Align 50 eksploatacja

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 15 kwie 2019, o 02:29

Oryginał bo OS takie pakuje. Wiem, że to ta sama półka, dlatego dziwią mnie te ceny. Rozumiem, gdyby były sprzedawane jako części do OSa, ale znalazłem je normalnie w sklepie z łożyskami i też miały taką cenę. Zamówiłem już EZO.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 16 kwie 2019, o 11:21

Czym się różni świeca gorąca od zimnej i średniej w eksploatacji . Któraś jest bardziej praktyczna w heliku?
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 16 kwie 2019, o 11:42

W zależności od ilości nitro, odpowiednio zimna albo gorącą. Ustalasz w ten sposób moment zapłonu.
Na początku wkręć #8, taka niby uniwersalna ale zawsze działa.

Oooo, Maciej mnie ubiegł ;-)
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 18 kwie 2019, o 22:56

Silnik wygrzebany z helika, chodzi gładko, jakaś kompresja jest, widać na tłoku ryski po bokach. Zaraz będę go do końca patroszył. Mam pytanie odnośnie wyciągania łożyska. Czasami robią to opalarką, a czasami piekarnikiem. Czy ta metoda na piekarnik jest dla tych co nie mają opalarek, czy ma jakieś inne zalety i lepiej nie robić tego opalarką?
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 kwie 2019, o 23:48

Można opalarką
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 kwie 2019, o 23:57

Piekarnikiem jest wygodniej i jest chyba lepsza kontrola nad temperaturą. Opalarką aluminium nie uszkodzisz, ale możesz przypalić resztki oleju, tak że cholernie ciężko będzie je usunąć. No i chyba łatwiej się poparzyć.

Łożysko wypada czasem samo, a czasem trzeba chwycić korpus przez szmatę i stuknąć nim w deskę. Tylko nie weź szmatki z dodatkiem tworzywa sztucznego.

Oczywiście podgrzewasz sam korpus, bez gaźnika.
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 01:41

Rozebrałem częściowo silnik i wygląda tak:

Tłok ma rysy na bokach
Obrazek

Zdjąłem głowicę, zauważyłem przyklejone jakieś ciała stałe (paproszki widoczne na zdjęciu)
Obrazek

Tuleja wygląda dobrze, jest gładka, nie ma żadnych wyczuwalnych rys
Obrazek

No i to :-/ Co tutaj się stało? Głęboko porysowany dekiel i korbowód.
Obrazek

Tutaj nastąpiła przerwa techniczna. Okazało się, że nie mam klucza nasadowego do zdjęcia piasty.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 kwie 2019, o 07:06

Coś małego i twardego tam było, albo wiatrak nie był dobrze dokręcony. Nie ma powodu do paniki, będzie działać.

Paprochy z głowicy wytrzyj i też się tym specjalnie nie przejmuj.

Ryski na tłoku nie stanowią dużego problemu jeśli nie są za głębokie i jeśli pierścień nie jest porysowany albo wyszczerbiony. W najgorszym przypadku czeka Cię wymiana pierścienia, ale pewno wystarczy jak zaplanujesz to sobie na następny serwis. Pierścienie do 50 można kupić od pana który produkuje je w Anglii.
Nie próbuj zdjąć pierścienia z tłoka, dopóki nie będziesz miał nowego do założenia, bo na 90% pęknie przy próbie zdejmowania.
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 191
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Sulim » 19 kwie 2019, o 07:10

Według mnie jest OK. Rysy na deklu, to normalna sprawa eksploatacyjna. Tym się nie przejmuj. Drobne rysy na tłoku, ale drobne, też normalka. Sprawdź pierścień, tam nie ma prawa być rys i zadzoirów. Ale po cylindrze wnioskuję, że raczej nie ma. Generalnie, jak już napisałem, jest OK.
Wymaga dopieszczenia. Poza tym pamiętaj, na zimni, to każdy rzęch ma kompresje. Na ciepłym już nie koniecznie i to sprawdzamy. No może poza tymi , co mają dziurę w tłoku, :hammer:
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 kwie 2019, o 07:31

Sulim ma rację, ten silnik nie wygląda na żaden dramat. Jedyna ciekawostka to kształt rys na deklu.w moich silnikach tam jest piękna rozeta która zachwyci każdego miłośnika geometrii wykreslnej, a tu jakby się coś zataczalo jak żyd po pustym sklepie ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 12:57

Tutaj te rysy wyglądają na jakieś krótkotrwałe, brutalne zjawisko, może faktycznie coś tam wpadło, lub poluzowała się piasta. Jedna jest głęboka, nie wygląda to jakby powstawało stopniowo przed długi czas, raczej przez kilkadziesiąt obrotów.
To świetnie, te rysy na deklu głównie mnie martwiły, ale jeśli się to zdarza i nie jest to dramat to reszta wygląda chyba dobrze. Na cylindrze są jeszcze ślady po honowaniu, nie ma żadnych wyczuwalnych luzów na łożyskach, wszystko chodzi gładko.
Mam kłopot z iglicą od mieszanki, nie mogę jej ruszyć palcami, powinienem użyć większej siły czy o czymś nie wiem. Tam jest prawy, czy lewy gwint? Podczas skręcania używa się loctite, czy czegoś innego?
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 kwie 2019, o 13:05

jeśli mówisz o tej od wysokich obrotów to powinna dać się obrócić w palcach. Nie daje się żadnego kleju, na miejscu przytrzymuje ją grzechotka.
Zakitowała się resztkami oleju, albo oring uległ dezintegracji i napuchł. Namocz cały gaźnik w paliwku i wtedy spróbuj. Możesz delikatnie nagrzać, ale bez przesady. Dopiero jak moczenie nie pomoże to użyj jakiegoś narzędzia.
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 13:12

mwx pisze:jeśli mówisz o tej od wysokich obrotów to powinna dać się obrócić w palcach. Nie daje się żadnego kleju, na miejscu przytrzymuje ją grzechotka.
Zakitowała się resztkami oleju, albo oring uległ dezintegracji i napuchł. Namocz cały gaźnik w paliwku i wtedy spróbuj. Możesz delikatnie nagrzać, ale bez przesady. Dopiero jak moczenie nie pomoże to użyj jakiegoś narzędzia.

Chodzi o tą, na którą można założyć serwo, faktycznie coś tam pewnie się zakleiło, bo czuję gumowatą reakcję, nie jest to "sztywny" opór. A gaźnikowi taka całościowa kąpiel w paliwie nie zaszkodzi?
W instrukcji silnika stoi, żeby afterruna nie pchać do gaźnika, bo zniszczy oringi, może coś takiego się tam stało, silnik stał latami zakonserwowany.
No i nie mam tam na tym silniku grzechotki, pewnie została zdemontowana, gdy było to sterowane serwem. To można dostać oddzielnie, czy raczej trzeba sobie dorobić?
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 kwie 2019, o 13:35

Nie zaszkodzi mu moczenie w paliwie. W trakcie normalnej eksploatacji często jest cały mokry od paliwka.

26711305 - grzechotka
24981837 - zestaw o-ringów na iglicę które warto dorzucić do koszyka. Jeśli był używany carbsmart to o-ring prawie na pewno dostał w d.

Wszystko i w miarę szybko masz w https://www.rcjapan.net
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 15:23

A kiedy już będę go skręcał, to ten dekielek/głowice itp. skręcać na loctite, czy użyć czegoś innego? Gdy go rozkręcałem miałem wrażenie, że na głowicy nie ma niczego, a śruby na deklu były po prostu strasznie usyfione, więc trudno stwierdzić.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 15:46

Nosz kurcze co krok to jakaś mina. Jak zdemontować piastę z wentylatorem? Odkręciłem śrubę która ją trzyma i te po bokach i siedzi jak zaspawana. Ani tego podgrzać bo wentylator jest plasticzany i zdjąć się go nie da bez zdejmowania piasty :-/. Jest jakaś magiczna metoda na to, czy trzeba wybić nawalając młotkiem?

Mam dokładnie ten sam problem co tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=5Bj0ORwG-Is

Tutaj pełna profeska, do akcji wkroczył tłuczek do mięsą. Istnieją może jakieś bardziej cywilizowane metody? Cholera nie kupiłem przedniego łożyska, po takiej akcji raczej tez będzie do wymiany.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, o 15:53 przez gcze, łącznie zmieniany 1 raz.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 kwie 2019, o 15:50

Wetknij rączkę miękkiej plastikowej szczoteczki do zębów w otwór po gaźniku żeby zablokować wał. Chwyć wentylator dłonią przez gruby ręcznik i odkręcaj.

Ja dekielek przykręcam z odrobiną loctite. Uważaj bo łatwo zerwać gwinty w korpusie jak postanowisz za mocno dokręcić. Jak dokręcisz za słabo i się poluzuje to wibracje zniszczą gwint.
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 15:56

Spróbuję tego patentu z ręcznikiem, trochę boję się połamać ten wentylator. Już użyłem sporo siły i ani drgnie.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 19 kwie 2019, o 16:25

Jeszcze raz dzięki, bez tego patentu ze szczoteczką nigdy bym tego nie wybił. Okazało się, że ta piasta tak się sklepała na gwincie, że z ogromnym oporem musiałem ją wykręcać do końca gwintu.
Teraz kolejna mina, aż już mi głupio pisać. W realiach filmowych, wszystkim tuleja cylindra wypada niemal sama, ja za cholerę nie mogę jej wyciągnąć. Podgrzać cylinder i jakoś wylezie, czy jakoś inaczej się to robi?
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości