Skymaster V2 Plug and Fly Trainer Airplane Balsa/Ply 1005mm

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 mar 2016, o 21:30

Masz jakieś typy?
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 1 mar 2016, o 21:41

W sumie to się zdecydowałem po ostatnim weekendzie - w niedzielę oblatywałem cudzego trenerka z HK - Tundra 1300mm.
Latał naprawdę super, ma duze powierzchnie sterowe więc może się okazać fajnym wariatem do akrobacji :-)
Jak zajrzałem na HK okazało sie że do kupienia w wersji z wyposażeniem - 800 zl chyba.
Przy czym jest to nie tylko kompletny model (silnik, serwa, regulator etc) ale daja z nim tez plywaki i jakies mocowanie kamerki.
Zasilanie 3S1300 do 2200, ale pewnie poleci i na wiekszych pakietach.
Ja potestuje tez 4S1550 :-)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 mar 2016, o 14:23

Dzisiaj donosiciel dostał mojego Hobby Eagle A3 3 Axis Gyro Airplane Flight Controller Stabilizer do łapy.
Jutro instalacja :)
Zobaczymy jak będzie hmm
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 8 mar 2016, o 22:34

Wstawilem te gyro. Zobaczymy jak bedzie.
Obsluga wydaje sie prosta i logiczna. 3 osobne pokrętła dla 3 trybów żyroskopowania i jeden "main gyro", ktore podłączyłem pod pokrętło. Na zero w pokretle jest wyłączone, pozniej sie wzmacnia - bedzie latwo ustawic wartosc idealną w pierwszym locie. Poznien zapisze wartosc na tym kanale na sztywno i wsio. Ewentualnie zrobie na pstryku, ktorym bede włączal ustaloną wartosc lub zerowal (wyłączal gyro).

Przy okazji znalazlem niwa przyczyne glosnego latania. Poczatkowo obstawialem śmigło, ale okazuje sie ze ono moze halasowac czesciowo lub wcale.
Okazalo sie, ze mam luz na łożu. Nie wiem tylko czy jest od poczatku (i dlatego tak szybko poluzowal mi sie slabo wkrwcony silnik, czy slabo wkrwcony silnik tak rozruszal loze.

W kazdym razie juz poprawilem jedno i drugie i jestem ciekawy jak poleci na stockowym smigle. I tak pojdzie raczej w podmianke (o ile nie rowniez silnik) ale ciekawi mnie na ile ten luz powodował hałas i pewnie tez w jakims stopniu osłabial ciąg...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 14 mar 2016, o 08:09

W sobote troche polatałem z Jazzem a że Jazz to samo zło, jak ten internet, to działo się troche ;) No, ale do rzeczy.

Na początku potestowałem silnik na różnych śmigłach od 8x6 do 10x4.7. Wniosek jest jeden: stockowy silnik jest do dupy i trzeba go czym prędzej zmienić.

Później przyszedł czas na testowanie i ustawianie żyrka A3. Ustawienie proste. Obsluga też. Troche pokręciłem w locie pokrętłem z czułością i dostroiłem jak ma być. I co tu więcej napisać. Działa. Samolot latał bardzo ładnie, czysto, żadnych dziwnych efektów. W sumie poodobnie jak bez niego :D Tyle, że bez żyrka latałem gdy wiatr stał a z żyrkiem akurat wiało, wiec zakładam, że właśnie on kompensował. Z subiektywnych odczuć, samolocik stracił troche swoją charakterystykę i to mi się nie spodobało. Chodzi mi o to, że jak latam kombatem to chce żeby latał jak kombat, jak latam trenerkiem to ma latać jak trenerek, bo to jest trenerek. Żyrko te odczucia mocno wypłaszcza i czyni model "uniwersalnym". Ale to może być bardzo subiektywne odczucie. W każdym razie w tym modelu uważam to za zbędne kilka gram i raczej zdejmę. Albo sprzedam albo wrzucę do innego modelu.

A teraz ciąg dalszy...
Po ustawieniu wszystkiego jak trza, przyszedł czas na testowanie dwóch dodatkowych trybów: stabilizacji w poziomie i stabilizacji w pionie.
Stabilizacja w poziomie działa bardzo ładnie. Tzn mi się nie podoba bo czułem sie jakbym latał helikiem 4 kanałowym zamiast normalnego, ale komuś kto się uczy mogłoby się w sumie przydać żeby jakoś ogarniać na początek kierunki. Model ładnie wyrównywał lot. Po puszczeniu drążków prostował się na AIL i ELE i leciał sobie prosto do przodu.

Test na stabilizację w pionie wypadł... no cuż... nieco inaczej... Lecę sobie lecę pełnym gazem jakieś 4 - 5 metrów nad ziemią i zaciekawiło mnie co się stanie jak włączę stabilizację w pionie. Zadziała genialnie. W sekundę model leciał juz idealnie pionowo.... ino w dół.... :masakra:
Wysoka prędkość, niski przelot, wielkie zaskoczenie... Nie mogło się skończyć inaczej :D
Poniważ w ostatnie chwili zaczął się skubany prostować, udalo mi sie przypiepszyć lekkim wślizgiem :)
Dziobem zarył w glebie porządnie, ale pradopdobnie uratowało go wysokie i solide podwozie. A efekt był o taki :rotfl:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jak tu nie kochać chińskich rzepów. Wygrywają nawet z gensami :D

Obrazek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 14 mar 2016, o 12:20

Ostatni test - najlepszy.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 14 mar 2016, o 13:23

Fajny model do szukania trufli - widziałem , jak dziki dzik wyczuł od razu mordą w piach i kopać się rzucił.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 14 mar 2016, o 22:55

Miro dobrze że tylko tyle uszkodzeń... ale dodam - osobiście jak testuję coś to latam tak z 20 metrów nad ziemią właśnie żeby był czas na reakcję :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 mar 2016, o 06:17

miruuu pisze:Obrazek


Rzeczywiście fajny i mocny modelik :thumb:
A pole to chyba jakiś modelarski Stalingrad, tyle kawałków śmigieł tam leży... ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 15 mar 2016, o 07:10

Ja od początku relacji wiedziałem, że podwozie nie będzie potrzebne :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 mar 2016, o 21:27

Artja pisze:
miruuu pisze:Obrazek


Rzeczywiście fajny i mocny modelik :thumb:
A pole to chyba jakiś modelarski Stalingrad, tyle kawałków śmigieł tam leży... ;)


Tak, to u Mirka pod balkonem. Start jest ok ale rzeczywiście ma chłopak problemy z lądowaniem. Ale w sumie model jest po to by latał a nie lądował.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 mar 2016, o 21:30

wojtekr pisze:Ale w sumie model jest po to by latał a nie lądował.

A myślałem że start jest opcją, lot przyjemnością, a lądowanie koniecznością :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 mar 2016, o 21:31

Mirek olewa etap trzeci
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 mar 2016, o 21:38

Przechodzi od razu do czwartego i kupuje nowy model
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 5 kwie 2016, o 23:19

Balsiak jak nowy (wersja na ewentualna sprzedaż ;) ).
Pokleilem troche, ale niewiele i wszystko wróciło do normy. Caly czas nie rozumiem dlaczego nie rozpadł sie na kawałki bo przypierdzielił nieprzecietnie :)

Przy okazji znalazlem przyczynę kreta. Zastanawia mnie jednak przyczyna przyczyny.

Dzisiaj sprawdzilem raz jeszcze kierunki działania gyroskopu. Oczywiscie wszystko jest na odwrót i z tego powodu polecial idealnie pionowo w dół. To dobrze wróży, bo znaczy ze przy dobrych ustawieniach powinien ladnie trzymac zawis.

Tylko zastanawiam sie o co kaman. Przecie wylatalem wczesniej kilka pakietów i gdybym mial reversy odwrotnie to on by nie uleciał... a latal i to ładnie...
Wyglada tak jakby cos sie przestawiło samo... bo jak to inaczej tlumaczyc?

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 6 kwie 2016, o 05:49

miruuu pisze:Balsiak jak nowy (wersja na ewentualna sprzedaż ;) ).

Dam 20 zyla jak Byś ewentualnie sprzedawał :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 kwie 2016, o 10:26

Na pewno przyjdzie taki moment, że zaproponuje Ci go za 20 zyle :D

A teraz ciąg dalszy. Jak wspominałem, obecny silnik to kompletna porażka. Tzn fajny, ale... do o połowę lżejszego modelu... więc zamierzam go czym prędzej zmienić.
Zastanawiam się co wybrać. Niby sporo tego na hobbykingach, ale ciężko znaleźć coś "idealnego". Może coś doradzicie (albo macie na handelek...)...
A przydałoby się coś, co:
- poleci na 3S (tego nie chce zmieniać)
- uciągnie balsiaczka pionowo do góry, więc ciąg ok 1kg+
- waga nie przekroczy 70-80 gram. Obecny waży ok 50 gram. Zakładam że na jakieś 30 gram różnicy jakoś się zaradzi, ale więcej byłoby problematyczne...

Na razie rzuciło mi się w oczy między innymi (ale troche z braku laku):

NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w (EU Warehouse)

Silnik Emax GT2218/09 KV1100 - 312W

Nie wiem czy ten drugi nie za ciężki mimo wszystko...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 7 kwie 2016, o 10:36

Mam albo chyba mam dwa silniki o ciągu ok. 1 kg. Robiły dobrze w Bossanovie i jakimś styropianie czy innym badziewiu z pianki. Mogę Ci pożyczyć. Zobaczysz jak to działa.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 kwie 2016, o 10:49

Pasuje

A duże one? pamiętasz co co?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 7 kwie 2016, o 11:33

Poszperam w gratach dzisiaj lub jutro. Napisz do mnie smsa wieczorem.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość