Trenerek na noc

A tak na prawdę to głównie piankoloty. Bixlery, bety i inne wynalazki.
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 mar 2019, o 13:52

No to teraz już wiem z jakiego auta wygląda Twój pieseł na awatarze. No, no... bele czym się Waść nie wozisz ;). A tak w sumie to Twoje "engineering skills" zaczynają budzić we mnie niekłamany podziw. Jeszcze trochę, a okaże się, że jakieś części czy podzespoły w "łaziku marsjańskim" też są "zdiełano by omcKrecik" :-).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 7 mar 2019, o 14:09

Pieseł w avatarze wygląda z okna beemki 750iLA V12 (silnik M70B50 4999ccm, na obecne standardy już nic niezwykłego poza tymi dwunastoma tłokami i nadal niezwykłą zwartością i lekkością konstrukcji - silnik nie ma tulei cylindrowych). Fabrycznie wypija to 18...28 literków sosu na 100km, po krecikowym odwyku 11...14 przy tych samych osiągach. Niemcy jakoś nie dbali o oszczędności przy nalewaniu. Za to zwyczaje lotnicze przenieśli pomysłowo do tego auta - tam są rzeczywiście dwa niezależne silniki, tylko zbiornik paliwa i wał korbowy są wspólne. A - jeszcze łańcuch napędu rozrządu, też trudny do zaje...nia. I tłumik końcowy. Eto wsio.
A z Rosjanami to się drzewiej bardzo dobrze współpracowało...
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 mar 2019, o 14:21

Ruskie, amerykańskie - nie ważne! Wszystko zrobione na Tajwanie!!
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 7 mar 2019, o 18:38

Może i na Tajwanie, ale oryginaly pewnie wyniesione z szopy Krecika. Nad nim już tam pewnie ze trzy geostacjonarne wiszą i cykaja foty 24/24. Chłop się spokojne wysikac nie może, żeby nazajutrz nie trafić na analizę i diagnostykę w raportach wywiadu. Widziałeś ta beemke? I co, myślisz że Tesla to taki wypas wynalazek? Ale Krecik cwany, podmienił obudowy mosfetow i nie wszystko w tej tesli bangla jak trzeba. A to ci urwis nam się trafił :D
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 7 mar 2019, o 19:27

Się zającu nie śmiej, nieżle trafiłeś kurde mol... Pierwsze Tesle miały baterię identyczną jak moja trzecia hmm . Ale cztery lata po tej mojej... Ciekawe...
Wieta Pany, że jedne z pierwszych w Euro gęstych magnesów neodymowych spiekanych powstały w Krakowie ? A materiał był sproszkowywany w... możdzierzu. Tak, w takim mosiężnym ciężkim możdzierzu z tłuczkiem. Tak Artja - czasem z kapsli, gwożdzi i czegoś tam jeszcze...
Artja pisze: Nad nim już tam pewnie ze trzy geostacjonarne wiszą i cykaja foty 24/24.

To teraz już wiecie pewnie, po co mi ten trenerek na noc :lol:
I po co ma jakieś dziwne wypasy... Zapalniki do "świec dymnych", chłe chłe chłe... Antenka 35MHz, hihihi...
To kuśwa mośki z CIA i MOSSAD sie nie kapneli, a chłopaki z HT od razu wywęszyli, co tu jest grane.
Dalej nie wierzycie we własne możliwości ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 7 mar 2019, o 20:10

omcKrecik pisze:Pieseł w avatarze wygląda z okna beemki 750iLA V12

Eeee… fanem BMW nie jestem, ale jak już wyczytałem, jaki jest Twój "park maszynowy", to byłem w stanie odróżnić, że to na zdjęciu z piesełem to E32 a nie E23 :-).
Wracając do wykorzystania możliwości na polu inżynierskim - tu wymagana jest pasja, zaplecze sprzętowe, czas i, niestety, kasa. O te "składniki" coraz trudniej w obecnych czasach, szczególnie w sytuacji, gdy ogólnie pojęte "konstruowanie" jest dodatkiem do pracy zarobkowej, a nie jej sensem. Z drugiej strony "chcieć to móc", choć np. siebie klecącego z przypadkowych części gwiazdowy silnik modelarski, na kolanie, tępym kozikiem i złamanym pilnikiem iglakiem (tak, przesadzam :mrgreen:) zdecydowanie nie widzę.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 7 mar 2019, o 23:12

Chyba dałoby się skonstruować gwiazdowego dwusuwa. Zdaje się że nawet w dorosłym lotnictwie podejmowano takie próby:

http://www.bredow-web.de/Hubschrauber/W ... r_iii.html ale odjazd ;)

W modelarskiej skali też tego dokonano: https://www.flickr.com/photos/15794235@N06/2063737495

Jak ładnie napisali - plus dwusuwa jest taki, że można wybrać dowolną ilość cylindrów, nie tylko nieparzystą jak w 4-suwie.

Ja chyba postawiłbym na pompę łopatkową na wale, z tyłu. To najprostsza opcja i powinna być niezawodna. Znajdowałaby się za gaźnikiem, więc smarowanie miałaby zapewnione.

Taka mini gwiazdka z 7 powiedzmy 2.5-4ccm... cudo :D
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 mar 2019, o 00:22

Ej, a czemu w czterosuwie nie można parzystej ... liczby cylindrów ...?
Naprzeciwległe by chodziły jak w boxerze... To tak źle?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 mar 2019, o 00:31

No i dobra, sorka za głupie pytanie, już wiem:

https://pl.rec.lotnictwo.narkive.com/D6 ... ieparzyste

Dla nieklikaczy:
Lukasz R. 15 lat temu
Obejrzalem wszystkie posty i nie znalazlem wyjasnienia! Po co tyle pisac
kiedy i tak nic z tego nie wynika?
Nikt np. nie wspomnial, ze sprawa dotyczy wylacznie silnika czterosuwowego.
Przyczyna nieparzystosci jest prosta. Wykorbienie walu w silniku gwiazdowym
(pojedyncza gwiazda) jest jedno. Wszystkie korbowody sa podlaczone do niego,
a scislej, jeden korbowod glowny, a pozostale korbowody (poboczne) do tego
glownego. Z tego wynika, ze chwila najwiekszego zblizenia tloka do denka
cylindra (glowicy) nastepuje kolejno w cylindrach 1,2,3 itd. Poniewaz jednak
silnik jest 4-suwowy, lepiej jest kiedy zaplon nastepuje w co drugim
cylindrze, podczas gdy w tych "pomiedzy zaplonami" konczy sie faza wydechu i
rozpoczyna napelnianie. Wtedy mamy np. taka kolejnosc wybuchow:
1-3-5-7-9-2-4-6-8-1
Wtedy wybuchy nastepuja w jednakowych odstepach czasu, a dzieki temu rozklad
momentu obrotowego w czasie jest najkorzystniejszy z punktu widzenia
wywolywania drgan skretnych silnika. Jak sobie wyobrazic to samo w silniku
parzystocylindrowym? mamy np. 6 cylindrow, wiec wtedy bysmy mieli:
1-3-5-6-2-4-1
Czyli, wybuchy pomiedzy 5 i 6 nastapilyby dwa razy szybciej po sobie, a
pomiedzy 4 i 1 - poltora raza wolniej. Taki silnik charakteryzowalby sie
duzymi drganiami, wplywajacymi ujemnie na rownomiernosc jego pracy, trwalosc
silnika i platowca.
Oczywiscie silniki gwiazdowe dwusuwowe moga miec dowlna liczbe cylindrow, bo
kolejnosc pracy jest wtedy zawsze taka, np.
1-2-3-4-5-6-1

Mam nadzieje ze nie zanudzilem, wystarczy troszke wyobrazni.
£ukasz Rydzewski
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 mar 2019, o 13:15

Widział ktoś z Was takiego gwiazdowego dwusuwa przy pracy ?
mwx pisze:Ja chyba postawiłbym na pompę łopatkową na wale, z tyłu.

A wydoli wydatkiem ? Nie za duża wyjdzie ? Trzeba te pięć-siedem garnków wykarmić z nadwyżką.
Mogą być kłopoty z rozruchem... Myślałem już o elektrycznej, miałem takie doładowanie w MZ250 (były kiedyś takie DDR-owskie dwusuwowe motocykle, dostępne w polskich sklepach czasem). Spalanie dochodziło do 15 litrów na setkę :masakra:
mwx pisze:Taka mini gwiazdka z 7 powiedzmy 2.5-4ccm... cudo

Tylko ten gang... Ciekawe, byłby chyba trochę lepszy niż Syrena 104. Nie ma śmiechu, na wolnych to żałość, ale na obrotach bez tłumika to całkiem fajnie to dawało w motocyklu. Tak, takie coś na Żoliborzu zmajstrowano dawno temu, w ramie ruskiego Urala.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 8 mar 2019, o 13:47

Elektryczna będzie nastręczała kłopotów ze sterowaniem, a taka łopatkowa na wale będzie miała wydajność proporcjonalną do obrotów, więc powinna regulować się sama.
Oczywiście dobór odpowiedniej wydajności pompki to będzie problemik, ale jakby miała tyle samo komór co silnik cylindrów to można by z grubsza to jakoś dopasować. Tak jak piszesz - z lekkim nadmiarem, który będzie dławiony przez gaźnik. To teoretycznie powinno działać
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 8 mar 2019, o 15:06

Elektryczna nie nastręcza wielkich problemów, czujnik ciśnienia doładowania to załatwia. Mam dalekie urojenia, już mi się zwidział rozrusznik z pompką 2 w 1. Aha - przepływowa, nie wyporowa. Mniejsza i lżejsza może byłaby. Jakby co, to będą zmagania z "turbodziurą" ;)
Coś mi się widzi, że pojemność każdej z komór łopatkowej wyjdzie 2...3 razy większa od skokowej jednego cylindra. A i tak uruchamianie może wymagać jakiegoś turbomega palucha albo elektryka.

Hmmm... To może by zacząć właśnie od tej pompki jako wątpliwego podzespołu ? Spróbować na zwykłym, handlowym silniku jak to zagra ? Masz jakiegoś dwusuwa tak z 15...20 ccm ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 8 mar 2019, o 16:23

Mogę Ci dać do zabawy silnik od kosy, nie pamiętam ile dokładnie ma pojemności na oko będzie coś w tych widelkach, może trochę wiecej. Leży odlozony i gnije bo słabo palił od nowości. Poskladalem i podmieniłem drugi, a ten zostawiłem na części i do podlubania na pozniej. Później tzn may be never...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 9 mar 2019, o 14:19

Ma Ktoś z Was takiego niedużego dwusuwa do eksperymentów ? Mam mizerne doświadczenie praktyczne ze spalinkami, może jakbym zrobił jakiś taki sterowany dostosowany wygodny wiatraczek, to Maciek albo Artja lub inny fachura zapałali by żądzą doświadczeń ? ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 9 mar 2019, o 14:51

Mam około 25ccm od kosy. Chcesz to daj jakieś namiary.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 9 mar 2019, o 18:23

Krecik co właściwie chcesz zrobić z tym dwusuwem?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 10 mar 2019, o 05:37

Pobratać go ze sprężarką i filtrem powietrza. Bo "fachowcy"mówią, że się nie da. Kiedyś na pewnym forumie zapytałem, czemu nikt nie filtruje. No i się zrobiła taka gra w szachy z gołębiami :masakra:
Czterosuw bokserek bez problemu powitał kolegę filterka. Ze sprężarką go jeszcze nie zapoznawałem, temat czeka. Zacznę pewnie z dwusuwem nie wcześniej niż pod koniec lata, ale zacznę bo mnie ciekawość drąży. Chodzi o przeniesienie pracy ładowania z wewnątrz na zewnątrz. Wyobrażam sobie, że w gwiazdowym ni chu chu nie uzyskam pulsacji ciśnienia pod tłokami w potrzebnej częstotliwości i rozkładzie przestrzennym jak trzeba do autonomicznego ładowania - czyli jak dla jednego cylindra. Więc nawet jak takie cuś dałoby się nakłonić jakimś cudem do pracy, to osiągi będą marnieńkie... Pojemność karteru w stosunku do skokowej wychodzi za duża i co więcej - jak jeden tłok chciałby coś tam zassać z gażnika, to zawsze któryś (albo i dwa) będzie wołał "dawaj, dawaj!!!...". Więc zamiast z gażnika, to tamtym głodnym resztki spalin wyssie. Dlatego widzę raczej stałe nadciśnienie mieszanki w karterze o pojemności nawet zwiększonej długim dolotem, żeby ta mieszanka+emulsja miała więcej czasu na odparowanie. A i pulsacja przepływu przez gażnik się zmniejszy, co może mieć dobre skutki, mniej będzie wypluwał wstecz albo i wcale.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...

Wróć do „Szybowce i motoszybowce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości