Etap 12 - wirnik ogonowy z rurą.W posiadanym wirniku ogonowym z założenia miałem wymieniać łożyska. Podczas oględzin okazało się, że wał wirnika jest skrzywiony, a rura nosi ślady spotkania z łopatami wirnika głównego. Po rozebraniu całości na czynniki pierwsze wymieniłem łożyska w skrzynce ogonowej oraz dobrałem ilość podkładek niwelujących luz wzdłużny nowego wałka wirnika ogonowego.
Po założeniu paska napędowego zmontowałem skrzynkę ogonową.
Oczyściłem i sprawdziłem stan ślizgacza zmieniającego skok łopatek wirnika ogonowego. Był OK.
Ślizgacz powędrował na wał wirnika ogonowego.
Kompletną skrzynkę wirnika ogonowego przykręciłem do nowej rury ogonowej.
Postanowiłem wymienić kompletny wirnik ogonowy - poniżej jeszcze w częściach.
Tak wygląda w rozłożeniu łożyskowanie pojedynczej łopaty - widoczny jest też łącznik okuć (wał poprzeczny wirnika ogonowego).
Łącznik okuć kompletny.
Okucia łopatek ogonowych przychodzą jako części w ramkach, podobnie jak modele plastikowe. Poniżej widoczne już po rozdzieleniu.
Najpierw przykręciłem kulki snapów, do których zapięte będą ramiona ślizgacza.
W tak przygotowanych połówkach okuć umieściłem wałek poprzeczny z blokami łożysk.
Następnie założyłem drugie połowy i skręciłem okucia.
Teraz mogłem założyć łopatki wirnika ogonowego...
... i założyć wirnik na wał, oraz pozapinać ramiona ślizgacza na kulkach okuć.
Na rurę ogonową założyłem statecznik pionowy...
... oraz poziomy z podporami rury ogonowej.
Powyższe elementy będą zdjęte po oblocie mechaniki, przed zabudową w makiecie.
Założyłem cięgno sterowania skokiem łopatek wirnika ogonowego wraz z uchwytami.
Ostatnim elementem montowanym w tym etapie jest ramka serwa sterowania skokiem łopatek.
Po jej zamontowaniu otrzymałem kompletny zespół rury ogonowej z wirnikiem ogonowym.
Etap 13 - montaż podwozia.Podwozie kompletne pochodzi z odzysku i będzie zamontowane jedynie do czasu zabudowy mechaniki w makiecie.
Niestety pochodzi ono od modelu z silnikiem żarowym. Silnik benzynowy ma większe żebra na głowicy i się minimalnie nie mieści.
Trzeba było wyciąć kawałek plastiku i problem rozwiązany.
Tak prezentuje się mechanika (jeszcze bez ogona) na podwoziu.
Etap 14 (ostatni) - ostateczny montaż mechaniki.Nadszedł czas zakończenia montażu mechaniki modelu. Najpierw zamontowałem kompletny ogon.
Mogłem zamontować blok z górnym łożyskiem "choinki".
Następnie zamontowałem dwie półki. Z przodu na zasilanie.
Z tyłu ramy serwomechanizmów na żyroskop.
Na koniec na wale głównym wylądowała kompletna głowica.
Tak prezentuje się kompletna mechanika modelu.
Będę teraz mógł powoli montować wyposażenie i powrócić do prac wykończeniowo - malarskich.
Zdecydowałem się zamówić w całości nowe wyposażenie, które będzie mogło chodzić na 6,6 V - 2S LiFe. Poniżej zestaw żyroskopu, governora oraz serwa ogonowego
odbiornik
serwo gazu
i serwa tarczy.
Gdy przyszły powyższe graty to trafiła mi się wyjątkowa okazja, wobec której nie mogłem przejść obojętnie
.
Model nówka sztuka za 1/3 ceny producenta. Szkoda tylko, że dopiero teraz. Do Bell'a byłby jak znalazł. Ponieważ ma on tarczę 120 stopni, wymagającą mikserów elektronicznych (każda funkcja jest realizowana przez wszystkie serwa tarczy), postanowiłem zostawić do niego te kupione, dobre i drogie serwa. Do makiety (gdzie jedna funkcja = jedno serwo) kupiłem budżetowe Turnigy TGY-1267HV. Parametrami wystarczą z pewnością, jakościowo - zobaczymy
.
Obecnie serwa tarczy siedzą już na swoich miejscach i czekają na podłączenie orczyków.
Teraz trzeba będzie powoli zacząć to wszystko ustawiać. Z tego powodu w relacji będzie od tej pory więcej materiału video iż zdjęć.
CDN...