ToTo-0

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 cze 2017, o 19:54

Takiego od Ciebie. Oddam za browara

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 15 cze 2017, o 20:05

Ja browara nie kupię:-D chyba że dasz dowód:-D mogę dać 20 zł z wysyłka...
Możesz dać jakieś zdjęcia na priv?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 cze 2017, o 21:29

Zdjęć nie mam.

I coś tam jest do naprawy ale generalnie spoko
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 15 cze 2017, o 21:52

TomRar pisze:...Według mnie najlepszym wyjściem są chłopcy z flitetest :D Mają dużo modeli, również proste trenerki...
T modelami FT jest jeden, a właściwie dwa "problemy"
1. Jeśli chcemy zakupić "wycinankę", to koszt transportu jest idiotycznie duży :wow2: Dla przykładu taki Bloody Wonder Speed Build Kit kosztuje $28 + transport $57,20 :wall2:
2. Jeśli chcemy sami wykonać taki model, to oczywiście są plany FT Bloody Wonder - Scratch Build, ale są one, te modele wykonane z dosyć drogiego (na naszym rynku) materiału, czyli pianki laminowanej...

TomRar pisze:a co najważniejsze każdy samolot jest podparty kilkugodzinnym filmem, który łopatologiczne krok po kroku pokazuje jak to wszystko posklejać, żeby na pewno poleciał...

Bez przesady z tymi "kilkogodzinnymi" filmami :rotfl2: Zazwyczaj jest to 30-50min łącznie z filmem z oblotu :thumb: Na przykład linkowany wcześniej model 35min:

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 16 cze 2017, o 17:23

Coś nie działa ten link do pianki, a chętnie bym obczaił z jakiego oni to materiału robią dokładnie, bo co nie kupiłem, było za ciężkie. To raz.
Dwa. Skąd te ceny transportu? Rozumiem, że z USA, ale przeca chopy z FT otworzyli się na rynek EU. To dwa.
Trzy. Nic nie stoi na przeszkodzie by zbudować ichni model np. z depronu.
I fakt, są to bardzo przyjemne i łatwe w montażu, konstrukcje.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 cze 2017, o 19:43

Potwierdzam, że nie żałuję zakupu orzełka. To bardzo dobry wstęp, ale dla mnie już robi się za spokojny, więc sklejam następnego z flitetest.
Na początku skleiłem trenerka (w opisie wszystki potrzebne linki)

Latał tak samo jak orzełek, ale z własnej głupoty go skasowałem i nie chciało mi się sklejać następnego, więc kupiłem orzełka.

Tutaj filmik z orzełkiem. Niestety śmigło za małe i lata bardzo wolno.


Kamdz, weź najpierw dokończ tego toto, bo wiele do roboty nie masz, rozbij go i potem się pomyśli co powinieneś następnie skleić/kupić.
W załączniku zdjęcie pierwszego sklejonego modelu. To właśnie ten trenerek z flitetest. Ale potem zachciało mi się całe skrzydło obkleić taśmą po czym wykonałem oblot i bardzo szybko nastąpiło przeciągnięcie, gdyż taśma na skrzydle ważyła 60g a :shock: ja bałem się wciskać więcej gazu niż 50%.
Po co kupować tą piankę laminowaną z USA? Zwykłe podkłady pod panele, potem ze 2 pręciki wkleić i gotowe. Każdy model można skleić podkładami, jeśli się usztywni prętami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 17 cze 2017, o 21:39

TomRar pisze:gdyż taśma na skrzydle ważyła 60g

To była zwykła taśma pakowa, czy jakiś lepsiejszy wynalazek ?
To takie pytanie z tematu dyżurnego dla mnie, pod nazwą widoczność modelu. Białe skrzydła nie są zbyt dobrze widoczne w każdych warunkach, a handlowe spray'e w rodzaju Joker Styro szybko ulegają spękaniu na powierzchni. Może trafiłem jakieś felerne ?
Więc mam głupi problem ze zmianą koloru EPP :dk:
Sorki za OT.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 18 cze 2017, o 05:47

Co do "widoczności kolorów", to wygrzebałem taką tabelkę:

ColorContrast.jpg


Sorki za OT ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 18 cze 2017, o 08:06

To była taśma z mrówki, gruba i niezbyt przyjazna. Teraz mam taśmy specjalne do oklejania modeli z abc i jest o wiele lżejsza i przyjemniejsza.
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 6 lip 2017, o 18:56

Wyjechałem na wakcje i dotarłem do mojego samolocika. Proszę fotki
Stery kierunku i wysokości to w takim stanie już rok, po "lotach próbnych" nie chcialo mi sie naprawic. I mam pytanie co do skrzydła: z jednej strony ma ono takie wbłębienie w matetiale ( widoczne na dwóch przedostatnich zdjęciach), czy to jakoś wpłynie negatywnie na lot, czy może być? Bo nie wiem czy szpachlować czy nie ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 6 lip 2017, o 19:25

Polecieć to pewnie poleci - cegła też poleci jak do niej zamontować odpowiednio duży silnik ;) jak chcesz estetycznie to szpachluj jak nie to nie, na pewno ma to jakieś znaczenie na własności lotne kwestia czy ty to poczujesz.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 6 lip 2017, o 20:17

A ma ktoś pomysł jak to najłatwiej zaszpachlować? Bo ja bym chyba nakleil tam depron i szlifowal do rowna ;)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 lip 2017, o 01:19

Najłatwiej to chyba od nowa zrobić :)
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 7 lip 2017, o 06:28

Nieeeeeeeeeeee !!! Przecież ja to robiłem z 2 tygodnie...
To najpierw spróbuję zaszpachlować, a potem najwyżej zrobie nowe

#Tapatalk
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 13 lip 2017, o 15:51

Jutro albo ppjutrze oblot :)
I mam teraz kilka pytań...
Jak wystartować? To, że z ręki to wiem, ale jak oferować sterami podczas rzutu?
Jak ustawić Dual rate? Na ile %?
Z góry dzieki za pomoc

#Tapatalk
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 13 lip 2017, o 16:50

To takie rzeczy się szpachluje? To tylko mały deproniak. Lataj.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 lip 2017, o 17:44

Wszystko ustaw liniowo.

Nie mam pomysłu skąd ktoś miałby wiedzieć na ile % ustawić dr nie widząc modelu.

Najpierw, jeśli nie masz pewności co się będzie działo wypuścił go przed siebie z założeniem ze za chwile wyladujesz. I lepiej ustaw wychylenie mniejsze niż większe.
Kolejne loty będą łatwiejsze bo od razu będziesz mógł korygować na bazie poprzedniego lotu.
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 13 lip 2017, o 18:13

Dzięki wszystkim za pomoc ;) Będą filmiki z oblotu :)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 14 lip 2017, o 01:24

To samolot już gotowy do lotu? W takim razie zasada jest jedna: Nie rozbić modelu przez pierwsze 5 sekund lotu. W przeciwnym razie można się łatwo zniechęcić. Jeśli polatasz nim chociaż kilkanaście sekund przed rozbiciem to poczujesz satysfakcje, że coś co sam sklekociłeś rzeczywiście lata.
Ciężko doradzić w jaki sposób masz wykonać pierwszy oblot. Na pewno musisz precyzyjnie ustawić środek ciężkości. Stery jak najbardziej wytrybować do pozycji neutralnej. Expa radzę na początku nie używać, a wychylenia serw ustawić serio niskie. Im niższe wychylenia tym samolot będzie łagodniejszy w pilotażu i nie zaskoczy Cię kiedy ze strachu nagle pchniesz drążek maksymalnie a samolot wykona kilka pętli zanim zdążysz puścić drążek.
Tak na prawdę czeka Cię najtrudniejszy moment. Jeśli samolot jest dobrze sklejony, wyważony i wzmocniony to powinieneś dać radę. Jeśli natomiast konstrukcja samolotu ma jakieś poważne wady to zapewne nie dasz rady ogarnąć jednocześnie pilotowania i walki z samolotem, który samoczynnie się przechyla, pochyla itd.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 14 lip 2017, o 09:16

Osobiście ograniczam wychyły sterów do 40-50% ich możliwości w dual rate. Przy starcie 3/4 gazu dobry rzut i korekty najpierw drągami a później trymami.
Jak trymów zacznie brakować to starasz się lądować i poprawiasz mechanicznie popychacze jednocześnie cofasz trymy. Powodzenia!
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości