Lynx Oxy 4 Max

Pan Byku sobie ten dział zażyczył. Niech teraz wymyśla nam opis...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sie 2018, o 05:12

Nadchodzi 380tka Lynxa...

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 2 sie 2018, o 05:31

Robi się ciekawie, tylko rozdrobnienie modeli zaczyna przypominać politykę SABa. Ciekawe czy 380tka jest streczem strecza i czy nie rozciągną jej później do 420.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 sie 2018, o 06:16

Nazwa wskazuje, że to jest 4-ka, tylko rozciągnięta.
Ciekawe....
I akurat według mnie ten model nie wymaga dłuższych łopat. Ja nawet zastanawiam się na założeniem 325 mm albo 345 mm.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sie 2018, o 06:50

Wszystko zależy od tego czy podniosa tail ratio... Bo jesli nie to raczej nie widzę go na dłuższych łopatach...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sie 2018, o 06:51

Choć jak wczoraj patrzeliśmy na Twoją czworkę to też zauwazyliśmy, że na belce niewiele brakuje żeby upchnąć 380mm.
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 2 sie 2018, o 06:59

Ratio ogona mogą zostawić takie same, a tak jak w nowej 3 wydłużyć okucia zwiększając powierzchnię dysku. Poczekamy, zobaczymy. Czwórkę też najpierw zaprojektowali na bazie 3, pokazali na targach, po czym przeprojektowali całego helika.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 sie 2018, o 07:00

Silnik do 3215... rama musi być inna.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sie 2018, o 07:53

A jakie ratio ma nowa 3?
Jeśli większe to może da się podmienić w starej?
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 2 sie 2018, o 08:02

Nie wiem jakie ma ratio, Tareq podczas prezentacji nowej 3 mówił o wydłużeniu okuć dla lepszego trzymania ogona przy niskich obrotach.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sie 2018, o 08:27

Aaaa, okuć ogonowych?
No to nie lepiej dac większe łopatki i się nie pierdzielić w kombinacje?
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 2 sie 2018, o 08:31

Tak, okuć ogonowych.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 3 sie 2018, o 23:51

miruuu pisze:Aaaa, okuć ogonowych?
No to nie lepiej dac większe łopatki i się nie pierdzielić w kombinacje?


Nie lepiej. Większe lub szersze łopatki zwiększają obciążenia dla mechaniki ogona a wydłużenie okuć lub huba w połączeniu ze stosowanymi przez oxy chinese weights daje większy dysk i mniejsze obciążenia. Oxy sprytnie kombinuje przy tych ogonach aby zachować możliwość zastosowania dużej gamy różnych obrotów, wysokich gainów i do tego nie obciążać za bardzo serwa.

Pomimo, że ratio nie jest super wysokie to przy odpowiednio mocnym napięciu paska ogon dobrze sobie radzi.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 4 sie 2018, o 04:57

windcatcher pisze:Pomimo, że ratio nie jest super wysokie to przy odpowiednio mocnym napięciu paska ogon dobrze sobie radzi.


Zaciekawiłeś mnie. Co napięcie paska ma do radzenia sobie ogona? Poza przeskakiwaniem oczywiście.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 4 sie 2018, o 06:55

PiotrS pisze:
windcatcher pisze:Pomimo, że ratio nie jest super wysokie to przy odpowiednio mocnym napięciu paska ogon dobrze sobie radzi.


Zaciekawiłeś mnie. Co napięcie paska ma do radzenia sobie ogona? Poza przeskakiwaniem oczywiście.


Tylko to o czym piszesz. OXY wymagają dużo mocniejszego napięcia niż inne modele i moje trójki czasem popuszczały jak miałem lekko napięte paski.
Po spojrzeniu do instrukcji i mocnym napięciu już nie przeskakiwało (czego nie mogłem osiągnąć w t470 i dlatego zmodowałem).

Gdyby kogoś interesowały chińskie ciężarki to więcej tutaj http://www.rcheliwiki.com/Chinese_weights
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 sie 2018, o 08:47

A moim zdaniem napięcie ma też dodatkowe znaczenie. Bardziej napięty pasek jest mniej rozciągliwy więc daje precyzyjniejsza reakcje ogona.
In bardziej napięty tym bliżej mu trzymaniem do wałka.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 4 sie 2018, o 09:23

Ale łożyska dużo szybciej padną...tak wiem coś kosztem czegoś ;)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 4 sie 2018, o 10:19

miruuu pisze:A moim zdaniem napięcie ma też dodatkowe znaczenie. Bardziej napięty pasek jest mniej rozciągliwy więc daje precyzyjniejsza reakcje ogona.
In bardziej napięty tym bliżej mu trzymaniem do wałka.


Pasek do precyzji niewiele ma. Jeśli jest napięty na tyle, że nie furczy i nie popuszcza to ogon będzie pracował tak samo a nawet lepiej niż na wałku.

Lepiej bo pasek nie sieje tyloma wibracjami jak wałek, które mogą ogłupić fbl i mieć wpływ na jego precyzję.

Dodatkowo jeśli ktoś jest tunerem i lubi grzebać w ustawieniach to ogon na pasku może ustawić dużo ostrzej/szybciej. Na pasku nie ma bowiem ryzyka zmielenia zębatek co przy wałku się zdarza na za ostrych ustawieniach.

W brainie ustawienie TAIL Dynamic, które jest w advanced > input pozwala zaszaleć właścicielom paskowych ogonów :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 sie 2018, o 11:31

Widzialem, czytalem manual... a tak w praktyce to jak ten tail dynamik odczuwasz? W sumie jeszcze się nim nie bawiłem...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 20 wrz 2018, o 19:54

Przyszedł dziś do mnie beta kit Oxy 4 Max.
Lynx zrobił wypust 100 przedpremierowych kitów, które rozeszły się w ciągu kilku godzin. To jeden z nich.
Na razie płozy są karbonowe (docelowo będzie plastik) i ogon inny niż w docelowym modelu. O płozach wiedziałem, o ogonie niestety nie.

Po wyjęciu z worka wygląda to tak:

Obrazek

Ciekawie piniony wyglądają ;) i są ciężkie - 8,30 gram.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2018, o 19:54 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 22 wrz 2018, o 20:39

Model powolutku się składa.
Niby tylko troszkę większy od Oxy 4, ale sporo solidniej zrobiony.
Rama ma grubość 1,50 mm (1,17 mm w O4)
Zęby na pinionie i kole głównym dużo większe, większe nawet od tych jakie są w Gaui X3. Niestety nie wiem jaki to mod.
Trochę kicha jest, że piniony są na wał silnika 5 mm. Jak ktoś chce wałek 3,5 mm musi użyć koło główne od Oxy 4, ale według mnie to nieporozumienie ze względu na niskie zęby.
łopatki ogonowe takie jak w G380 grubość 3 mm i wkręt 2,5 mm, To akurat fajne. Ja założę łopatki 72 mm.

Bez osprzętu, łopat i kabinki waży 469 gram.

Obrazek

Obrazek
XLPower i Protos rc-heli.pl

Wróć do „Lynx”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość