Silnik do Gaui X3 - jakiego KV używacie

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 sty 2018, o 19:39

Jak w temacie - jakie macie KV silnika w X3?
Rozważam zakup Xnovy 2618 z 1860 KV, ale pomyślałem też o 1580 KV i założeniu większego piniona.

Niestety nie pamiętam na jakich obrotach latam (zwykle w ogóle nie mierzę), więc trudno mi użyć kalkulatora.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 2 sty 2018, o 20:03

Jeżeli myślisz o streczu weź niższe kV.
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 sty 2018, o 20:07

latam na streczu od zawsze ;)
i z tego co mi Danielus mówił, to przewinął mi scorpiona na ponad 1800 KV. Jestem zadowolony, ale po zmianie silnika, przy niższym KV i większej zębatce może będzie nieco ciszej :) ?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Maniek
Domownik forum...
Posty: 334
Rejestracja: 27-05-2017
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Maniek » 2 sty 2018, o 20:57

Ja mam HK-2520-1580KV (dedykowany do Gaui X3). Z pinionem 11T daje maksymalnie ~2950 obrotów.
Więcej nie jestem w stanie powiedzieć, bo to mój pierwszy model i nie bardzo mam punkt odniesienia. :D
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 3 sty 2018, o 18:34

Ja mam RCM-BL-460 MX 1800 kV. Przewijany przez Danielusa nie wiem na jakie kV. Przy 11T mam ok 2300 obr (79%) na łopatach 380mm. Na 12T trochę przydychał, ale nie mogę zbytnio oceniać - mam tym modelem ledwo parę lotów za sobą. Więcej może powie @Pan Byku jako poprzedni właściciel :)
Ostatnio zmieniony 3 sty 2018, o 19:38 przez Adam12, łącznie zmieniany 1 raz.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 sty 2018, o 18:45

Nie wiem jakie miał obroty Byczek ale brzozke przemienił przemieknie!
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 3 sty 2018, o 18:56

miruuu pisze:Nie wiem jakie miał obroty Byczek ale brzozke przemienił przemieknie!

Kabinkę też :D Macie fotę brzózki ? Bo zmiętą kabinką mam :lol:
Byku latał chyba na sporo wyższych obrotach, bo zmniejszałem zębatkę, a on się dziwił, że na takich niskich latam.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 3 sty 2018, o 21:01

Tak wyglądała przed:

Obrazek

A co było po? Hmmm powiem tylko tyle, że przeleciała na wylot ladujac przy moim bucie :)
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1490
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 5 sty 2018, o 18:32

@PiotrS , jaki silnik wybrałeś ? :)
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 5 sty 2018, o 20:02

na razie nie wiem
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 5 sty 2018, o 20:30

Wszystko zależy od docelowych obrotów. Niestety największy pinion do X3 to 13T, więc kv trzeba dobrać rozważnie. 1580kv powinien dobrze trzymać obroty do około 3000-3100 obrotów na głowicy, więc do strecza w sam raz.

Ale jeżeli zależy Ci na ciszy to taniej może wyjść wymiana co jakiś czas zębatek na nowe.
Stalowe pinion też się zużywają i potem chodzą głośniej.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 5 sty 2018, o 20:36

Lynx ma pinion 14T
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 6 sty 2018, o 23:54

PiotrS pisze:Lynx ma pinion 14T


Dokładnie. Lynx ma pełną gamę pinionów pojedynczych i w zestawach, które fajnie pasują do gaui oraz do trexa 470 i nie hałasują.

Jednego wrzuciłem do x3 a mam w niej starego zajechanego scorpiona 1580kv.

W sumie nalatał już prawie tysiąc lotów najpierw na łopatach 360 a ostatnie kilkadziesiąt na łopatach 380.

Silnik radzi sobie pięknie i nawet na low rpm ma parę i nie daje się zdusić. Na łopatach 380 lata rewelacyjnie a gauka z listy rezerwowej wskoczyła na szczyt ulubieńców :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 7 sty 2018, o 00:03

Dziś zmierzyłem obroty i 3000-3100 są dla mnie w zupełności wystarczające, więc 1580 KV spełniłby moje oczekiwania, ale dziś zapadła decyzja, że na razie nie zmieniam silnika.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 paź 2021, o 16:15

To ja odkopię wątek bo mam trochę nowych przemyśleń co ważniejsze doświadczeń.

Przy ostatnim remoncie gauki postanowiłem wypróbować silnik ALZRCa.
Problemem przy moim stylu latania jest oczywiście dużo wyższe kV (1800 w miejsce Gaukowo-Scorpionowego 1600).
Po pierwsze, te Scorpionowe 1600 to już była górna granica - bardziej by mi pasowało jakieś ... 1400.
PO drugie latam na łopatach 380...
...
No ale... na zasadzie Gova z Braina - wiem, że będę miał cukrzycę, ale spróbuję - może jest tego warta.
...
No i ... Do Silnika Scorpiona już nie wrócę.
blać... no nie.
Co prawda, dobre obroty na najniższym Idlu mam dopiero przy zejściu z gazem do 50%.
ALE MAM JE. Więc... nie jest źle.
Sprawność - porównywalna - tyle samo zostaje mi w pakiecie po locie.
Czyli - sprawność silnika jest wyższa (bo skoro ALZRC pracuje w gorszych warunkach i daje rade tak samo no to... ).

Drugie, najważniejsze: nie pamiętam czy (raczej nie) czy kiedykolwiek miałem ładniej pracujący silnik w helikpoterze w tej klasie (nie licząc protosa mini).

blać!!!
O co chodzi z tymi jebanymi Scorpionami? Dlaczego to jest takie drogie gówno??
(bo jakby tego było mało, ALZRC ksztuję połowe tego Scorpiona)
Nie no spoko, luzik - bez znaczneia, wiem. Bezwładność marketingowa i silna marka... i tak to się buja że technologia sprzed 10 lat nadal w cenie.




Pozostaje jeszcze kwestia trwałości łożysk - tego jeszcze nie wiem, sprawa wyjaśni się pewnie pod koniec przyszłego sezonu.


Natomiast co do meritum: zacząłem się rozglądać za silnikiem IDEALNYM.
No... przydałoby się przewinąć tego ALZRCa... albo znaleźć taki sam drugi silnik z niższym kV.
Rozglądałem się wczoraj trochę nawet wśród silników samolotowych (bo w sumie czemu nie) i bez powodzenia.
Albo gabaryty, albo moc albo cena poza zakresem akceptowalnych...

Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 26 paź 2021, o 16:20

Combove ma mieć silnik pasujący do ALZRC/Gaui X3.
Nawinięty grubym drutem.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały bywalec...
Posty: 182
Rejestracja: 12-02-2019
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lukasz » 26 paź 2021, o 16:31

Te silniki typu XNOVA po 2kzl bizuteryjnymi nazywam - to dosc dobrze oddaje idee :)

Zobacz czy sie da wogole wykrecic te robaczki trzymajace szpindel - bo w moim jednym ALZRCowym sie nie dalo, chinczyk zmasakrowal przy montazu.
A w jednym ALZRC mam 2 robaczki - a w drugim juz jeden tylko robaczek nawiercony - tak sie Panie swiat zmienia.

Gdzies ktos tez pisal ze niejeden przypadek byl ze robaczki wkrecone byly a owsze ale nie trafily podczas montazu w wyciecie walu - uwalnialy sie w pewnym momencie i odlatywaly:)

Lozyska jak lozyska ale waly ALZRC sa plastelinowe, wzery od lozysk sie robia i luz powstaje. Zamienilem na Scorpionowe a od kiedy jeszcze wklejam te lozyska na wal to sporo dluzej wytrzymuja bez wycia.
--
Oxy 2, Devil 420, Specter 700, Spektrum DX8e, EVPEAK CD3, ISDT T8 MAX, >>> RC photos <<<
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 paź 2021, o 17:45

PiotrS pisze:Combove ma mieć silnik pasujący do ALZRC/Gaui X3.
Nawinięty grubym drutem.


aikus pisze:cena poza zakresem akceptowalnych...



Lukasz pisze:
Zobacz czy sie da wogole wykrecic te robaczki trzymajace szpindel - bo w moim jednym ALZRCowym sie nie dalo, chinczyk zmasakrowal przy montazu.
A w jednym ALZRC mam 2 robaczki - a w drugim juz jeden tylko robaczek nawiercony - tak sie Panie swiat zmienia.


Spokojnie, zobacze jak przyjdzie czas.
Uczciwie napiszę. Bezwzglęnie uczciwie.

Lukasz pisze:Gdzies ktos tez pisal ze niejeden przypadek byl ze robaczki wkrecone byly a owsze ale nie trafily podczas montazu w wyciecie walu - uwalnialy sie w pewnym momencie i odlatywaly:)


Świetnie. Czyli zdarzają się babole. OK.
Za to fabryczny Scorpion jest każdy jeden zjebany tak samo.

Lukasz pisze:Lozyska jak lozyska ale waly ALZRC sa plastelinowe, wzery od lozysk sie robia i luz powstaje.



Właśnie napisałeś co się dzieje w silnikach i na wałkach Scorpiona.

Lukasz pisze:Zamienilem na Scorpionowe a od kiedy jeszcze wklejam te lozyska na wal to sporo dluzej wytrzymuja bez wycia.


Tia - to może pomóc. Istotnie.

Tak jak mówiłem, o trwałości się nie wypowiadam - wypowiem się za pół roku (negatywnie), za rok (neutralno - pozytywnie - bo skoro wytrzymuje tyle samo to po członek męski mam płacić dwa razy więcej?) lub za więcej (bezwzględnie negatywnie).

Wracając jeszcze do Xnowów Combovów i innych chujwiecovów: nie, nie kupię silnika kosztującego więcej niż cały helikopter.
Scorpiona, kosztującego ponad 300 też już nie kupię.
Górny limit to 200, to i tak więcej niż ALZRC... który jest DOBRY, ale ... no ale wiadomo, jakby silnik miał być idealny...
;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 paź 2021, o 20:42

Wały w alzrc korodują dość nieprzyjemnie - dobrze je przesmarować jakąś oliwką przed montażem silnika w modelu.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 26 paź 2021, o 21:29

Nie wiem jak z kontrolą jakosci u alzrc ale moj silnik w x360 jest w idealnym stanie. Zadnej korozji, zadnych wyzlobien na wale, bicia tez brak. Latam tym od 2 lat. Sporo kretow na koncie. Bierz alzrca :)
U mnie pracuje w ukladzie zębatek, dobrze wyregulowany luz miedzyzebny, wiec pewnie stad brak zuzycia walu. W ukladach z paskami bez podparcia walu silnika pewnie wyzlobienia sa kwestia czasu.

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości