Bi0ly pisze:Hmm. Naciągane trochę pasek wyciągając belkę do tyłu i zobaczymy.
Bi0ly pisze:Będę musiał tylko to rozebrać bo przez pin autorotacyjny belka ani drgnie :/.
przez pin autorotacyjny belka ani drgnie
Tam są dwie śruby zaciskajace belkę. A pin wkłada się z boku który blokuje belkę względem skrzynki. W belce jest już przeznaczony do tego otwór, ale z tego co sobie przypominam pin wszedł tak ciasno że zaklinowal belkę i nie da się jej ruszyć. Przynajmniej tak podejrzewam.aikus pisze:Bi0ly pisze:Hmm. Naciągane trochę pasek wyciągając belkę do tyłu i zobaczymy.
Z paskami jest tak, że... no niestety - napinasz za słabo - niszczysz pasek, rolki, ryzykujesz katastrofę.
Napinasz za mocno- załatwiasz łożyska w tempie ekspresowym...Bi0ly pisze:Będę musiał tylko to rozebrać bo przez pin autorotacyjny belka ani drgnie :/.
przez pin autorotacyjny belka ani drgnie
Jak to... ?
Kurde, znowu nie wiem jak jest w P380, ale ... chyba we wszystkich helikach jakie miałem (przynajmniej z klasyczną rurową belką ogonową) trzeba zluzować cztery śruby trzymające boomblock i wykręcic ...
... pin ... antyrotacyjny? ...
(być może o to chodzi i być może tak to się nazywa - śruba, która przechodzi przez boomblock i wwierca się w rurę, żeby rura była kompletnie unieruchomiona i żeby to unieruchomienie nie bazowało tylko na tarciu powierzchniowym, które przeważnie bywa za słabe) ...
Aaaa kurde no przecież, tak samo jak w mini. Teraz to zauważyłem w manualu. Luzuje te 4 śruby od spodu skrzynki i naciagam. Dziękipkali pisze:Zaraz, zaraz... Przecież belki nie przesuwasz w skrzynce tylko do regulacji przesuwasz całą skrzynkę
Tapatalk
No dobra, po angielskiemu. Ten pin o którym mowa w instrukcji nazywa się Pin antirotation frame czyli pojebalem i napisałem autorotacyjny zamiast antyrotacyjny . A ta część w którą wchodzi belka i zabezpiecza się uw pinem to Tail clamp frame side czyli chyba klamra ogonowa.... Mniejsza o to, no i jak już połączymy te dwa elementy z belką to możemy go przemieszczać względem ramy zwiększając lub zmniejszając napięcie paska. A fakt skrzynka ogonowa jest na końcu belki .aikus pisze:Najpierw pin autorotacyjny a teraz skrzynka....
...
A jak sie nazywa to na końcu ogona? Na końcu belki... To w czym wirnik ogonowy siedzi...?
Nie to jest czasem skrzynka?
mwx pisze:Clamp pasuje idealnie do elementu który mocuje się przez zaciskanie.
.
mwx pisze:spomnę tylko nieśmiało że w 770 miałem podobny efekt w podobnej sytuacji i też maskowałem go naciągając pasek na chama. Przyczyna leżała gdzie indziej.
mwx pisze:U mnie przyczyną były oscylacje prędkości obrotowej silnika (można tak powiedzieć/napisać?), spowodowane za dużą czułością governora. Występowało pod obciążeniem, np przy tictocach.
Naciąganie paska jak struny maskowało ten problem, ale to nie było rozwiązanie.
A po czym mam poznać że jest dobrze napięty. Rolki wskaźnika mają się ułożyć równolegle do siebie względem ramy?aikus pisze:akurat w protosie 380 poprawne naciągnięcie paska to jedna z najmniej "dylematycznych" rzeczy... właśnie dlatego, że jest te wskaźnik napięcia...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości