SCORPION HK-2520-1880KV 6S bardzo gorący

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 598
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 19 paź 2020, o 17:04

Otóż mam problem, ulotniłem w końcu Chase'a 360 i po bardzo spokojnym locie 5 minutowym z silnika aż paruje!
Podpytałem tu kolegę i myślałem, że mam za duży opór na paskach i zmniejszyłem naciągi, nie dało to niestety żadnego efektu.
Teraz zrobiłem testy silnika na luzie bez napędu i ponad minucie na 70% przepustnicy już jest gorący:(
ESC to HW 50A V3: najpierw ustawiony na parametry silnika wg producetan czyli 5 stopni i 8kHz, a potem zmienione na stockowe paramatry HW.
Efekt bez zmian.
Czytałem temat na HeliFreak, gdzie powiedziano że ten typ tak ma.
Nie bardzo się z tym idzie zgodzić bo nie wszystkim się nagrzewa aż tak.
Miałem do tej pory kilka silników Aligna i KDSa i przy moim lataniu to ledwo ciepłe po locie były.

Dodatkowo kabinka w Chasie w ogóle nie blokuje chłodzenia silnika.
Będę wdzięczny za jakąś radę.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 19 paź 2020, o 17:28

U mnie też gorący w X3. Na tyle że po locie na nim palca nie utrzymasz.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 19 paź 2020, o 18:33

Niech sie wypowiedza fachowcy ale wydaje mi sie ze mozliwe, ze jest uszkodzony.
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 19 paź 2020, o 18:46

Scorpiony tak mają. Nawert jak zdejmiesz łopaty to też rozgrzeją się do bardzo wysokiej temperatury. Zamontowano w nich magnesy na 200 st C.
Załaczam zdjęcia mojego Scorpiona z silnika Scorpion IV 4025-1100 pracujacego w Goblinie 500. Część zdjęć jest z łopatami po locie, część bez łopat. Temperatury podobne. Napomiast zmian timingu znacząco zmienia temperaturę. Zmierz termometrem w obu timingach. Musi być różnica jak silnik sprawny.
IR_0116.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2200
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 19 paź 2020, o 18:50

To chyba mam podrabianego scorpiona 4015 :D Bo u mnie nic takiego nie wystepuje
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 19 paź 2020, o 18:58

To jest Scorpion IV nawiniety jednym grubym drutem. Prąd bez obciążenia silnika dochodzi do
No-Load Current (IO/10v) 5.29 Amps
Motor Resistance (RM) 0.006 Ohms
Dla starszych wersji bedą mniejsze prądy no load więc będą chłodniejsze i będą miały większe różnice z łopatami i bez łopat.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 598
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 19 paź 2020, o 22:23

Hmm to musze sobie termometr załatwić.
Silnik ogólnie sprawny, zachowuje się poprawnie, żadnych problemów.
Z tym że nie bardzo widzi mi się mieć taki piec hutniczy w modelu.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 20 paź 2020, o 18:12

Taka konstrukcja jak ma Scorpion daje bardzo dużą moc z małej objętości i zapewnia dużą dynamikę zmian obrotów silnika. Mówiąc prościej silnik nie "przydycha" przy gwałtownych zmianach kątów łopat. Coś za coś. Twój wybór.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 paź 2020, o 16:04

LechuW pisze:Z tym że nie bardzo widzi mi się mieć taki piec hutniczy w modelu.



Zima idzie, odrobina ciepła nie zaszkodzi.
Jeśli możesz utrzymać na nim paluch chociaż te 3 sekundy to znaczy że nie jest wcale źle.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 21 paź 2020, o 22:12

Też mi się wydaje że Skorpiony zwyczajnie tak mają, że się grzeją... jak dla Ciebie to nieakceptowane to zamień się z kimś na inny silnik albo tego sprzedaj i po temacie :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 598
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 22 paź 2020, o 08:59

Po 5 minutowym spokojnym locie nie ma mowy o dotknięciu silnika palcem :D
Raczej zmierzam ku zamianie silnika z faktu, że i tak tej mocy w najbliższej perspektywie czasowej nie wykorzystam.
Zatem chłodniejszy silnik mi starczy i będę miał spokój psychiczny :)
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 23 paź 2020, o 08:03

Jeśli silnik się tak mocno grzeje, to zastanówice się nie mocy idzie do grzania atmosfrey z pakietu a zamiast do kręcenia wirnikiem.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 23 paź 2020, o 08:08

Moc mechaniczna silnika elektrycznego jest proporcjonalna do prądu który płynie (zakładając że prąd w ogóle płynie - ja tam nie widziałem żeby płynął) przez jego uzwojenie.
A proporcjonalnie do prądu rośnie wydzielana temperatura na uzwojeniu.

Innymi słowy - jak silnik ma mieć moc mechaniczną, to musi się grzać, szczególnie jak wyciskamy dużo z małego motorka.
Producent silnika musi balansować pomiędzy zdolnością do oddawania ciepła a możliwie dużą mocą - ten balans może być przesunięty w obie strony. Tu najwyraźniej jest w stronę mocy. Trzeba pamiętać że jak silnik pracuje to przepływ powietrza wymuszony jego obrotami dość dobrze schładza całość, a to co paluchem czuć po locie to ciepło przekazane na obudowę już po wyłączeniu tego "chłodzenia". Tzn magnesy o które najczęściej się najbardziej martwimy w locie nie grzeją się aż tak bardzo.
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 23 paź 2020, o 14:01

Temperatura która występuje na zdjęciach termowizyjnych, jest robiona "natychmiast" po wylądowaniu lub zatrzymaniu silnika. Po kilkunastu sekundach jest już o 10 st. C niższa. Czyli silnik dardzo dobrze odprowadza ciepło.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 23 paź 2020, o 15:45

W sumie też kwestia zębatek. Jak latałem na 80% thro był wrzątek. Zmieniłem zębatkę i mam 72% thro. Znaczący spadek temp.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 26 paź 2020, o 18:30

mwx pisze:Moc mechaniczna silnika elektrycznego jest proporcjonalna do prądu który płynie (zakładając że prąd w ogóle płynie - ja tam nie widziałem żeby płynął) przez jego uzwojenie.
A proporcjonalnie do prądu rośnie wydzielana temperatura na uzwojeniu.

Oczywiście, gdy założymy że sprawność takiego silnika wynosi 100%.
Jeżeli silnik się nadmiernie (lub po prostu jest ciepły) grzeje i nie ważne czy to poprzez wysoki prąd płynący przez uzwojenie, albo przez zacierające się łożyska, to mówmy o niskiej jego sprawności. Która nie w każdym miejscu na istotne znaczenie.
Gdy potrzebujemy 150% mocy tracą przy tym 30sek lotu, to wybierzemy moc.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 26 paź 2020, o 21:16

No tak, ale zakładamy że Lechu wie jak sprawdzić łożyska czy zwarcie na którymś uzwojeniu ;)
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 598
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 10 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 27 paź 2020, o 08:18

Eh Panowie silnik silnik jest praktycznie nowy, miał za sobą 3 loty więc łożyska nowe. Uzwojenie zostało sprawdzone.
Rzeczywiście po prostu tak ma z tą temperaturą.
Pomimo, że się tak rozgrzeje pracuje jak najbardziej poprawnie.
Tak czy siak mam już na niego chętnego i powędruje w inne ręce.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość