Funjet

I inne wydziwaczenia...
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 25 lut 2011, o 10:39

Tak jak się nosiłem tak też zrobiłem i zakupiłem Multiplex Funjet. Będzie to mój pierwszy model samolotu więc stresa mam niezłego ale optymistycznie podchodzę. Przez tą budowę po nocach i dobrą pogodę do latania w dzień nawet nie miałem czasu wcześniej fotek wrzucić więc teraz nadrabiam.

Podstawa teoretyczna:
http://www.bungymania.com/funjet/ - doskonały materiał na temat wyposażenia i budowy funjeta, można przepuścić przez tłumacza google
http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10670&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=11781c38231f8f2815e4a56909f399d5 - martwy ale ciekawy wątek po polsku, między innymi doświadczenia kolegi dla którego podobnie jak dla mnie był to pierwszy model płatowca
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=474757&page=848&highlight=turnigy+2836#post14612860 - potęga rcgroups, tutaj akurat z moim napędem
http://www.s4a.ch/eflight/motorcalc_e.htm - dobry kalkulator do konfiguracji napędu
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=474757&page=885#post15040862 - fajny przykład malowania

Wyposażenie
TURNIGY Plush 60amp
Turnigy 2836 Brushless EDF Motor 3200kv
2x HXT900 9g
TGS Sport 6x4E - przynajmniej docelowo bo zapewne zacznę z 6x3 aby ograniczyć nieco prędkość, mam też kilka innych do prób.
Odbiornik RD721 z satelitką
Baterie 3S1P 2200mAh z mojej 450-tki

Model przybył więc pora na rozpakowanie :D
Obrazek

Troszkę reklamy
Obrazek

Otwarcie :)
Obrazek

I zawartość:
Obrazek

Wrażenia po pierwszym oglądzie:
+ bardzo dobrej jakości pianka (elapor), dobrze wrażenie pod palcami sprawia
+ doskonałe spasowanie, wszystko ładnie się łączy i samo trzyma
+ lekki, nawet bardzo lekki


- niepowycinane naklejki, trzeba będzie walczyć z nożyczkami po grubym i dużym arkuszu
- profil skrzydła mógłby być odrobinę grubszy, nad gniazdami serw niewiele materiału zostaje. Model pewnie dzięki temu szybszy jest ale jakoś tak mało pianki tam.


Pora przejść do montażu. Warto wyrwać ze środka instrukcji strony z obrazkami, stanowią one 95% wartości merytorycznej instrukcji, niektórzy wręcz radzą aby je sobie powiesić :D

Na początek zdecydowałem się zamontować silnik w łożu i zrobić przymiarkę aby sprawdzić jak daleko sięgają kable i czy nie będą trzeć o korpus silnika jako że kupiłem outrunnera. Po co mi info dokąd sięgają kable o tym potem.
Obrazek

Kolejny etap to planowanie układu elektroniki i wykonanie potrzebnych otworów. I tu powtórzę zastrzeżenie innych - nie należy montować odbiornika w miejscu proponowanym przez multiplexa na samym przodzie kadłuba, przed baterią. W przypadku kreta ulegnie on zniszczeniu i możliwe że zniszczy również baterię. U mnie odbiornik pójdzie w tutaj:
Obrazek

Szpikulec wbity aby wykonać dziurę na antenkę, druga będzie leciała po podłodze. Głupio tak zaczynać budowę od niszczenia ale co tam :) Takie umiejscowienie odbiornika wybrałem również z powodu że przy mocnych kretach model lubi łamać się tuż przed początkiem skrzydeł więc tutaj odbiornik będzie bezpieczny i kabli jakby co nie będzie zrywać. Aby nie mieć problemów z zasięgiem użyję odbiornika z satelitką co kiedyś w heli miałem. Trzeba więc zrobić miejsce na satelitkę, i znowu niszczenie/wycinanie
Obrazek

Jeszcze tylko miejsce na poprowadzenie kabelka
Obrazek
Podobno w tym miejscu skrzydło ma bardzo małe obciążenia i sugerowane jest przez niektórych wręcz umieszczenie tu całego odbiornika. Tak czy inaczej ma to w niczym nie osłabiać konstrukcji.

Kolejny etap to montaż popychaczy lotek. Najpierw przymiarka na sucho
Obrazek

Dawno temu mnie nauczono że zanim cokolwiek przykleję to trzeba odtłuścić
Obrazek

No i przyklejone (nareszcie budowa a nie cięcie...). Tak więc teraz pora na przymiarkę serw, jeszcze bez orczyków.
Obrazek

Wybrałem high-endowe HXT900, ponoć do rozwiązań nieekstremalnych wystarczają. Taniocha ale muszę przyznać że naprawdę dobre wrażenie sprawiają. Gniazda serw trzeba było minimalnie dostosować, jedna mała ścianka do przycięcia o 1mm. Serwa siedzą same z siebie bardzo sztywno, na dobrą sprawę mogły by być beż żadnego dodatkowego montażu. Instrukcja chce aby dać im CA, ja wolę taśmę dwustronną.
Obrazek

Rach, ciach i zamontowane
Obrazek

Teraz trzeba wyciąć lotki. Nacięcia są już wykonane a same lotki są połączone z płatem milimetrową warstwą materiału do docięcia i przeszlifowania aby nic nie wadziło.
Obrazek

No i wykonane
Obrazek

Tak więc teraz pora na montaż skrzydeł. Co prawda instrukcja chciała aby jeszcze zamontował popychacze lotek ale wolę to zostawić na potem. Przymiarka:
Obrazek

Znana rzecz, wspornik skrzydeł jest minimalnie dłuższy niż nacięcia na skrzydłach.
Obrazek

Trzeba odrobinę powiększyć nacięcie i działa. Szczerze mówiąc to byłem wręcz zaskoczony jak mało brakowało aby się zmieścił (2-3mm) bo czytałem o przypadkach gdzie był i o 1,5cm za długi :shock:
Obrazek

No to teraz można kleić, jedno:
Obrazek

I oba skrzydła przymocowane:
Obrazek

Wracając jeszcze do samego spornika to warto zwrócić uwagę aby przykleić nie tylko punkty łączenia skrzydeł do korpusu ale i wspornik na całej jego długości, szczególnie jeśli będzie zamontowany napęd dający naprawdę duże prędkości. Mały detal a cieszy oko, doskonale wykonane ścieżki na poprowadzenie kabli od serw. Kable ładnie się mieszczą i same trzymają, nie wystają ani nic.
Obrazek

Po poprowadzeniu przewodów okazało się że nawet nie będę musiał ich przedłużać, starczą w sam raz do odbiornika :juppi:
Obrazek

Mając już zamontowane serwa nie mogłem się powstrzymać aby nie zrobić przymiarki wszystkiego i zobaczyć jak to będzie wyglądać :D
Obrazek

Ciekawość zaspokojona, pora kontynuować. Czas na pierwszy mod. Instrukcja chce abym przykleił teraz tylną część wierzchu kadłuba, stworzy się w ten sposób rura do której trzeba potem wsunąć silnik i regiel. No ale ja chcę mieć do tego wygodny dostęp więc będzie zmiana. Rozetnę więc wierzch kadłuba na dwie części. Tylna nie może być zbyt krótka aby dała dobre mocowanie silnikowi ani zbyt długa aby mieć dostęp do złączek regla z silnikiem. Po to wcześniej sprawdzałem jak daleko sięgają przewody silnika. Tak więc zaznaczam gdzie, sprawdzam czy równo i do cięcia (znowu niszczę :) )
Obrazek

Już po operacji
Obrazek

Mimo że elementy są naprawdę sztywno spasowane to wolę mieć coś co będzie to trzymać do kupy. Tak więc magnesy wklejone na CA.
Obrazek

Kupiłem do tego celu magnesy neo-cośtam 5x1mm. Średnica w sam raz ale grubość polecam nico większą bo strasznie ciężko wykonać precyzyjnie odpowiednio płytkie otwory. Inna sprawa, przed wklejaniem magnesów obowiązkowo należy oznaczyć ich polaryzację np. markerem permanentnym aby potem nie było niespodzianki ze się odpychają :) Przymiarka czy dobrze wykonane zostało łączenie:
Obrazek

Siedzi doskonale więc teraz pora przykleić część co będzie dawać podporę silnikowi.
Obrazek

Kolej na przygotowanie miejsc na magnesy w pozostałej części.
Obrazek

No i gotowe. Będę miał teraz stosunkowo łatwy dostęp do elektroniki a obudowa siedzi twardo na miejscu.
Obrazek

Czemu tak niesymetrycznie? Ano temu że z przodu po lewej będzie odbiornik i nie chcę mu pakować tuż obok silnego magnesu. Inna sprawa że przy ich sile i dokładności spasowania części pewnie i jeden magnesik by starczył :)

Jak na razie efekty i wrażenia poza poklejonymi paluchami bardzo pozytywne. :thumb: Muszę jeszcze przygotować miejsce na wyjca do poszukiwania zgubionego modelu, zabezpieczyć spód taśmą szklaną i będzie go można szykować do malowania. Jak dobrze pójdzie to może na za tydzień go skończę...
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 11:38

No nieźle nieźle! Kurcze, czyścisz styropian alkoholem przed sklejeniem... hm, może i to dobry pomysł? Ale jak moja Ceśka "chwyciła", to już jej sam rozłupywać nie będę ;)

Nie rzuciło mi się w oczy jakiego kleju używasz? (przyznaję, że przejrzałem wątek tylko...)

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 25 lut 2011, o 11:41

Nice :)
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 25 lut 2011, o 11:42

To nie styropian tylko elapor :vhappy: Sprawdziłem najpierw na zbędnym miejscu czy nie reaguje i było ok. To samo z klejem. A klej to zwykły CA - "superglue" kupiony u chińczyka na dole :)
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 25 lut 2011, o 11:51

miszcz_waw pisze:To nie styropian tylko elapor :vhappy:

Przecie wiem, tylko się wydurniam :thumb:
EDIT: czym połączysz lotki z płatem jak je odetniesz? Była w zestawie taśma?

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 26 lut 2011, o 23:54

Prace postępują więc przyszła pora na próbę napędu
Obrazek

No i powiem tak, będzie się działo :twisted: Testy robiłem ze śmigłem 6x3, doszedłem raptem do połowy gazu... Ryk jest piękny i ogłuszający! Model aż się rwał do lotu! Wiaterek jaki robi jest cudny. Jak rozkręcałem silnik bez śmigła to tak tam sobie buczał, jak już założyłem śmigło to poczułem moc. Podobało mi się... :twisted:

Ale najpierw trzeba dokończyć budowę. Pora na montaż mocowań kabinki.
Obrazek
Niby banalna sprawa a przydarzyła mi się pierwsza skucha. Te proste piny z kółkami na końcach wsadziłem trochę za głęboko i jak już na koniec przymierzyłem to się okazało że jakieś 2mm brakuje aby weszły do końca w zapinki i zamknęły się. Trzymają tyle że nie ze 100 swojej mocy. Nie sądzę aby to stanowiło jakiś problem ale błąd jest niestety. Kolejna rzecz instalacja popychaczy lotek.
Obrazek
Znowu niby proste a jednak. W instrukcji napisali aby zamontować je do najbliższego otworu w orczykach, nic o długości ramienia.
Obrazek
Multiplex daje w zestawie klucz L do ślimaczków które mocują popychacz w jarzmie. Mało wygodny ale jednak in plus. W osłony serw nie wchodzi cały orczyk od HXT900 i trzeba go przyciąć. Pierwszy otwór mi jakoś nie pasował, zamontowałem w trzeci i obciąłem resztę orczyka z zadowoleniem stwierdzając że teraz się mieści bez problemów.
Obrazek
Do głowy mi nie przyszło aby sprawdzić czy to ramie jest wystarczające aby osiągnąć odpowiednie wychylenia lotek :wall: :hammer: Instrukcja mówi że lotki powinny wychylać się po około 12mm w górę i 10mm w dół ruszając tylko kanał elevator. Niestety aby takie wychylenia uzyskać musiałem przenieść mocowanie popychacza w jarzmie bardzo nisko.
Obrazek
Coś tak czuję że po kilku lotach będę wyciągał serwa i wymieniał orczyki aby osiągnąć większe kąty. Się zobaczy, człowiek się uczy. :roll: No nic, na razie tak zostaje. Pokrywy serw zamontowane na taśmę dwustronną.
Obrazek
Kąty lotek poustawiane, teoretycznie montować stateczniki, silnik i w górę. Ale to nie ja :D Jeśli przeżyje pierwszy lot to chcę aby model mi nieco posłużył więc wzmocnię nieco newralgiczne części płata.
Obrazek
Podobno na uszkodzenia najbardziej narażone są krawędzie natarcia skrzydeł i podłoga.
Obrazek
Zdecydowałem się więc pokryć te części taśmą z włókna szklanego. Bardzo wytrzymałe ustrojstwo więc żadne badyle mi pianki ciąć nie będą :P
Obrazek
Nawet nawet to wyszło, koszt niewielki, pracy też nie za dużo a może znacznie przedłużyć żywot modelu. Kolejny etap wklejenie stateczników pionowych.
Obrazek
No i na tym właściwie etap budowy by się skończył. Pozostało jeszcze urządzić wnętrze i przyozdobić go jakoś. Wiem po sobie że jak już zacznie latać to go ruszać nie będę chciał zbytnio tak więc pomalować go muszę teraz albo nigdy. A więc pierwsze podejście do maskowania do malowania:
Obrazek
Ładny będzie, a co! 8-) A jak przydzwonię to też będzie bardziej kolorowo :D

Tak dla ciekawostki jeszcze jedna fota:
Obrazek
Kompletny wykaz wszystkich części modelu. Do tego 2 serwa, regiel, silnik, odbiornik i bateria. Niewiele tego biorąc pod uwagę możliwości jakie on daje.

W poniedziałek mam nadzieję malowanie, zamontować wszystko i mam nadzieję w piątek oblot. Oby... :D
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 27 lut 2011, o 14:02

Fajnie Miszczu zabezpieczyłeś krawędzie natarcia. Zastanawiam się, czy nie okleić w ten sposób krawędzi skrzydła Ceśki. Jakieś szczegóły dotyczące tej taśmy? To coś takiego pełniącego czasami rolę zawiasów sterów?

Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 27 lut 2011, o 15:28

Nie bardzo wiem jak Ci tą taśmę opisać. Taśma klejąca, przylepiec, z włóknami szklanymi w środku, powierzchnia bardzo gładka. Coś takiego jak ta tutaj. Kupiłem w modelarskim choć widziałem też praktycznie identyczną w Carrefour sprzedawaną jako taśma do pakowania. Ponoć dość powszechnie stosowana do wzmacniania i napraw modeli samolotów.
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 27 lut 2011, o 15:41

OK, dzięki - mówimy o tym samym.
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
roki
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 93
Rejestracja: 15-07-2010
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: roki » 28 lut 2011, o 16:32

Gratuluje modelu,

1. Uważaj na tę taśmę do mocowania serw. Lepiej wkleić na klej polimerowy lub ew. obłożyć serwo koszulką termokurczliwą i ją wkleić. Gdy będziesz musiał wymienić serwo poprostu przecinasz koszulke.
2. Kabinke - te plastikowe zaczepki są beznadziejne - polecam magnesy neodymowe.
3. nakrętki (mocowanie popychacz w lotkach) koniecznie na klej do śrub.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kasper
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 28 lut 2011, o 21:29

Taśma już sprawdzona w heliku jest. To nie jest jedna z tych płaskich i piekielnie mocnych tylko taka lekko piankowa, dobrze trzyma ale jakby co to się łatwo rwie. To raczej nie problem. O tej metodzie na termokurcza słyszałem, fajna rzecz tylko że ja takiego termokurcza nie mam :D O kabinkę tak jak pisałem się nie obawiam. Jakby co dokleję magnesy bo 20 ich było w komplecie więc jeszcze mi kilka zostało :) Bardziej się zastanawiam czy jako że kolejny fragment zrobiłem otwierany to czy nie scalić obu części i będę miał jeden wielki zdejmowany element. Zobaczymy jak się będzie obecne rozwiązanie sprawdzać. Nakrętki, choć nie wspomniałem o tym, oczywiście poszły na klej. :thumb:

Czyżbyś miał ten model lub jakieś z nim doświadczenia? Jeśli tak to jakie masz wychylenia sterów?
Piotrek
roki
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 93
Rejestracja: 15-07-2010
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: roki » 2 mar 2011, o 21:16

Hej,

akurat tego modelu nie, ale miałem inne multiplex-a.
Co do wychyleń to powinny być podane wartości w instrukcji.
Proponuje ustaw sobie dwa różne wychylenia(bodajże przełącznik D/R)
jeden łagodzny i drugi o większych wychyleniach gdyby pierwsze okazały się niewystarczające.

Pozdrawiam

PS. W pierwszym poście wypisałeś część teorytyczną oprócz wymienionych tematów polecam także wątek Piotralskiego na epheli
Pozdrawiam
Kasper
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 3 mar 2011, o 23:59

Co by takiej ciszy na forum nie było, jeszcze nie skończony ale jako że pada to się nie śpieszę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Będą jeszcze delikatne poprawki i dojdzie kilka naklejek, efekt powinien być dobry :D
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 4 mar 2011, o 08:27

Ale czadowy! Nie pomylą Ci się raczej "strony" modelu w locie :D
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 4 mar 2011, o 08:40

Luke Skywalker pisze:Ale czadowy! Nie pomylą Ci się raczej "strony" modelu w locie :D
Ł.

Zolty - uwaga, czerwony to stop no a czarny to mi sie zgleba kojarzy :juppi: (oczywiscie to zart miszczu)
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 5 mar 2011, o 00:00

No i budowa zakończona :juppi: Na początek poszły poprawki w malowaniu i naklejki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Spodnia część miała być dużo bardziej skomplikowana niestety ze względu na fakt że taśma maskująca odchodziła wraz z farbą z pianki musiałem zrewidować moje plany i ostało się tylko na naklejkach.

Obrazek

Upiększanie zakończone więc pora na montaż elektroniki.

Obrazek

Silnik zamontowany, regiel i odbiornik też, bateria ustawiona na miejscu, próbne odpalenie silnika się powiodło, wychylenia lotek według instrukcji na początek poustawiane. Czekam teraz na pogodę i można próbować ulotnić latadło. Wraz z elektro zyskał sporo na wadze, budzi przez to więcej respektu. Jak widzę jest piekielnie ciężko go wyważyć, baterię trzeba ustawiać do milimetra, wszystkie samoloty tak mają?

Tak po prawdzie to pierwsze loty już odbył, nawet w towarzystwie nieco mniejszego kolegi :D
Obrazek

Obrazek
Piotrek
Awatar użytkownika
Luke Skywalker
Administrator
Posty: 515
Rejestracja: 21-02-2010
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Luke Skywalker » 5 mar 2011, o 00:17

Fajne Bąble :thumb:
Ł.
Outrage 550 ("Youngtimer")
JR DSX7

Drodzy Forumowicze! Ortografia nie gryzie!
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 5 mar 2011, o 00:26

Te bable to podobne do ciebie ale samolot ma barwy flagi aborygenow :vhappy:

http://www.indexoz.com/flag/aboriginal-flag.htm
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 5 mar 2011, o 00:36

Luke Skywalker pisze:Fajne Bąble :thumb:
Ł.

To się dopiero okaże jak tata bedzie chciał oblatać model bo coś mi się wydaje , że teraz tata musi zrobić jeszcze jeden dla siebie :banana:
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 5 mar 2011, o 10:18

Bąble zostały szybko przekonane że to samolot taty choć łatwo nie było. :D Aborygeni - taki pierwotny lud i flagę swoją mają? :dk:
Piotrek

Wróć do „Delty, skrzydła, jety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość