Stabilizacja w samolocie

Bo każdy ma samolot, ale nie każdy się przyznaje...
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 20 mar 2015, o 11:59

No właśnie, jaskrawe malowania jednak pomagają ale fakt, makietowo już wtedy model nie wygląda.
Także tak.. albo rybki albo akwarium :)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2015, o 12:03

Kolory na pewno pomagają, chociaż ja z lenistwa latałem prawie wszystkimi białymi i nie miałem z tym problemu. Kwestia przyzwyczajenia chyba. Jedni patrzą na kolory, ja się nauczyłem (jak to określił Jazz) latać z pamięci. W sytuacji gdy gubię orientację albo nie jestem jej pewien, wykonuje kilka kontrolnych ruchów drążkiem i po zachowaniu modelu ogarniam jego ustawienie.
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 20 mar 2015, o 12:09

Biały wydaje mi się, że jest już całkiem spoko, szczególnie na bezchmurnym niebie.
Wczoraj poleciałem korsarzem dość wysoko, ciężko określić ile to było metrów, w każdym razie silnik był już ledwo słyszalny. Od spodu kadłub ma biały łącznie z częścią skrzydła, tylko połówki skrzydeł są granatowe. I pomimo że model był już całkiem mały, biały kolor był dobrze widoczny. Inna sprawa że pewnie dzięki temu żyroskopowi zrobił się bardzo przewidywalny i nie było żadnej sytuacji stresowej tam wysoko.
W ogóle to całkiem spodobało mi się latanie samolotem, no ale jednak heli to jest to :)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15947
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 20 mar 2015, o 12:54

miruuu pisze:[...]W sytuacji gdy gubię orientację albo nie jestem jej pewien, wykonuje kilka kontrolnych ruchów drążkiem i po zachowaniu modelu ogarniam jego ustawienie.


Nie probuj tego z helikopterem :grin2:
W helikopterze MUSISZ miec caly czas pelna orientacje... Jak sie pogubisz to przewaznie gleba (czaaasem czaaasem sie uda jakos wybronic).

@ Przemek, oswoisz sie z modelem to bedziesz mial tak jak ja - samolot to taki fajny relaksik i szalenstwo na zasadzie "hulaj dusza - piekla nie ma!"
:)
Tak przynajmniej mi sie wydaje - nie mam ambicji, zeby byc jakims super pilotem samolotow, nie rozwijam specjalnie umiejetnosci - raczej korzystam z tego co mnie nauczyly heliki.
I podoba mi sie to:)
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 20 mar 2015, o 14:00

Jak ktoś się gubi z powodu odległości, to w heli w razie W polecam machnąć ogonem, lepiej to niż cykliką :)
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 mar 2015, o 14:40

Tak też kilka razy zrobiłem :) choć staram się helika nie gubić...
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 20 mar 2015, o 15:32

aikus pisze:@ Przemek, oswoisz sie z modelem to bedziesz mial tak jak ja - samolot to taki fajny relaksik i szalenstwo na zasadzie "hulaj dusza - piekla nie ma!"
:)
Tak przynajmniej mi sie wydaje - nie mam ambicji, zeby byc jakims super pilotem samolotow, nie rozwijam specjalnie umiejetnosci - raczej korzystam z tego co mnie nauczyly heliki.
I podoba mi sie to:)


Dokładnie to samo odczuwam :) Świetny relaksik i w sumie zero stresu.
W przypadku heli jest inaczej, cały czas lekki stres, adrenalina i drżenie rąk. Niestety nie mogę się przyzwyczaić do wielkości modelu i tego lekko przerażającego dźwięku jaki wydaje :) Trochę jestem zły na siebie, bo mnie to blokuje, no ale po prostu nie mogę.

Zaraz zaraz, o czym to był temat? Aa, Mirek pytał o żyro do samolotu :)
Protos Mini i dlugo nic :)
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 22 lut 2016, o 10:55

Witam. Zamontowałem w Pioneerze żyro Dualsky i nie mogę przejść całego ustawienia tzn. wchodzę w ustawienia ITEM poz.1 led1 niebieska led2 żółty (montaż po lewej stronie)
następnie poz.2 led1 zieolona led2 niebieski
i na poz.3 i 4 led1 nie mogę wejść tylko wraca na niebieską, wciskam przycisk jak w opisie raz później aby ustawić 2razy.
Może uszkodzony jest albo coś robię źle.
jest to wersja 151, może ktoś to już ustawiał?
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 22 lut 2016, o 12:13

Ustawialem wiele egzemplarzy FC130, FC150 - FC151 ustawiałem komus przez telefon więc nie wiem czy to się liczy :-)

Zgodnei z manualem te żyrko poprostu nie ma więcej opcji w menu - sa tylko 2 do ustawienia czyli dioda 1 blue/green.
Nic poza trybem pracy oraz położeniem gyro względem modelu sie nie ustawia - reversy i czułość ustawiasz poprzez potencjometry.
W stosunku do poprzednich wersji uprościli menu.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 22 lut 2016, o 12:29

Takie coś się ostatnio pojawiło na BG: Hobby Eagle A3 Super II 6 Axis Programmable Airplane Gyro w/ Auto-Recovery Stabilizer, może kogoś zainteresuje... hmm
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 22 lut 2016, o 12:35

Sugerowałem się w manualu pozycją FC150 Setting(Programming) jest tam tabela myślałem że należy ustawiać dalej
poz.3 Red Airplane Type
poz.4 Yellow Wing Type

Ustawiam dalej na razie tylko ogon działa :o
Dzięki Jazz
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 22 lut 2016, o 12:41

Ty kupiłes wersję FC151 , anie 150 więc sprqawdzasz w złym manualu :-)
Sciągnij sobie poprawny :

http://www.dualsky.com/Power_supply_sys ... tems.shtml

I ustaw zgodnie z nim.
Wersja 150 jest w/g mnie najgorsza, bo nie bylo możliwości ustawienia trybu gyro off a nie wyobrażam sobie zę nei moge wyłączyc gyro w powietrzu.
W wersji 151 to poprawili i taki tryb masz.
Poprawili tez konfiguracje autolevela, bo w 150 byla skomplikowana.
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 76
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 22 lut 2016, o 12:48

Dzięki właśnie szukałem manala i wyskakiwał mi tylko 150
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 22 lut 2016, o 12:58

Bolo pisze:Dzięki właśnie szukałem manala i wyskakiwał mi tylko 150

FC151 Flight Control System Instruction Manual :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 lut 2016, o 14:39

@Jazz a który z ponizszych wg Ciebie bylby najlepszy i dlaczego?
Mysle o dualskim, ale dla mnie im prostrzy (w sensie zeby bez kompa i bzdetow) tym lepszy. Byle gyra mial dobre...

Fc120 i fc130 maja 3 axis
Fc150 i fc151 6 axis

Czym to sie rozni w locie?
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 22 lut 2016, o 15:08

Gyro do samolotu ktore trzeba ustawiac z kompa to porazka nie warta uwagi.
Wyjatkiem jest eagletree 3D, ale to zyrko ktore w podstawowym zakresie mozna bez kompa, a to co przez PC to sa tylko dodatkowe bajery.

Fc150 jest najgorszy i w ogole nie warto brac go pod uwage - ma 3 tryby, ale zaden nie jest gyro off
Ma autolevel ale trudno go skonfigurowac, dziala malo precyzyjnie i wolno.

FC130 jest najstarszy, nie posiada autolevelu i ma słabszy procesor ale dziala niezawodnie.

Fc151 ma moj znajomy i jest zadowolony - wyciagneli wnioski z narzekania na fc150 i poprawili wady czyli jest tryb gyro-off, ma poprawiony autolevel (łatwiej go skonfigurowac).
Poniewaz osobiście nie miałem okazji go przetestować nie moge go do konca ocenic.

W żadnym z tych nisko budżetowych auto level nie dziala za dobrze i bym sie ta funkcja wogole nie przejmowal.

Mi się podoba ten :

http://www.banggood.com/Hobby-Eagle-A3- ... 71645.html

mam 1 sztukę i testowalem - autolevel działa mniej więcej tak samo jak w dualsky, ale ma jedna fajną rzecz - czułość gyro reguluje sie nie tylko potencjometrem, ale można też zdalnie jak sie użyje wolnego kanału.
To działa super, bo ustawilem 3 poziomy czułości gyro i np lądując z mała prędkościa aktywujesz najwyższą, a latając szybciej przełączasz na mniejszą.
programuje się go radiem i diodami, tak jak dualsky.
Moge Ci go pożyczyć to sobie przetestujesz czy Ci odpowiada.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 lut 2016, o 15:27

Jazz pisze:Moge Ci go pożyczyć to sobie przetestujesz czy Ci odpowiada.


Za pozno. Kliknelo mi sie o dwie linijki za wczesnie :D wiec juz poczekam na sqojwgo eagla ;)

Mi najbardziej chodzi po prostu o zwykle gyro, ktore bedzie łagodzić efekt wiatru i innych takich, ale jak ma inne funkcje to pewnie potestuje.

A o co chodzi z tym autolevelem? To dziala tak jak w brainie ze prostuje model czy jak?
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 lut 2016, o 16:15

Faken..
A ten

http://m.banggood.com/Hobby-Eagle-A3-Su ... 91417.html

Niby taki sam, ale zamiast 3 axis jest 6 axis...
To moze powinienembyl tego wziac?? Nie wiem co to zmienia, ale skoro wiecej axisów za tą sama cene... hmm
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 22 lut 2016, o 16:29

ten co mam tez ma 6 osi ... to jest dokladnie ten sam, tylko ze ten co podales (i Artu podal) jets o tyle chujowszy ze programujesz go z kompa dzieki temu badziewiu USB.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 22 lut 2016, o 16:43

Hmmm no tak właśnie myslalem i dlatego kliknąłem tego z linka z Twojego postu.
Ale kurde w nazwie by sie pomylili?

Wróć do „Ogólne dyskusje parapeciarzy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości