Silnik, regiel - co wybrać...

Bo kreta też trzeba umieć rozjechać...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 30 sie 2013, o 15:07

Z tych dwóch brałbym ten szybszy. Jestem jednak przekonany, że jak przejedziesz się czyims autem na sensorach, to sprzedasz i ten silnik i regiel, który posiadasz. Ten sinlik z pewnością będzie wystarczająco mocny, ale też szarpiący. Nie jestem pewien czy masz świadomość różnicy...
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 30 sie 2013, o 15:17

Świadomość mam ale również mam nówkę regulator, który chciałem aby był wodoodporny żeby nie blokował mi zabawy w mokre dni, po śniegu, błocie itp.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2013, o 21:54 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 30 sie 2013, o 15:31

Spoko. W końcu to nie koniec świata, jeździć będzie i da się wyszaleć.
Co do wody i brudów kolega zrobił sobie ciekawe inne body. Ja też robie, ale powoli... :hammer:
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 31 sie 2013, o 10:29

Tuż przed złożeniem zamówienia wyszedł kolejny znak zapytania. Otóż silniki z serii TRACKSTAR w zależności od modelu są wykonane jako 2 lub 4 polowe. Te 4 polowe mają podobno większy moment i lepiej spisują się w jeździe terenowej. Czy ktoś może to potwierdzić???
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 31 sie 2013, o 17:33

4 polowe mają większy moment, mniej obciążają ESC i obydwa te elementy będą pracować w niższych temperaturach niż przy 2 polowym. Nie ma jednak nic za darmo bo tracisz na obrotach, więc generalnie to nadal ten sam problem - prędkość vs moment i temperatura.

Mogę jeszcze dorzucić że jeśli masz dwa silniki o tym samym kv to ten 4 polowy będzie wyraźnie mocniejszy a przy tym chłodniejszy.

Pewnie to oczywiste ale na wszelki wypadek: to ma zastosowanie do wszystkich silników, nie tylko Trackstar-ów.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 3 wrz 2013, o 17:24

W czwartek/piątek będę skaładał ten nowy silnik z regulatorem i po kilku próbach dam znać jak model śmiga.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 7 wrz 2013, o 16:04

POMOCY! W czwartek wieczorem podłączyłem na próbę silnik z regulatorem. Zaznaczam, że pierwsze uruchomienie odbyło się bez obciążenia, tzn po zalutowaniu końcówek uruchomiłem go przed montażem w przekładni. Wydawało się, że wchodzi na obroty normalnie i bez tych dźwięków słyszalnych na filmie. Jako, że było już późno zabawy z programowaniem regulatora zostawiłem na piątek. W piątek po wstępnym ustawieniu regulatora i zamontowaniu silnika w modelu, po włączeniu silnik wydawał dzięki jak na filmie i nie potrafił rozpędzić auta.
Po kilkunastu próbach zmian ustawień na karcie oraz wypinaniu i wpinaniu przewodów udało się przejechać bardzo dynamicznie kilkanaście metrów, po czy silnik znowu brzęczał. Dziś po kolejnych próbach z ustawieniami regulatora i sprawdzaniem wszystkich przewodów silnik znowu zadziałał przez jakieś 60 sekund jazdy. Na dziś przejechałem zestawem około 3 minut. Zmierzyłem też napięcia między przewodowe na wyjściu regulatora przy odłączonym silniku. Wartości są równe i między -3, a +3 V, przy prawie całkowicie zamkniętym gazie.
Czy jest taka możliwość, że silnik fabrycznie jest źle złożony? Na pewno też nie montowałem go w przekładni zbyt silnie, bo popychając model toczy się swobodnie. Wszystkie koła kręcą się lekko.
Proszę o radę, czy trafił mi się fabrycznie uszkodzony silnik? Jak mogę sprawdzić silnik domowym sposobem wykorzystując np. multimetr? Nie mam w tej chwili innego silnika i regulatora, aby drogą eliminacji sprawdzać po kolei.
Ostatnio zmieniony 3 lis 2013, o 11:21 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 9 wrz 2013, o 18:48

Problem został rozwiązany. Silnik to fabryczna padaka. Bez obciążenia jeszcze próbuje się kręcić, natomiast w przekładni nie daje rady.
Został sprawdzony w opolskim sklepie modelarskim RC Planet z dużym zaangażowaniem i poświęceniem sprzedawcy.Dziś odesłałem go do sprzedawcy i zobaczymy co dalej, dostałem informację, że zostanie sprawdzony przez profesjonalnego elektronika - pewnie z certyfikatem Turnigy :). Jeśli będą mi wmawiać, że w czasie tych prób sam go uszkodziłem, to będzie szczyt szczytów. Od czwartku do soboty działał w modelu przez 3 minuty z przerwami, bo odpalał raz na kilka nieudanych prób.
Ostatnio zmieniony 3 lis 2013, o 11:21 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 9 wrz 2013, o 19:06

Jestem ciekawy jak przebiegnie reklamacja... który sklep?
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 12 wrz 2013, o 19:00

Treść dzisiejszego e-maila od sprzedawcy:
"Witam, sprawdzony silnik i jest tak, że wał się odkleił od elektromagnesu, nie wiem jak oni sprawdzali go (domyślnie sprzedawcy przed wysyłką, o sprawdzenie prosiłem), ale słabo się znają, dlatego tak chodził i nie miał hamulca
Mogę panu wysłać nowy, dobry sprawdzony, a jak ma być zwrot pieniędzy, to potrzebuje paragon do księgowej.
pozdrawiam"

Sklep: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=28216664
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 13 wrz 2013, o 07:06

No to świetnie. Problem rozwiązany!
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 13 wrz 2013, o 07:22

To raz, a dwa że teraz wszyscy wiemy jakie są objawy takiego defektu i w przyszłości już łatwiej będzie znaleźć źródło takiego problemu ;)
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 8 paź 2013, o 19:06

Po kilkunastu próbach zabaw w różnym terenie od wymiany silnika wszystko jest ok. Jako ,że mama zestaw "wodo i błoto odporny" dostaje w kość na błocie i piachu.
Tu rodzi się pytanie, jaką maksymalną bezpieczną temperaturę może osiągać bezszczotka w moim przypadku? Mierzyłem ostatnio temp. po 18 min. jazdy w ciężkim terenie laserowym termometrem i wyszło 92C. Regulator 120A po tym czasie miał jedynie 56C. Szkoda ,zę silnik nie posiada zabezpieczenia termicznego tak jak regulator.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 paź 2013, o 20:47

Tom, uważaj z tą temperaturą.
W zależności od dodatków do metalu magnesy wytrzymują od 80 do nawet 220 st. ale w silnikach podejrzewam że są stosowane tańsze wersje. Czyli temperatura pracy do 80 st. Powyżej neodymy zaczynają tracić swoje właściwości. :plask:
Albo magnesy się odkleją albo szlag trafi sam ich magnetyzm. I będzie po śniegu i błotku... :hammer:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 14 paź 2013, o 21:42

Zabawy kończę gdy silnik ma te 90C, to jest po około 16 minutach w ciężkim terenie lub 25 na asfalcie. Muszę zakupić aluminiową płytę podwozia aby silnik mógł lepiej ciepło oddawać
http://www.aliexpress.com/item/HSP-1-10 ... 65740.html
bo podwozie z ABS-u tego nie zapewnia. Myślę, że szczelna wanna zamykana od góry dodaje z 10C do ogólnej temp. silnika ale mam pewność, że woda i drobny piach nie wchodzą do środka.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 15 paź 2013, o 16:09

Szukałem ostatnio alu podwozia do himoto nascady. Ciekawe czy to by pasowało... hmm
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 27 gru 2013, o 15:20

Odgrzewam temat ponieważ zarżnąłem silnik jak z linku:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... V_80A.html
Model nagle w czasie zabawy na asfalcie odmówił posłuszeństwa, po 10 minutach jazdy. Jak się okazało temperatura przekroczyła 140C. Po rozbiórce ukazał się widok przerwanego połączenia lutowanego pomiędzy środkową fazą, a wyprowadzonym przewodem. Podejrzewam, że w czasie dużego obciążenia słaby lut miał coraz większą rezystancję i w końcu temperatura załatwiła połączenie i jednocześnie w tym czasie dwie pozostałe fazy były przeciążane zanim silnik nie stanął.
Tu rodzi się problem, ponieważ po pierwszej przygodzie z silnikiem turnigy, w którym odkleił się wirnik od osi (został wymieniony przez sprzedawcę) i z tym drugim chyba wyleczyłem się z tej firmy.
Obecnie poszukuję silnika około 4000 kV bezsensorowego ale czteropolowego.
Czy ktoś ma jakieś własne doświadczenia z czymś takim i ewentualnie może coś doradzić?
http://www.ebay.pl/sch/Cz%20%20ci-i-akc ... 26_arr%3D1
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 gru 2013, o 16:39

Doświadczenia nie mam. Ale do firmy bym się nie zrazal tylko zadtanowilbymbsie jak doprowadzilem do takiej temp silnika..?
stiff88
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 0
Rejestracja: 29-12-2013

Postautor: stiff88 » 31 gru 2013, o 10:10

Witam, przypadkiem trafiłem na ten temat, założyłem konto tylko po to żeby się wypowiedzieć :D
więc posiadam strade SC 1/10, standardowy regulator 80A i silnik Silnik Bezszczotkowy HPI MM - 22BL 3215KV - MV22602
tyle że dołożyłem 4 amortyzatory, żeby było 8 jak w wersji MT, wielkie koła o średnicy 119 mmm, i w sumie na tym standardowym silniku i regulatorze jazda wygląda podobnie jak tu: http://www.youtube.com/watch?v=yQrQabZxqf8 i tu: http://www.youtube.com/watch?v=qmpHLl4TXsU filmiki nie są moje, ale jedyne z takimi kołami jakie mam ja. Atak miałem 23 zęby 0.8, ale uznałem że to przesada, wywrotke na plecy można zrobić zmiejsca czasami, czasami podrywało na 2 tylnie koła przy pełnym gazie, prędkość na asfalcie wynosiła ponad 80 km/h spokojnie, mam też drugi regulator, hobbywing chyba 60A i na oryginalnych kołach średnicy 93 mm nie było odczuwalnej zmiany, tyle że model jest lekki..

a i jazda oczywiście na lipo 2s turnigy 5000 :)
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 28 gru 2014, o 23:33

Czyli czy to coś działa z apką od heli? a jeśli działa to czy chodzi o to, że loguje się dla sugnału neutrum i tak jak serwo kręci w te lub na zad? i czym sie różnią reversed od sensored?
uff.Dzięki
ps
to nie chodzi o samochód tylko o coś co by jeździło przód tył i miało wciągarkę z serwa 360 :banana:

Wróć do „Ogólne dyskusje zdalnych kierowców”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość