[S] 2 x OS 50 Hyper

Tu możemy dać ogłoszenie że coś nam zbywa.
Regulamin forum
1. Każde ogłoszenie powinno zawierać co najmniej: tytuł zawierający typ ogłoszenia: [S/O/Z], opis, zdjęcie "w naturze" (wyjątkiem są przedmioty nowe i fabrycznie zapakowane), cenę.
2. Ogłoszenie można odświeżyć przez dopisanie nowego postu po 7 dniach od daty ukazania się ostatniego postu. Zmiany ilości i/lub ceny dokonujemy edytując pierwszy post. Ogłoszenia nieaktywne przez okres dłuższy niż 2 miesiące są usuwane.
3. W ogłoszeniach nie prowadzi się dyskusji oceniających dany przedmiot, dopuszczalna jest dyskusja między sprzedającym a zainteresowanymi doprecyzowująca temat lub ofertę.
4. W przypadku złamania którejkolwiek z wymienionych reguł Moderator lub Administrator mają prawo do usunięcia oferty bez podania przyczyny. W wyjątkowych przypadkach należy przed umieszczeniem ogłoszenia uzgodnić odstępstwa od regulaminu z moderatorem działu lub administratorem.
5. Portal i forum Heli-Team.pl nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za treść ogłoszeń, stan i jakość oferowanych towarów oraz transport do miejsca przeznaczenia.
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 cze 2018, o 14:56

Obrazek

Obrazek

Obydwa mają poprawione wyważenie, przez usunięcie osłony łożyska na wale.
Chciałem jeszcze poprawić przez wprasowanie wolframowego pręta w przeciwwagę, ale brakuje mi czasu ( i jaj).

Obrazek

Oba mają też wydłużony czas otwarcia portu wydechowego z okolic 150' na okolice 155-158' (Yamady mają ok 160', OS ze wszystkich ma najkrótsze czasy), dzięki czemu maksymalna moc przesunięta jest w zakres wyższych obrotów. Fabrycznie maksymalna moc osiągana jest przy 17'oooRPM, czyli przy 2'oooRPM na głowicy. Noo trochę mało.
Wolę kręcić w okolicach 215o-22ooRPM, wtedy szejseta zaczyna fruwać. Oczywiście z governorem/limiterem, żeby nie zarżnąć motorka.
Po modzie hyper jest zdecydowanie żwawszy, szczególnie na paliwie z zawartością nitro 20% i więcej, na którym bez moda i bez odprężania zapłon jest nieco wcześniejszy niż bym chciał. Nie podam przyrostu mocy w procentach bo moja hamownia do silników śmigłowcowych nitro akurat gdzieś mi wsiąkła. Jest mocniejszy, czuć to w powietrzu i już.

Obrazek

Spokojnie, z myślą o purystach dorzucam dwie niemodzone tuleje.

Obrazek


Jeden silnik po remoncie - nowy pierścień, tłok, łożyska, świeca - nie dotarty, nie odpalany.
Drugi w użyciu, sprawny z niedawno wymienionymi łożyskami, chętny do zabawy, gotowy do prezentacji.

Jeden z silników ma zamontowany w głowicy czujnik temperatury do współpracy z CarbSmart, którego na pewno nie będę wygrzebywał. Niewykluczone, że drugi też będzie miał, bo aktualnie wala się i jak go nie wkleję to zginie.

Nie lubię ściemniać więc przyznaję się do dwóch rzeczy:

1. Posiałem jedną podkładkę która wchodzi między przednie łożysko a wiatrak. Niektóre heliki wymagają założenia tej podkładki, niektóre nie. Jeśli to ma dla Ciebie znaczenie to jeszcze jej poszukam, dobranie takiej podkładki nie powinno stanowić problemu.
2. Jeden z silników ma przedłużone gwintowane otwory i śruby mocujące osłonę skrzyni korbowej - otwory gwintowane w korpusie trochę się wyrobiły od wibracji bo śruby się poluzowały w locie. Przedłużyłem gwinty i dałem dłuższe śruby. Nie ma z tym żadnych problemów, nic nie cieknie a od kiedy wkręcam to na loctite już mi się nic nie luzuje :P

Silniki nie są nowe, są używane od początku przeze mnie. Nie przepaliły jakoś bardzo dużo litrów paliwa, bo przeleżały w moim posiadaniu akurat ten okres, w którym trochę odpuściłem sobie nasze wspaniałe hobby.

Kwota za oba motorki 750PLN.

Masz lepszy pomysł na cenę albo chcesz zobaczyć jak to odpala/pracuje - pisz.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2018, o 22:44 przez mwx, łącznie zmieniany 2 razy.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4069
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 405 razy

Postautor: Artja » 6 cze 2018, o 17:05

Żeś sie choroba przyczaił z tą ofertą...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 cze 2018, o 19:03

Co masz na myśli? Że za tanio? Że za dobrze?
Coś może da się z tym zrobić.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7028
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 263 razy
Podziękowano: 409 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 cze 2018, o 20:07

Kurde, żeby tylko był jakiś fajny model do 50/55 - NX4 chyba na tym może latać, nie? Ale jest niedostępny i jakościowo niepewny.

Aż się prosi, żeby Goblina 500 lub 550 przerobić (wiem elektrykowcy - profanacja ha ha). Zejście z 700 do 650 z silnikiem 105 daje fajne rezultaty.
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 cze 2018, o 22:18

Myślałem bardziej o przerabianiu 420.
Przymierzałem, Hyper nawet by się pomieścił, ale nie mam czasu na to niestety.

NX4 to idealny model pod te motorki, jak ktoś jest zwolennikiem grubego przepowerowania, albo latania na tanim paliwie (mało nitro).
Normalnemu człowiekowi wystarczy mocy hyperka do pędzenia szejsety, ale trzeba trochę nitro spalić.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7028
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 263 razy
Podziękowano: 409 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 cze 2018, o 23:03

kompromis pomiędzy mocą i żywotnością ale 600 jest trochę ciężka
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 cze 2018, o 07:49

Kluczem do sukcesu są lekkie łopaty - takie które motorek żwawo rozkręca gdy obroty nieco spadną.
Teraz Align wypuszcza nową 600 z którą mają też wypuścić lekkie nitro łopaty. Czekam.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 7 cze 2018, o 21:35

Masz totalnego pier..lca na tym punkcie... + wyposażenie do zabawy w te klocki...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4069
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 405 razy

Postautor: Artja » 7 cze 2018, o 21:50

mwx pisze:Co masz na myśli? Że za tanio? Że za dobrze?

Że za późno. Jeśli utrzymają się do przyszłego m-ca to rezerwuję
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 cze 2018, o 22:19

Ramotny pisze:Masz totalnego pier..lca na tym punkcie... + wyposażenie do zabawy w te klocki...


FB_IMG_1528406259352.jpg


FB_IMG_1528406250979.jpg


Niee... mogę... przestać.. o... tym... myśleć...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 12 cze 2018, o 13:43

Jeśli ewentualny zainteresowany skusi się na oryginalną rurkę Hatori #522 dedykowaną do tych motorków to dorzucę do zestawu za 175PLN.

2 filmiki z lotów na tym dotartym motorku:


YouTube


YouTube

Gdyby pilot umiał latać to nie brakowałoby mocy. :oops:
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 1788
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 9 razy
Podziękowano: 131 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 9 lip 2018, o 12:50

Podbijam. Jedna OSa w ciąż sprawna i mocna, druga nadal niedotarta.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380/420
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube

Wróć do „Supermarket - sprzedam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości