T-Rex 470L

Align po nowemu...
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 24 paź 2017, o 11:00

Winny, a tym bardziej zazdrosny, się tłumaczy.
W sumie, żeby nie to ratio ogona 470-tki to też chętnie nabył bym kicika ;) Niby wyłączenie gova, coś tam pomaga, ale ratio pozostanie ratiem :D czy jakoś tak. Poza tym, nie jesteśmy jedyną społecznością forumową rozprawiającą o tym heliku.
A tak swoją drogą - czy ktoś już opisywał swoje odczucia w locie z napędem "wałkowym"?
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 11:12

windcatcher pisze:Tym modelem da się latać ale niezależnie od ustawień zaawansowanych braina przy ostrych manewrach ogon popuszcza na pasku i zębatce.

Teraz doczytalem. Co masz na myśli pisząc, że ogon popuszcza na pasku i zębatce?
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 24 paź 2017, o 11:56

Czyli podsumowując problem jak był tak jest dalej. Mniejszy, lub większy... to już zależy co, kto jak ma włączone/wyłączone i ustawione... ;)

Szkoda bo model fajny, w dobrej cenie...

Zastanawia mnie jeszcze, jak to jest podczas lotów testowych Aligna. No przecież Alan, czy inni piloci pro latając tak agresywnie jak na filmach muszą zauważać ten problem! Od kilku lat to samo i dalej nie ma zmiany.
Chyba, że ich umiejętności są na tak wysokim poziomie, że ucieczkę ogona korygują nawet nieświadomie i wszystko jest git :D

Dzięki Panowie za informacje :)

A tak swoją drogą - czy ktoś już opisywał swoje odczucia w locie z napędem "wałkowym"?


Ja miałem wałek u siebie w 450. W pięciu innych reksach też mam wałek. Latałem też reksami na pasku, jak wałek nie był jeszcze tak popularny.

Osobiście wolę wałek, lepiej mi się na nim latało i nadal lata. Nigdy nie miałem problemu z zębatkami, czy to w locie, czy podczas lądowania.
Dla mnie wałek jest mniej obsługowy, spisuje się świetnie.
Ale muszę podkreślić, że od wielu lat mam założone większe stateczniki pionowe, np. w 250 mam statecznik od 450, w 450 miałem od 500 itd... :) Dzięki temu podczas lądowania w trawie zęby zawsze były bardziej bezpieczne :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 12:13

Kosmo pisze:Zastanawia mnie jeszcze, jak to jest podczas lotów testowych Aligna. No przecież Alan, czy inni piloci pro latając tak agresywnie jak na filmach muszą zauważać ten problem! Od kilku lat to samo i dalej nie ma zmiany.
Chyba, że ich umiejętności są na tak wysokim poziomie, że ucieczkę ogona korygują nawet nieświadomie i wszystko jest git :D

Przy obrotach jakie piloci osiągają w demach reklamowych wystarczyłoby ratio 2.0 pewnie... ;)

Kosmo pisze:Ja miałem wałek u siebie w 450.

Tylko jedna mała uwaga ;)
450tka to zupełnie inna konstrukcja. 470tce zdecydowanie bliżej (i raczej najbliżej) do Gałki X3. Być może opinie gałkowiczów na temat walka/paska będą stanowiły jakiś punkt wyjścia do przemyśleń...

miruuu pisze:
windcatcher pisze:Tym modelem da się latać ale niezależnie od ustawień zaawansowanych braina przy ostrych manewrach ogon popuszcza na pasku i zębatce.

Teraz doczytalem. Co masz na myśli pisząc, że ogon popuszcza na pasku i zębatce?

Dawno nie rozmawiałem ze sobą... :rotfl: więc czemu nie... Bo tak sobie myślę, że jeśli Ci pasek puszcza to to raczej nie ma związku z ratio tylko z paskiem i zębatką... Tutaj pasek musi być mocno napięty.
I akurat to ma bardzo duże znaczenie. Jak mi zaczyna lekko puszczać ogon to już wiem, że mi się belka wsunęła. Ona niby wchodzi do końca, ale nie powinna tak być zamontowana. Trzeba ją naciągnąć i dokręcić mocno albo dać kawałek taśmy dwustronnej na niej. Ja mam na belce przy ramie zrobioną kontrolną rysę. Jak widze, że się cofnęła o 1-2mm to od razu dociągam model. Inaczej ogon reaguje źle.
I tak sobie pomyślałem teraz czy to czasem nie jest przyczyną Twoich problemów z ogonem? hmm
Belka musi być naciągnięta na chama. Po prostu :)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 24 paź 2017, o 12:18

W lotach testowych cisną na krzywej 100% i pewnie bez gova. Na wysokich obrotach ten ogon jest niezawodny bo kreci sie szybko. Pawel Trznadel szalał moim i nie narzekał wcale :) model pochwalił!

Problemy pojawiają się na niższych obrotach gdy ratio brakuje. W ostrych manewrach ogon stawia taki opor, ze pasek przeskakuje i model wali piruet..
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 12:26

windcatcher pisze:W ostrych manewrach ogon stawia taki opor, ze pasek przeskakuje i model wali piruet..

Wiem, że wygląda to jakbym się czepiał, ale tak nie jest :)
Co ma ratio do tego co napisałeś powyżej? Odciągałeś belkę przy wkręcaniu? Wiem, że nie ma tego w manualu :vhappy: ale to konieczność zweryfikowana na prawde wieloma próbami...
Ja mam naciągnięty pasek tak, że nawet rękoma trzymając wirnik główny nie mogę go przekręcić po zębatce.
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 24 paź 2017, o 12:28

No tak, wysokie obroty załatwiają sprawę.

Tylko jedna mała uwaga ;)
450tka to zupełnie inna konstrukcja. 470tce zdecydowanie bliżej (i raczej najbliżej) do Gałki X3


Racja Mirku, że to inne modele. W sumie nigdy nie latałem na łopatach 360 lub 380. Różnica w locie jest mocno odczuwalna porównując do 325 mm ?
325 to już raczej wymarły gatunek :| a szkoda bo bardzo mi odpowiadał...
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 24 paź 2017, o 12:31

Miruuu - daj już luz :)


Odciągałem, luzowałem z napinaczem i bez. Luźny pasek oraz napięty jak struna. Oryginalny i od gaui x3l. Zawsze to samo.

Ratio ma to do tego, że gdyby ogon kręcił się 20% szybciej to by przetrwał taki manewr bez zatrzymania. Łopatki nie musiałyby by być takie szerokie a wałek wydłużany.

W innych modelach mam luźne stare paski po 500-700 lotów i nic mi nie puszcza bo zaprojektował je ktoś myślący lub są dostępne różne opcje zębatek. Wszystkie maja wyższe ratio.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 13:17

windcatcher pisze:Miruuu - daj już luz :)

Luz jest cały czas ino zrozumienia brak :D
Ale... je@ać to ;)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 24 paź 2017, o 13:18

Ale pasek nie ma prawa przeskakiwać - bez względu na ratio. Jak przeskakuje to jest zrypany pasek/konstrukcja etc.
Helikoptery
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 24 paź 2017, o 13:25

wojtekr pisze:Ale pasek nie ma prawa przeskakiwać - bez względu na ratio. Jak przeskakuje to jest zrypany pasek/konstrukcja etc.


Nie powinien jeśli zębatka jest odpowiednio duża lub jeśli z tyłu jest rolka "dociskająca".
W trexie 470 nie mamy ani dużej zębatki z tyłu ani rolki dociskającej.
Są za to długie i szerokie łopatki oraz wydłużony wałek, na którym ogon osiąga spore kąty.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 13:37

No masz Ci los. A miałem się już nie odzywać... Wojtekr, daj mi plis bana na ten wątek do końca miesiąca... :D

windcatcher pisze:trexie 470 nie mamy ani dużej zębatki z tyłu
I to jest główna przyczyna, dla której Align nie wydał po prostu zębatki upgradowej z ząbkiem mniej... i uważam, że tego nie przemyśleli...

windcatcher pisze:Są za to długie i szerokie łopatki oraz wydłużony wałek, na którym ogon osiąga spore kąty.

Nie ma bata żeby przy mocnym napięciu nadal przeskakiwało. Ok, zgadzam się z tym, że jakby była większa zębatka na przedzie to i tylna mogłaby być większa i luźny pasek by również mógł chodzić. Ale bez jajec. Jak mocno naciągniesz to nie przeskoczy. Mamy te same modele a ja nie jestem w stanie ręką na siłę przekręcić więc tym bardziej w locie takich sił tam nie ma. OK, być może jakbym na prawdę z całej siły przekręcił to może by przeskoczyło, ale mam wrażenie, że wczesniej co innego bym takim działaniem ukręcił :)
A czy wśród tych kombinacji, które już wykonałeś zastosowałeś taką:
- naciągacz paska ściągasz na maksa (żeby wykluczyć jego sprężynowanie)
- wyciągasz belkę na maksa, ale na prawdę mocno...

Dodatkowo: czy obecnie masz pasek oryginalny czy gałkowy?

Zastanawiam się jeszcze czy jak Ci przeskakuje to czy w międzyczasie po prostu nie starłes juz troche paska lub zębatki.. Po prostu..
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 24 paź 2017, o 14:15

@miruuu

Obecnie mam gałkowy ale jeden nowy oryginalny też gdzieś powinien być.
Któregoś wieczora dla pewności założę nowy oryginał i wałeczek też dam nowy.
Z ciekawości to latasz na wałeczku z plastikową zębatką czy na tym upgrejdowym z ameliniową czerwoną?
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 14:23

Jak to zrobisz daj znać. Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie ;)

Ja latam na amelinowej zębatce i... na wałeczku naciągacza zapożyczonym z copterX'a... może to on czyni cuda? :rotfl2:
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 24 paź 2017, o 18:22

Panowie a czy nie sądzicie, że naciągając pasek na chama wykończyć można szybko łożyska? Raz, że działa na bieżnie i kulki większa siła, a dwa że wygięta ośka odkrzywia wewnętrzna bieżnię łożyska co dodatkowo skraca jego żywotność? A większe zużycie paska i zębatek? A faktycznie wystarczyłaby tylko większa zębatka, a z napinaczem byłoby już w ogóle najsuper?!
Po prostu nie rozumiem tu Aligna. To nie jest ich pierwszy model..... No chyba, że chodzi o sprzedaż części zamiennych. I to jest myślę cała tajemnica tego rozwiązania ;)
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 24 paź 2017, o 18:55

Trzeba zdefiniować "na chama"- w Goblinie 500 pasek jest dosyć luźny a w 650 ma być napięty na maksa - ale nie zauważyłem jakiegoś skróconego życia łożysk.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 18:55

No ja też nie rozumiem ich logiki. Rozmiar zebatki ogonowej prawdopodobnie uniemożliwia dalsze zmniejszenie bo rzeczywiście może zacząć się śliskać. Ta sprawę spartolili. To w sumie jedyna rzecz o której można dyskutować. Reszta jak dla mnie genialna. Model bardzo lekki i precyzyjny.

Łożysko - na nim dużo align raczej nie zarobi, ale potwierdzam to co piszesz. Sprawdziłem właśnie i mam trexem zrobione 265 lotów a łożysko ogonowe (te od strony wirnika) ma już lekki luzik. W locie go jeszcze nie czuć, ale da się oske minimalnie w nim poruszyć.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 paź 2017, o 19:22

Kosmo pisze:
Tylko jedna mała uwaga ;)
450tka to zupełnie inna konstrukcja. 470tce zdecydowanie bliżej (i raczej najbliżej) do Gałki X3


Racja Mirku, że to inne modele. W sumie nigdy nie latałem na łopatach 360 lub 380. Różnica w locie jest mocno odczuwalna porównując do 325 mm ?

Kosmo, nie miałem na myśli rozmiaru tylko mechanikę w ramie. 470L i 500X nie mają nic wspólnego z 450tką i 500tką poza nazwą "Align".
Co do rozmiaru... różnica niby jest, ale nie jakaś znacząca w locie... choć to bardzo subiektywne...
Awatar użytkownika
Kosmo
Domownik forum...
Posty: 281
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Bieszczady
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Kosmo » 24 paź 2017, o 21:07

Kosmo, nie miałem na myśli rozmiaru tylko mechanikę w ramie. 470L i 500X nie mają nic wspólnego z 450tką i 500tką poza nazwą "Align"


Oczywiście rozumiem to, różnic jest sporo.

Szkoda modelu. Sprawa niby banalna do rozwiązania, a jednak problem jak był, to jest nadal.

A próbowaliście odwrócić okucia ogonowe, tak aby zwiększyć zakres kątów? W 450 bez tej operacji na 6S ogon bardzoo kiepsko trzymał...
Może by to coś pomogło hmm
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 paź 2017, o 02:35

Ale tu nie trzeba niczego odwracać. Trzeba naciągnąć pasek tak żeby nie przeskakiwał po zębatce :swir:

A swoją drogą... Odwrócone okucia nie powodowały odwrotnej pracy serwa (ciągnie gdy ma pchać a pcha gdy ma ciągnąć ;) )?

Wróć do „Align - nowa seria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości