Goblin 650/700 (Black Nitro)

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2018, o 19:03

i dupeńka, znowu OWB puścił - tym razem nie dało się wystartować, nie kręcił wirnikiem po uruchomieniu silnika
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 6 maja 2018, o 19:29

Za długo stał? :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2018, o 19:49

Nie, w zeszłym tygodniu latalem

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 6 maja 2018, o 20:09

Może on jest jak Alfa Romeo i trzeba mu wymieniać regularnie wał albo OWB? :dk: W ten deseń jak już się dorobię G700N to przestaniemy się pozdrawiać po południu, bo rano będziemy się widzieć w warsztacie :piwo:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2018, o 18:22

Kolejna walka. Po dwóch latach pierdolenia się z tym modelem zanim wystartowałem to się zesrało- może teraz ktoś to uzna za wadę fabryczną i raczy jakoś temat rozwiązać. Chociaż w sumie model kosztował zaledwie 1k EUR więc można zawsze kupić drugi, może będzie ok. A jak nie to kupie sobie trzeci lub czwarty.

Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2018, o 21:02

W gasserze mam OWB przerabiane przez Karuzela z wałeczkami wymienionymi na odcinki z trzonów wiertła HSS. Póki co trzyma dobrze... U Ciebie z tego co pamiętam było podejrzenie że wałek jest z miękkiej stali, miał być jakiś upgrade. I co, nie pomogło?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2018, o 21:07

Upgrade dostałem niedługo po zakupie kitu -od samego początku był z tym problem i nigdy to nie działało prawidłowo.

Podejrzewam dwie rzeczy:

1. pierwsze uopgrade'y były po prostu ch ujowe
2. upgrade'y były ok ale trafiłem na ch ujowy egzemplarz
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 15 maja 2018, o 18:50

A może po prostu.. SAB nie ma żadnego doświadczenia z nitrusami ;)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 maja 2018, o 19:34

no nie ma ale jednak już ten model trochę lata u ludzi.
Helikoptery
Awatar użytkownika
dalton
Stały bywalec...
Posty: 186
Rejestracja: 18-07-2015
Lokalizacja: Konary
Podziękował: 6 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: dalton » 1 wrz 2018, o 11:41

Jak by ktoś kiedyś niechcący składał BT to w obecnym manualu jest błąd w ver. 3.0.L http://www.sabitaly.it/image/data/download/manuali/Goblin_Nitro_manual_release%203.0.L.pdf
Podali odwrotnie Gear Ratio (str. 0 i 13).
Powinno być:
Gear Ratio:
* 8.23 [SG711] - 700
* 7.64 [SG651] - 650

650 ma zębatkę na silniku 28T >> 7.64
700 ma zębatkę na silniku 26T >> 8.23

Wynika to również z manuala do strecza z 650 na 700 http://www.sabitaly.it/image/data/download/manual-spare-part/Manual_CK703.pdf
Pozdrawiam,
Artur

Blade 450x / T-Rex 450L / Goblin 380 / Mikado Logo 550 / Goblin Black NITRO
Summit / 2xTeton
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 lut 2019, o 14:33

Instrukcja jest już poprawiona

wojtekr pisze:A tak wygląda popychacz po 30 lotach

Obrazek



SAB wysyła każdemu właścicielowi BN pakiet z zębatką z poprawionym OWB i takim apgrejdem na ogon:

Obrazek

Natomiast ja przyczepiłbym się do czegoś innego. Egzemplarz który wpadł w moje brudne łapy miał totalnie spieprzone wyważenie sprzęgła.
Z jednej strony na obciążniku pozostała niedofrezowana ..pozostałość:

Obrazek

Wyważarka dość ewidentnie wskazała na tą kuchę. Tak spieprzonego sprzęgła nie widziałem w żadnym innym nitrosprzęcie. Poprawnie wyważone sprzęgło wygląda tak:

Obrazek

Przy okazji wyważyłem zębatki, kółka pasowe i wirnik ogonowy.

Maszyna wygląda i lata świetnie, bez żadnych dziwnych dzwoniących dźwięków.

Definitywnie moja nowa ulubiona zabawka. :juppi:

Obrazek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 22 lut 2019, o 15:23

Pogoda słaba, ale widać że lata. Silnik na dotarciu, daleko mu jeszcze do uzyskania miana wyregulowanego. Spokojnie - jest na bogato, ale nie widać dymu przez wiatr.



Lot regulacyjny - można dość mocno podkręcić czułości i pomimo wiatru leci jak po sznurku.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 kwie 2019, o 15:04

Ulubiona zabawka stała się jeszcze ulubieńsza po założeniu rurki M-Studio (PowerBoost) i dotarciu.

Lubię to :thumb:

Obrazek
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 3 sie 2019, o 19:46

ObrazekUntitled by pawel Szelag, on Flickr
ObrazekUntitled by pawel Szelag, on Flickr
ObrazekUntitled by pawel Szelag, on Flickr
Dołączam do miłośników spaliny :)
Mam pytanie odnośnie strzelającego paska ogona :? ma może ktoś z was ten nie że problem :) ale dzwięk :) zwłaszca przy nizszych obrotach 1600/1700 przy 1900 i 2000 nie słysze

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 sie 2019, o 20:09

Jupi :) trzeci w rodzince.

Po obrotach wnioskuję że to nie obrzyn jak te nasze polskie, tylko pełnoprawna 700

Edyta :

A nie, teraz wypatrzyłem 650 na łopacie.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 3 sie 2019, o 20:24

650 :) ale ustawiłem max 2000 :) 19 zbiorników wylatane dzisiaj troche skręciłem i widze a lot of power :) jednak nie warto spieszyc sie z docieraniem :)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 3 sie 2019, o 20:42

mwx pisze:Po obrotach wnioskuję że to nie obrzyn jak te nasze polskie, tylko pełnoprawna 700


Bardzo podoba mi się ten rozmiar :)
wziąłem dzisiaj mego krakena i bałem się go :D chyba dlatego że latałem tylko spaliną
ale lubię spalinke lubie ten dymek i to że trzeba jednak bardziej skupić się nad techniką lotu :) chociaż różenie to wychodzi ...

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 sie 2019, o 22:58

Ja rozciągam do 700.
Brakuje mi lekkości w tym modelu trochę.
Porównam 650 vs 690, zobaczę. Zdania są podzielone na forach.
Różnica w masie będzie pomijalna, a dodatkowe 40mm nie powinno go zamulić przy odpowiednim przełożeniu
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 4 sie 2019, o 19:08

To może trzy łopaty ;)
https://youtu.be/remQpmZOqbk

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 sie 2019, o 20:57

Widziałem ten filmik dość dawno i zachodzę w głowę jak to możliwe. Gość musi być mistrzem lewego drąga, ale też mieć to idealnie wyregulowane i dotarte.
Lot jest dość długi, więc chyba ma stosunkowo niskie obroty na silniku.

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości