Goblin 650/700 (Black Nitro)

Zielone, czerwone czy czarne. Gobliny i ich krewniacy...
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 30 wrz 2019, o 16:12

:thumb: Dzięki

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 30 wrz 2019, o 18:54

miruuu pisze:Nie znam się na spalinach, ale lot mi się bardzo podobał! :thumb:


Kurde czytasz w moich myslach, mega mi sie podoba, fajny styl :thumb: Długo juz latasz helikami? :D
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 30 wrz 2019, o 22:10

mwx pisze:Dźwięki zalewania i przedwczesnego zapłonu przy wkręcaniu na obroty są dość łatwe do odróżnienia, ale nie wiem jak to wytłumaczyć. Jak ma za ubogo to emituje takie wkurwione szczekanie i stuka, trochę jak stary zimny diesel, a jak za bogato to tak miękko popierduje i pomija cykle zapłonu (trochę jak 4-takt) :mrgreen:
Pamiętaj, że jak robi się chłodniej to trzeba odkręcić - potrzeba więcej paliwa żeby spalić więcej gęstego powietrza.



Spróbuję odkręcić średnie, ale przy rozkręcaniu raczej się dławi paliwem według mego słuchu. Jak zostawię włączoną świece to nie gaśnie , oczywiście mówimy o rozpędzaniu. Na wolnych raczej gada i z odpalaniem nie ma problemu. Dziwne bo jak by miał ubogo , to przy tick tocku chyba by słabł, a nie słabnie , najgorsze dla niego to hmm jakby głęboka pompka :) no ale nie wiem , trzeba będzie pokręcić :)
Dzięki za rade :thumb:

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 30 wrz 2019, o 22:15

Carson pisze:
miruuu pisze:Nie znam się na spalinach, ale lot mi się bardzo podobał! :thumb:


Kurde czytasz w moich myslach, mega mi sie podoba, fajny styl :thumb: Długo juz latasz helikami? :D




E tam bez przesady ;)
Bawię się tym od chyba 6 lat ale zbyt wiele nie latam :)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 wrz 2019, o 22:15

A jaką masz świecę? Może zafajdana/przegrzana i nie trzyma temperatury jak trzeba. Co jakiś czas warto ją wymienić
Zerknij jak wygląda spiralka.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 30 wrz 2019, o 22:28

Czysta jest , jak nowa
To raczej moje lewe ręce do ust. gaźnika muszę nad tym popracować :D
podobno ten silnik na opti 20-25% może latać z jedną podkładką
, ja dołożyłem jedną 0.1mm bo mam 25%.
Spróbuje ustawić żeby się nie dławił przy rozkręcaniu.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2019, o 23:23 przez pablo2-75, łącznie zmieniany 1 raz.

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 wrz 2019, o 23:16

OS #8 czy coś innego?
Dajesz mu się chwilę rozgrzać na jałowych? Ja w sumie rozkręcam dopiero jak silnik ma 50°C na zewnątrz, czyli w środku już jest dość ciepło.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 30 wrz 2019, o 23:24

Tak 8
Zawsze chwile wisze ok 1-2 min jak pierwszy lot zanim zacznę:)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 paź 2019, o 06:24

Bardziej miałem na myśli rozgrzanie na jałowych, przed rozkręcaniem wirnika - pisałeś że przy rozkręcaniu kaszle i gaśnie, dlatego o to pytam.
1-2min w zawisie to chyba długo, szkoda paliwa ;)
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 1 paź 2019, o 13:44

mwx pisze:Bardziej miałem na myśli rozgrzanie na jałowych, przed rozkręcaniem wirnika - pisałeś że przy rozkręcaniu kaszle i gaśnie, dlatego o to pytam.
1-2min w zawisie to chyba długo, szkoda paliwa ;)


2 min to chyba przesadzilem , no staram się zawsze troche rozgrzac silnik, bo mam wpojone przez znajomych mechanikow jeszcze za dziecka ze
silnika nie można kopać na zimnym , czy to auto czy co innego :)
Zrobiłem rewizje iglic właśnie i wysokie mam odkręcone na 2 i ok 5/8 a srednie na 1-1/4 więc chyba za bogato troche , stąd chyba przy rozkręcaniu
dławi się przy pewnych obrotach a potem wchodzi i podobnie podczas obciążenia, troche ciężko mu się wkręcić , jak już wpadnie na obroty to trzyma
bo gov ma +10% gazu na cyklice dodane .Tzn tak sobie to łumacze :mrgreen:
Jak mu wdepne na wysokich do końca to też słychać lekko jak by miał za dużo .
Pierwsze odkręce dla pewności i zobaczymy .
Wygląda jak by jutro było troche słońca , jak mi dzisiaj nie dowalą roboty to jutro może coś podłubię :) i zobaczymy

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 paź 2019, o 14:20

Wiadomo że chwilę trzeba rozgrzać, ale jak patrzę sobie na telemetrii jak ta temperatura szybko rośnie to już wiem że to nie musi być długo. Jeśli odpalasz maszynę na stole/przy aucie i przenosisz ją na miejsce startu to ten spacerek już wystarczy żeby startować. Oczywiście nie od razu na 16'000RPM ;)

Może rzeczywiście masz trochę bogato, to pewno widziałeś:

Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 1 paź 2019, o 14:48

Tak :) Oglądałem te 3 części naście razy albo więcej ,Tim ma ogarnięte nitro do perfekcji:) problem w tym że teoria a praktyka to dwie różne sprawy , no i on tu YS-a jakiegoś chyba ustawia , całkiem inaczej brzmi.
Powoli może ogarnę , ja nie używam żadnej telemetrii , on tam chyba w drugiej części mówi że tylko na słuch trzeba ustawiać :P
A tak poważnie to nie mam bo drogie ma to mikado i w sumie i tak nie wiele patrze na radio , jedyne co mam głośno ustawione to info o zasilaniu
BEC :)

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 paź 2019, o 18:04

Sprawdziłem z ciekawości u siebie - mam prawie 3 obroty na średnich i lekko ponad 2 na wysokich.

Wskaźniki są przykręcone tak, że na całkowicie zakręconym patrzą w dół

received_3069262859812210.jpeg


To są ustawienia po ostatnich lotach w chłodzie, już wzbogacone względem letnich.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 1 paź 2019, o 22:00

No to teraz już zgłupiałem do końca , być może hz i hz-r inaczej reagują na ustawienia :dk:
Odkręce pierwsze i zobacze co sie stanie sie:)

Nie przekręca ci się iglica od wys. przy zakładaniu kabinki?:)
Przez te dzwignie :D
Ja mam tylko na średnich bo od wysokich wystaje za bardzo i przy każdym zakładaniu przestawiała mi się.
Ostatnio zmieniony 1 paź 2019, o 22:35 przez pablo2-75, łącznie zmieniany 1 raz.

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 paź 2019, o 22:23

Teraz dopiero zauważyłem że masz wersję z regulatorem. :wall2:
Oczywiście nie ma najmniejszego sensu porównywać ustawień, gaźniki mają zupełnie inne gniazda iglic i totalnie inne ciśnienia w instalacji.

Dźwigienki są spoko - bez tego ciężko było regulować średnie bez zdejmowania kabiny. Możliwe że u Ciebie w HZ-R iglica od wysokich trochę bardziej wystaje.
Albo ja nie zauważyłem że mi się coś przestawia...muszę zwrócić uwagę na to :mrgreen:
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 5 paź 2019, o 21:52

Tak jak myślałem , skręciłem średnie o 3 kliki i zaczał gadać
Tylko latanie po 12h pracy w nocy za kierownica 44t ciężarówki chyba
nie sprzyja i kończy się tak:

https://flic.kr/p/2hqA9b8
3,5 roku bez żadnych przygód a teraz nowy sprzęt i totalna destrukcja :(

Poważnie zastanawiam się nad zakończeniem tej przygody:(

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2911
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 241 razy

Postautor: pkali » 5 paź 2019, o 21:58

Ale jak? 3,5 roku bez przygód, masz świadomość, że byłeś zmęczony i chcesz odpuścić? Bez sensu.

Tapatalk
XLPower 520, protos 380, xl380, protos mini, gaui MX3, oxy2, omphobby M2, omphobby M1
Awatar użytkownika
Damdodo
Elita forum...
Posty: 918
Rejestracja: 16-03-2016
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 297 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Damdodo » 5 paź 2019, o 22:07

To musiało zaboleć.... Wiem bo skretowałem w 95 procentach jakiś czas temu G500.... Dla mnie to był model marzeń...
Współczuję. Ale nie poddawaj się!
To hobby wrasta w nas, daje nam adrenalinę i radość!
No I czasem kreta.... Ale na Twoim poziomie to się nie zdarza często. Więc heja i do przodu!
G500 SPORT, Protos 380, Protos mini 6s, Goblin Fireball, Oxy2, V977, iX12, DX7, RF7.5

"Mądrość przychodzi z wiekiem, czasami jednak wiek przychodzi sam..."
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 5 paź 2019, o 22:34

Przykra sprawa, szczególnie jak maszyna jeszcze świeci i pachnie nowością. No ale takie rzeczy się dzieją i nic z tym nie zrobimy. Możesz latać wysoko i powoli ale wtedy to dopiero będziesz miał powód żeby ćpnąć to hobby bo Ci się po prostu znudzi.
Im szybciej naprawisz tym szybciej zapomnisz. Nie wygląda tak źle.

Jak ochłoniesz to zrób listę strat - może Cię czymś poratuje(my).
Awatar użytkownika
pablo2-75
Stały bywalec...
Posty: 111
Rejestracja: 22-02-2013
Lokalizacja: Felixstowe
Podziękował: 14 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: pablo2-75 » 6 paź 2019, o 20:34

No dzięki chłopaki ;) za wsparcie duchowe ;)
Będę działał z odbudową...
Rama z jednej strony rozwalona , już mam nową ( tylko przysłali mi świecącą) a ja mam mat :/
Z drugiej ok
Ogon do naprawy , bo wyrwało dziury po bokach gdzie jest skręcony do ramy( właśnie walczę) poza tym uszkodzeń ogona brak. Oba paski bez żadnych widocznych uszczerbków.
Mechanicznie tzn. Głowica itp wygląda że nic
Łopaty i kabinka to jasne, serwa całe.Tylko orczyki.
Obudowa chłodzenia silnika.
Najgorsze jest to, że przy glebie wyrwało mi kawałek z obudowy silnika przy wydechu :(
Ale myślę że wystarczy żeby było szczelne , tylko że jeśli nawet będzie szczelny, to i tak nie zniosę tego wyglądu.
Poza tym pipa:) ma lekkie wgniecenie w niewidocznym miejscu od strony ramy. Zastanawiam się nad przeszczepem :) Dawca jest ,bo i tak idzie na sprzedaż,ale jest jeden kłopot . Mam G700 z trzema łopatami i tak sobie wymyśliłem że wezmę łopaty i ogon
ale, łopaty są węższe niż normalne 690 o ok 2.5mm hmm
Wolę chyba jednak zostać narazie przy 650, chociaż mam dylemat.
Tutaj z częściami nie ma problemu , praktycznie wszystko mam z dnia na dzień , tylko wór z pieniędzmi trzeba by mieć ;)
Ale MWX jak masz Sabowe łopaty 650 a chciałbyś ,to chętnie odkupię;)
Zrobię maszynę , chwilę to potrwa ale chyba dłużej uraz po kretowy

Goblin Raw 700 Nitro Os 105 HZ-R
Goblin Raw Piuma 700
Logo 200
Ultimate 3D EFlite
OMP EDGE 540 Kevlar
Edge 540 Great planes
V-bar Control

Wróć do „SAB Goblin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości