiem Ci ile. Jazz lubi inaczej, ja inaczej, a Mirek w ogóle nie lubi :-p. Gdy miałem 12 lat, to nie używałem expo, bo nie wiedziałem co to jest, a i aparatura tego nie miała. Zacząłem używać, gdy zachciało mi się latać bardziej precyzyjnie, gdy zachciało mi się kontrolować model w figurze. Zazwyczaj wolne lub akcentowane figury wymagają ode mnie korekt w czasie ich wykonywania. Duże pętle, wolne beczki, akcentowane beczki, niski, równy przelot na plecach itp. A i tak większość wychodzi mi jak kupa.

Moja rada? Pobaw się. To najlepiej uczy. Ja zawsze ustawiałem krzywe, expo i dr do momentu, kiedy latało się dziwacznie lub trudno i wybierałem co mi pasiło. Masz wtedy zabawę, uczysz się, że nie zawsze ląduje się poprzez zaciągnięcie drążka, czasami lądujesz na oddanym, a model nadal zadziera itd. Jest radocha a i łapa nabita się robi. Podstawa, to nie bać się latać, uczyć się, mieć radochę i bawić się lataniem.


Jak to Arabowie mówią: indzojować lot.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 maja 2015, o 17:54

Przypomniało mi się. Miałem Expo w autach, które jeździły zbyt szybko i drgniecia kierownica przy full speed wyrzucaly je z trasy.

Co do modeli które potrafią latać i wolno i bardzo szybko - można też ustawić sobie mikser względem gazu.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 maja 2015, o 18:19

Kowal pisze:Zadajesz pytania jakbyś w życiu nie latał modelem. Dajesz tyle, żeby było dobrze. Żeby Tobie się dobrze latało. Tak jak w życiu, jeden lubi wódkę, inny piwo, inny w ogóle nie pije (ten co nie pije, to donosi), inny lubi dziewczynki, inny tylko chłopców.

[...]


A bo ja skrzywiony na punkcie cyferek jestem... Jakbys mi powiedzial, ze jak miales przykladowo 20% to bylo ledwie odczuwalne, jak 30% to cycus-pizdeczka-delikatesik, a jak 50% to bylo glupawo to bym wiedzial... a tak to... :dk:

Nie no prawda jest taka, ze ja jakos nie lubie sie bawic i eksperymentowac. Jak juz znajde ustawienia ktore mi odpowiadaja to wole sie do nich przyzwyczaic niz eksperymentowac z kolejnymi... Przewaznie nie zmieniam nic...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 maja 2015, o 18:20

Expo działa w dwie strony. Zazwyczaj ustawia się je tak, że masz mniejszą "czułość" drążka w neutrum. Chyba, że ktoś lubi odwrotnie, tak jak Ty z samochodami.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 maja 2015, o 20:15

Heh... :|
hmm
O co Ci ... chodzi z tymi samochodami...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 maja 2015, o 20:33

Aikis. Wiesz jak działa expo?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 maja 2015, o 21:57

No wiem!!
I wiem ze moze byc albo w jedna strone albo w druga... Szczerze mowiac to nie wiem po co komu w druga, no ale OK - technicznie mozliwe do jest...
Ale co ja mam odwrotnie z samochodami...? I co to ma wspolnego z expem...?
tego nei rozumiem (cokolwiek to jest, czy zart czy ironia... )
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 maja 2015, o 04:36

Mirek chyba ustawiał "odwrotnie", dlatego się na zakrętach nie wyrabiał. Chyba miałem to napisać do Mirka. Sam już nie wiem o co mi chodziło, stary jestem. :wall:
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 maja 2015, o 13:49

Kowal, wydaje mi się ze ja ustawiłem nie odwrotnie tylko Ty odwrotnie zrozumiałeś. Starość nie radość. Ja z kolei często coś nie doslyszam...

W aucie miałem ustawione tak skręcanie, że kręcenie kierownica do polowy dawało jakieś 20-30% (aikus, pisze cyferki, bo wiem ze lubisz ;) ). Przy dużych prędkościach minimalny ruch serwa powodował ze auto wylatywalo z drogi, wiec żeby było sterownie jako tako, duże kręcenie łapą dawało małe korekty na skręt. Pozostałe 70-80% skrętu odbywało się w drugiej połowie skrętu kierownica. I druga połowę stosowałem gdy powoli brałem ciasny zakret.
Czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 maja 2015, o 17:29

Chyba ogarnąłem.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 maja 2015, o 04:20

Czy końcowka śmigła może przekraczać prędkość dźwięku?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 26 maja 2015, o 05:14

Może. W sensie, że fizycznie może.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 26 maja 2015, o 05:32

Ale czy nadaj pracuje efektywnie?
Czy stawia głównie opór?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 26 maja 2015, o 05:50

Pojawia się fala w okolicach 0.8-0.85M prędkości nacierających strug powietrza (wtedy prędkość przepływu w niektorych miejscach na profilu osiąga lub przekracza 1M) i śmigło traci efektywność. Opór falowy jest duży. Zmniejsza się po przekroczeniu bariery dzwięku. Stosuje się profile nadkrytyczne, które są zaprojektowane dla pracy w prędkościach około/naddzwiękowych, ale w śmigłach rzadko. Ruscy chyba mieli nawet jakiś seryjne budowany samolot pasażerski z takimi śmigłami, są też stosowane w TU-95. Pewnie i amerykanie mieli coś takiego. W modelarstwie nie słyszałem o czymś takim. Co do śmigieł w modelu, można to policzyć i chyba ścigający się w konkurencjach takich jak F5D to robią. A raczej napewno to robią, bo moce i prędkości mają ogromne, a muszą to jakoś przenieść na śmigło. Ostatnio znalazłem filmik z pylonem z silnikiem 7kW.........
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Kombaty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości