Wymiana łożysk w silniku

Porady, kruczki i sztuczki, setupy, wskazówki... warto korzystać.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 23 wrz 2019, o 21:07

oooooj nie.
ale mogę je dla Ciebie sprawdzić w przyszłym tygodniu jak bede w domu mam manuale do wszystkich protosów gdzies tam zabunkrowane - rozumiem, że na stronie msh już nie do zdobycia...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 23 wrz 2019, o 21:14

Skorpion podaje rozmiary łożysk w opisie. Musisz tylko znać rozmiar silnika.
https://www.scorpionsystem.com/catalog/ ... ssories_6/

Obstawiam https://www.scorpionsystem.com/catalog/ ... 22Bearing/
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Bi0ly
czyt. Bajlandżaj
Posty: 1141
Rejestracja: 09-12-2014
Lokalizacja: Krosno
Podziękował: 36 razy
Podziękowano: 38 razy

Postautor: Bi0ly » 23 wrz 2019, o 22:17

Ok, dzięki :thumb:

A moglibyście polecić coś z nowszych silników co by weszły do mini >?
XL 380\Oxy4 Max\Goblin 550\XL 550\Goblin 700 Black Thunder\Protos 700X- iX12

Pozdrawiam bi0ly :}
Awatar użytkownika
kubacki
Lider forum...
Posty: 2055
Rejestracja: 28-12-2015
Lokalizacja: Będzin
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kubacki » 24 wrz 2019, o 04:20

Goosky S2 Legend
XL Protos 380 V2
Spektrum NX10
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 14 gru 2019, o 17:36

też wymieniam łożyska tylko jakiej firmy? EZO czy NSK ? może coś innego?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2019, o 17:59

Jak dla mnie wyznacznikiem trwałości jest EZO, ale nie mówię, że NSK to coś złego, tylko tak naprawdę nic markowego poza EZO nie znam.
Natomiast z doświadczenia wiem, że miejsca w których to ma znaczenie to wyłącznie miejsca gdzie są łożyska wysokoobrotowe, czyli:
- silnik
- ogon
- rolki prowadzące pasek.

Reszta (wał, głowica i tak dalej) - wystarczy jak będą to po prostu polskie łożyska ze stali, a nie chińskie z chinesium.
Bo tak: łożyska wału głównego są praktycznie wieczne.
Łożyska w głowicy w zasadzie też z dokładnością do tego, że obrywają przy kretach.

Może jeszcze łożysko w tarczy sterującej warto by było mieć jakieś z wyższej półki.
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 14 gru 2019, o 18:24

cenowo NSK japan jest droższe i myślałem że lepsze od EZO , na wale głównym górne łożysko pada mi po ok 100lotach , pada czyli wyrażne chrobotanie i opór
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 gru 2019, o 18:56

Łożyska na wale nie są wieczne. Po każdym incydencie w ktorym wał obrywa choć trochę zaczynają chrobotać, bo na bieżniach powstają wgnioty od kulek. Przy ostrym lataniu po prostu się zużywają, nawet bez kreta - w końcu przenoszą w dużej mierze sporo obciążeń osiowych, a wiadomo że zwykłe łożyska kulkowe mają głównie przenosić obciążeia promieniowe.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2019, o 19:09

Nie no ok, Oczywiście że wieczne nie są ale ja je wymieniam bardzo rzadko. I na przykład w mojej obecnej gałce mają grubo ponad półtora tysiąca lotów i teraz jak Robiłem remont to bardzo mocno chciałem się do nich przyczepić ale nie miałem do czego.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 14 gru 2019, o 20:03

Chyba musisz latać baaardzo delikatnie. Nie wiem jak to możliwe.
Albo w Gaiu są drastycznie przewymiarowane.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 gru 2019, o 20:34

:dk:
>.. no nie wiem...
...
hmm

A może one wcale nie siedzą w tej Gauce od początku...?
hmm
Może nie mają 1500 lotów...?
Może wymieniłem tylko nie pamiętam...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 14 gru 2019, o 21:34

Faktycznie w Gaui X3 łożyska wału są wyjątkowo trwałe (niezniszczalne)
XLPower i Protos rc-heli.pl
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 14 gru 2019, o 23:14

470 ma trzy podpory wału, a i tak łozysko pada
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 15 gru 2019, o 00:07

Gaui X3 też ma trzy podpory.
Chyba większość helików ma, stara 450tka tylko nie miała i nie mogła mieć bo przy takim kształcie ramy nie było do czego zamocować tej trzeciej podpory.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 15 gru 2019, o 01:50

mwx pisze:Chyba musisz latać baaardzo delikatnie. Nie wiem jak to możliwe.
Albo w Gaiu są drastycznie przewymiarowane.


No przeciez w ktoryms watku Aikus pisal, ze lata na 1,5% :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 15 gru 2019, o 07:26

toom pisze:470 ma trzy podpory wału, a i tak łozysko pada
A Ty nie masz tej wersji z plastikowymi podporami?
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 15 gru 2019, o 08:25

miruuu pisze:
toom pisze:470 ma trzy podpory wału, a i tak łozysko pada
A Ty nie masz tej wersji z plastikowymi podporami?

Nie, mam 470 LT
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 15 gru 2019, o 09:17

Z plastikowymi lozyskami
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19689
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 15 gru 2019, o 10:32

toom pisze:
miruuu pisze:
toom pisze:470 ma trzy podpory wału, a i tak łozysko pada
A Ty nie masz tej wersji z plastikowymi podporami?

Nie, mam 470 LT
Uuu. Po ilu lotach poszło? Nie to żeby łożysko było problemem jakimś, ale u mnie ponad 800 lotów, kilkadziesiąt kretów i póki co rozklekotałem jedynie łożysko w tarczy. Niedawno ją wymieniłem i znowu w heliku pełen bezluz.
toom
Stały bywalec...
Posty: 142
Rejestracja: 24-02-2018
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: toom » 15 gru 2019, o 11:44

Tak strzelam ze ok. sto , moze to byc wiecej, łozysko nie rozpadło sie tylko czuć chrobotanie pod palcami gdy krece, pewnie w takim stanie wytrzymalo by kolejne 100 lub wiecej lotow

Wróć do „Warsztat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości