Hirobo Freya 90 - powrót

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 31 mar 2018, o 16:37

Sulim pisze:Grabcio, a przycinałeś plastikowy tunel pod głowicę OS'y, co by ją wyeksponować ??

Po świętch zabieram się za mojego Airskippera, więc dołączę do klubu Archeologów.
Poza tym, Governor :thumb:


Nie. Tunelu nie ciąłem. Przy węglowej dolnej ramie to przekichane z tym tunelem. Aby wyjąć silnik trzeba go zdemontować. Przy ramie plastikowej zdejmuje się tylko tulejkę rozrusznika, odkręca 4 śruby i cały zespół napędowy wychodzi dołem.
Ten governor jest naprawdę dobrze przemyślany. Z tego, co pamiętam, mam ustawione krzywe gazu i mogę na nich normalnie latać. Governor załączam dodatkowym przełącznikiem na radiu, a prędkości obrotowe wirnika zmieniam tym samym pstryczkiem co fazy lotu. Mam ustawione 1450, 1650 i 1800 obr/min. Wejście w tryb autorotacji (hold) zawsze wyłącza gova i silnik pracuje na wolnych obrotach. Nie wiem skąd się wzięła opinia, że dla tego gova nie można ustawić krzywych gazu dla poszczególnych faz lotu.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 4 kwie 2018, o 11:03

Przez Święta z modelem nie wiele się działo. Ogarnąłem instalację paliwową, trochę podłubałem przy zasilaniu (wyłączniki, gniazdo ładowania), sprawdziłem governor - czujnik obrotów działa, przełączanie prędkości i wyłączanie z poziomu nadajnika również. Powoli czyszczę mechanikę. Zamontowałem uchwyty do anten.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 12 kwie 2018, o 08:37

Mechanika wyczyszczona. Pozostało odchlewić wydech i kabinkę. Udało się ustawić współosiowość wszystkich trzech łożysk wału głównego. W zasadzie mogę się zabierać za weryfikację wszystkich ustawień modelu.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 12 kwie 2018, o 16:04

Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 kwie 2018, o 18:18

Sulim pisze:Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??


To w takich zabytkach się wyważało? Kurde, dobrze, że zacząłem od 600N
Helikoptery
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 12 kwie 2018, o 21:05

Sulim pisze:Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??

Samego sprzęgła nie wyważałem. Wyważałem natomiast wentylator z tuleją (kołem zamachowym) po wklejenia magnesu czujnika obrotów od gova.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 13 kwie 2018, o 21:42

Grabcio pisze:
Sulim pisze:Czy wyważasz zespół sprzęgło-klosz ??

Samego sprzęgła nie wyważałem. Wyważałem natomiast wentylator z tuleją (kołem zamachowym) po wklejenia magnesu czujnika obrotów od gova.



Uff, myślałem, że tylko ja jestem popier....... :masakra:

@wojtekr, w 600N też w zasadzie powinno się chociaż sprawdzić. :lol:
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 13 kwie 2018, o 22:49

...
ależ ja byłem barbarzyńcą jak miałem tego spalinowego Raptora...
:masakra:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 13 kwie 2018, o 23:03

Sulim pisze:@wojtekr, w 600N też w zasadzie powinno się chociaż sprawdzić. :lol:


Może i tak ale jak przestałem brać łopaty z HK to nawet ich już nie sprawdzam, nie paruje i nie wyważam a w 600-tach miałem różne kosze, sprzęgła okładziny i tam nigdy nie wyważałem. Może kontrola jakości od czasów raptorów i innych poszła do przodu. Poza tym tam są małe średnice, nawet chyba latałem z jednym magnesem kiedyś i nigdy nie było (akurat tam) żadnych problemów.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 2 maja 2018, o 09:54

Model w zasadzie gotowy do odpalenia. Pozostało jedynie ustawić failsafe w odbiorniku i doładować akumulatory.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 maja 2018, o 10:42

I naładować baterię w telefonie lub kamerze :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 2 maja 2018, o 12:05

... i zadbać o odpowiednią ilość miejsca na karcie pamięci.
:masakra:
Ostatnio psy wieszałem na jednym z mobiusków, że mi znowu członek męski jeden nie chce nagrywać na lotnisku, a lapka ze sobą nie miałem.
Okazało się, że ustawiłem mu opcję automatycznego startu nagrywania przy podłączeniu zasilania i zapomniałem o tym, a na noc przed lataniem - podłączyłem do ładowarki.
Mobiusek się odpalił i grzecznie nagrywał ciszę i ciemność tak długo aż zapełnił całą kartę, więc potem już nie miał jak nagrywać... :wall2: :wall2: :wall2:
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 2 maja 2018, o 16:30

To dobra że nie nagrał fikołków :banana: :vhappy:

A Grabcio oczywiście też czekam na filmik z oblotu, mam nadzieję że nagrasz taki :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 2 maja 2018, o 17:07

miruuu pisze:I naładować baterię w telefonie lub kamerze :)

:thumb: - i ja też czekam na jakieś video ;)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 3 maja 2018, o 14:05

Mam nadzieję, że wstawię jakieś materiały multimedialne z oblotu po latach, ale ten oblot to dopiero w kolejny weekend. Jutro wybywam z domu do końca tygodnia, a chciałbym jeszcze zakończyć docieranie silnika w mechanice Bella.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2018, o 23:15

dawo pisze:To dobra że nie nagrał fikołków :banana: :vhappy:


To jest jeden z czarnych scenariuszy moich kretowych koszmarów.
Latam sobie z modelem z kamerką na nim. Model spada, kamerka odpada i gubi się tak, że jej nie znajduję.
Nie jestem pewien co było na karcie pamięci...
:masakra:
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 2 cze 2018, o 12:06

Failsafe ustawiony i sprawdzony. Model gotowy do oblotu po latach przerwy. Pozostało naładować pakiet odbiornika. I tu pojawił się problem - coś mi się ładowarka zdupcyła. Prawdopodobnie jakiś zimny lut. Wezmę ją do pracy i może uzdrowię. Jak się nie uda to będę musiał coś kupić.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 2 cze 2018, o 15:13

A jaki masz pakiet tam? LiPo czy NiMH?
Jak do NiMHa to ładowarkę z byle czego wystrugasz...
Awatar użytkownika
Grabcio
Stały bywalec...
Posty: 160
Rejestracja: 12-02-2018
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 13 razy

Postautor: Grabcio » 3 cze 2018, o 08:26

Pakiet da radę naładować tylko będzie to długo trwało. Ładowarka ładuje tak do 300 mA. Przy większych prądach się resetuje. Poza tym to trochę taka moja wymówka żeby dziś nie jechać na lotnisko. Wczoraj porządkowałem teren wokół domu i ręcznie załadowałem kontener gruzu i dziś się czuję jakby mnie rozjechał walec :masakra: .
20180602_172656_1528009976094.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Robert
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 3 cze 2018, o 08:40

aikus pisze:...
ależ ja byłem barbarzyńcą jak miałem tego spalinowego Raptora...

Nie byłeś, bo sprzęgło i wentylator miałeś już wyważone ;) Powinno się wklejać 2 magnesy, jeden jako aktywny dla czujnika, a drugi jako przeciwwagę. Wentylator w 600N ma już przygotowane w tym celu 2 gniazda. W kloszu sprzęgła Kasamy też są 2 miejsca na magnesy czujników. Części są wykonane dość starannie i przy takim montażu zespół miałem zawsze wyważony. Większym problemem są łożyska sprzęgła i tulei rozrusznika w 600N, no ale to nie ten wątek, tak że oglądajmy dalej relację :)
Pozdrawiam,
Jacek

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość