omcKrecik pisze:Gdyby 2814 z dwułopatowymi śmigłami było mało (a dwie łopaty są efektywniejsze od takich samych trzech), czyli troszkę za krótko by latał na jednym pakiecie przez niższą sprawność mocno obciążonych silników, to można zyskać trochę wydłużając silniki. Ale i te 14-stki powinny zadowalać.
Artja pisze:omcKrecik pisze:Gdyby 2814 z dwułopatowymi śmigłami było mało (a dwie łopaty są efektywniejsze od takich samych trzech), czyli troszkę za krótko by latał na jednym pakiecie przez niższą sprawność mocno obciążonych silników, to można zyskać trochę wydłużając silniki. Ale i te 14-stki powinny zadowalać.
Zdecydowanie zostaję przy 2-łopatowych śmigłach. Na tą chwilę bardziej kręci mnie rozkminka jaki jest wpływ usytuowania silników względem skrzydła. Niestety brakuje mi tutaj wiedzy teoretycznej i czasu na jej zgłębienie, więc będę się ciągał z tą dziwką empirią póki modelu starczy
omcKrecik pisze:...skręcenie przewodu sygnałowego z przewodem masy (tym cienkim czarnym)
Lepszy i prawie zawsze skuteczny, to puszczenie sygnałów przewodami ekranowanymi. Dotyczy to też przewodów do serw - plus skręcony z masą, a sygnałowy w ekranie. Robię tak z zasady, gdy przewód do serwa jest dłuższy niż ca.10-15 cm lub gdy musi biegnąć ułożony równolegle z innymi przewodami.
Artja pisze:Z przewodem masy owszem tak, a czy on czarny, to się jeszcze okaże...
Artja pisze:Ten system stosuję w oparciu o kilometry kabelków od myszek z demobilu od Aikusa
omcKrecik pisze: Na tą chwilę bardziej kręci mnie rozkminka jaki jest wpływ usytuowania silników względem skrzydła.
omcKrecik pisze:Jaki by nie był, to ma być masa sygnałowa, nie prądowa.
wojtekr pisze:omcKrecik pisze:Jaki by nie był, to ma być masa sygnałowa, nie prądowa.
To chyba nie ma znaczenia bo one i tak są połączone w reglu. Była kiedyś dyskusja na temat łączenia mas ale poza teoretycznymi różnicami to w praktyce w takich aplikacjach i z takimi mizernymi częstotliwościami PWM raczej bez znaczenia. Właściwie jedyny przypadek wariowania serwa (lub samego PWM'a) to była benzyna z aparatem zapłonowym i tu umasiowienie (lub ekranowanie) obudowy serwa pomogło.
wojtekr pisze:Drogi Jacku,
z przykrością stwierdzam, że idziesz na łatwiznę z tymi silnikami.
Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości