Heli silnik do auta?

Bo kreta też trzeba umieć rozjechać...
Awatar użytkownika
Syfon
Domownik forum...
Posty: 334
Rejestracja: 02-03-2015
Lokalizacja: Jaktorów
Podziękował: 63 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Syfon » 18 cze 2019, o 08:52

Mam silnik od heli:
Scorpion HKIII-4025-730KV
Max Continuous Power 2600 Watts
i do tego regiel Castla (Edge HV80).
Pytanie: czy warto sie "męczyć" i zainstalowac go w aucie, czy to gra nie warta swieczki?
Poczytalem troche w internecie, ale wiecej jest watkow w odwrotna strone, czyli silnik auta do heli.
Pewnie trzeba by wykonac oslone dla tego silnika, bo to outrunner, a w terenie piaseczku troche do srodka sie sypie.
Myslalem, czy by go nie wlozyc do auta 1/10 albo 1/8.
Sa jakies przeciwskazania??
Różne maszyny latające. A i jeżdżące się znajdą.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 18 cze 2019, o 09:03

spróbuj, może silnik sie nie zorientuje, że jest w samochodzie a nie heliku :D
nie wiem tylko jak z reglem, bo regle samochodowe mimo np 60A ciągłego, znoszą do ponad 350A chwilowego (https://rcforever.pl/product-pol-3738-R ... SL-V2.html)
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 cze 2019, o 09:12

Syfon pisze:Sa jakies przeciwskazania??


Silniki w samochodach to silniki z sensorami a nasze nie. Na pewno będziesz miał mało płynny start i ryzyko zjarania przy ruszaniu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 18 cze 2019, o 09:50

No i jeszcze... regulatory samochodowe kręcą silnikiem w dwie strony (bieg wsteczny). Lotnicze raczej w jedną. Trzeba by było użyć rewersora, mechanicznego lub po stronie elektryki (zamiana dwóch przewodów silnika ze sobą).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 cze 2019, o 11:54

Sensory są fajne ale nie koniczne. Regiel bym brał typowo samochodowy.maja opcje dodatkowe dydekowane dla aut.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 18 cze 2019, o 11:56

Chyba się nie zgodzę, silniki kręcą w obie strony tak samo, inczej nie można było by odwracać pracy zamieniając przewody. Regle deykowane do aut więcej obciążeń znoszą, normalny regiel może nie obsługiwać wstecznego biegu.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1882
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 163 razy

Postautor: mikegsx400 » 18 cze 2019, o 12:22

Dawo fujarko, przecież jak będzie trzeba cofnąć to nie będziesz leciał kabli przepinać :D
Chodzi o to że domyślnie w reglu samochodowym masz dostęp do obu kierunków kręcenia z poziomu aparatury, a w samolocie tylko jeden i ewentualnie hamulec.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 18 cze 2019, o 12:27

Szkoda silnika. Bez osłony piach go zajedzie a z osłoną temperatura.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 19 cze 2019, o 09:40

Ja tam jestem za tylko jak już robić coś takiego to wsadzić ten silnik nie do auta 1:8 albo 1:10 tylko zrobić Po calaku i dawać to do auta 1:25.
Dobrać odpowiednie przełożenia i tak dalej żeby ten samochodzik miał szansę wyciągnąć 250 na godzinę i mieć 3 do setki a 5 do 150...
... a potem się zastanawiać co z tym zrobić dalej:D
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 19 cze 2019, o 20:46

Nadto regiel do auta na wentylator chłodzący
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 19 cze 2019, o 21:16

E tam, po co wentylator przy 250km/h, lepiej by zyletkami zderzak okleil i wykosil lotnisko w try miga
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 19 cze 2019, o 21:17

W sumie regiel z auta do samolotu - też ciekawy pomysł, co nie, Ramotny?
;)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 21 cze 2019, o 07:39

aikus pisze:W sumie regiel z auta do samolotu - też ciekawy pomysł, co nie, Ramotny?
;)

Oczywiście. Mam taką kombinację w Catalinie - dzięki temu na wodzie mam bieg wsteczny oraz mogę ją obracać w miejscu (zrobione w razie gdybym dopłynął do brzegu gdzie nie ma dojścia i musiał wycofać).
Może w weekend nagram film w moim oczku wodnym jak to działa... a działa... :thumb:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 21 cze 2019, o 12:56

aaa.... czyli to jest rozwiązanie które cały czas działa...
a ja myślałem, że tylko raz spektakularnego fikołka w powietrzu spowodowało (czy nawet kreta)...
...
Ale fakt, faktem, w czasie mojej krótkiej zabawy z hydroplanami, bieg wsteczny to było coś czego mi najbardziej brakowało... Bo jak się zaparkowało Skipperem w szuwarach to już dupeńka.
A to czasami wystarczy nie trafić w wąski przesmyk gdzie jest dojście do wody i już trzeba włazić po kolana albo i głębiej...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 21 cze 2019, o 12:59

aikus pisze:aaa.... czyli to jest rozwiązanie które cały czas działa...
oczywiście
aikus pisze:a ja myślałem, że tylko raz spektakularnego fikołka w powietrzu spowodowało (czy nawet kreta)...
kret był spowodowany przemoczeniem krzyżaka silnika (sklejka) i jego się ukręceniem.
A na próby wstecznego w locie namawiał mnie swego czasu Kowal ale się nie dałem namówić...
aikus pisze:Ale fakt, faktem, w czasie mojej krótkiej zabawy z hydroplanami, bieg wsteczny to było coś czego mi najbardziej brakowało... Bo jak się zaparkowało Skipperem w szuwarach to już dupeńka.
A to czasami wystarczy nie trafić w wąski przesmyk gdzie jest dojście do wody i już trzeba włazić po kolana albo i głębiej...
o to właśnie chodzilo...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 21 cze 2019, o 13:48

Ramotny pisze:na próby wstecznego w locie namawiał mnie swego czasu Kowal ale się nie dałem namówić...


a, no jo... I jak to często bywa legenda wyprzedziła rzeczywistość :D:D
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 cze 2019, o 14:27

Był taki zaje**sty film z akrobacikiem ze wstecznym
Helikoptery
Awatar użytkownika
Osa
Elita forum...
Posty: 903
Rejestracja: 18-01-2014
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: Osa » 21 cze 2019, o 14:44

A to pewnie ze zmiennym skokiem śmigła.
Pierwszy z brzegu
https://youtu.be/7fZHFpONkVg

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
KATANA X-Lite / Horus X10 S na EdgeTX
Pozdrawiam Adam
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 21 cze 2019, o 19:06

No no, ale jak dla mnie to efektowniej wygląda halówka... która leci np. pionowo dziobem w dół i nagle "odbija się" pionowo w górę pół metra nad ziemią, robi jakiegoś dziwacznego flipa i leci sobie dalej...
...
Myślałem kiedyś o takim akrobaciku... tylko zastanawiam się jak tym potem sterować... Tak jak w heliku chyba - tryb idle-up i gazem ruszam tylko skokiem :D:D
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 21 cze 2019, o 19:12

Silnik od heli jak najbardziej można używać w aucie, proszę:
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12

Wróć do „Ogólne dyskusje zdalnych kierowców”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości