6S czy 12S

Wtyczki, kable, ładowanie pakietów, teorie prądowe i inne elektro-zagwostki.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 3 lip 2019, o 22:07

Pomiary wykonane.
Wyniki:

3s
zawis 9A, 117W
Pełny gaz bez obciązenia 6A, 75W
Pełna moc maksymalne kąty, 18A, 201W

6s
zawis 4,5A, 110W
pełny gaz bez obciązenia 12A 297A
pelna moc maksymalne kąty 44A, 885W

tak, że tego...
nie zmieniajcie mi ksywy, Jaskiniowiec mi się podoba, ale pamiętajcie do kurwy nędzy kto jest elektrykiem na heli-team.

W załącznikach - zdjęcia. Po nazwie dojdziecie które od czego.

Film będzie może jutro, (muszę trochę pociąć, bo tam ... ten... )
;)


3s full power.PNG

3s full throttle no load.PNG

3s zawis.PNG

6s full power.PNG

6s full throttle no load.PNG

6s zawis.PNG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 lip 2019, o 22:37

To wygląda, że pakiety w peakach mają ciężej przy 6S niż przy 3S.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 lip 2019, o 22:40

Jeśli planujesz latać na 3S z silnikiem przystosowanym do 6S to racja. Tylko po co?
Ostatnio zmieniony 3 lip 2019, o 22:49 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 lip 2019, o 22:46

i cały pomiar w pizduuuu :gas:
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 3 lip 2019, o 22:48

Chodziło tylko o TEN, dokładnie TEN eksperyment.
Innego nie zrobię, chociaż byłby mozliwy i nie byłby specjalnie trudny.
Trzeba włożyć silnik o takiej samej mocy i dwa razy wyższym kV, a zamiast pakietów 6s 1450, włożyć 3s 2900.

Przy okazji okazałoby się ile faktycznie odczuwalnie dało przejście z 3s na 6s.
Takiego eksperymetu niestety NIKT NIGDY NIE ZROBIŁ.
Porównywane były pakiety 3s2200 z pakietami 6s 1200 albo 1400, stare z nowymi... no i przeważnie zupełnie różne silniki.
To żadne porównanie.

Ja chciałem obalić mit, że na 6s popłynie mniejszy prąd niż na 3s.
Obaliłem.
CBDO.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 3 lip 2019, o 22:53

To już było ćwiczone przy okazji serw. Niejaki Masa twierdził, że przy wyższym napięciu serwo pobierze mniej prądu ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 lip 2019, o 22:55

Tylko czy ktoś twierdził że na tym samym silniku na 6S popłynie mniejszy prąd niż na 3S?

Chyba nie o tym rozmawiamy.

Zmiana napięcia na pakietach musi się wiązać ze zmianą silnika, tylko wtedy ma to sens i chyba nikt nie podejrzewa że jest inaczej.

Dyskusje zawsze dotyczą porównania maszyny z pakietem 6s i silnikiem pod 6s z tą samą maszyną z pakietem 12s i silnikiem pod 12s.

Moce rosną a z nimi musi rosnąć napięcie, bo jak inaczej mielibyśmy dostarczyć do silnika np. takie 11kW mocy elektrycznej? Na 3S to by haczyło o skromne 1000A...
Ostatnio zmieniony 3 lip 2019, o 23:02 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 3 lip 2019, o 23:01

mwx pisze:Tylko czy ktoś twierdził że na tym samym silniku na 6S popłynie mniejszy prąd niż na 3S?



Spokojnie Maciuś, spokojnie... Wdech i wydech.
Tak, ktoś właśnie tak twierdził a przynajmniej nie był przekonany, żę będzie tak jak ja mówiłem, żę będzie (i jak się okazuje - jest).

Ale to nie byłeś Ty.
To był Qcze.
;)

I nie będę teraz cytował całej dyskusji - każdy może się sam cofnąć te kilka postów.
Do tyłu się cofnąć (żeby nie było niejasności).
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 lip 2019, o 23:13

Dziwi mnie że prąd na 3S był mniejszy niż 1/2 tego na 6S. Teoretycznie powinno być inaczej, nieco ponad 1/2 hmm

ESC miałeś w trybie samolotowym/liniowym?
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 4 lip 2019, o 00:19

aikus pisze:
mwx pisze:Spokojnie Maciuś, spokojnie... Wdech i wydech.
Tak, ktoś właśnie tak twierdził a przynajmniej nie był przekonany, żę będzie tak jak ja mówiłem, żę będzie (i jak się okazuje - jest).

Ale to nie byłeś Ty.
To był Qcze.
;)



Oj tam oj tam, pewny to byłem, że w zawisie tak będzie. Jak będzie na maksymalnej mocy to byłem ciekaw :-)
Fajny eksperyment, przy okazji podpatrzyłem miernik, też muszę sobie taki sprawić.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 lip 2019, o 08:08

Wielu rzeczy byłes ciekaw a najbardziej Ci prawo ohma nie pasowało do pradu stałego.
No mam nadzieje ze teraz w końcu przypasowalo.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 lip 2019, o 11:13

mwx pisze:Dziwi mnie że prąd na 3S był mniejszy niż 1/2 tego na 6S. Teoretycznie powinno być inaczej, nieco ponad 1/2 hmm


Bez przesady - to nie są aż tak dokładne pomiary.
Obejrzyj film, wiele sie wyjaśni:



mwx pisze:ESC miałeś w trybie samolotowym/liniowym?


Nie.
Włączony GOV.
Nie ważyłem też pakietów - 3s2200 prawdopodobnie jest trochę lżejszy niż 6s1450.

Prawdopodobnie stąd kosmetyczne (w naszych rozważaniach) niedokładności.
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 4 lip 2019, o 12:08

aikus pisze:Wielu rzeczy byłes ciekaw a najbardziej Ci prawo ohma nie pasowało do pradu stałego.
No mam nadzieje ze teraz w końcu przypasowalo.


Nie tyle prawo ohma, co podstawianie w nim stałej, która dla silnika nie jest stała :-) Ale spoko, widać, że w zakresie nominalnej pracy nie ma to większego znaczenia.

Przykładowo, (skopiowany kawałek netu)
Jeżeli w obwodzie znajduje się kondensator lub cewka to wypadkowy opór nazywamy impedancją lub po polsku zawadą. Zawada obwodu zależy od częstotliwości (pulsacji) napięcia i oczywiście od parametrów elementów obwodu.

Więc skąd wiedziałeś, że ta cała zawada będzie stała, skoro np. częstotliwość pulsacji jest zupełnie inna, bo obroty silnika są inne ?
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 lip 2019, o 13:10

gcze pisze:
Nie tyle prawo ohma, co podstawianie w nim stałej, która dla silnika nie jest stała :-) Ale spoko, widać, że w zakresie nominalnej pracy nie ma to większego znaczenia.

Przykładowo, (skopiowany kawałek netu)
Jeżeli w obwodzie znajduje się kondensator lub cewka to wypadkowy opór nazywamy impedancją lub po polsku zawadą. Zawada obwodu zależy od częstotliwości (pulsacji) napięcia i oczywiście od parametrów elementów obwodu.

Więc skąd wiedziałeś, że ta cała zawada będzie stała, skoro np. częstotliwość pulsacji jest zupełnie inna, bo obroty silnika są inne ?



Już Ci to pisałem wiele razy ale napiszę po raz kolejny i na kolejny sposób.
Stąd, że częstotliwość prądu wynosi ZERO Hertzów.
A cała impedancja to po prostu rezystancja.
Bo jest to prąd stały.
A w prądzie stałym NIE MA IMPEDANCJI.
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 4 lip 2019, o 13:21

Gdy wirnik silnika obraca się, ramka z prądem (zwojnica) porusza się w polu magnetycznym. Powoduje to indukowanie się siły elektromotorycznej, która zmniejsza natężenie prądu płynącego w wirniku, zmniejszając moment obrotowy wytwarzany przez silnik. Indukowana siła elektromotoryczna jest proporcjonalna do indukcji magnetycznej pola wytwarzanego przez magnes oraz prędkości ruchu przewodnika wirnika, która to jest zależna od prędkości obrotowej wirnika.


No i ja to rozumiem w taki sposób. Jeśli Na wyższym napięciu silnik kręci proporcjonalnie wyższe obroty, to siła która powoduje zmniejszanie natężenia w obwodzie jest większa, więc prąd przy niższych obrotach powinien płynąć większy niż przy wyższych.
Zresztą rozkręcanie silnika "na pusto" to przecież potwierdza, nie wkręca się na kosmiczne obroty, jakby to wynikało z jego mocy i niewielkich oporów mechanicznych.

Więc na 6S opór na silniku powinien być większy niż na 3S.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 lip 2019, o 14:10

gcze pisze:
Więc na 6S opór na silniku powinien być większy niż na 3S.



:dk:

No i tak jest!!

0,53 Ohma na 3s
1,87 Ohma na 6s.

Policz sobie wartości ze screenów.

Mogę zrobić jeszcze jeden eksperyment.
Zmierzyć parametry pracy silnika na 3s i na 6s na pełnym gazie bez zupełnie żadnego obciążęnia (tutaj to jest jednak nie tak całkiem bez obciązenia - przekładnie, inne opory, łopaty przy zerowym skoku też jakieś opory generują) ...

Wróć do „Prądownia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości