Gaui X3 - dlaczego właśnie ONA

Gaui 200, Gaui 255, Gaui 425, Gaui 550, Gaui X5, Gaui X7
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 kwie 2018, o 11:47

No i brawo, wiedziałem, że tak będzie, a od czasów pamiętnego przesympatycznego TELEFONU z banggooda o siódmej rano któregoś pięknego dnia w sprawie reklamacji dotyczącej pipczyków - byłem o tym wręcz przekonany. (pisałem o tym ale nie mogę znaleźć postu).
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 13 kwie 2018, o 11:57

Gaui na wałeczku 14T lata jak zwykle fajnie a nawet fajniej :) dostała pierwszego idla na 1999 i można lataaaaaaaać i tylko do scorpiona muszę wrócić bo silnik savoxa się potrafi zaczknąć na niskich obrotach.

Do niskich obrotów i łopat 380 to lepiej 1580 czy 1880 kv zastosować z Waszych doświadczeń??
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 kwie 2018, o 11:58

Czyli nic, tylko zamawiać te kabinki zanim wycofają ze sprzedaży.. Darmowych tłuczkow nigdy za wiele...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 kwie 2018, o 11:59

windcatcher pisze:Gaui na wałeczku 14T lata jak zwykle fajnie a nawet fajniej :) dostała pierwszego idla na 1999 i można lataaaaaaaać i tylko do scorpiona muszę wrócić bo silnik savoxa się potrafi zaczknąć na niskich obrotach.

Do niskich obrotów i łopat 380 to lepiej 1580 czy 1880 kv zastosować z Waszych doświadczeń??

Nie znam tych silników, ale te co miałem najfajniej pracowały powyżej 80%. Więc można zmieniać silnik/kv, ale możesz też pokombinować z pinionem.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 13 kwie 2018, o 13:31

Teraz mam 11T jak w trexie 470.

Nie wiem czy są jeszcze mniejsze 10Tki ?
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 kwie 2018, o 14:01

Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 13 kwie 2018, o 14:12

To są alu do silnika 3,17. Ja mam 3,5 i bardziej w stal lub porcelankę celuję ale dzięki

Chyba wrócę do 1580 Scorpiona i posadzę go na tej 11T-ce którą mam aby latać Low Rpm
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 970
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 51 razy

Postautor: Pietrek » 13 kwie 2018, o 15:07

Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
XL power 380 / XL power 550 / DX9 / Traxxas e-revo 1:16
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 kwie 2018, o 15:46

miruuu pisze:Nie znam tych silników, ale te co miałem najfajniej pracowały powyżej 80%. .



Chyba poniżej. Mi najfajniej się lata przy gazie gdzieś tak 60%. Governor ma wtedy zapas mocy i komfortowe warunki do działania a powyżej 80 to co mu zostaje...
To juz lepiej wyłączyć Governor i latac tak jak delingos - na krzywej płaskiej 100 100 100 100 100
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 kwie 2018, o 16:07

No nie wiem. Ja praktycznie na każdym silniku w helikach (łącznie z mikrusami) miałem odczucia, że na obrotach w okolicy 60% silnik ma większą tendencję do zdławienia. Coś jakby jego efektywnośc szła juz mocno w dół. Oczywiście latam tak,ale tylko dlatego, że czasem lubie wykręcić wieksze oborty i po zmniejszeniu piniona nie miałbym już jak. Coś za coś...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 kwie 2018, o 21:34

Nie wiem czemu tak masz... Przychodzi mi do głowy właśnie źle dobrane przełożenie do do kV silnika, ergo źle dobrany pinion.

Bo to wcale nie jest tak, że jak chcemy mieć wyższe obroty to sobie zwiększamy piniona i już. To znaczy - owszem, jest tak, ale tak naprawdę dla konkretnego silnika jest JEDEN konkretny pinion na którym powinno się latać. Jego wymiana na większy czy mniejszy zawsze poskutkuje spadkiem efektywności.
Jeśli założysz mniejszy pinion - nie wykorzystasz w pełni momentu obrotowego silnika.
Jeśli założysz większy - będziesz go przeciążał.
Więc jeśli tak masz jak mówisz to możnaby przypuszczać, że masz za duży pinion.

Co oczywiście nie znaczy, że masz źle. Gdyby tak było, że to jest źle to producenci helików nie dawaliby do wyboru różnych pinionów do jednego i tego samego silnika;)
Po prostu jest tylko jedno przełożenie, które jest idealne.

Tak mi się przynajmniej wydaje.

Inna sprawa to kwestia ustawień P I governora, ale ja tu nigdy nic ręcznie nie grzebałem.

U mnie w każdym razie jest dokładnie odwrotnie. Przy 60% obroty stoją jak rzadko komu. Im wyższy gaz ( i wyższe obroty) tym łatwiej je zdławić.
I to sie jak dla mnie trzyma kupy, logiki i to jest dobrze.

Mówię tu głownie o Gaui X3, gdzie mam stockowy silnik Scorpiona i zębatkę 10T.
W Gaui X7 myślę, że mam podobnie, ale Gaui X7 dużo bardziej zachowawczo latam, więc tak naprawdę nie poznałem jeszcze ograniczeń mocowych setupu.
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1490
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 14 kwie 2018, o 13:43



Potrzebował bym taki, ale 11T, tylko już osobno nie mają.
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 14 kwie 2018, o 14:16

To pozostaje zakup w pakiecie.
Awatar użytkownika
msheli
Elita forum...
Posty: 1490
Rejestracja: 16-05-2015
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 110 razy
Podziękowano: 73 razy

Postautor: msheli » 14 kwie 2018, o 14:26

gumi pisze:To pozostaje zakup w pakiecie.
Dzięki za radę, nie domyśliłbym się ;)

tapatalk
XLPower 550 / Goosky S2

Moje loty....
https://www.youtube.com/@wojciechdum75/videos
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 15 kwie 2018, o 07:09

Czasem najbardziej oczywiste rozwiązania są trudne do zauważenia.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 15 kwie 2018, o 07:57

Oho.... Gumi ma wenę :P
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 15 kwie 2018, o 14:40

msheli pisze:


Potrzebował bym taki, ale 11T, tylko już osobno nie mają.


Mają w lynxie 11T osobno na wałek 3,5. Kupowałem do trexa i gaui dwa razy osobno a z tego co pamiętam zestawy były od 12T.

W końcu wróciłem do silnika stockowego scorpion 1580kv ale tym razem zostawiłem zębatkę 11T lynxa, która wcześniej latała w savoxie 1900kv (bo nie mam 10T-ki).

Wczoraj potestowałem i większość czasu latałem na 2100 ale też trochę 2500 i 2700.

Silnik fajnie obskoczył ten zakres a gov brajana dobrze trzymał obroty. Ogon na lynxowym wałku 14T fajnie trzymał pomimo podmuchów wiatru. Ratio > 5 robi robotę :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 15 kwie 2018, o 15:37

Good.
Teraz tylko pytanie jak ogon zniósłby obroty rzędu powiedzmy 3k. Bo skoro ratio jest >5 to prosto policzyć że obroty na ogonie będą >15k ;)
Po co komu 3000 na wirniku?
Nie wiem.
Ja mam w najwyższym idlu 3100.
Używam go sporadycznie, ale używam.

Ale generalnie - spoko.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 15 kwie 2018, o 16:27

aikus pisze:Po co komu 3000 na wirniku?
Nie wiem.

Może gumi coś podpowie :vhappy:
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 15 kwie 2018, o 19:17

Testowalem ratio >5 na obrotach 3000 jak jeszcze miałem poprzedni silnik savoxa czyli w piątek. Zrobiłem na nich 2 pakiety z łopatkami czerwonymi LYNX 68mm, które w gałi przelatały już myślę z rok.

Zero problemów podobnie jak w T470 z podobnymi zielonymi łopatkami.

Tego typu obroty na 380-tkach to szkoda baterii ale da się gdyby ktoś bardzo chciał :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał

Wróć do „Gaui”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości