miruuu pisze:W elektrykach kiedyś latało się na silnikach szczotkowych, które miały klasy 380, 450, 500... W autach rc do tej pory takie silniki sa używane (choć coraz częściej wypierane sa przez bezszczotki).
W helikach przszliśmy na bezszczotki daaawno temu, ale nazewnictwo pozostało.
Piotr_T pisze:miruuu pisze:W elektrykach kiedyś latało się na silnikach szczotkowych, które miały klasy 380, 450, 500... W autach rc do tej pory takie silniki sa używane (choć coraz częściej wypierane sa przez bezszczotki).
No to już wszystko jasne. Rzeczywiście można się pogubić... a na helifreak znalazłem jeszcze takie zestawienie:
Electric helis:
200/250 size = 200 mm blades
300 size = 220 255 mm blades
400/450 size = 315 - 350mm blades
500 size = 400 - 440mm blades
550 size = 500- 550mm blades
600 size = 600 - 620 mm blades
700 size = 690 - 720mm blades
Teraz to widać (chyba) jak stare (silnik ?) miesza się z nowym (długość łopaty). Tak czy inaczej - jest bałagan... nie tylko u Aligna.
Pozdrawiam,
Piotr.
mwx pisze:miruuu pisze:W elektrykach kiedyś latało się na silnikach szczotkowych, które miały klasy 380, 450, 500... W autach rc do tej pory takie silniki sa używane (choć coraz częściej wypierane sa przez bezszczotki).
W helikach przszliśmy na bezszczotki daaawno temu, ale nazewnictwo pozostało.
Drzewiej silnik szczotkowy klasy 450 miał po prostu... korpus o długości 45mm. Analogicznie silnik 380 miał korpus 38mm.
Oczywiście cała ta numeracja mniej-więcej od 15 lat jest totalnie bez sensu. Samo założenie jest do dupy, bo nawet w czasach szczotek długość korpusu za wiele nie mówiła o parametrach silnika.
zdejme trawę z łopat, kabinke i się odkrówczy...valoos pisze:Magiczna dwójka z przodu przekroczona...
Krówka.
valoos pisze:Te łopaty zmieniają trochę regóły gry, ale to oznacza że jesteś skazany na łopaty od aligna - inne w tej klasie są delikatniejsze.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości