Postautor: Grabcio » 4 mar 2018, o 15:14
Dzięki wszystkim doceniającym urodę tego klasyka (żeby nie powiedzieć zabytku). Z częściami faktycznie jest całkiem dobrze. Ja kupuję w rcjapan.net . Poniżej lista czynności, które chcę zrobić przy modelu w ramach przywracania go do stanu lotnego:
- czyszczenie całego modelu i ewentualnie wymiana naklejek - te, co są, mogą nie przetrwać czyszczenia;
- ogarnięcie tematu zasilania avioniki (jest już tu na forum oddzielny temat);
- wymiana odbiornika - do sterowania tego modelu używałem nadajnika Futaba 9 CP na pasmo 35 MHz, obecnie to radio ma założony moduł Futaba TM-8 FASST 2,4 GHz i jest moim nadajnikiem rezerwowym, we Freyce będzie założony odbiornik Frsky TFR8SB FASST (już zamówiony);
- wymiana instalacji paliwowej - wszystkie wężyki;
- ocena stopnia zużycia silnika - kompresja jest dobra więc nie powinno być problemów, silnik był konserwowany olejem "after run", prawdopodobnie (na 95%) wymiana łożysk i wymiana świecy;
- sprawdzenie sprzęgła odśrodkowego;
- sprawdzenie łożyska jednokierunkowego;
- sprawdzenie bicia na końcu wałka rozruchowego;
- sprawdzenie i ewentualna wymiana paska napędu ogona;
- przegląd ślizgacza i łożyskowania okuć wirnika ogonowego;
- ocena stanu i ewentualna wymiana wszystkich łożysk;
- sprawdzenie okablowania;
- sprawdzenie działania żyroskopu i serwa ogonowego;
- sprawdzenie czujnika obrotów i governora;
- sprawdzenie wszystkich serw;
- sprawdzenie geometrii flybara;
- sprawdzenie wyważenia i torowania łopat;
- sprawdzenie wszystkich ustawień po stronie nadajnika dotyczących tego modelu (krzywe, endpointy, duale, expotencjale i inne pierdoły).
Jeśli widzicie, że pominąłem coś istotnego - piszcie, proszę.
Pozdrawiam,
Robert