Stabilizacja w samolocie

Bo każdy ma samolot, ale nie każdy się przyznaje...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 17 mar 2015, o 15:31

@pRZEMEK
Podejrzewam,że chcesz użyć gyro z qs'a. Jak jest ono podobne do 401 lub jego klonów to nie będzie problemu bo wystarczy podpiąć czułość np w kanał AIL, ustawić trymerem tryb gyra jaki chcemy-czyli "Gain" (no chyba że bedziesz trzymał drąga) i zalogować. Odpinasz kabelek, wpinasz serwo a gyro pamięta przez cały lotu nastawę gain.
edit;
a poza tym masz pstryczek gear...
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, o 15:41 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 17 mar 2015, o 15:32

A Naze32 i openpilot?
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 mar 2015, o 15:37

Kowal pisze:
Artu pisze:Ale czy to jeszcze można nazwać lataniem :dk:


Odpowiedź jest jedna, nie można. :D

A ja napisze przewrotnie. ZALEŻY :D

Moim zdaniem zależy od umiejętności i doświadczenia pilota. Co innego, jak ktoś kupi samo-latający samolot i uważa się za pilota. A co innego jak ktoś potrafi dobrze latać, rozumie co się dzieje z modelem a żyroskopy używa w jakimś konkretnym (niezależnie jakim) celu.

I nie, nie bronie tutaj siebie. Swoje zdanie (raczej sceptyczne) mam, ale chce się tym pobawić i wtedy ocenić bardziej obiektywnie. Twu, mniej subiektywnie ;)
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 17 mar 2015, o 15:45

No tak.. Można być pilotem lub tylko obsługą naziemną. Dać żreć i niech sobie lata dalej...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 17 mar 2015, o 16:02

miruuu pisze:A co innego jak ktoś potrafi dobrze latać, rozumie co się dzieje z modelem a żyroskopy używa w jakimś konkretnym (niezależnie jakim) celu.

Jedyne dla Ciebie sensowne wytłumaczenie, że tylko jako "doopochron", i załączany tylko w razie zagrożenia modelu :grin2:
W przypadku moich "umiejętności" załączony od startu do lądowania :masakra:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 mar 2015, o 16:13

E tam ,technika idzie do przodu i trzeba z niej korzystać.
A stare wygi którzy uczyli się dobrze latać przez parę lat, olać ich a nie słuchać bo akurat kołkiem im staje to że ktoś opanował latanie po miesiącu bo ma wspomagacze :D

W helikopterach jest podobnie. Niektórzy mówią że latanie na FBL to nie latanie. A ja wtedy odpowiadam że niech sobie polatają bez żyroskopu, bo tak kiedyś zaczynali pionierzy i w takim razie z żyroskopem to też nie latanie :D
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 mar 2015, o 17:18

Artu pisze:Jedyne dla Ciebie sensowne wytłumaczenie, że tylko jako "doopochron", i załączany tylko w razie zagrożenia modelu :grin2:


Eee, nie tylko.
Jedyne co dla mnie jest pewne i oczywiste to to, że nie można porównywać efektowności latania z i bez gyra, bo jest inne. Gyro pomaga, wiadomo. I tyle. Cała reszta to kwestia preferencji, wyboru gyra a przede wszystkim jego ustawień.

Jeden będzie wyprowadzał żyrko na lotnisko, żeby sobie polatało, ktoś inny zredukuje wpływ silnych podmuchów. No i jest jeszcze FPV - zdecydowana większość lata z wspomagaczami i jak dla mnie jest to uzasadnione w sytuacji gdy odlatujemy dalej niż "przy nodze".

Jedyne co to nie jestem zwolennikiem nauki latania od razu na wspomagaczu. Ale jak ktoś potrafi latać i w sposób świadomy ustawi sobie tak jak chce to niech lata tak jak lubi. Każdy się cieszy z czegoś innego.
Awatar użytkownika
VaderJK
Lider forum...
Posty: 1534
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 83 razy

Postautor: VaderJK » 17 mar 2015, o 17:43

Open pilot cc3d ma tryb samolotu ze stabilizacja wszystkich osi i kosztuje około 70zl....
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 17 mar 2015, o 19:09

Ja właśnie zakupiłem żyro po to aby mnie wspomoglo przy nauce. Niestety ale nie mogę skalibrowac apki aby uczyć się podstaw na wirtualnej rzeczywistości a latanie w realu w moim wykonaniu jest bardzo kreto lubne. Stad tez postanowiłem sprawdzić czy zyrko bedzie w stanie mnie wesprzeć w początkach zabawy. Czas pokarze co z tego wyjdzie :)


Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 mar 2015, o 19:13

Do nauki to model z epp bierz i masz symka na polu :)
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 17 mar 2015, o 19:15

Mam Bixa do tego ale powoli robo mi się go żal ;)
Poza tym co to za frajda jak w powietrzu jestem do pierwszego błędu. Wole się trochę wspomóc co by nabrać obycia


Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 17 mar 2015, o 19:41

@Wiktor
Świetny pomysł! :) Na wszystko widzę jest sposób. Zawsze podajesz mi bardzo precyzyjne wskazówki, jednak w sposób tak skompresowany, że muszę czytać po kilka razy i w wyobraźni sobie to powoli układać :)
Na szczęście udało się podpiąć żyro (KDS 820) bez takich kombinacji. W radiu zamiast kilku funkcji dla modelu heli mam dwie inne, które nie bardzo wiem co oznaczają. Jedna ma skrót GER a w niej SW1 +100, SW2 -100, druga FLP a w niej tak samo SW1 +100, SW2 -100.
Czułość wpiąłem w CH5 i żyro od razu zalogowało sę w hh. Zauważyłem, że pstrykając lewy hebelek nad idlem (AUX CH5/CH7) żyro przeskakuje w rate. Pozostało tylko znaleźć regulację czułości. Okazało się to być GER i SW1 - zjeżdżając z +100 poniżej 0 dioda w żyrku gaśnie.
Mam tylko małą zagwózdkę, bo wiem że w heli nie może być ani trymu ani subtrymu na kanale 4. W korsarzu niestety skrzydło mam przyklejone na stałe i nie mam dojścia do serwa i popychaczy przez co nie mogę mechanicznie wyregulować lotek. Jednak pomimo subtrymu na poziomie chyba +21 żyro w hh nie miga i serwo stoi w miejscu. Czy pomimo tego powinienem subtrym ustawić na zero i ewentualnie samym trymerem przy drążku dobrze ustawić lotki po czym kliknąć 3 x hebelek hh-rate, żeby żyro przyuczyło się nowego punktu 0?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na sucho działa to naprawdę fajnie i już nie mogę się doczekać prób :)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 mar 2015, o 20:47

Xeo pisze:Mam Bixa do tego ale powoli robo mi się go żal ;)
Poza tym co to za frajda jak w powietrzu jestem do pierwszego błędu. Wole się trochę wspomóc co by nabrać obycia


Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

Rozumiem. Osobiście nie uważam bixlera za model idealny do nauki, choć wiele osób go poleca. Dla mnie jest zbyt mulowaty. Z jednej strony spokojnie leci, z drugiej trudniej się go ratuje. Do nauki to najprostsze trenerki zawsze polecam.

Ale kombinuj kombinuj. Jeśli Ci gyro pomoże to spoko. Ale jak już ogarniesz temat to moim zdaniem warto polatać później bez wspomagaczy i poznać prawdziwe latanie, że tak to okresle. A potem wybierać juz sobie świadomie jak lepiej się lata.

@Przemek, upewnij się tylko ze gyro kontruje w dobra stronę. I jeśli Mas możliwość ustawienia w nadajniku działanie gyra na zero (czyli wcale) to dobrze sobie taką opcję ustawić na pierwsze próby gdyby się okazało ze wariuje.
Awatar użytkownika
Xeo
Elita forum...
Posty: 506
Rejestracja: 12-11-2013
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Podziękował: 195 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: Xeo » 17 mar 2015, o 21:24

I tak właśnie mam zamiar zrobić. Na start z zyrem a później bez.
Co do trenerka to tez się zastanawiam czy coś jakiegoś deproniaka sobie nie wystrugac aby startować z ziemi zamiast ręki. Może możecie coś polecić? Osobiście zastanawiałem się nad jakimś toto

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 800
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 95 razy
Podziękowano: 90 razy

Postautor: przemek » 17 mar 2015, o 23:11

@Mirek, kontruje chyba dobrze. Patrzac od tylu samolotu jak przechylam go w prawo, to lewa lotka wstaje, jak w lewo to wstaje prawa.
Zyroskopu niestety radiem wylaczyc nie moge, sprobuje wystartowac w trybie rate a dopiero w powietrzu (o ile dolece ;) ) przerzuce na hh.
Ryzyko spore, ale chec sprobowania wieksza. A ze podobno nie ma zadnej litosci dla pianek to dlaczego nie ;)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
Intruz
Stały bywalec...
Posty: 143
Rejestracja: 16-08-2013
Lokalizacja: Nieporęt
Podziękował: 12 razy

Postautor: Intruz » 17 mar 2015, o 23:32

Tarot ZYX-s też można by było wcisnąć
Obrazek
HK-450TT PRO V2 Flybarless
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15966
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1687 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 18 mar 2015, o 04:44

Miruu, jak chcesz, to mam chwilowo nieuzywany FC130 Dualsky... Pozycze Ci i sie pobawisz. Mam tez dwa samoloty z tym zyrkiem: Twinstar i Skipper. Mozemy sie umowic i sobie nimi polatasz. W kazdym z nich mozna w locie przelaczac sie pomiedzy trybami headlock, rate i bypass... Dzisiaj nawet testowalem Twinstara na tej pizdziawie. Twinstar to model bardzo stabilny sam z siebie wiec roznice glowy nie urywaly, ale starty i ladowania wolalem zdecydowanie robic w trybie HH.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 mar 2015, o 12:42

Dzięki, ale umówiłem się z Jazzem i wezmę od niego jedną sztukę FC150.
Ciekawe czy da radę mojej skrzywionej pięknisi Czajeczce, a w sumie jej połóweczce :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15966
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1687 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 18 mar 2015, o 12:46

No wlasnie ... Jazz napisal a ja znowu sie martwie... Bo jest dobre zyrko z autolevelem w dobrej cenie do samolotow a ja go nie mam..
Ech ten Jazz... Zeby wszystkie te firmy wiedzialy ile Jazz im napedza klientow, to by Jazz latal za darmo... Wszystkie modele mial za darmo...:>
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 mar 2015, o 12:49

A myślisz, że skąd wziął tyle samolotów? ;)

Wróć do „Ogólne dyskusje parapeciarzy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron