Miksowanie kanałów wyjaśnienie

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
nozone
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 65
Rejestracja: 21-07-2015
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy

Postautor: nozone » 19 maja 2016, o 11:38

Panowie pomimo że latam już jakiś czas to dopiero od niedawna jak zacząłem latać 3d i pojawiła się potrzeba zagłębienia tajników aparatury.
Proszę niech mi ktoś wyjasni co daje miksowanie kanałów i do czego się to stosuje.
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 maja 2016, o 12:17

Zasada miksowania polega na tym, że używając jednego kanału możemy dodać działanie innego kanału.

Podam na konkretnym przykładzie:

Model szybowca lub samolotu.
Ponieważ samolot źle zakręca samymi lotkami, bo wyrzuca go nosem do góry, do kanału lotek domiksowujesz kanał steru kierunku, aby wychylał się maks. np. 10% w kierunku zakrętu lotkami.
Podczas używania prawego drąga na boki (mode 2) wraz z lotkami automagicznie będzie się poruszał też ster kierunku. Tyle że minimalnie, aby wspomóc zakręt.

Sam SK działa też niezależnie od miksu, gdy użyjesz drąga gazu na boki. Ale już w pełnym zakresie.

Można też np. zniwelować zadzieranie modelu przy pełnym gazie domiksowując ster wysokości do drąga gazu, aby przy pełnej prędkości SW wychylał się nieznacznie do dołu.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 maja 2016, o 12:43

Innymi słowy funkcja X działa w fukcji Y. Wychylając/włączając funkcję X ustawiasz, w jakim stopniu i jak ma w tym samym momencie zadziałać funkcja Y. Tak samo jak w matematyce czy fizyce.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
JurekG
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 91
Rejestracja: 21-05-2018
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 3 razy

Postautor: JurekG » 23 maja 2018, o 06:10

Składając swoją pierwszą 450-tkę, chłonę wiedzę na ten temat ile się da. Też miałem problemy ze zrozumieniem zasad miksowania w aparaturze. Bardzo pomógł mi ten post/artykuł
https://www.helifreak.com/showthread.php?t=678601
Polecam. Po angielsku ale wystarczy włączyć translator.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 maja 2018, o 11:03

Tak swoją drogą... Jak to jest? Pytanie do szybowco - lataczy - wyjadaczy: Używacie tych miksów AIL -> RUD? Bo ja osobiście jakoś tego nie lubie - wole panować nad SK i nad lotkami ręcznie... Przecież i tak trzymam paluchy na obydwu drążkach cały czas i tak, więc po co ten miks... Tylko potem przez niego nie wiem co się dzieje czasami.
To samo gaz do SW. Efekt zastosowania takiego miksu jest taki, że jak zdejmę gwałtownie gaz to model mi zadrze do góry no bo w góre poleciał też SW.

W helikopterze to co innego. Jak miałem raptora to ustawiałem sobie miks |skoku ogólnego| do ogona i miks |cykliki| do ogona, ale tak naprawdę to też nie wiem czy dobrze, że to robiłem, natomiast no... cóż, helik był wtedy łatwiej ogarnialny dla mnie.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 maja 2018, o 11:29

Mikser throttle-ster wysokości przydaje mi się czasem w modelach, którymi latam z prędkościami nieprzewidzianymi przez producenta. W zależności od ułożenia silnika powyżej pewnej prędkości model potrafi zadzierać w górę lub w dół, wtedy koryguje to, bo mi wygodniej niż przerabiać model od strony konstrukcyjnej.

Poza tym nie używam. W którymś modelu ustawiłem sobie tak, że przy mały gazie ster wysokości zadzierał go do góry, żeby utrzymac nadal lot bez opadania. Z tym trzeba jednak uważać, bo człowiek traci przez to pierwsze sygnały i traceniu strug...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 maja 2018, o 11:58

Oj tak tak, tak samo można się "przeleciec" na stabilizacji. Cieszysz się że samolot leci jak po sznurku, podchodzisz do lądowania zaciagasz drążek no bo przeciez leci jak po sznurku a tu nagle fik... I gleba.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 24 maja 2018, o 14:20

Gazu do SW nigdy nie miksowałem choć jak o tym czytam to w kilku modelach już nieistniejących mogłoby się przydać. Na przykład Radjecie na sterydach....

Jak do tej pory miksowałem głównie klapy do SW co po kilku próbach daje fajne efekty :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 maja 2018, o 14:43

A fakt, klapy do SW. Zapomniałem... A robię to zawsze...

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości