T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1141
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 4 wrz 2017, o 22:16

Sorki za posta pod postem, ale temat z innej beczki. Ustawiam sobie kąty natarcia i chciałbym taką kombinację. Idle-up 1 - sportowe latanie ( plecki, beczki, pętle, lejki ) Idle-up 2 ( 3D ) . Co polecicie dla 450 - jakie ustawienia mieliście ? Wiem że do 3D to chyba najlepiej -13+13, a do lżejszego latania ?
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 5 wrz 2017, o 05:32

Kąty ustaw takie same, dla różnych trybów miej różne obroty.
Pamiętaj, że ze względu na trzymanie ogona lepiej jest ustawić większe obroty przy niższych kątach.

tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1141
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 5 wrz 2017, o 07:23

Czyli jak by ogon gorzej trzymał to podkrecam obroty. No i tak zrobie. Dzięki. To jescze jedno +13-13 to maksymalne kąty na 450 ke?

Wysłane z mojego LG-H340n przy użyciu Tapatalka
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 5 wrz 2017, o 07:31

Raczej +11, -11; a obroty wedle możliwości i stylu latania.
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1141
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 11 wrz 2017, o 19:37

Chce sobie sprawić jakieś lepszejsze łopaty co polecicie ? Po głowie chodzą mi o takie:
http://rcforever.pl/product-pol-2468-Lopaty-weglowe-ZEAL-Energy-325mm-Pomaranczowe.html
albo Rapidy - tylko nie wiem czy się zmieszczą w okuciach:
http://rcforever.pl/product-pol-2945-Lo ... D-325.html
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
Radziaf
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 10-04-2016
Lokalizacja: Legnica
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Radziaf » 11 wrz 2017, o 21:26

Rapidy wejdą a ZEALe będziesz musiał szlifować, bo mają 5mm grubości przy okuciu.
V977
Tarot 450 PRO V2 DFC 3S
Tarot 480 PRO V2 FBL 6S
OXY 4 MAX
SAB Goblin 700 Competition
Graupner MX-16
Awatar użytkownika
Myszor
Domownik forum...
Posty: 366
Rejestracja: 05-09-2016
Lokalizacja: Piaseczno
Podziękował: 59 razy
Podziękowano: 9 razy

Postautor: Myszor » 12 wrz 2017, o 00:53

Mój 450 pro najlepiej na tych się spisywał:

http://rcmaniak.pl/pl/p/RJX-Lopaty-325mm-CF-Czarne-Klasa-B/2286

Czy są "lepsze" trudno powiedzieć...., napewno warte swej ceny i żadnej różnicy nie odczułem jak zmieniłem na zeal.

Mam dosyć niskie obroty, w idle thr. Na 60% ustawione.

Natomiast zeal w oxy 3 lub blade 230s,
jest naprawdę duża różnica, oj duża.

Pozdr.
Futaba 16SZ
Szafa dronów :-)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 wrz 2017, o 14:51

Świstak w swoim Tarocie ma problem z trzymaniem ogona. Przy pompkach i próbach tic-toców potrafi uciec o pół obrotu.
Nawet jak ręcznie kontruje drągiem na maxa, więc to raczej nie wina kbara.
Łopatki ogonowe są dłuższe, ogon wydłużony do wersji 480. Próbowaliśmy też podmienić ogon w całości z serwem na ten z mojej 450, która trzyma ogon, żeby wyeliminować opcję z wadliwym serwem, albo blokującym się sterowaniem. Trochę brak już pomysłów.


https://youtu.be/FkcVz4nVdz8

Jakieś sugestie? Można jakoś zwiększyć obroty ogona inną zębatką ?
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 19 wrz 2017, o 14:58

Może spróbować zwiększyć zębatkę na silniku i zmniejszyć kąty na wirniku głównym?
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 wrz 2017, o 15:04

Podglądając obroty na kbarze w trakcie lotu widać, że aż tak drastycznie nie spadają. Gov jest ustawiony na okolice 3100, a spada pod pełnym obciążeniem do 2500
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 19 wrz 2017, o 15:28

A pakiet daje rade?
Awatar użytkownika
Radziaf
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 10-04-2016
Lokalizacja: Legnica
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Radziaf » 19 wrz 2017, o 19:05

Miałem podobnie w swoim tarocie 450. Po rozciągnięciu go do 480 i wstawieniu łopatek RJX 68mm ogon mocno uciekał. Pomogła zmiana na łopatki ZEAL 68mm i delikatna korekta I-Gain ogona.
V977
Tarot 450 PRO V2 DFC 3S
Tarot 480 PRO V2 FBL 6S
OXY 4 MAX
SAB Goblin 700 Competition
Graupner MX-16
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 19 wrz 2017, o 19:21

Tak jak pisał Pkali bym sprawdził kąty skoku. Czasem coś się rozjedzie i wyjdą po 13-15 lub więcej na plus a tego ogon nie wytrzyma.

Są jeszcze ustawienia pitch precompensation pewnie kbar ma swój odpowiednik, które można podbić ale najpierw kąty.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 wrz 2017, o 22:13

Pakiety nówki, ledwo dotarte 6S.
Kąty ustawiliśmy na 12.
Ustawienia k-bara raczej nie mają tu nic do rzeczy - nawet ręcznie wychylając drąga od kierunku na maxymalną kontrę helik potrafi walnąć pirueta w odwrotnym kierunku.

Wydłużenie ogona z "450" na "480" pomogło tak trochę, bez szału.
Awatar użytkownika
Radziaf
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 10-04-2016
Lokalizacja: Legnica
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Radziaf » 19 wrz 2017, o 22:34

Sprawdź jeszcze, czy zębatka koła autorotacyjnego w pełni zazębia się z przednią zębatka wałka (być może są przeskoki na zębach). W moim tarocie konieczne było "zbliżenie" przedniej zębatki ogona do koła autorotacyjnego poprzez zrobienie fasolek w ramie węglowej. Domniemam, że ta niedoróbka występuje w większej liczbie tych modeli. Inna przypadłość jaka mnie też dopadła (jak masz wałek oczywiście), to zerwanie kleju pomiędzy frezowaną końcówką wałka wchodzącą w parasolkę a rurką.

Może to będzie jakiś trop...
V977
Tarot 450 PRO V2 DFC 3S
Tarot 480 PRO V2 FBL 6S
OXY 4 MAX
SAB Goblin 700 Competition
Graupner MX-16
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 wrz 2017, o 23:31

Rama rysowana z uwzględnieniem odpowiednich odległości. Nie wierzę, żeby nie było śladów na zębach po jakimkolwiek przeskakiwaniu.
Awatar użytkownika
swistak
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 09-11-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 3 razy

Postautor: swistak » 20 wrz 2017, o 00:58

Hej

Niestety w ostatnim locie testowym bez maski, pakiet wyjechał z pułki i został odcięty przez wirnik :)

Tak jak Maciej wcześniej opisał - przekładka ogona z serwem wyeliminowała sporo potencjalnych przyczyn ( mechanika, serwo itp)

Pozostał Kbar, ale to też raczej nie problem, bo nawet jak wychylałem drąga to nie był wstanie przekręcić się w czasie lotu w górę na pełnych kątach.

Moim zdaniem to kwestia subtelnej różnicy w zakresie kątów - na 13,5 (faktycznie rozjechało się) ogon mocno uciekał, po zjechanie do 12,5 lepiej sobie radził. Dalej jednak nie czuję, aby problem byłby rozwiązany. Może do jutra uda mi się wyregulować go od zera po lekkim krecie i zobaczę jakie będą efekty.



Pytanie mam do was o konfigurację waszych 450 w 6s w kwestii mocy, a dokładniej obrotów. W swoim składaku mam pakiety Gens ace 1250mAh 45C (jakieś 40 cykli max, bez zauważalnej różnicy w locie między początkiem używania, a obecnymi lotami) regiel hobbywinga 40A i silnik tarota 1700kv z zębatką 13. no i mam ustawiony +12,5 -12,5 jeśli chodzi o kąty

Dodatkowo latam z Kbarowym govem, używając RPM sensor z hobbywinga. No i tu mam trochę wątpliwości. Bo max obroty jakie mogę osiągnąć w zawisie to 3200 (według softu Vbara , ale odczyty zgadzały się z sensorem optycznym na ziemi). W czasie latania obroty spadają do 2600 i sporadycznie dobijają do 3000. Oczywiście Kbar na wyjściu cały czas daje 100% do regulatora. Zrobiłem eksperyment i wyłączyłem gova, dałem krzywą płaską 100% i na ziemi też kręcił w okolicy 3200. W powietrzu nie miałem wtedy jak zmierzyć, ale nie było zasadniczej różnicy- obroty też "słyszalnie spadały".

I teraz pytanie czy tak to ma wyglądać? Nie mogę powiedzieć, że jestem bardzo niezadowolony z mocy - na moje skromne umiejętności mi to wystarcza (ok potrafi mi się "przydławić" przy nauce tic taców, co skutkuje głupim zachowaniem ogona i czasami glebą, ale tragedii nie ma) Wiem, że nie jest to topowy setup, ale liczyłem, ze jak zapakuje te 6S to trudniej będzie mi go zdławić, a te 3000 obrotów to poza extremalnym machaniem, bez łaski będzie mógł utrzymać. Jakie są wasze doświadczenia? Przyznaję się bez bicia, że w ogóle nie bawiłem się regulatorem, poza ustawieniem softstartu, tak poza tym nic nie grzebałem. I tu moje pytanie - może tu jest mój błąd?

Teraz zamontowałem zębatkę 14 - może pomoże. Jeśli nie to spróbuję kupić w ciemno nowy silnik (możecie coś polecić?) chyba, że macie sensowny pomysł jak można sprawdzić, który z elementów niedomaga?

Oczywiście liczę się z tym, że problem może być tylko moim urojoniem i tak już musi być :)

Z góry dziękuję za pomoc :)
Klon Trex 450 FBL k-bar \ Mikado Logo 500
DX6i
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 20 wrz 2017, o 06:20

Spróbujcie kąty skoku dać na 11 aby sprawdzić jak ogon sobie poradzi.

Dodatkowo aby wzmocnić ogon robi się dremel moda lub odwrócenie okuć ogona w drugą stronę. Mi osobiście pomagał dremel mod i przesunięcie na sam koniec wałka.

Dodatkowo pamiętam, że można kupić dłuższe wałeczki ogonowe przez co jest większy skok na ogonie.

Chyba gartt robił taki dłuższy wałek do swojego ogona z podwojnym slizgaczem, ktory byl z kolei klonem drogiego alignowego ogona 450L dominatora.

https://m.ebay.com/itm/Gartt-450L-DFC-t ... Ciid%253A9


Sprawdźcie to sobie bo kiedyś te dłuższe wałki z parasolką można też było kupić osobno.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 20 wrz 2017, o 07:24

Raczej obstawiał bym zbyt niskie obroty wirnika.
Do silnika, o którym mowa przy wykorzystaniu gov potrzebna jest zębatka silnika 15T, jeśli oczywiście używasz zębatki głównej o prostych zębach.
Awatar użytkownika
swistak
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 09-11-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 3 razy

Postautor: swistak » 21 wrz 2017, o 10:17

Hej

Założyłem 14T ( większej nie miałem) i polatałem tylko chwilę. Niestety ogon dalej nie trzymał :(
czekam na łopatki 69mm i spróbuję przesunąć trochę hub wirnika ogonowego dalej od skrzynki, żeby zyskać trochę skoku.

Nie miałem możliwości sprawdzenia jak mają się obroty w czasie lotu na 14T, ale niestety polegając na dźwięku silnika - to obroty spadały :(
Jak uda mi się trochę więcej polatać to opiszę wrażenia.

Tak czy inaczej męczy mnie to trochę i myślę, aby zainwestować w silniki - ponawiam pytanie co polecacie żeby wsadzić do 450 na 6S? żeby 40A regiel wystarczył? (ramę mam z V2 czyli składająca się z 4 części - więcej miejsca na silnik niż w nowszych konstrukcjach)

Z góry dziękuję za sugestie
Klon Trex 450 FBL k-bar \ Mikado Logo 500
DX6i

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości