YGE / YEP - cała seria...

Bez nich ani rusz!
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 sie 2016, o 06:43

miruuu pisze:No niby jest tak jak mowisz, ale dlaczego flash by się rypał akurat tylko przy emaxach?


Pewnie rypie się na wszystkich, tylko z racji popularności i dostępności większość z nas ma emaxy. IMO kitajce coś spieprzyli w sofcie albo w hardware. Nie umiem tego ustawić ani naprawić - do wora.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 970
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: Pietrek » 18 sie 2016, o 14:39

podpiąłem kartę i raz jeszcze ustawiłem zakres gazu, reszta bez zmian. Zamieniłem śmigło z 9'' na 8''.
Dzisiejsze poranne latanie bez niespodzianek. Zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
XL power 380 / XL power 550 / DX9 / Traxxas e-revo 1:16
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 sie 2016, o 14:48

SeKLeS pisze:P.S. Z tego co piszecie, latacie na większych śmigłach. Mierzył ktoś z Was w ogóle pobory na tych śmigłach, przy danych silnikach? Nie katujecie za bardzo?


U mnie prądzik nie przekroczył nigdy 45A na pełnym gazie, więc regiel 60A miał bezpieczny zapas. Bezpieczny pod warunkiem że ustrojstwo jest zgodne ze swoją specyfikacją i raczej jest skoro się nie spalił ani nie odcina. Cierpi jedynie na Alzheimera
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 sie 2016, o 14:55

Tylko dlaczego nie ciepią na żadne takie schorzenia w helikach?
Widzisz, ja przerabiałem sporo yepów, głównie w samolotach i nigdy nie miałem problemu (i emaxa...). Nic w tym momencie nie twierdzę poza tym że nie ogarniam :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 sie 2016, o 17:05

Może to kwestia czasu...? W heliku regiel lata niechby nawet 5-6min, a samoloty po kilkanaście/kilkadziesiąt. Ale to i tak pacjenta nie usprawiedliwia :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 sie 2016, o 18:14

Jak na razie mamy małą próbkę, ale problem pojawial sie na razie wylacznie na wiekszym smigle, gdzie akurat czas byl krotszy niż dłuższy.
Zobaczymy co przyniosa kolejne wylatane pakiety...
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 19 sie 2016, o 06:09

Artja pisze:U mnie prądzik nie przekroczył nigdy 45A na pełnym gazie, więc regiel 60A miał bezpieczny zapas. Bezpieczny pod warunkiem że ustrojstwo jest zgodne ze swoją specyfikacją i raczej jest skoro się nie spalił ani nie odcina. Cierpi jedynie na Alzheimera

Tylko co na to silnik? Nie wiem ile mocy może łykać taki np emax 2822, ale przykładowo 11V x 40A to około 440W.
U mnie pobory to max około 20A, więc silnik nie dostaje tak w dupę.
Poza tym przy dużym śmigle, podczas rozpędzania prądy bywają znaczne.
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 sie 2016, o 07:57

Duże wartości prądu to u mnie krótkie chwile, kilka sekund zaraz po starcie na wznoszeniu i może jeszcze jakieś wygłupy pod wiatr. Do lotu spokojnie wystarcza 7-10A na 4S, zależnie jak bardzo objuczony jest model. Śmigło mam 9x6 i raczej nie jest ono "duże". IMO tutaj regiel jest jakimś problemem a nie silnik.
Tu są kwity na silnik, w wolnej chwili wezmę go na hamownię, ale eksploatacyjnie raczej nie mam mu nic do zarzucenia.

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 19 sie 2016, o 10:51

Łeee Panie, toć to inny silnik. Ja miałem na myśli silniki serii CF. Jak u mnie i Mira.
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 sie 2016, o 11:29

SeKLeS pisze:Jak u mnie i Mira.
i Piotrka i Przemka :)
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 sie 2016, o 13:25

Bo żeście się silnika uczepili a ja już drugi ekran rozmawiam o reglu :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 19 sie 2016, o 13:36

podłącze się pod ten regiel i powiem Wam, że ja też miałem przypadki, że yep gubił ustawienia. Ponadto jakoś miałem pecha do zdychających beców. Ostatnią ofiarą beca jest chyba Mike...
...
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 19 sie 2016, o 16:00

Dawo, zdechł mu bec w YGE, ale Mike może też.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 19 sie 2016, o 18:33

Majkowi to w Funjecie ciągle odcina. ...
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 19 sie 2016, o 19:48

juz nie funjet lezy na razie martwy, moze na urlopie go ozywie, dam na probe inny regiel, ale tez obstawiam ze to byla lipa ze strony yepa ;/
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 20 sie 2016, o 14:55

Yep60A dostał dziś ostatnią szansę w Pingwinie. Zmieniłem timing z 18 na Auto, pwm z 12kHz na 16kHz i jest OK. Wylatał 4 pakiety po około 20min lotu każdy i narazie nie świruje... Doczytałem u Kenobiego, że włączony Freewheel mode poprawia skuteczność na niskich obrotach, obecnie mam wyłączony. Do następnej kolejki lotów włączę ten ficzer i zobaczę co się będzie działo...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 sie 2016, o 15:10

czekam na dalsze wieści :)

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 21 sie 2016, o 07:56

Dolatałem drugą kolejkę z włączonym freewheel. Wpływu na trzymanie ustawień przez regiel póki co nie stwierdziłem. Ale za to mam wnioski eksploatacyjne :) Z freewheel OFF silnik natychmiast wchodzi na obroty, jest agresywny jak wściekły pies i bardzo czuły na sygnał gazu. Z freewheel ON rozpędza się jakby "miękko", ale to nie jest softstart. Ogólnie w całym zakresie reakcja na gaz zrobiła się bardziej płynna, i chyba mi to bardziej odpowiada... Chociaż z drugiej strony, miałem już sytuację, że ledwo ledwo wyciągnąłem w górę nad drzewa bo się krówsko wolniej zbierało, niż jestem do tego przyzwyczajony
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 paź 2016, o 18:56

Kupie do miniaka
Mój padl
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 1 paź 2016, o 19:23

...

Wróć do „Regulatory obrotów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości